Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Δένουν κάβους τα πλοία την Τρίτη 30 Ιουνίου
Δένουν κάβους τα πλοία την Τρίτη 30 Ιουνίου
Η απεργία των ναυτικών, που αναμένεται να ξεκινήσει από τις 00:01 της Τρίτης 30 Ιουνίου έως τις 24:00 τα μεσάνυχτα τη ίδιας ημέρας πρόκειται να προκαλέσει αναστάτωση σε ταξιδιώτες τουρίστες και ακτοπλοϊκές εταιρείες
Για κατάφωρη παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών από ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, με σιωπηρή όπως μάλιστα τονίζει ανοχή των λιμενικών αρχών, κάνει λόγο σε σημερινή της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία κήρυξε 24ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 30 Ιουνίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική επέκτασης και κλιμάκωσης.
Τα ναυτεργατικά σωματεία που συμμετείχαν στη σημερινή συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζήτησαν την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα (οι συμβάσεις έχουν λήξει στις 31/12/2014), αλλά κυρίως την εφαρμογή των ήδη υφισταμένων που όπως ανέφεραν σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται.
Για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έληξαν, ανέφεραν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανανεωθούν, αλλά πρόσθεσαν επίσης ότι εφόσον τα συμβαλλόμενα μέρη (ακτοπλόοι-ναυτικοί) εξακολουθούν και τις εφαρμόζουν, ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις των υφιστάμενων.
Ωστόσο όπως κατήγγειλαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ δεν μπορεί ναυτικοί με ειδικότητα μηχανικού να εργάζονται 15 ώρες στο πλοίο για την εξαγωγή εμβόλων μηχανής και να μη δίδονται οι επιπλέον ώρες.
Ανέφεραν, επίσης, ότι ενώ είναι στην αρμοδιότητα των λιμενικών είναι να ελέγχουν στο λογιστήριο του πλοίου αν έχουν πληρωθεί όλα τα μέλη του πληρώματος βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί, σε καμία περίπτωση δεν γίνονται τέτοιου είδους έλεγχοι.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι η μη πληρωμή των δεδουλευμένων στα πληρώματα ορισμένων εταιρειών συνεχίζεται, η ανεργία έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ θέτει θέμα «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, αλλά και ασφάλειας των ίδιων των πλοίων και των επιβατών από τις αλλεπάλληλες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων.
Προσθέτει, επίσης, ότι η υποβάθμιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των ναυτικών συνεχίζεται, υπογραμμίζοντας ότι η εφοπλιστική πλευρά και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχουν προβεί έως τώρα σε καμία ενέργεια για την επίλυση έστω και ενός εκ των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο, παρά τις εκάστοτε διαβεβαιώσεις ότι όλα θα «τακτοποιηθούν».
Τα ναυτεργατικά σωματεία που συμμετείχαν στη σημερινή συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζήτησαν την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα (οι συμβάσεις έχουν λήξει στις 31/12/2014), αλλά κυρίως την εφαρμογή των ήδη υφισταμένων που όπως ανέφεραν σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται.
Για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έληξαν, ανέφεραν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανανεωθούν, αλλά πρόσθεσαν επίσης ότι εφόσον τα συμβαλλόμενα μέρη (ακτοπλόοι-ναυτικοί) εξακολουθούν και τις εφαρμόζουν, ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις των υφιστάμενων.
Ωστόσο όπως κατήγγειλαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ δεν μπορεί ναυτικοί με ειδικότητα μηχανικού να εργάζονται 15 ώρες στο πλοίο για την εξαγωγή εμβόλων μηχανής και να μη δίδονται οι επιπλέον ώρες.
Ανέφεραν, επίσης, ότι ενώ είναι στην αρμοδιότητα των λιμενικών είναι να ελέγχουν στο λογιστήριο του πλοίου αν έχουν πληρωθεί όλα τα μέλη του πληρώματος βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί, σε καμία περίπτωση δεν γίνονται τέτοιου είδους έλεγχοι.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι η μη πληρωμή των δεδουλευμένων στα πληρώματα ορισμένων εταιρειών συνεχίζεται, η ανεργία έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ θέτει θέμα «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, αλλά και ασφάλειας των ίδιων των πλοίων και των επιβατών από τις αλλεπάλληλες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων.
Προσθέτει, επίσης, ότι η υποβάθμιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των ναυτικών συνεχίζεται, υπογραμμίζοντας ότι η εφοπλιστική πλευρά και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχουν προβεί έως τώρα σε καμία ενέργεια για την επίλυση έστω και ενός εκ των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο, παρά τις εκάστοτε διαβεβαιώσεις ότι όλα θα «τακτοποιηθούν».
Η ΠΝΟ μιλά και για επερχόμενη χιονοστιβάδα αντεργατικών μέτρων και πολιτικών από τις απαιτήσεις των δανειστών που μόλις χθες ανακοινώθηκαν.
Η απεργία των ναυτικών, που αναμένεται να ξεκινήσει από τις 00:01 της Τρίτης 30 Ιουνίου έως τις 24:00 τα μεσάνυχτα τη ίδιας ημέρας πρόκειται να προκαλέσει αναστάτωση σε ταξιδιώτες τουρίστες και ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα