LIVE

Κορωνοϊός

Οι βροχοπτώσεις γκρέμισαν τα βράχια των Τεμπών

Οι βροχοπτώσεις γκρέμισαν τα βράχια των Τεμπών

Μόνο με την  ολοκλήρωση των σηράγγων, που παρακάμπτουν την θανατηφόρα Κοιλάδα των Τεμπών και υπολογίζεται να ολοκληρωθούν το 2012, θα  διασφαλιστούν 100% τα διερχόμενα οχήματα. Μέχρι τότε το τμήμα της Εθνικής Οδού προς Θεσσαλονίκη θα συνεχίζει να είναι επισφαλές! Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων, στο προκαταρκτικό της πόρισμα για την κατολίσθηση στα Τέμπη, η Επιτροπή του ΤΕΕ που έχει συσταθεί για να διερευνήσει τα αίτια της φονικής πτώσης, μετά από αυτοψία που πραγματοποίησε στο σημείο

Μόνο με την  ολοκλήρωση των σηράγγων, που παρακάμπτουν την θανατηφόρα Κοιλάδα των Τεμπών και υπολογίζεται να ολοκληρωθούν το 2012, θα  διασφαλιστούν 100% τα διερχόμενα οχήματα. Μέχρι τότε το τμήμα της Εθνικής Οδού προς Θεσσαλονίκη θα συνεχίζει να είναι επισφαλές! Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων, στο προκαταρκτικό της πόρισμα για την κατολίσθηση στα Τέμπη, η Επιτροπή του ΤΕΕ που έχει συσταθεί για να διερευνήσει τα αίτια της φονικής πτώσης, μετά από αυτοψία που πραγματοποίησε στο σημείο της κατολίσθησης από τις 18 έως τις 20 Δεκεμβρίου. Οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής που απαρτίζεται από επιστήμονες του ΕΜΠ σημειώνουν το γεωλογικό ιστορικό της περιοχής των Τεμπών και αποδίδουν το ατυχές συμβάν της μεγάλης αποκόλλησης του βράχου που κόστισε τη ζωή στο μηχανικό της Χοκτίφ στις έντονες βροχοπτώσεις στην περιοχή.

«Πρόκειται  για ένα υψηλό σχεδόν κατακόρυφο πρανές αποτελούμενο από διερρηγμένο  βράχο, στη βάση του οποίου διέρχεται  η Εθνική Οδός. Η αναπόφευκτη επικινδυνότητα ως αποτέλεσμα φυσικών διεργασιών είχε ήδη επισημανθεί στο παρελθόν σε διάφορες τεχνικές εκθέσεις-μελέτες» αναφέρουν και προσθέτουν: «Σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι ιδιαίτερα υψηλές και παρατεταμένες βροχοπτώσεις όλου του προηγηθέντος διαστήματος που μάλιστα ακολούθησαν περίοδο ξηρασίας».

Ασήμαντες οι εκρήξεις 

Οι πρώτες εκτιμήσεις των επιστημόνων υποτιμούν την επίδραση των εκρήξεων από τις κοντινές σήραγγες (σε απόσταση 150 μέτρων) στην εκδήλωση του φαινομένου, την οποία χαρακτηρίζουν ασήμαντη και υπογραμμίζουν την ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι για νέες μεγάλες κατολισθήσεις στο μέλλον.

Πρώτο και  βασικό μέλημα θεωρείται ότι πρέπει να είναι η καθαίρεση των επικρεμάμενων βράχων, οι οποίοι παρουσιάζουν αυξημένη πιθανότητα πτώσης. Όπως επισημαίνεται, αυτό χρειάζεται να γίνει από εξειδικευμένο συνεργείο και με τρόπους που δεν θα προκαλούν κινδύνους για πρόσθετη χαλάρωση άλλων βράχων. Η επιτροπή εκτιμά ότι τα μέτρα αυτά σε συνδυασμό και με άλλα (π.χ. στερεώματα βράχων, τοιχία, πλέγματα συγκράτησης κλπ) μπορούν να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, και να μειώνουν τους κινδύνους, χωρίς όμως να μπορούν να τους εξαλείψουν.

Πρόταση μέλους της Επιτροπής για να απαλυνθεί  το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που  έχει ανακύψει, είναι η χρήση της  όδευσης του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου με άμεση εκτέλεση περιορισμένων έργων. Η συγκεκριμένη λύση θα μπορούσε να προσφέρει στην κίνηση μία λωρίδα εκτός περιοχής καταπτώσεων και σύντομη σύνδεση με τον ΠΑΘΕ (παράκαμψη της τάξεως των 4-5χλμ), η οποία μάλιστα τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί εντός μηνός. 

Διπλάσια  χιλιόμετρα για να φτάσει κανείς στον προορισμό του

Τη δύσκολη  κατάσταση που έχει δημιουργήσει η κατολίσθηση επιβαρύνει το ασυντήρητο επαρχιακό οδικό δίκτυο που χρησιμοποιούν  ΙΧ και φορτηγά και το οποίο αναγκάζει τους οδηγούς να κάνουν υπερδιπλάσια χιλιόμετρα. Οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν εναλλακτικές διαδρομές χωρίς σήμανση και στοιχειώδης κανόνες ασφαλείας με αποτέλεσμα να οξύνονται τα προβλήματα κυκλοφορίας, ειδικά κατά την εορταστική περίοδο που η κίνηση εκτιμάται σε άνω από τα 25.000 οχήματα. Τα στοιχεία επιβεβαιώνει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΤΕΕ,  σύμφωνα με το οποίο:  

1) Μέσω Αγιάς και παράλιων Νομού Λάρισας για Ι.Χ. και οχήματα μέχρι 3,5 t προσθέτει 40-45 λεπτά. Τοπικοί παράγοντες εκφράζουν προβληματισμούς για την πιθανή επίπτωση στην ευστάθεια της οδού, αν ακολουθήσουν δυνατές βροχοπτώσεις. Η νέα διαδρομή είναι 90χλμ αντί 40χλμ σημερινή (μέσω Αγιόκαμπου).

2) Για Ι.Χ. και οχήματα μέχρι 3,5 t μέσω Ελασσόνας – Αγ.Δημητρίου και Κατερίνης, προσθήκη 45-50 λεπτά. Στη διαδρομή αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να ελεγχθούν τα υπάρχοντα γεφύρια και κρίσιμα σημεία για την ευστάθεια του εδάφους δεδομένου ότι και εδώ υπάρχουν ανησυχίες για ενδεχόμενες δυνατές βροχοπτώσεις. Η νέα διαδρομή είναι 110 χλμ αντί 85χλμ σήμερα.

3)Η μεγαλύτερη παρακαμπτήρια διαδρομή είναι μέσω Ελασσόνας –Κοζάνης  - Εγνατίας – Κόμβου Κλειδιού για φορτηγά άνω των 3,5 τόνους, η οποία προσθέτει στη διαδρομή περίπου 1 ώρα και έχει ποιοτικά τα καλύτερα χαρακτηριστικά. Η νέα διαδρομή είναι 215 χλμ αντί 120 χλμ σήμερα.

Εν τω μεταξύ, η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της πλήρη χάρτη της κεντρικής Ελλάδας με τις παρακάμψεις των Τεμπών για Ι.Χ. οχήματα και φορτηγά στο εθνικό δίκτυο, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Δείτε εδώ τον χάρτη

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης