Βαριές καμπάνες για όσους ταξιτζήδες παρανομούν

Βαριές καμπάνες για όσους ταξιτζήδες παρανομούν

Σε νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή, θα περιληφθούν και άλλες ρυθμίσεις που ενδεικτικά αφορούν σε θέματα των ταξί

Βαριές καμπάνες για όσους ταξιτζήδες παρανομούν
Με στόχο να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών αλλά και την εικόνα που παρουσιάζουν προς τους πελάτες από το εξωτερικό, το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας προωθεί με γρήγορους ρυθμούς διατάξεις που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των ταξί στην Ελλάδα, αλλά και βαριές καμπάνες για τους παρανομούντες.  

Πιο συγκεκριμένα, συμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας κ. Χατζηδάκης:

- Προωθείται νέα Αγορανομική Διάταξη για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των ταμειακών μηχανών και αυστηροποίηση των ποινών, ώστε να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα φαινόμενα «πειραγμένων» ταξίμετρων, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει:

α) Για την αλλοίωση των ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή και καταδολίευση των μετρητών επιβάλλεται στους εκμεταλλευτές των οχημάτων, δηλαδή σε αυτούς που αποδεικνύεται ότι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.

β) αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου ύψους 20.000 ευρώ για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους ταξίμετρα.
Κλείσιμο

- Με υπουργική απόφαση αλλάζει ο τρόπος χρέωσης για τις περιηγήσεις των τουριστών σε σχέση με το ελεύθερο τιμολόγιο, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των εξωφρενικών χρεώσεων εν αγνοία των πελατών. Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 20 λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο ενώ μετά την παρέλευση του χρόνου αυτού, το κόμιστρο καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία μεταξύ του πελάτη και του οδηγού, αλλά το ποσό δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 25 ευρώ ανά ώρα (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Επίσης, οι οδηγοί υποχρεωτικά θα πρέπει να διαθέτουν αποδεικτικό όπου θα αναφέρεται η έναρξη της διαδρομής, το συμφωνηθέν κόμιστρο και τα στοιχεία του επιβάτη.

Πέρα από τα παραπάνω, σε νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή, θα περιληφθούν και άλλες ρυθμίσεις που ενδεικτικά αφορούν σε θέματα των ταξί:

1) Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα για τα ταξί τα οποία βρίσκονται σε ακινησία. Πλέον, το διάστημα ακινησίας επεκτείνεται από τρεις μήνες σε ένα έτος. Έτσι, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι ιδιοκτήτες ταξί δεν θα χάνουν την άδεια τους, ενώ είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε σε ακινησία τα οχήματα λόγω περιορισμένου έργου.

2) Αποσαφηνίζεται για τα ταξί Ειδικής Μίσθωσης ότι αυτά πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον τρεις πόρτες και όχι τέσσερις όπως οριζόταν στο νόμο, καθώς έτσι καλύπτονται οι διεθνείς προδιαγραφές για τέτοια οχήματα.

3) Ελαχιστοποιείται στους έξι (6) μήνες από 24 μήνες το διάστημα που ένας οδηγός ταξί πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του, πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.

4) Διευκρινίζεται ότι η αναφορά στο ν. 4070/2012 σε οχήματα κατηγορίας εκπομπών Euro V, καλύπτει και τα Euro 5, ώστε να μην υπάρχει πλέον σύγχυση στις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών όπου ταξινομούνται τα οχήματα και να εκδίδονται οι σχετικές άδειες πιο γρήγορα.

5) Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί, προκειμένου να προσδιοριστούν με σαφήνεια τα σημεία έναρξης και τέλους των διαδρομών των ταξί. Ο ορισμός που ίσχυε μέχρι τώρα δημιουργούσε ασάφεια και οδηγούσε σε διαφορετικές ερμηνείες.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα στα μέσα ενημέρωσης υπογράμμισε ότι το 50% των ταξί που ελέγχθησαν είχαν «πειραγμένα» ταξίμετρα και δήλωσε:
«Η κυβέρνηση παρουσιάζει μια σειρά από ρυθμίσεις που επιχειρούν να βάλουν τάξη στο χώρο των ταξί. Πιστεύω ότι και η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί θα είναι σύμφωνη με αυτές τις ρυθμίσεις γιατί επιχειρούν να αντιμετωπίσουν από τη μια πλευρά προβλήματα του κλάδου και από την άλλη πλευρά προβλήματα που δημιουργούνται στους επιβάτες και ζημιώνουν την εικόνα της χώρας στους τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα θέλω να σταθώ σε δυο από αυτές τις ρυθμίσεις: Η πρώτη αφορά στις χρεώσεις για τις ξεναγήσεις τουριστών στα αστικά κέντρα. Εκεί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν περιορισμοί και είχε διαπιστωθεί αισχροκέρδεια. Είχαμε χρεώσεις απίστευτες και εξωφρενικές. Αυτό το οποίο προβλέπει η νέα ρύθμιση, η νέα απόφαση, είναι ότι για τα πρώτα είκοσι λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο και από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις ξεναγήσεις, για κάθε ώρα θα μπορούν να χρεώνονται το πολύ 25 ευρώ. Οτιδήποτε άλλο θα είναι παράβαση».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης