Ο Χάρης Δούκας για τις προκλήσεις στον Δήμο Αθηναίων και την πορεία μεγάλων έργων: «Ξεκίνησα χωρίς handbook»
25.11.2025
00:47
Ο δήμαρχος της Αθήνας μίλησε στο ΕΡΤnews για το έργο της ανάπλασης στη Βασιλίσσης Όλγας, το κυκλοφοριακό και τον στόχο μείωσης της θερμοκρασίας στην πόλη
Τις μεγάλες καθυστερήσεις στη Βασιλίσσης Όλγας, το σχέδιο για τη νέα δημοτική συγκοινωνία, τις παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και τον στόχο μείωσης της θερμοκρασίας στο κέντρο παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, μιλώντας στην εκπομπή «Press Talk» του ΕΡΤnews και στον Απόστολο Μαγγηριάδη. Ο δήμαρχος περιέγραψε τις βασικές προκλήσεις της πρώτης διετίας στη διοίκηση του Δήμου, αναφέροντας τις ελλείψεις σε κρίσιμους οργανισμούς, τα προβλήματα στα έργα και τις προσπάθειες ενίσχυσης των υποδομών και του πρασίνου στην πόλη.
Ανέφερε ότι περίμενε να παραλάβει τις ίδιες βασικές δομές και υποδομές που είχε και η προηγούμενη δημοτική αρχή, ωστόσο «καταλήξαμε να έχουμε ένα αναπτυξιακό φορέα που είναι ανάπλαση καθόλου, με την παρουσία της Αθήνας». Παράλληλα, μίλησε και για τον οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς, σημειώνοντας ότι «τον κρατάμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Όπως είπε, κάθε φορά λαμβάνει διαβεβαιώσεις ότι η ολοκλήρωση θα έρθει «στο τέλος του μήνα», επισημαίνοντας πως «95% του έργου έχει ολοκληρωθεί» και ότι το υπόλοιπο αφορά «κάποιες επιπλέον δομές που περιμένουμε για το τραμ». Τόνισε επίσης ότι κάθε επιπλέον καθυστέρηση «εγείρει σοβαρά θέματα», καθώς το έργο εκτελείται επί πολλά χρόνια και έχει υψηλό κόστος.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το έργο θα μειώσει την κίνηση στο κέντρο κατά περίπου 20% και ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στο περιβαλλοντικό και ανθρακικό αποτύπωμα.
Το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι «υπάρχουν συγκοινωνίες που σε πάνε στο κέντρο της Αθήνας, αλλά δεν υπάρχουν συγκοινωνίες που συνδέουν γειτονιές». Γι’ αυτό, ο Δήμος σχεδιάζει έξι συν μία νέες γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας, για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί διαβούλευση με τις κοινότητες και αναμένεται έγκριση από τον ΟΑΣΑ και το υπουργείο.
Ο κ. Δούκας ανέφερε ότι το πιλοτικό σχέδιο θα είναι δωρεάν τον πρώτο χρόνο, με χρηματοδότηση από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, και ότι στόχος είναι η πλήρης λειτουργία από τις αρχές του 2027. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.
«Ξεκίνησα χωρίς handbook» – Οι αρχικές δυσκολίες της νέας διοίκησης
Ο Χάρης Δούκας τόνισε ότι η ανάληψη της δημοτικής αρχής αποτέλεσε για τον ίδιο μια συνολική πρόκληση, καθώς προερχόταν από τον ακαδημαϊκό χώρο και όχι από την αυτοδιοίκηση. «Όλα ήταν μια τεράστια πρόκληση, δεν ήμουν αυτοδιοικητικό στέλεχος, καθηγητής στο Πολυτεχνείο ήμουν και έτσι δεν μου δόθηκε κάποιο handbook. Ξεκίνησα από το μηδέν με μεγάλη ταχύτητα και ορμή», είπε, σημειώνοντας παράλληλα ότι βρέθηκε αντιμέτωπος με «μια αρχική συνθήκη αρκετά επιθετική».Ανέφερε ότι περίμενε να παραλάβει τις ίδιες βασικές δομές και υποδομές που είχε και η προηγούμενη δημοτική αρχή, ωστόσο «καταλήξαμε να έχουμε ένα αναπτυξιακό φορέα που είναι ανάπλαση καθόλου, με την παρουσία της Αθήνας». Παράλληλα, μίλησε και για τον οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς, σημειώνοντας ότι «τον κρατάμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Βασιλίσσης Όλγας – «Η καθυστέρηση πλέον είναι πολιτική, όχι τεχνική»
Για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, ο δήμαρχος της Αθήνας έκανε λόγο για έργο που έχει καθυστερήσει υπερβολικά: «Από το 2020 μέχρι και σήμερα είναι πάρα πολλά χρόνια που μισό χιλιόμετρο παραμένει κλειστό και νομίζω είναι και πολλά τα λεφτά. Νομίζω έχουν προσεγγίσει τα 6 εκατομμύρια».Όπως είπε, κάθε φορά λαμβάνει διαβεβαιώσεις ότι η ολοκλήρωση θα έρθει «στο τέλος του μήνα», επισημαίνοντας πως «95% του έργου έχει ολοκληρωθεί» και ότι το υπόλοιπο αφορά «κάποιες επιπλέον δομές που περιμένουμε για το τραμ». Τόνισε επίσης ότι κάθε επιπλέον καθυστέρηση «εγείρει σοβαρά θέματα», καθώς το έργο εκτελείται επί πολλά χρόνια και έχει υψηλό κόστος.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το έργο θα μειώσει την κίνηση στο κέντρο κατά περίπου 20% και ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στο περιβαλλοντικό και ανθρακικό αποτύπωμα.
Κυκλοφοριακό – «Χρειαζόμαστε περισσότερες συγκοινωνίες και νέα δημοτική γραμμή»
Ο δήμαρχος της Αθήνας αναφέρθηκε αναλυτικά στις παρεμβάσεις που θεωρεί απαραίτητες για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού. «Πρώτον, θέλουμε πολύ περισσότερες συγκοινωνίες», είπε, σημειώνοντας ότι βρίσκονται σε εξέλιξη πρωτοβουλίες για νέα ηλεκτρικά και φυσικού αερίου λεωφορεία, ενώ ζήτησε «περισσότερους συρμούς στο μετρό».Το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι «υπάρχουν συγκοινωνίες που σε πάνε στο κέντρο της Αθήνας, αλλά δεν υπάρχουν συγκοινωνίες που συνδέουν γειτονιές». Γι’ αυτό, ο Δήμος σχεδιάζει έξι συν μία νέες γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας, για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί διαβούλευση με τις κοινότητες και αναμένεται έγκριση από τον ΟΑΣΑ και το υπουργείο.
Ο κ. Δούκας ανέφερε ότι το πιλοτικό σχέδιο θα είναι δωρεάν τον πρώτο χρόνο, με χρηματοδότηση από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, και ότι στόχος είναι η πλήρης λειτουργία από τις αρχές του 2027. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.
Πράσινο και δέντρα – Στόχος η μείωση της θερμοκρασίας στο κέντρο
Για τον στόχο μείωσης της αισθητής θερμοκρασίας στο κέντρο της Αθήνας, ο δήμαρχος υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης του πρασίνου: «Η αισθητή θερμοκρασία είναι ένας στόχος εμβληματικός των μεγαλύτερων πόλεων ανά τον πλανήτη… Η μείωση της αισθητής θερμοκρασίας επιτυγχάνεται με αρκετούς τρόπους που ο βασικός πυρήνας είναι το πράσινο, η ενίσχυση του πράσινου σκιάς».Υπενθύμισε ότι είχε τεθεί ο στόχος φύτευσης 5.000 δέντρων τον χρόνο. «Βάλαμε 5.000 την πρώτη χρονιά, έχουμε βάλει 3.500 με 4.000 φέτος και θα πιάσουμε πάλι τον στόχο των 5.000 δέντρων», ανέφερε.
Ειδήσεις σήμερα:
Κασσελάκης για Τσίπρα: Είναι ομοφοβικός, δεν κατάλαβε η Μπέττυ τι έλεγε ο Τάιλερ στα αγγλικά για τα παιδιά στο Μαξίμου - Δείτε βίντεο
Γιώργος Χατζιδάκις κατά Μποφίλιου - Χαρούλη: Κινείται νομικά εναντίον της παγκόσμιας περιοδείας-αφιέρωμα στον Μάνο
Δέσποινα Καμπούρη για τη δασκάλα από το Λουτράκι που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή: Μέχρι ένα σημείο δεν έχει άδικο αυτή η κυρία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr