Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Αρχισε σήμερα ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία
Αρχισε σήμερα ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία
Παρουσία Νίκου Φίλη, τα 36 μέλη της Επιτροπής συζητούν για 12 γενικές αρχές που σχετίζονται με την εκπαίδευση
UPD:
11
ΣΧΟΛΙΑ
Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε σήμερα η επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένη ατζέντα.
Η συνεδρίαση ξεκίνησε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, ενώ την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
Στη Βουλή οριστικοποιήθηκαν τα 12 θέματα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ενώ αναμένεται η συγκεκριμένη Επιτροπή να εμπλουτισθεί από άτομα που προέρχονται και από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η θεματολογία των συζητήσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία είναι η εξής:
1. Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).
2. Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).
3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
Η συνεδρίαση ξεκίνησε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, ενώ την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
Στη Βουλή οριστικοποιήθηκαν τα 12 θέματα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ενώ αναμένεται η συγκεκριμένη Επιτροπή να εμπλουτισθεί από άτομα που προέρχονται και από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η θεματολογία των συζητήσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία είναι η εξής:
1. Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).
2. Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).
3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
4. Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός
5. Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας. Εξωστρέφεια.
6. Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μεταγραφές.
7. Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων.
8. Διοίκηση Εκπαίδευσης.
9. Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
10. Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.
11. Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων και ΜΚΟ για την εκπαίδευση και έρευνα.
12. Συνεχής και δια βίου εκπαίδευση.
Με αφορμή την επίσημη έναρξη του Εθνικού Διαλόγου, ο κ. Φίλης απηύθυνε το εξής μήνυμα:
«Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος σήμερα, όχι μόνο για να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση της κοινωνίας στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά και για να αφουγκραστεί τις ανάγκες της μέσα από τη δοκιμασία της στα χρόνια της κρίσης. Η ελληνική κοινωνία με την ιστορία, τις εμπειρίες και τις δυνατότητές της αξίζει μια καλύτερη παιδεία από αυτή που της παρέχεται. Αυτή την παιδεία πρέπει να διεκδικήσει με συναίσθηση των χρόνιων αγκυλώσεων που επιδείνωσε η κρίση και οι πολιτικές που κλήθηκαν για να την θεραπεύσουν και εντέλει την επιδείνωσαν, αλλά και με συλλογικό όραμα, αυτοπεποίθηση και τόλμη για τομές ισάξιες των μεγάλων μεταβολών της εποχής μας. Μέσα από τον διάλογο οφείλουμε να καταλήξουμε ένα σχέδιο το οποίο θα είναι πραγματοποιήσιμο, ανοιχτό στον πειραματισμό, που να δημιουργεί εμπιστοσύνη, ένα σχέδιο φιλολαϊκό.
Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε την Δευτέρα η επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία
«Εξίσου σημαντικό με το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η διαδικασία και η μέθοδος επίτευξης της. Το μεταρρυθμιστικό έργο δεν μπορεί να φέρει καρπούς με την εφαρμογή των κανόνων μόνο. Η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων θα κριθεί από την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους, και από τη δημιουργική συμμετοχή τους. Χρειάζονται βαθιές και σωστικές παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα και σύνθετα, ώστε δεν αντιμετωπίζονται με εκ των προτέρων έτοιμες λύσεις. Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία πρέπει να διερευνήσει και να καταγράψει τα προβλήματα, να διαμεσολαβήσει την εμπειρία μέσα από την επιστημονική γνώση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και να υποβάλει μια έκθεση με τα πορίσματα του διαλόγου στην πολιτική ηγεσία τον προσεχή Απρίλιο. Η διαδικασία του διαλόγου έχει τρείς πυλώνες. Την Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και το ΕΣΥΠ. Στη διαβούλευση επίσης θα συμμετέχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Παράλληλα “άνοιξε” η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για τον Εθνικό Διάλογο και δέχεται προτάσεις τόσο από φορείς όσο και από μεμονωμένα πρόσωπα».
Υπενθυμίζεται ότι τα 36 μέλη της Επιτροπή που ήδη έχουν ανακοινωθεί, είναι τα εξής:
1. Αντώνης Λιάκος, Πρόεδρος, Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
2. Χάρης Αθανασιάδης, Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας Εκπαίδευσης στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
3. Αθηνά Αθανασίου, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανθρωπολογίας του Φύλου στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
4. Κώστας Γαβρόγλου, Πρόεδρος Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ομότιμος καθηγητής ιστορίας επιστημών Πανεπιστημίου Αθηνών.
5. Σπύρος Γεωργάτος, Καθηγητής Γενικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
6. Μπέσσυ Δενδρινού, Καθηγήτρια του Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
7. Αθανάσιος Δημόπουλος, Προεδρεύων Συνόδου Πρυτάνεων ΑΕΙ Πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
8. Θάλεια Δραγώνα, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
9. Νίκος Θεοτοκάς, Πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Καθηγητής Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
10. Νίκος Θεοχαράκης, Αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας και Ιστορίας της Οικονομικής Σκέψης στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
11. Σταύρος Κατσανέβας Καθηγητής Φυσικής Astroparticules et Cosmologie στο Πανεπιστήμιο Paris VII.
12. Διονύσης Κλάδης, Ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
13. Θέμης Κοτσιφάκης, καθηγητής στη δευτεροβάθμια ΕΠΑΛ πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
14. Γεράσιμος Κουζέλης, Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης Πανεπιστημίου Αθηνών.
15. Βάσια Λέκκα, άμισθη επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας Επιστημών Πανεπιστημίου Αθηνών.
16. Θωμάς Μαλούτας, Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
17. Κώστας Μάρκου, Καθηγητής Παθολογίας του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών και πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.
18. Γιώργος Μιαούλης, Καθηγητής Πληροφορικής, ΤΕΙ Αθηνών.
19. Κώστας Μουτζούρης, Καθηγητής του Τομέα Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Πρώην Πρύτανης του Ε.Μ.Π.
20. Νίκος Μπελαβίλας, Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
21. Μιχάλης Μπρατάκος, Προεδρεύων Συνόδου Προέδρων ΤΕΙ. Πρόεδρος ΤΕΙ Αθηνών.
22. Γιάννης Παντής, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής Οικολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πρώην αντιπρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
23. Παυσανίας Παπαγεωργίου, Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας.
24. Στέφανος Παρασκευόπουλος, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
25. Στέφανος Πεσμαζόγλου, Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
26. Μίλτος Πεχλιβάνος, Καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.
27. Κλήμης Πυρουνάκης, Ιδρυτής και δάσκαλος σχολείου δεύτερης ευκαιρίας στις φυλακές Θήβας.
28. Νατάσσα Ρωμανού, Ερευνήτρια Κλιματικής Αλλαγής και Ωκεανογραφίας, ερευνήτρια στη ΝΑΣΑ και στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, ΗΠΑ.
29. Aθηνά Σιδέρη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
30. Νίκος Σιδέρης, Ψυχίατρος, ψυχαναλυτής, συγγραφέας. Έχει διδάξει στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
31. Γιάννης Σταυρακάκης, Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
32. Λόλα Τότσιου, Διευθύντρια Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
33. Νεκτάριος Τσαγλιώτης, Εκπαιδευτικός στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και Υπεύθυνος του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.
34. Κώνσταντίνος Τσουκαλάς, Ομότιμος καθηγητής της Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
35. Χρήστος Χατζιωσήφ, Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας Νεοτέρων Χρόνων στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
36. Δημήτρης Ψύλλος, Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
5. Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας. Εξωστρέφεια.
6. Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μεταγραφές.
7. Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων.
8. Διοίκηση Εκπαίδευσης.
9. Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
10. Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.
11. Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων και ΜΚΟ για την εκπαίδευση και έρευνα.
12. Συνεχής και δια βίου εκπαίδευση.
Με αφορμή την επίσημη έναρξη του Εθνικού Διαλόγου, ο κ. Φίλης απηύθυνε το εξής μήνυμα:
«Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την παιδεία είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος σήμερα, όχι μόνο για να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση της κοινωνίας στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά και για να αφουγκραστεί τις ανάγκες της μέσα από τη δοκιμασία της στα χρόνια της κρίσης. Η ελληνική κοινωνία με την ιστορία, τις εμπειρίες και τις δυνατότητές της αξίζει μια καλύτερη παιδεία από αυτή που της παρέχεται. Αυτή την παιδεία πρέπει να διεκδικήσει με συναίσθηση των χρόνιων αγκυλώσεων που επιδείνωσε η κρίση και οι πολιτικές που κλήθηκαν για να την θεραπεύσουν και εντέλει την επιδείνωσαν, αλλά και με συλλογικό όραμα, αυτοπεποίθηση και τόλμη για τομές ισάξιες των μεγάλων μεταβολών της εποχής μας. Μέσα από τον διάλογο οφείλουμε να καταλήξουμε ένα σχέδιο το οποίο θα είναι πραγματοποιήσιμο, ανοιχτό στον πειραματισμό, που να δημιουργεί εμπιστοσύνη, ένα σχέδιο φιλολαϊκό.
Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε την Δευτέρα η επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία
«Εξίσου σημαντικό με το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η διαδικασία και η μέθοδος επίτευξης της. Το μεταρρυθμιστικό έργο δεν μπορεί να φέρει καρπούς με την εφαρμογή των κανόνων μόνο. Η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων θα κριθεί από την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους, και από τη δημιουργική συμμετοχή τους. Χρειάζονται βαθιές και σωστικές παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα και σύνθετα, ώστε δεν αντιμετωπίζονται με εκ των προτέρων έτοιμες λύσεις. Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία πρέπει να διερευνήσει και να καταγράψει τα προβλήματα, να διαμεσολαβήσει την εμπειρία μέσα από την επιστημονική γνώση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και να υποβάλει μια έκθεση με τα πορίσματα του διαλόγου στην πολιτική ηγεσία τον προσεχή Απρίλιο. Η διαδικασία του διαλόγου έχει τρείς πυλώνες. Την Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και το ΕΣΥΠ. Στη διαβούλευση επίσης θα συμμετέχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Παράλληλα “άνοιξε” η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για τον Εθνικό Διάλογο και δέχεται προτάσεις τόσο από φορείς όσο και από μεμονωμένα πρόσωπα».
Υπενθυμίζεται ότι τα 36 μέλη της Επιτροπή που ήδη έχουν ανακοινωθεί, είναι τα εξής:
1. Αντώνης Λιάκος, Πρόεδρος, Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
2. Χάρης Αθανασιάδης, Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας Εκπαίδευσης στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
3. Αθηνά Αθανασίου, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανθρωπολογίας του Φύλου στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
4. Κώστας Γαβρόγλου, Πρόεδρος Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ομότιμος καθηγητής ιστορίας επιστημών Πανεπιστημίου Αθηνών.
5. Σπύρος Γεωργάτος, Καθηγητής Γενικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
6. Μπέσσυ Δενδρινού, Καθηγήτρια του Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
7. Αθανάσιος Δημόπουλος, Προεδρεύων Συνόδου Πρυτάνεων ΑΕΙ Πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
8. Θάλεια Δραγώνα, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
9. Νίκος Θεοτοκάς, Πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Καθηγητής Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
10. Νίκος Θεοχαράκης, Αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας και Ιστορίας της Οικονομικής Σκέψης στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
11. Σταύρος Κατσανέβας Καθηγητής Φυσικής Astroparticules et Cosmologie στο Πανεπιστήμιο Paris VII.
12. Διονύσης Κλάδης, Ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
13. Θέμης Κοτσιφάκης, καθηγητής στη δευτεροβάθμια ΕΠΑΛ πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
14. Γεράσιμος Κουζέλης, Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης Πανεπιστημίου Αθηνών.
15. Βάσια Λέκκα, άμισθη επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας Επιστημών Πανεπιστημίου Αθηνών.
16. Θωμάς Μαλούτας, Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
17. Κώστας Μάρκου, Καθηγητής Παθολογίας του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών και πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.
18. Γιώργος Μιαούλης, Καθηγητής Πληροφορικής, ΤΕΙ Αθηνών.
19. Κώστας Μουτζούρης, Καθηγητής του Τομέα Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Πρώην Πρύτανης του Ε.Μ.Π.
20. Νίκος Μπελαβίλας, Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
21. Μιχάλης Μπρατάκος, Προεδρεύων Συνόδου Προέδρων ΤΕΙ. Πρόεδρος ΤΕΙ Αθηνών.
22. Γιάννης Παντής, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής Οικολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πρώην αντιπρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
23. Παυσανίας Παπαγεωργίου, Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας.
24. Στέφανος Παρασκευόπουλος, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
25. Στέφανος Πεσμαζόγλου, Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
26. Μίλτος Πεχλιβάνος, Καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.
27. Κλήμης Πυρουνάκης, Ιδρυτής και δάσκαλος σχολείου δεύτερης ευκαιρίας στις φυλακές Θήβας.
28. Νατάσσα Ρωμανού, Ερευνήτρια Κλιματικής Αλλαγής και Ωκεανογραφίας, ερευνήτρια στη ΝΑΣΑ και στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, ΗΠΑ.
29. Aθηνά Σιδέρη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
30. Νίκος Σιδέρης, Ψυχίατρος, ψυχαναλυτής, συγγραφέας. Έχει διδάξει στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
31. Γιάννης Σταυρακάκης, Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
32. Λόλα Τότσιου, Διευθύντρια Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
33. Νεκτάριος Τσαγλιώτης, Εκπαιδευτικός στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και Υπεύθυνος του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.
34. Κώνσταντίνος Τσουκαλάς, Ομότιμος καθηγητής της Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
35. Χρήστος Χατζιωσήφ, Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας Νεοτέρων Χρόνων στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
36. Δημήτρης Ψύλλος, Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
UPD:
11
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα