Υπουργείο Παιδείας: 800 τάξεις για προσφυγόπουλα σε όλη τη χώρα
Υπουργείο Παιδείας: 800 τάξεις για προσφυγόπουλα σε όλη τη χώρα
Κάθε τάξη θα έχει 10-20 παιδιά, ενώ τα σχολεία όπου θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα
Οκτακόσιες τάξεις υποδοχής προσφυγόπουλων θα δημιουργηθούν σε σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής.
Ο ίδιος συναντήθηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να τους ενημερώσει για το πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων που έχει εκπονήσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με τον κ. Παντή, κάθε τάξη θα έχει 10-20 παιδιά, ενώ τα σχολεία όπου θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα. "Γενικότερα σε όλη την Ελλάδα ο αριθμός των προσφυγόπουλων κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και τις 22.000 παιδιά. Ωστόσο, έχουμε αυτή τη στιγμή γύρω στις 10.000 παιδιά που έχουν κάνει αίτηση ασύλου ή έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία" διευκρίνισε και επισήμανε ότι "ο αριθμός των προσφυγόπουλων διαρκώς μεταβάλλεται, καθώς άλλα φεύγουν και άλλα έρχονται".
Ο κ. Παντής επανέλαβε ότι τα προσφυγόπουλα που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο θα παραμείνουν μέσα στα κέντρα φιλοξενίας όπου διαμένουν, ενώ εκείνα που βρίσκονται στις ηλικίες του δημοτικού και του γυμνασίου θα μετακινηθούν σε σχολεία που θα επιλεγούν.
Γνωστοποίησε ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ολοήμερα σχολεία αλλά άλλα σχολεία, όπου οι τάξεις δεν καλύπτονται την ίδια ώρα, και σημείωσε ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς θα καλυφθούν από 500 αναπληρωτές και 200 θέσεις με καινούρια προκήρυξη για τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου αποδέχτηκε το αίτημα που διατυπώθηκε από την πλευρά των δημάρχων για ισομερή και αναλογική κατανομή όλων των παιδιών των προσφύγων και σε όμορους δήμους από εκείνους που έχουν κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, διαβεβαίωσε ότι οι κατανομές θα γίνουν με τον καλύτερο τρόπο και ζήτησε εμπιστοσύνη στο υπουργείο Παιδείας καθώς, όπως είπε, "έχει μια τεράστια εμπειρία από διαπολιτισμική εκπαίδευση από την εποχή της δεκαετίας του 90 που απορρόφησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι τα παιδιά 50.000 ανθρώπων αλλά παιδιά 800.000 ανθρώπων που είχαν έρθει τότε".
Ο ίδιος συναντήθηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να τους ενημερώσει για το πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων που έχει εκπονήσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με τον κ. Παντή, κάθε τάξη θα έχει 10-20 παιδιά, ενώ τα σχολεία όπου θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα. "Γενικότερα σε όλη την Ελλάδα ο αριθμός των προσφυγόπουλων κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και τις 22.000 παιδιά. Ωστόσο, έχουμε αυτή τη στιγμή γύρω στις 10.000 παιδιά που έχουν κάνει αίτηση ασύλου ή έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία" διευκρίνισε και επισήμανε ότι "ο αριθμός των προσφυγόπουλων διαρκώς μεταβάλλεται, καθώς άλλα φεύγουν και άλλα έρχονται".
Ο κ. Παντής επανέλαβε ότι τα προσφυγόπουλα που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο θα παραμείνουν μέσα στα κέντρα φιλοξενίας όπου διαμένουν, ενώ εκείνα που βρίσκονται στις ηλικίες του δημοτικού και του γυμνασίου θα μετακινηθούν σε σχολεία που θα επιλεγούν.
Γνωστοποίησε ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ολοήμερα σχολεία αλλά άλλα σχολεία, όπου οι τάξεις δεν καλύπτονται την ίδια ώρα, και σημείωσε ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς θα καλυφθούν από 500 αναπληρωτές και 200 θέσεις με καινούρια προκήρυξη για τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου αποδέχτηκε το αίτημα που διατυπώθηκε από την πλευρά των δημάρχων για ισομερή και αναλογική κατανομή όλων των παιδιών των προσφύγων και σε όμορους δήμους από εκείνους που έχουν κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, διαβεβαίωσε ότι οι κατανομές θα γίνουν με τον καλύτερο τρόπο και ζήτησε εμπιστοσύνη στο υπουργείο Παιδείας καθώς, όπως είπε, "έχει μια τεράστια εμπειρία από διαπολιτισμική εκπαίδευση από την εποχή της δεκαετίας του 90 που απορρόφησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι τα παιδιά 50.000 ανθρώπων αλλά παιδιά 800.000 ανθρώπων που είχαν έρθει τότε".
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων θα αρχίσει να υλοποιείται στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, τις απογευματινές ώρες, παράλληλα με τους εμβολιασμούς που θα γίνονται σε κάθε ένα από τα 38 κέντρα φιλοξενίας που βρίσκονται σε όλη τη χώρα, ενώ είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που θα προκύπτουν σε περίπτωση δημιουργίας ενός νέου κέντρου ή κατάργησης ενός υπάρχοντος.
"Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία και συζήτηση με τους δημάρχους της ευρύτερης περιοχής", δήλωσε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Παντής και πρόσθεσε: "από την κουβέντα που κάναμε νομίζω ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία, σε ένα κεντρικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει, κατ΄ αρχάς την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας για όλη την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, των μεταναστών, των Ελληνοπαίδων και γενικότερα όλων όσοι χρειάζεται να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθούν παιδιά που δε θα είναι εμβολιασμένα, όπως οφείλουμε, σε όλους τους χώρους όπου θα χρειαστεί να μετακινηθούν. Υπάρχει μια δέσμευση από τη Διεθνή Ομοσπονδία για τους Μετανάστες (ΔΟΜ) που θα καλύψει και τη μετακίνηση και την καθαριότητα των χώρων και τη φύλαξη και τη θέρμανση των χώρων ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, άρα δεν θα έχουμε τέτοιου είδους ζητήματα υγιεινής χώρου. Έχουμε ένα έτοιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είναι ευέλικτο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών, είτε μείνουν στη χώρα μας, είτε φύγουν γιατί είναι αδιευκρίνιστο πόσοι θα μείνουν και πόσα παιδιά θα μείνουν”.
Για τον τρόπο επιλογής των σχολείων όπου θα γίνουν οι τάξεις υποδοχής των προσφυγόπουλων ανέφερε ότι θα ληφθούν υπόψη τρεις κατευθύνσεις :"η γεωγραφική θέση, η ικανοποίηση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών και η γνώμη του περιφερειακού διευθυντή, ο οποίος μαζί με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζει καλύτερα για την ικανότητα του κάθε σχολείου να ανταποκριθεί στο ρόλο του".
Τα μαθήματα θα είναι τετράωρα, ενώ θα διδάσκονται γλώσσα, μία ξένη γλώσσα, μαθηματικά, υπολογιστές, καλλιτεχνικά και γυμναστική. Ο κ. Παντής, επισήμανε ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι γονείς των παιδιών μέσα στα κέντρα φιλοξενίας θα δεχτούν να μεταφερθούν τα παιδιά τους στα σχολεία και σημείωσε ότι έχει ετοιμαστεί ένα κείμενο από το υπουργείο Παιδείας "που μεταφράζεται στις βασικές γλώσσες που μιλούν οι άνθρωποι αυτοί και θα τους δοθεί για να ενημερωθούν προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία".
Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές είπε ότι πέραν από τους οι καθηγητές που καλύπτουν τις ανάγκες για τις ξένες γλώσσες, θα υπάρχουν κάποιοι πολιτισμικοί διαμεσολαβητές για τα μαθηματικά, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα καλλιτεχνικά μαθήματα και άλλα, προκειμένου να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τους εκπαιδευτικούς.
"Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά και έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα κατάρτισης των εκπαιδευτικών που θα βασίζεται και στην ανάγκη για τις πολιτισμικές διαφορές που θα έχει να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός καθώς και προβλήματα ψυχολογικά και άλλα που πιθανόν να έχουν τα παιδιά αυτά μετά από τόσα χρόνια πολέμου. Έχουμε οργανώσει ένα καλό εκπαιδευτικό σύνολο", τόνισε και ευχαρίστησε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές που αφιλοκερδώς έφτιαξαν ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή αλλά και τους εκπαιδευτικούς στο σύνολό τους.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επισήμανε ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, έγινε μια επεξήγηση της σχετικής ΚΥΑ, ώστε, όπως είπε, "να είναι ενήμεροι οι δήμαρχοι και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους κατοίκους οι οποίοι με δικαιολογημένο φόβο αντιμετωπίζουν κάτι ξένο και καινούριο στη γειτονιά τους". Ο κ. Μπουτάρης, χαρακτήρισε "ανεγκέφαλους", όσους χαρακτήρισαν την αντίδραση του δημάρχου Ωραιοκάστρου φασιστική και ρατσιστική γιατί όπως σημείωσε: "οποιοσδήποτε μέσα στην κοινωνία που υπάρχει,ζει και λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όταν δέχεται κάτι καινούριο που είναι ξένο προς αυτή, δικαιολογημένα έχει κάποιες επιφυλάξεις και κάποιους φόβους για το πώς θα διαταραχθεί η κανονική ζωή. Αυτό δε θα πει ότι είναι ρατσιστής, ή φασίστας, ή οτιδήποτε".
Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης, χαρακτήρισε γόνιμη τη συνάντηση, ανέφερε ότι η ένστασή του ήταν πως θα έπρεπε να είχε γίνει η συνάντηση αυτή πολύ νωρίτερα, ίσως στα μέσα Αυγούστου, όπως τόνισε, ότι έγιναν αποδεκτά τα αιτήματα που τέθηκαν για ισομερή και αναλογική κατανομή όλων των προσφυγόπουλων και σε δήμους όμορους με εκείνους που έχουν κέντρα φιλοξενίας, τη μη δημιουργία τάξεων φιλοξενίας σε ολοήμερα σχολεία και τη διασφάλιση του θέματος υγιεινής.
Νωρίτερα, κατά την έναρξη της σύσκεψης, ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, επισήμανε ότι δεν προσκλήθηκε στη συνάντηση η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης, ζήτησε να τεθεί το θέμα στην ΚΕΔΕ.
Ο κ. Παντής γνωστοποίησε ότι αντίστοιχη συνάντηση με αυτή που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, θα γίνει και στην Αθήνα.
"Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία και συζήτηση με τους δημάρχους της ευρύτερης περιοχής", δήλωσε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Παντής και πρόσθεσε: "από την κουβέντα που κάναμε νομίζω ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία, σε ένα κεντρικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει, κατ΄ αρχάς την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας για όλη την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, των μεταναστών, των Ελληνοπαίδων και γενικότερα όλων όσοι χρειάζεται να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθούν παιδιά που δε θα είναι εμβολιασμένα, όπως οφείλουμε, σε όλους τους χώρους όπου θα χρειαστεί να μετακινηθούν. Υπάρχει μια δέσμευση από τη Διεθνή Ομοσπονδία για τους Μετανάστες (ΔΟΜ) που θα καλύψει και τη μετακίνηση και την καθαριότητα των χώρων και τη φύλαξη και τη θέρμανση των χώρων ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, άρα δεν θα έχουμε τέτοιου είδους ζητήματα υγιεινής χώρου. Έχουμε ένα έτοιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είναι ευέλικτο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών, είτε μείνουν στη χώρα μας, είτε φύγουν γιατί είναι αδιευκρίνιστο πόσοι θα μείνουν και πόσα παιδιά θα μείνουν”.
Για τον τρόπο επιλογής των σχολείων όπου θα γίνουν οι τάξεις υποδοχής των προσφυγόπουλων ανέφερε ότι θα ληφθούν υπόψη τρεις κατευθύνσεις :"η γεωγραφική θέση, η ικανοποίηση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών και η γνώμη του περιφερειακού διευθυντή, ο οποίος μαζί με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζει καλύτερα για την ικανότητα του κάθε σχολείου να ανταποκριθεί στο ρόλο του".
Τα μαθήματα θα είναι τετράωρα, ενώ θα διδάσκονται γλώσσα, μία ξένη γλώσσα, μαθηματικά, υπολογιστές, καλλιτεχνικά και γυμναστική. Ο κ. Παντής, επισήμανε ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι γονείς των παιδιών μέσα στα κέντρα φιλοξενίας θα δεχτούν να μεταφερθούν τα παιδιά τους στα σχολεία και σημείωσε ότι έχει ετοιμαστεί ένα κείμενο από το υπουργείο Παιδείας "που μεταφράζεται στις βασικές γλώσσες που μιλούν οι άνθρωποι αυτοί και θα τους δοθεί για να ενημερωθούν προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία".
Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές είπε ότι πέραν από τους οι καθηγητές που καλύπτουν τις ανάγκες για τις ξένες γλώσσες, θα υπάρχουν κάποιοι πολιτισμικοί διαμεσολαβητές για τα μαθηματικά, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα καλλιτεχνικά μαθήματα και άλλα, προκειμένου να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τους εκπαιδευτικούς.
"Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά και έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα κατάρτισης των εκπαιδευτικών που θα βασίζεται και στην ανάγκη για τις πολιτισμικές διαφορές που θα έχει να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός καθώς και προβλήματα ψυχολογικά και άλλα που πιθανόν να έχουν τα παιδιά αυτά μετά από τόσα χρόνια πολέμου. Έχουμε οργανώσει ένα καλό εκπαιδευτικό σύνολο", τόνισε και ευχαρίστησε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές που αφιλοκερδώς έφτιαξαν ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή αλλά και τους εκπαιδευτικούς στο σύνολό τους.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επισήμανε ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, έγινε μια επεξήγηση της σχετικής ΚΥΑ, ώστε, όπως είπε, "να είναι ενήμεροι οι δήμαρχοι και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους κατοίκους οι οποίοι με δικαιολογημένο φόβο αντιμετωπίζουν κάτι ξένο και καινούριο στη γειτονιά τους". Ο κ. Μπουτάρης, χαρακτήρισε "ανεγκέφαλους", όσους χαρακτήρισαν την αντίδραση του δημάρχου Ωραιοκάστρου φασιστική και ρατσιστική γιατί όπως σημείωσε: "οποιοσδήποτε μέσα στην κοινωνία που υπάρχει,ζει και λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όταν δέχεται κάτι καινούριο που είναι ξένο προς αυτή, δικαιολογημένα έχει κάποιες επιφυλάξεις και κάποιους φόβους για το πώς θα διαταραχθεί η κανονική ζωή. Αυτό δε θα πει ότι είναι ρατσιστής, ή φασίστας, ή οτιδήποτε".
Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης, χαρακτήρισε γόνιμη τη συνάντηση, ανέφερε ότι η ένστασή του ήταν πως θα έπρεπε να είχε γίνει η συνάντηση αυτή πολύ νωρίτερα, ίσως στα μέσα Αυγούστου, όπως τόνισε, ότι έγιναν αποδεκτά τα αιτήματα που τέθηκαν για ισομερή και αναλογική κατανομή όλων των προσφυγόπουλων και σε δήμους όμορους με εκείνους που έχουν κέντρα φιλοξενίας, τη μη δημιουργία τάξεων φιλοξενίας σε ολοήμερα σχολεία και τη διασφάλιση του θέματος υγιεινής.
Νωρίτερα, κατά την έναρξη της σύσκεψης, ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, επισήμανε ότι δεν προσκλήθηκε στη συνάντηση η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης, ζήτησε να τεθεί το θέμα στην ΚΕΔΕ.
Ο κ. Παντής γνωστοποίησε ότι αντίστοιχη συνάντηση με αυτή που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, θα γίνει και στην Αθήνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα