Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Οι πολύτεκνες οικογένειες ζητούν από το ΣτΕ αφορολόγητο όριο
Οι πολύτεκνες οικογένειες ζητούν από το ΣτΕ αφορολόγητο όριο
Πολύτεκνος έχει προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και ζητεί να ακυρωθεί ο προσδιορισμός του φόρου του που εκδόθηκε σύμφωνα με την δήλωση φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014
Εάν παραβιάζει ή όχι τις Συνταγματικές επιταγές η μη πρόβλεψη από το κράτος αφορολογήτου ορίου στον φόρο εισοδήματος των πολύτεκνων οικογενειών θα κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας, σε μια πιλοτική δίκη με διαδικασίες εξπρές.
Επίσης, θα κριθεί από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εάν είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα η μη πρόβλεψη διαδικασίας για την απόδειξη φοροδοτικής ικανότητας των πολύτεκνων οικογενειών.
Ειδικότερα, Θεσσαλονικιός ο οποίος έχει υπερπολύτεκνη οικογένεια υποστηρίζει ότι «στερείται της φοροδοτικής ικανότητας για το ποσό εισοδήματος μέχρι του ύψους των 31.652,24 ευρώ», επειδή το ποσό αυτό δαπανήθηκε αποκλειστικά για τις απολύτως απαραίτητες ανάγκες αξιοπρεπούς διαβίωσης της οικογένειας του και ζητεί το ποσό αυτό να κριθεί ως «εξατομικευμένο αφορολόγητο όριο».
Ο πολύτεκνος έχει προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και ζητεί να ακυρωθεί ο προσδιορισμός του φόρου του που εκδόθηκε σύμφωνα με την δήλωση φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014.
Παράλληλα, ζητεί να εκδικαστεί η υπόθεση του από το Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3900/2010 που προβλέπει την έκδοση απόφαση που θα είναι πιλοτική για όλες τις εκκρεμείς παρόμοιες υποθέσεις των πολυτέκνων.
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημά του, καθώς όπως αποφάνθηκε τίθεται το γενικότερου ενδιαφέροντος ζήτημα «της συνταγματικότητας (παράβαση των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 5 και 21 παρ. 2 του Συντάγματος) της παράλειψης του νομοθέτη να λάβει ειδική μέριμνα για τις πολύτεκνες οικογένειες, υπό τη μορφή είτε θεσπίσεως αφορολογήτου ορίου στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ των οικογενειών αυτών είτε προβλέψεως διαδικασίας για την απόδειξη της φοροδοτικής τους ικανότητας».
Επίσης, θα κριθεί από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εάν είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα η μη πρόβλεψη διαδικασίας για την απόδειξη φοροδοτικής ικανότητας των πολύτεκνων οικογενειών.
Ειδικότερα, Θεσσαλονικιός ο οποίος έχει υπερπολύτεκνη οικογένεια υποστηρίζει ότι «στερείται της φοροδοτικής ικανότητας για το ποσό εισοδήματος μέχρι του ύψους των 31.652,24 ευρώ», επειδή το ποσό αυτό δαπανήθηκε αποκλειστικά για τις απολύτως απαραίτητες ανάγκες αξιοπρεπούς διαβίωσης της οικογένειας του και ζητεί το ποσό αυτό να κριθεί ως «εξατομικευμένο αφορολόγητο όριο».
Ο πολύτεκνος έχει προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και ζητεί να ακυρωθεί ο προσδιορισμός του φόρου του που εκδόθηκε σύμφωνα με την δήλωση φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014.
Παράλληλα, ζητεί να εκδικαστεί η υπόθεση του από το Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3900/2010 που προβλέπει την έκδοση απόφαση που θα είναι πιλοτική για όλες τις εκκρεμείς παρόμοιες υποθέσεις των πολυτέκνων.
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημά του, καθώς όπως αποφάνθηκε τίθεται το γενικότερου ενδιαφέροντος ζήτημα «της συνταγματικότητας (παράβαση των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 5 και 21 παρ. 2 του Συντάγματος) της παράλειψης του νομοθέτη να λάβει ειδική μέριμνα για τις πολύτεκνες οικογένειες, υπό τη μορφή είτε θεσπίσεως αφορολογήτου ορίου στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ των οικογενειών αυτών είτε προβλέψεως διαδικασίας για την απόδειξη της φοροδοτικής τους ικανότητας».
Ο πολύτεκνος υποστηρίζει ότι η Πολιτεία πρέπει να καθορίσει ένα αφορολόγητο όριο για τις πολύτεκνες οικογένειες, καθώς μάλιστα το ίδιο το Σύνταγμα προστατεύει το θεσμό της οικογένειας.
Το αφορολόγητο αυτό όριο (φοροδοτική ικανότητα) πρέπει να είναι μαχητό, επισημαίνει ο πολύτεκνος.
Δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα ανταπόδειξης από τον φορολογούμενο ότι π.χ. οι δαπάνες διαβίωσης της οικογένειας του αποδεδειγμένα οριακά καλύπτονται από το εισόδημά του, με συνέπεια να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον επιβληθέντα φόρο.
Έτσι, στις περιπτώσεις αυτές πρέπει ο φορολογούμενος να έχει την δυνατότητα μέσα από τα δικαστήρια να αποδείξει το όριο της φοροδοτικής του ικανότητας, ώστε να κριθεί αν το εισόδημά του στερείται φοροδοτικής ικανότητας ή όχι.
Το αφορολόγητο αυτό όριο (φοροδοτική ικανότητα) πρέπει να είναι μαχητό, επισημαίνει ο πολύτεκνος.
Δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα ανταπόδειξης από τον φορολογούμενο ότι π.χ. οι δαπάνες διαβίωσης της οικογένειας του αποδεδειγμένα οριακά καλύπτονται από το εισόδημά του, με συνέπεια να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον επιβληθέντα φόρο.
Έτσι, στις περιπτώσεις αυτές πρέπει ο φορολογούμενος να έχει την δυνατότητα μέσα από τα δικαστήρια να αποδείξει το όριο της φοροδοτικής του ικανότητας, ώστε να κριθεί αν το εισόδημά του στερείται φοροδοτικής ικανότητας ή όχι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα