Σε κανένα δημοτικό σχολείο της Κέρκυρας δεν έγιναν οι εξετάσεις PISA

Σε κανένα δημοτικό σχολείο της Κέρκυρας δεν έγιναν οι εξετάσεις PISA

«Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους», δηλώνει ο υπουργός Παιδείας

sxolio12
Εξετάσεις ελληνικής PISA δεν πραγματοποιήθηκαν σε κανένα από τα πέντε δημοτικά σχολεία της Π.Ε.Κέρκυρας χθες, 22 Μαϊου, λόγω καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ.
Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης κάνει λόγο για «αναχρονιστικές μειοψηφίες εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπονομεύουν το μέλλον των μαθητών τους».

Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα – ή ‘ελληνική PISA, όπως αναφέρονται συνήθως – πραγματοποιήθηκαν χθες, 22 Μαϊου πανελλαδικά, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Είχαν επιλεγεί 660 σχολεία ως αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολικών μονάδων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, με εξαίρεση τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Συγκεκριμένα, στις εξετάσεις είχε προγραμματιστεί η συμμετοχή 6.000 μαθητών της ΣΤ ́ Δημοτικού από 330 Σχολεία και 6.000 μαθητών της Γ ́ Γυμνασίου από 330 σχολεία.

Στην Π.Ε.Κέρκυρας, ωστόσο, δεν πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις της ελληνικής PISA σε κανένα δημοτικό σχολείο, εξαιτίας της καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών των 5 δημοτικών στη στάση εργασίας, την οποία κήρυξε η ΑΔΕΔΥ, όπως ανακοινώθηκε από τον τοπικό Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Κέρκυρας

Κλείσιμο
Σε κανένα σχολείο της Π.Ε. Κέρκυρας ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ τύπου PISA, οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες συμμετείχαν καθολικά και στα 5 δημοτικά σχολεία στη στάση εργασίας χωρίς να ενδώσουν στην παραπλανητική και εκτός πλαισίου αρμοδιότητάς του απόπειρα του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να «εξαφανίσει» τη στάση εργασίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα που έρχονται απ’ όλες τις περιοχές της χώρας που το ΥΠΑΙΘ προσπάθησε να πραγματοποιήσει τις εθνικές εξετάσεις κατάταξης τύπου PISA. Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών τους και χωρίς να καμφθούν από τις απειλές και την τρομοκρατία που εξαπέλυσε η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ακύρωσαν τις εξετάσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους.

Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες των δημοτικών σχολείων Άφρας, Καναλίων, Κασσιόπης, Μαντουκίου και Σπαρτύλα, που σήκωσαν τη δεδομένη στιγμή με επιτυχία το βάρος της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου στον σύλλογο μας και ΑΚΥΡΩΣΑΝ στην πράξη την υλοποίηση του «ελληνικού διαγωνισμού PISA», συμμετέχοντας καθολικά στη ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που προκήρυξαν ο σύλλογός μας, η ΔΟΕ (η απόφασή της βγήκε παράνομη χτες στα δικαστήρια, στα οποία για άλλη μια φορά προσέφυγε το ΥΠΑΙΘ) και η ΑΔΕΔΥ.
Απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών.

Απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών.

Με την 4ωρη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ σε ισχύ οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς στην συντριπτική τους πλειοψηφία και στην περιοχή μας, δεν προσφέρουν καμιά συναίνεση στους αντιπαιδαγωγικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ και υπερασπίζονται με πάθος και αποφασιστικότητα το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

ΑΚΥΡΩΣΑΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA, ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ! ΣΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΠΟΥ ΜΕ ΑΙΟΛΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΟΥΝ.

Είμαστε περήφανοι για τους μάχιμους εκπαιδευτικούς της τάξης! Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών στην ολόπλευρη μόρφωση, ενάντια στην κατηγοριοποίηση, τις χορηγίες και τη γνώση εμπόρευμα.

Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ-ΟΟΣΑ.

Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά!

Συνεχίζουμε στον δύσκολο δρόμο της υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν και καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Αγωνιζόμαστε για να νικήσουμε και θα νικήσουμε!

Οι δηλώσεις Πιερρακάκη για τις αντιδράσεις στις εξετάσεις ελληνικής Pisa

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης σχετικά με τις αντιδράσεις, που σημειώθηκαν χθες από τους εκπαιδευτικούς απέναντι στις εξετάσεις της ‘ελληνικής PISA’, πρόκειται για «αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους».
Συγκεκριμένα, ο υπουργός είπε τα εξής:
«Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και «Ελληνική PISA») στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν σήμερα, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου.
Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.
Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών.
Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας.
Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους.
Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο.

Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.
Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους.
Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες.
Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα.
Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε».

Ειδήσεις σήμερα:

To παρασκήνιο του αιφνιδιασμού Σούνακ με τις πρόωρες εκλογές - Θα αναβιώσει η «κατάρα του Ιουλίου» για τους Τόρις;

Ελληνικό ευρω-μπλόκο στα Σκόπια όσο συνεχίζονται τα «κόλπα» - Τελειώνουν τα ψέματα ως τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

Σε αρμονία ο Κασσελάκης με τον Τσίπρα, σε διάσταση από την «κομματική επετηρίδα»

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης