Λογοκρισία σε έργα του Πικάσο στη Θεσσαλονίκη

Λογοκρισία σε έργα του Πικάσο στη Θεσσαλονίκη

«Μας άρεσαν οι ζωγραφιές του Πικάσο, μας άρεσε που ζωγραφίσαμε και κάναμε βόλτα» Νηπιαγωγεία Μελισσοχωρίου 15/02/2008, (βιβλίο εντυπώσεων έκθεσης: «Suite 347», Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Θεσσαλονίκης)

Ωστόσο, «ακατάλληλη δι ανηλίκους»... κρίθηκε η έκθεση χαρακτικών του Πάμπλο Πικάσο που φιλοξενείτε στο Τελλόγλειο. Η απόφαση πάρθηκε από τον  διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Θεόδουλο Ταπανίδη, ο οποίος εξέδωσε απαγορευτικό. Έκρινε έπειτα από επίσκεψη του, ό

Λογοκρισία σε έργα του Πικάσο στη Θεσσαλονίκη

«Μας άρεσαν οι ζωγραφιές του Πικάσο, μας άρεσε που ζωγραφίσαμε και κάναμε βόλτα» Νηπιαγωγεία Μελισσοχωρίου 15/02/2008, (βιβλίο εντυπώσεων έκθεσης: «Suite 347», Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Θεσσαλονίκης)

Ωστόσο, «ακατάλληλη δι ανηλίκους»... κρίθηκε η έκθεση χαρακτικών του Πάμπλο Πικάσο που φιλοξενείτε στο Τελλόγλειο. Η απόφαση πάρθηκε από τον  διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Θεόδουλο Ταπανίδη, ο οποίος εξέδωσε απαγορευτικό. Έκρινε έπειτα από επίσκεψη του, ότι ορισμένα έργα με θέμα το γυναικείο γυμνό είναι άσεμνα για τους μαθητές.

Τα παιδιά συνοδεύονται κατά την επίσκεψη τους από καθηγητές καλλιτεχνικών δεν περιπλανώνται μόνα τους στην έκθεση τονίζουν εκπαιδευτικοί  που έχουν δει ήδη τα έργα με τους μαθητές τους. «Είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και το κοινό να δούμε μια πλήρη σειρά χαρακτικών από το έργο του Πικάσο και να κάνουμε επί τόπου μάθημα ιστορίας τέχνης  σε πραγματικές συνθήκες χαρακτικής» δηλώνει ο ταμίας της Γ΄ ΕΛΜΕ Τριαντάφυλλος Τρανός.  Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση με  έργα του Ισπανού καλλιτέχνη που έχει παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι στιγμής την έχουν επισκεφθεί σαράντα δύο σχολεία ανάμεσά τους και νηπιαγωγεία. «Είμαστε η γενιά του internet, ότι θέλουμε μπορούμε να το δούμε εκεί, αλλά αφού ήρθε ο Πικάσο στη Θεσσαλονίκη προτιμώ να δω από κοντά τα έργα του και να ξέρω ότι τον πίνακα ακούμπησε ο σπουδαίος καλλιτέχνης», αναφέρει ο δεκαεπτάχρονος Στάθης Παπακωνσταντιντίδης, μαθητής του 2ου ΤΕΕ Ευόσμου. Ο συμμαθητής του Κώστας Κατσέγκος συμπληρώνει «ορισμένοι θεώρησαν προκλητικά κάποια χαρακτικά, εμείς δεν σκανδαλιστήκαμε, αρκεί όμως να σκεφτούμε με ανοικτό μυαλό».

Για πουριτανικές και αναχρονιστικές αντιλήψεις κάνουν λόγο εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ. «Η έκρηξη συντηρητισμού είναι αναχρονιστική, προκαλεί έκπληξη  ότι ο κ. Ταπανίδης δεν έλυσε από τέτοια θέση ζητήματα για την αναπαράσταση του ανθρώπινου σώματος που λύθηκαν από την εποχή της Αναγέννησης και παρουσιάζονται στα βιβλία γυμνάσιου» δηλώνει ο Τριαντάφυλλος Μυταφίδης πρόεδρος της Γ΄ ΕΛΜΕ. Η έκθεση χαρακτικών του Πικάσο περιλαμβάνει 347 χαρακτικά που δημιούργησε ο σπουδαίος καλλιτέχνης από το 1968.

Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη σειρά χαρακτικών αναφέρει η διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης  Τέχνης Θεσσαλονίκης Συραγώ Τσιάρα, «τα παρουσίασε στα τελευταία χρονιά της ζωή του, φαίνεται ολοκληρωμένος ο κόσμος του, η μυθολογία, οι παραδόσεις της μοντέρνας τέχνης. Είναι μια όψιμη φάση της δημιουργίας του στην οποία συνυπάρχουν αρκετά από τα σύμβολα και τα θέματα που τον απασχόλησαν  κατά τη διάρκεια της ζωής του».

Μετά από τη δημοσιότητα που δόθηκε στο θέμα ο κ. Ταπανίδης ανακάλεσε διευκρινίζοντας: «Τα σχολεία μας θα συνεχίσουν τις εκπαιδευτικές τους επισκέψεις χωρίς κανένα πρόβλημα. Ωστόσο, είμαστε υποχρεωμένοι να εξετάσουμε τις διαμαρτυρίες που εκδηλώθηκαν από διευθυντές και γονείς». Στη σειρά μπορεί κανείς να συναντήσει τα περισσότερα από τα αγαπημένα έργα του καλλιτέχνη που αναφέρονται στην ιστορία της ζωγραφικής, στο γυναικείο γυμνό, στον κόσμο της ταυρομαχίας και του φλαμένκο. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Απριλίου. Αμέσως μετά θα ταξιδέψει στο Πεκίνο, όπου θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης