Ευρ. Στυλιανίδης: Οχι Πανελλήνιες στη Β’ Λυκείου - Αλλαγές στις Πανελλήνιες

Ευρ. Στυλιανίδης: Οχι Πανελλήνιες στη Β’ Λυκείου - Αλλαγές στις Πανελλήνιες

Απέκλεισε το ενδεχόμενο εισαγωγής Πανελληνίων Εξετάσεων και στη Β’ Λυκείου ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης μιλώντας στο διεθνές συνέδριο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε επίσης ότι την ερχόμενη Πέμπτη στη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, που θα γίνει στις Σέρρες, θα παρουσιάσει το σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά, το οποίο μεταξύ άλλων θα δίνει τη δυνατότητα στα ΤΕΙ να λειτουργούν αυτοδύναμα

Ευρ. Στυλιανίδης: Οχι Πανελλήνιες στη Β’ Λυκείου - Αλλαγές στις Πανελλήνιες

Απέκλεισε το ενδεχόμενο εισαγωγής Πανελληνίων Εξετάσεων και στη Β’ Λυκείου ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης μιλώντας στο διεθνές συνέδριο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε επίσης ότι την ερχόμενη Πέμπτη στη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, που θα γίνει στις Σέρρες, θα παρουσιάσει το σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά, το οποίο μεταξύ άλλων θα δίνει τη δυνατότητα στα ΤΕΙ να λειτουργούν αυτοδύναμα  μεταπτυχιακά προγράμματα. Στην ομιλία του  υπογράμμισε ότι έως το τέλος του έτους θα έχουν αναγνωριστεί τα επαγγελματικά δικαιώματα των 24 ειδικοτήτων που εκκρεμούν, ενώ θα θεσμοθετηθεί η αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών μέσω ελέγχου του υπουργείου Παιδείας.

Σε ό,τι αφορά τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, ο υπουργός τόνισε: «Ο στόχος μας, όπως είπαμε, είναι να ανοίξουμε κατά τη διάρκεια της τετραετίας κάποια στιγμή τη συζήτηση για την αποσύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο -θα ανοίξει και αυτός ο διάλογος κατά την περίοδο αυτή-, δεύτερον, να δώσουμε έμφαση στα μαθήματα του επαγγελματικού προσανατολισμού που θα πρέπει να διδάσκεται έγκαιρα, δηλαδή την περίοδο που καλείται να αποφασίσει το παιδί και ο γονιός για το μέλλον του και, τρίτον, να επανεξετάσουμε τα αναλυτικά προγράμματα γιατί θεωρούμε ότι οι μαθητές δεν είναι μηχανές. Θα πρέπει να αξιοποιείται σωστά ο χρόνος και να μην επιβαρύνεται το παιδί κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα στο τέλος να κουράζεται και όταν και όποτε πετύχει την είσοδό του στο πανεπιστήμιο να ξεφεύγει, αν θέλετε, θεωρώντας ότι απελευθερώθηκε από ένα πολύ σκληρό σύστημα».

Σε ό,τι αφορά την αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών επεσήμανε: «H απόφασή μας είναι εντός αυτού του έτους, εντός του 2008, να προχωρήσουμε σε νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα επιτρέπει στο υπουργείο Παιδείας να μπει ελεγκτικά στον συγκεκριμένο χώρο βάζοντας αυστηρές προϋποθέσεις ελέγχου ποιότητος σε όλες αυτές τις δομές. Τώρα, αυτές οι δομές στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών είναι τριών κατηγοριών. Είναι αυτές που προήλθαν από κερδοσκοπική ελληνική ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι αυτές οι οποίες είναι ουσιαστικά franchising ξένων πανεπιστημίων, ιδιωτικών ή δημοσίων -ιδίως ιδιωτικών-, και λειτουργούν ως προπαρασκευή των φοιτητών για να σπουδάσουν στη συνέχεια σε ένα ισότιμο, αναγνωρισμένο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο και είναι τα γνωστά αμερικανικά κολέγια τα οποία παρέχουν τίτλους που η μεν αγορά τους δέχεται ως ισότιμους, το ελληνικό κράτος όμως, λόγω του άρθρου 16, δεν τους αναγνωρίζει ως τέτοιους, τουλάχιστον εντός της Δημόσιας Διοίκησης».

Ο κ. Στυλιανίδης διευκρίνισε ότι «εμείς αυτό το κενό ρυθμιστικά θα το καλύψουμε, σπεύδω όμως να πω ότι, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, το Ελληνικό Σύνταγμα και τη νομοθεσία, ο έλεγχός μας μπορεί να φτάσει μέχρι ενός ορισμένου σημείου. Για τις δομές αυτές που αποτελούν επιχείρηση franchising, η ουσία της διδακτέας ύλης και η ποιότητά της ελέγχονται σε μεγάλο βαθμό από το αναγνωρισμένο ίδρυμα το οποίο εκχωρεί το δικαίωμα δικαιόχρησης, όπως λέγεται. Αυτό είναι το ένα ζήτημα που θίξατε. Σε καμία περίπτωση επομένως οι απόφοιτοι όλων αυτών των δομών δεν θεωρούνται για την Ελλάδα απόφοιτοι πανεπιστημίου».

Απαντώντας επί της ουσίας, στην ΠΟΣΔΕΠ ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι το νομοσχέδιο για την έρευνα δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις ώστε τα πανεπιστήμια να συνδεθούν με την αγορά εργασίας και την κοινωνία.

«Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί αποκομμένο από την αγορά εργασίας. Εμείς πιστεύουμε ότι το πανεπιστήμιο θα πρέπει να είναι απολύτως συνδεδεμένο με αυτή, διαφορετικά θα ξεπεραστεί το ίδιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης