Νέα οδός: Έτσι «μπλόκαρε» η Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω του χιονιού

Νέα οδός: Έτσι «μπλόκαρε» η Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω του χιονιού

Η εταιρεία με αναλυτικό δελτίο τύπου παραθέτει τα γεγονότα - Επισημαίνει ότι είχε ειδοποιήσει εγκαίρως για τα έκτακτα καιρικά φαινόμενα και ζητά συγγνώμη για την ταλαιπωρία

Αναλυτικά στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης που είχαν ως αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών εν μέσω χιονόπτωσης, έδωσε στην δημοσιότητα η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου «Νέα Οδός».

Η «Νέα Οδός» ζητά συγγνώμη από τους οδηγούς για την ταλαιπωρία και επισημαίνει πως είχε ειδοποιήσει εγκαίρως, μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα της πως επίκεινται επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα. 

Παράλληλα εξηγεί πως ενώ η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη λόγω της εξόδου των Χριστουγέννων και η κατάσταση επιδεινώθηκε λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης. Το γεγονός όμως που δημιούργησε το μεγάλο πρόβλημα ήταν πως ταυτόχρονα μεγάλα οχήματα «δίπλωσαν» και στα δύο ρεύματα, με αποτέλεσμα η Τροχαία να διατάξει την διακοπή της κυκλοφορίας, προκειμένου να τα απομακρύνει από το οδόστρωμα. 


Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Αρχικά θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθύτατη λύπη μας για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι οδηγοί  και όλοι οι ταξιδιώτες που ακινητοποιήθηκαν εχθές και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε, πριν και μετά την περιοχή μεταξύ Μαλεσίνας και Μαρτίνου.

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα ξεκίνησαν το βράδυ της 21ης Δεκεμβρίου, με ισχυρές χιονοπτώσεις ανά διαστήματα, σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας μας και 55 εκχιονιστικά μηχανήματα είχαν τεθεί σε ετοιμότητα, έπειτα από σχετική ανακοίνωση της ΕΜΥ και επιχειρούσαν εξ αρχής όπου απαιτούνταν.

Με ειδική ανακοίνωση που αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα μας ενημερώσαμε για τα έκτακτα καιρικά φαινόμενα και την ανάγκη οι οδηγοί να διαθέτουν αντιολισθητικές αλυσίδες, ενώ τόσο η Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών και ο Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης όσο και οι άνθρωποι μας από τους σταθμούς διοδίων, παρείχαν άμεση ενημέρωση για τις συνθήκες επί του αυτοκινητοδρόμου.

Στις 22 Δεκεμβρίου στις 13:40, ξεκίνησε ισχυρότατη χιονόπτωση στην περιοχή από Μαρτίνο  (123ο χλμ) έως και Μαλεσίνα (130ο χλμ.). 12 εκχιονιστικά επιχειρούσαν ειδικά σε αυτή περιοχή για την αντιμετώπιση των φαινομένων.

Λόγω των εορτών και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη τόσο από ΙΧ όσο και από  βαρέα οχήματα.

Στις 15:00 ανακοινώνεται από την ελληνική αστυνομία απαγορευτικό κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων.

Στις 16:00 οι σταθμοί διοδίων σε Τραγάνα και Θήβα παύουν να εισπράττουν διόδια.

Τα φαινόμενα παρέμεναν έντονα στην περιοχή Μαρτίνο – Μαλεσίνα και πολλά ΙΧ  που δεν έφεραν αντιολισθητικές αλυσίδες ακινητοποιούνταν.

Στις 16:24, και ενώ βρίσκεται σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, νταλίκα που κινείται στο 125ο  χλμ.,  στο ρεύμα προς Λαμία, χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες, διπλώνει. Παράλληλα, στην ίδια περιοχή και στο ρεύμα προς Αθήνα, ακινητοποιούνται ένα λεωφορείο και  μια ακόμα νταλίκα, επίσης χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες.

Για τη διαχείριση του πρώτου συμβάντος (δίπλωμα νταλίκας) πραγματοποιείται με εντολή της τροχαίας, διακοπή κυκλοφορίας ( ανασχεση)  στο ρεύμα προς Λαμία.  Παράλληλα και για τη διαχείριση του δεύτερου συμβάντος (λεωφορείο και νταλίκα  προς Αθήνα), δίνεται εντολή για διακοπή κυκλοφορίας (ανασχεση)  και στο ρεύμα προς Αθήνα, στο ύψος του σταθμού διοδίων Τραγάνας.

Συνεπώς για την αντιμετώπιση των παράλληλων συμβάντων, διεκόπη υποχρεωτικά και ταυτόχρονα η κυκλοφορία και στα δυο ρεύματα. Λόγω της εξόδου των Χριστουγέννων ο αριθμός των οχημάτων που ανέμεναν να λήξουν οι ανασχέσεις προκειμένου να συνεχίσουν το ταξίδι τους, αυξάνονταν με γρήγορους ρυθμούς.

Τα περίπολα οδικής ασφάλειας και οι Οδικές Βοήθειες Βαρέων Οχημάτων προσέγγισαν με τη συμβολή εκχιονιστικών και τα τρία σημεία με τις ακινητοποιημένες νταλίκες και το λεωφορείο και ξεκίνησαν οι επιχειρήσεις απομάκρυνσης.  Μετά την ολοκλήρωσή αυτών, τα εκχιονιστικά συνέχισαν να επιχειρούν, ώστε το τμήμα που παρέμενε κλειστό να είναι ασφαλές για να παραδοθεί εκ νέου σε κυκλοφορία.

Στις 18:40 ξεκίνησε σταδιακά, σε μια λωρίδα, με χαμηλές ταχύτητες,  η  κίνηση  των πρώτων ακινητοποιημένων  οχημάτων, στο ρεύμα προς Λαμία. Στις 19:30 δόθηκε σε κυκλοφορία μια λωρίδα και στο ρεύμα προς Αθήνα.

Λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου και των έντονων καιρικών φαινομένων και με στόχο την ασφαλή κίνηση των οχημάτων, ο απεγκλωβισμός και στα δυο ρεύματα πραγματοποιούνταν με αργούς ρυθμούς.

Πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας με συνεχή ροή και στα δυο ρεύματα επήλθε στις 22:30.

Λυπούμαστε βαθύτατα για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι οδηγοί και όλοι οι ταξιδιώτες, καθώς δε συνάδει με το επίπεδο λειτουργίας αυτοκινητοδρόμου που επιθυμούμε να παρέχουμε.

ΣΧΟΛΙΑ (22)

τσίου

Όσα χρόνια να περάσουν, όσα μέτρα και να ληφθούν ΤΙΠΟΤΑ δεν πρόκειται να αλλάξει, αν πρώτα δεν αλλάξει η νοοτροπία των οδηγών. Ειδικά αυτών που προσπερνούν τα εκχιονιστικά, που αφού εν τέλει ακινητοποιηθούν οι ίδιοι, εγκλωβίζουν και αυτά!

Νεος

Περασα τα καλαβρυτα με 12 ποντους χιονι απλα με χιονοπανα στα λαστιχα,ακομα 3 αυτοκινητα μαζι μου με αλυσιδες και ενα τζιπ χωρις αλυσιδες.Στις κατηφορες ειχε παγο και το τζιπ διπλωσε αλλα την γλιτωσε,εμεις με τα ιχ κανονικα στην πορεια μας.... Οι οδηγοι που βγαινουν στα χιονια χωρις αλυσιδες ή ακομα και αυτοι που εχουν αλλα δεν ξρουν να τις βαζουν ειναι η αιτια που κλεινουν οι δρομοι!!!

Πληρώστε χαμένα

Οι αλήτες γουστάρουν να εισπράτουν μόνο διόδια, δεν θέλουν να πληρώσουν συνεργεία συντήρησης και αποχιονισμού. Αυτοί καλά κάνουν εκείνος ο Σπρίτσης γιατι δεν εφαρμόζει τη σύμβαση και να τους παθαίνει στο πρόστιμο?

ianos

ΠΑΝΤΑ φταιει το κρατος που εδωσε τον δρομο στην εταιρεια, φταιει η εταιρεια που δεν φροντισε να εχει ανοιχτο τον δρομο, φταιει ο νταλικερης που δεν εχει αλυσιδες,ΠΟΤΕ δεν φταιει ο ηλιθιος που ξεκινησε χωρις αλυσιδες ενω γνωριζε οτι θα εχει κακοκαιρια,που δεν ακολουθησε τις οδηγιες των υπαλληλων των διοδιων (που ξερουν αυτοι μωρε, εγω οδηγαω 12 μηνες στα χιονια), που στους 5 ποντους χιονι θα κολλησει ο ηλιθιος που εφυγε χωρις αλυσιδες και η νταλικα που ακολουθουσε για να μην πεσει πανω του διπλωσε..........οχι δεν φταιω εγω.... οι αλλοι παντα!!!!

george

Αν την διαχείριση του δρόμου την είχε το κράτος τα καναλια θα είχαν λυσσαξει. Τώρα που είναι ιδιώτες μουγκα. Ήθελαν να στείλει μηχάνηματα σε ένα ιδιωτικό δρόμο η περιφέρεια και εκείνοι να εισπρατουν

geo

Αν είχε το κράτος την διαχείριση του δρόμου ακόμη θα ήταν κλειστή η νέα οδός. Ώσπου να ζεστάνουν τις μηχανές, γιατί τους έκοψαν το επίδομα προθέρμανσης, ώσπου να φάνε το κολατσιό να πιουν τον καφέ το τσάι για να ζεσταθούν , που τους δίνουν, βλέπε ΔΕΗ, ώσπου να πάρουν το φύλο πορείας από το γραφείο κίνησης, να υπογράψει ο προϊστάμενος , ο Διευθυντής, , ο περιφερειάρχης , ο υπουργός, που όλους αυτούς για να τους βρεις πρέπει να ψάξεις σε πιο κανάλι είναι , στον Παπαδάκη, στον Αυτιά, στον Ευαγγελάτο, ήρθε το καλοκαίρι. Εδώ ο κάθε οδηγός θέλει να έχει μπροστά και ένα εκχιονιστικό , μια αλατιέρα. Για αλυσίδες , για λάστιχα χιονιού, αυτά είναι άγνωστα στον Ελληνάρα οδηγό που είναι μάγκας και μπορεί να οδηγεί με χιόνι , με πάγο, να κάνει σφήνες, να προσπερνάει από δεξιά, να καταλαμβάνει την ΛΕΑ αλλά πάντα φταίνε οι άλλοι που δεν συμμορφώνονται με τα δικά του γούστα. Εγώ τις αλυσίδες δεν τις βγάζω ούτε το καλοκαίρι από το αυτοκίνητο. Τόσα άχρηστα πράγματα έχουν όλοι στο αυτοκίνητο , οι αλυσίδες πιάνουν τον ελάχιστο χώρο. Μια μικρή τσαντούλα είναι. Φαρμακείο, πυροσβεστήρας, τρίγωνο, αλυσίδες , ακόμη και καλώδια για την μπαταρία αν μείνουμε από ρεύμα , πόσα αυτοκίνητα έχουν. Και όσοι έχουν αμφιβάλω αν ξέρουν την χρήση τους. Εδώ βλέπουμε να φωνάζουν την οδική βοήθεια για να αλλάξουν λάστιχο. Θα έπρεπε για να πάρουν δίπλωμα να εξετάζονται και σε αυτά. Να σταματάνε και να λένε στον υποψήφιο οδηγό άλλαξε λάστιχο, τοποθέτησε τα καλώδια στην μπαταρία, βάλε αλυσίδες.

george

Έχεις πολύ πλακα

XXX

Οι φιλελερες πάντως θα ρίχνουν το φταίξιμο στον λαό μην την ψάχνεις.

μη μιλατε

αντε ρε αχαρακτηριστοι. μας δουλευετε παρεα με το κρατος σας. στη γερμανια ΧΩΡΙΣ διοδια λειτουργουν ολα ρολοι. εδω μας εχετε χρεωσει πανακριβα το καθε χλμ που τολμαμε να κανουμε πανω σε δρομους που εχουν πληρωθει απο φορους και απο επιδοτησεις της ΕΕ (δλδ παλι απο φορους), μας αφηνετε στο ελεος 2 ποντων χιονιου και μετα μιλατε και απο πανω. να τα βλεπει αυτα ο καθε φιλεleft παπαγαλος που δικαιολογει διοδια.

fasolilyris

εγώ ήμουν εκεί. Κατα αρχήν η εταίρία διαχείρησης έχει ευθύνη για δύο λόγους. 1) Στα διόδια μας είπαν μόνο ότι "χρειάζεται προσοχή στο Μαρτίνο". Η αλήθεια ήταν ότι ο δρόμος είχε ήδη διακοπεί σε δύο σημεία, στην αρχή της ανηφόρας για μαρτίνο και κοντά στην κορυφή όπου υποτίθεται ότι είχε διπλώσει η νταλίκα. Επομένως, οι υπάλληλοι των διοδίων ήταν απλά ανημερωτοι και δίναν λάθος πληροφορίες. 2) Στην αρχή της ανηφόρας δεν υπήρχε καμμία νταλίκα διπλωμένη: ο δρόμος είχε κλείσει επειδή η εταιρία δεν είχε καθαρίσει το χιόνι - 10-15 εκατοσττά- και τα πρώτα αυτόκίνητα χωρίς αλυσίδες ειχαν κολλήσει. Επομένως ευθύνεται για τον μη καθαρισμό του δρόμου και για την μη προειδοποίηση από τους υπαλλήλους των διοδίων ότι χρειάζονται αλυσίδες. Εγ'ω καταφερα σιγα σιγά να περάσω από το μπλόκο αυτό επειδή ειχα αλυσίδες και 4χ4. Περνώντας τους βρέθηκα σε μια άδεια εθνική. αλλά δεν χάρηκα πολύ. Μετά από 1 χλμ έπεσα στο μεγάλο μποτιλιάρισμα πριν την κορυφή. Εκει υπήρχε το πρόβλημα με την νταλίκα. Εδώ φταίει η τροχαία γιατί ενώ υπήρχε απαγόρευση άφησε τα φορτηγά - να περάσουν. Υπήρχαν πάρα πολλά φορτηγά. Αυτή είναι η μονη αλήθεια από όσα έχουν γραφτεί. Εταιρία και τροχαία τα πήγαν περφεκτ. Αθήνα θεσσαλονίκη ακριβώς 12 ώρες.

NOT

Αχρηστοι, ανευθυνοι, μπαταχτσηδες, ιδιώτες επιχειρηματιες, ουτε την διαχείριση έτοιμου δρόμου δεν μπορούν να αναλάβουν, βαλτε και αλλους σταθμούς διοδίων και βγαλτε μακροσκελή δελτία τύπου, στάχτη στα ματια των διανοητικά καθυστερημένων ψηφοφόρων, failed state...

Nikos

Εγω παντως το λεω εδω κι πολυ καιρο ειναι ολα μπουρδ.... κρατος κι ιδιωτες, ειμαστε για τα μπαζα, πρεπει να πεσει χοντρο προστιμο παντως.

petros

Καλά τα λες

George

"...ενώ τόσο η Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών και ο Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης όσο και οι άνθρωποι μας από τους σταθμούς διοδίων, παρείχαν άμεση ενημέρωση για τις συνθήκες επί του αυτοκινητοδρόμου." Και τι κανει ο Ελληναρας όταν του λένε στα διόδια ότι έχει χιόνι στον δρόμο; Σκεφτεται ΕΓΩ ΘΑ ΠΕΡΑΣΩ

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

g20

Ο 26χρονος είχε καταδικαστεί για ληστεία, κλοπή και παράνομη οπλοφορία κατ’ εξακολούθηση σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών και επτά μηνών με απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Εύβοιας