Απεβίωσε ο ιδρυτής της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης

vassilakis0

Σε ηλικία 78 ετών - Πώς χτίστηκε ο αεροπορικός «κολοσσός» - Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται, μεταξύ άλλων: «O προέδρός μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν» 

Την τελευταία του πνοή άφησε, πριν από λίγη ώρα, ένας από τους μεγαλύτερους  επιχειρηματίες της χώρας : ο Θεόδωρος Βασιλάκης, βασικός μέτοχος της Aegean Air.

Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται: «To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν».

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη 17 Μαΐου, σε ηλικία 78 ετών. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια, αντί στεφάνων, παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης, στον λογαριασμό: ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787.

Ποιος ήταν ο Θεόδωρος Βασιλάκης

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης γεννήθηκε το 1940 στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου και μεγάλωσε και ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές. Το 1958 πήγε με υποτροφία στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου και έκανε σπουδές σε θέματα Business Management. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1961 και εργάστηκε μαζί με τον πατέρα του στην οικογενειακή επιχείρηση διανομής καυσίμων της TEXACO για την Κρήτη.

Σύντομα ίδρυσε την Θ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ Α.Ε. με την οποία δραστηριοποιήθηκε στον τουριστικό τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων.

Το 1966 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο εκπροσώπησης (Franchise) στην Κρήτη της HERTZ INTERNATIONAL με 6 αυτοκίνητα Volkswagen Beetle. Κατόπιν αναλαμβάνει το Franchise για την εκπροσώπηση της Hertz Ιnternational και στη Ρόδο. Το 1974 εξαγοράζει τη Hertz Hellas, θυγατρική της Hertz International, την μετονομάζει σε AUTOHELLAS Α.Τ.Ε.Ε. και αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα η AUTOHELLAS A.T.E.E. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου (Rent a Car) στην Ελλάδα, βάσει των οικονομικών μεγεθών της και του στόλου των οχημάτων που διαχειρίζεται. Αποτελεί δε το μεγαλύτερο εθνικό franchisee (δικαιοδόχο) της Hertz International παγκοσμίως.

Το 1977 συνάπτει συμφωνία με την General Motors και αναλαμβάνει επισήμως την εισαγωγή των αυτοκινήτων OPEL και ISUZU.

To 1984 αναλαμβάνει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή της αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT στην Ελλάδα. Λίγο αργότερα ακολουθεί και η SAAB.

Το 1994 αγοράζει τη μικρή εταιρεία αεροταξί Aegean Aviation και τη μετατρέπει σε Business Aviation με Learjet αεροσκάφη - μία δυναμική κίνηση σε μία εσωτερική αγορά, που μόλις απελευθερωνόταν.

To 1997 βραβεύεται από το ΕΒΕΑ στον τομέα, «Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας».

Το 1999 βραβεύεται από το Ισπανικό Κράτος για τη συμβολή του στην ανάπτυξη των Ελληνο-Ισπανικών εμπορικών σχέσεων.

Το 1999, διαπιστώνοντας την παντελή έλλειψη ποιότητας στις αερομεταφορές, μετατρέπει τη μικρή εταιρεία Aegean Aviation σε τακτική εμπορική αεροπορική εταιρεία, αρχικά με ένα στόλο 6 ολοκαίνουριων αεροπλάνων και έτσι δημιουργείται η Aegean Airlines, μέλος της Star Alliance από το 2010, της ισχυρότερης αεροπορικής συμμαχίας στον κόσμο.

Η AEGEAN το 1999 εξαγοράζει την AIR GREECE και συγχωνεύεται με την CRONUS το 2001. Το 2013 η AEGEAN εξαγόρασε την Olympic Air, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία και να βελτιωθεί η προσβασιμότητα των νησιών της Ελλάδας, ακόμη και ορισμένων εκ των πιο απομακρυσμένων, τόσο για τους επισκέπτες της χώρας όσο και για τους Έλληνες. Τον Μάρτιο του 2018 η AEGEAN υπέγραψε μια συμφωνία για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, αξίας 5 δις. δολλαρίων. Μια παραγγελία που αφορά έως 42 αεροπλάνα της οικογένειας Airbus A320neo.

Μέχρι σήμερα συνέχιζε τις προσπάθειές του στη θεμελίωση και στήριξη τομέων της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας σε νέες δραστηριότητες, που αφορούν κυρίως στο γκολφ και στην παράταση της τουριστικής περιόδου της χώρας μας. O Θεόδωρος Βασιλάκης ήταν κύριος εμπνευστής του διεθνούς τουρνουά γκολφ Aegean Airlines Pro-Am που στόχο έχει να αναδείξει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και να τοποθετήσει την Ελλάδα στο διεθνή χάρτη για τους λάτρεις του γκολφ.

Τα στοιχεία που τον διέκριναν ήταν η εργατικότητα, το πείσμα ενάντια στις δυσκολίες, η δικαιοσύνη, το ήθος, η προσφορά, οι χαμηλοί τόνοι, η ακεραιότητα και η αγάπη και ο σεβασμός στον άνθρωπο.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης ήταν ιδρυτικό μέλος του ΣΕΤΕ (ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ). Επί σειρά ετών διετέλεσε Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων Ελλάδος. Έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος του ΣΕΑΑ(ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ), καθώς και Αντιπρόεδρος του ΕΟΤ (1992-1993).

Το 2015 τιμήθηκε από την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για την επιχειρηματική του δραστηριότητα, με την τιμητική διάκριση του «Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος».

Την ίδια χρονιά έλαβε τη μέγιστη τιμητική διάκριση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), που απονέμεται κάθε δύο χρόνια σε ένα πρόσωπο το οποίο -με τη συνολική του δράση-έχει προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στην ελληνική οικονομία.

Τον Μάρτιο του 2016 αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Τον Μάρτιο του 2017 τιμήθηκε με τo 4o Business unusual Award από το ALBA Graduate Business School at The American College of Greece.

Το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής του, όμως, ήταν πάντα η οικογένειά του. Η σύζυγός του και πολύτιμη συνεργάτης του Εμμανουέλλα, τα παιδιά του, Ευτύχιος και Γιώργος και τα έξι εγγόνια του.

ΣΧΟΛΙΑ (20)

John From NY

Προσωπικά δεν τον γνωρίζω απλά να πω ότι στην Ελλάδα ένας επιχειρηματίας είναι θεός άσχετα πως βγάζει λεφτά. Σου λέει έδωσε δουλειές λες και δεν το έκανε για την τσέπη του. Είχα αμαξι Hertz lease εταιρικό και έβαζαν λαδια από μια βρύση κατάμαυρα και μπροστα μου έπαιρναν τηλέφωνο και φώναζαν οι οδηγοί αλλά είχαν 100 δικαιολογιες γαιτι δεν κάνουν σωστά σερβισ. Στην Aegean οι πιλότοι περίμεναν να έρθει το λεωφορείο πόση ώρα γιατί δεν το στέλνει αν δεν είναι γεμάτο με προσωπικό. Από μισθούς ας το αφήσουμε καλύτερα Τουρκία πολύ καλύτερα δεν το συζητάμε. Δεν λέω μακάρι να είχαμε 10 τέτοιους να υπάρχει ανταγωνισμός αλλά μην τρώτε το παραμύθι γαιτι συνήθως είναι ένας που έχει τα κονε και δεν αφήνει άλλους. Ας πούμε η Ολυμπιακή ήταν η μεγαλύτερη απάτη! Την πήρε ο Βγαινοπουλος πούλησε παραμύθι στο προσωπικό και μετά τους ξεπούλησε στην Aegean για τίποτα. Απλά έτσι κανω και εγώ μπιζνες χωρίς ανταγωνισμό. Ας άφηναν την Ολυμπιακή να δουλέψει κανονικά και θα σας έλεγα αν θα υπήρχε καμία Aegean. Οι τιμές είναι στα ύψη λόγο μονοπωλίου. Και μόνο Ελλάδα βρίσκεις ωραίο προσωπικό με προσόντα να δουλεύουν κυριολεκτικά τσάμπα. Εδώ Αμερική η Delta έχει κάτι χοντρές που ούτε να περπατήσουν μπορούν και τους δίνει 8 φορές όσα η Aegean! Απλά όλοι κάτω εκμεταλλεύονται ότι οι Έλληνες είναι κολλημένοι με τον φραπέ και δεν πάνε έξω για δουλειά. Ας πάει Αγγλία ή οπουδήποτε άλλου να βρει προσωπικό τόσο τσάμπα και να έχει και δίπλα τόσα νησιά και τουρισμό. Αλλά οποιος άλλος πάει να ανοίξει κάνει τα δικά του και τον εξαγοράζει. Δεν έχουμε υγιείς ανταγωνισμό κάτω άρα αφήστε αυτά ότι δεν λάδωσε ποτέ γιατί γελάνε και οι πέτρες. Αν φύγουν όλοι οι πιλότοι από Ελλάδα θα αναγκαστεί να πάρει προσωπικό εποχικό από έξω με 5-6,000 τον μήνα να μην πω παρά πάνω και μετά να δούμε αν θα βγαίνει ειδικά με καμία low cost απέναντι του.

@

Αυτές είναι οι εργασιακές συνθήκες στην Ελλάδα,με αυτές δούλευε!Στην τελική τζάμπα δουλεύουν όλοι,σε όποια δουλειά κ αν πάνε,όποιο αφεντικό κ αν έχουν.Το ζητούμενο πλέον είναι η δουλειά,όχι ο μισθός.Επιβίωση και τίποτα παραπάνω.Αυτό ισχύει και για τον επιχειρηματία και για τον απλό εργάτη.Για να είμαστε δίκαιοι. Σε όποιον δεν αρέσει,τα μαζεύει και φεύγει.

ΑΗΔΙΑΣΜΕΝΟΣ

Ο ΕΜΠΑΘΗΣ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ! ΕΓΡΑΨΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΑΡΘΡΟ ΑΣΥΝΤΑΚΤΟ, ΑΝΕΡΜΑΤΙΣΤΟ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΕΙΣΤΙΚΟ ΜΕ ΓΕΛΟΙΑ Η ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΧΟΛΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ. ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ 100%!!!

Μητσος

Δηλαδή οποίος έχει λεφτά τον μνημονεύουμε; για ποιο λόγο; δεν εξαγόρασε την ολυμπιακή του την χάρισε τον χρεωκοπημενο ελληνικό δημόσιο. Πέθανε κ ο κύριος Χαράλαμπος που είχε ένα μικρό μαγαζακι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης βιοτεχνης που πάλευε να ζήσει τους υπαλλήλους τους κ να πληρώσει τον εφκα κ την εφορία χωρίς δάνεια. 1.2 δις δάνεια ή aegean. Με τόσα χτίζω κ γω αυτοκρατορία κυριοι

ΩΩΩΠΑ! ΝΑΤΟΣ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ!

Eλα ρε Μητσο γιγαντα αυριο απ τη Τραπεζα να παρεις κι εσυ 1 δις να φτιαξεις μια αυτοκρατορια να γανε ψωμακι καμμια δεκαρια χιλαδες ανεργοι! Που ησουνα κρυμμενος τοσο καιρο ρε μεγαλε; Δεκα σαν κι εσενα να 'χαμε κι η Ελλαδα θα ηταν παραδεισος!

αλ

Ουτε ο κυρ Χαραλαμπος ουτε εσυ ουτε εγω ουτε και εκατομμυρια αλλοι δεν μπορουν με 1,2 δις να κανουν οτι ο Κυριος Βασιλακης. Ποσο μαλλον οτι αυτος δεν ξεκινησε με 1,2 δις αλλα απο το 0 εχοντας μεσα του προσον που δεν εχουμε εμεις και, που βρισκεται μεσα στο μυαλο και την ψυχη.

ΑΣΤΟΣ

Οσοι τον γνωρίσαμε από κοντά, έχουμε την ίδια γνώμη : Πραγματικός άρχοντας, με γνήσια, έμφυτη ευγένεια και πολύ ανθρώπινος ταυτόχρονα. Δημιουργικότατος, με ένα πραγματικά χαρισματικό τρόπο να μοτιβάρει και να βγάζει τον καλύτερο εαυτό στα στελέχη του. Ανθρωπος με όραμα, επαγγελματικό και προσωπικό....Δημιούργησε υγειείς Εταιρείες με στιβαρή βάση και θέση, αντίθετα με "διάφορους" αρπακολλατζήδες που "επεκτάθηκαν" σε Βαλκάνια, Ρωσσία, κλπ και με την πρώτη δυσκολία τις πτώχευσαν αμαχητί.....Καλή ξεκούραση "καπετάνιε", όπως σε λέγαμε στην Τεχνοκάρ, πολλά χρόνια πρίν....

Απ

Καλό παράδεισο ,κ.Βασιλακη .Οπως είπανε όσοι τον γνωρίσαμε ,απλός ,προσηνής και ταπεινός .Ωραιος άνθρωπος .Ο Θεός να τον αναπαύσει .

tassos

Ενας εργατικός ,τίμιος Ελληνας πού έστησε έναν γίγαντα γιά τά Ελληνικά δεδομένα ,πού δέν λάδωσε τά κακοποιά στοιχεία τής πολιτικής γιά νά κάνει δουλειές τού ποδαριού.Σοβαρή οίκογένεια .Αφήνει άξιους συνεχιστές τού έργου του.

Θελω να πετάξω τωρα!!!

Τα καλυτερα μου χρονια πέρασα στην εταιρεία!!καναμε ταξίδια που δεν ειχα ποτε φανταστεί.ευχαριστω κυριε Θόδωρα που ειχα την τιμή να δουλέψω για εσάς.απλος-προσιτός-αληθινός!!αληθινος κύριος και άρχοντας!!!αξιος πατέρας!καλη πτήση στον παράδεισο κυριε βασιλακη!

αλ

Ειχα την τυχη να τον γνωρισω και την συζυγο του οταν στεγαζονταν στην λεωφ. Συγγρου 316 και εγω εργαζομουν στο ισογειο. Ισχιουν τα καλα σχολια και προσθετω και τα δικα μου. Απλος κυριος προσιτος και τοσο σπουδαιος. ΣΙγουρα θα προσγειωθει σε αεροδρομιο του παραδεισου.

gk

Εφυγε ενας εξαιρετικός ανθρωπος και μεγάλος ΕΛΛΗΝΑΣ. Για όλους εμας που δουλεψαμε κοντά του το παραδειγμα του θα φωτίζει το δρόμο μας. Καλό παραδεισο άρχοντα.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΕΤΟΚΑΚΗΣ

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΟ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΙΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ. ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΘΟΔΩΡΑ!

Δήμητρα Μίχα

Καλό παράδεισο!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Kalavryta

«H σφαγή των Καλαβρύτων παραμένει ανοιχτή πληγή και συμβολίζει μέχρι και σήμερα εκατοντάδες παρόμοιων, διαπραχθέντων στην Ελλάδα, εγκλημάτων, από το Δίστομο μέχρι την Κάνδανο», αναφέρεται στο άρθρο της Deutschlandfunk

xrch0

Από τις σχετικές καταγραφές τελευταίων χρήσεων του οπλισμού του Τμήματος, προκύπτει ότι ένα από αυτά «χάθηκε» περιέργως τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ άλλο ένα... εξαφανίστηκε, εξίσου μυστηρίωδως, προ δύο-τριών εβδομάδων

14