Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Σκέψεις για φθηνότερο ακτοπλοϊκό εισιτήριο
Σκέψεις για φθηνότερο ακτοπλοϊκό εισιτήριο
Σε κατάργηση κάποιων κρατήσεων υπέρ τρίτων, προκειμένου να υπάρξει φτηνό ακτοπλοϊκό εισιτήριο για επιβάτες και οχήματα και εν όψει καλοκαιριού να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Σε κατάργηση κάποιων κρατήσεων υπέρ τρίτων, προκειμένου να υπάρξει φτηνό
ακτοπλοϊκό εισιτήριο για επιβάτες και οχήματα και εν όψει καλοκαιριού να
αυξηθεί η τουριστική κίνηση, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο
Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το όφελος στις τιμές των εισιτηρίων για κάθε επιβάτη, όχημα και φορτηγό από κάποιες καταργήσεις κρατήσεων υπέρ τρίτων θα είναι από 8% έως 12%, αρκεί, όπως τονίζουν κύκλοι στο ΥΘΥΝΑΛ, να υπάρξει συμφωνία των ακτοπλόων πως η μείωση αυτή θα λειτουργήσει προς όφελος του πολίτη.
Αυτό που εξετάζεται αυτήν τη στιγμή είναι η κατάργηση του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων), που επιβαρύνει με 6,5% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και αποδίδεται στο ΝΑΤ σε περίπτωση ναυαγίου ή ατυχήματος.
Επίσης, συζητείται η κατάργηση των αχθοφορικών τελών, τα οποία σε ορισμένα νησιά επιβαρύνουν τον επιβάτη και το όχημα και είναι ξεχωριστά από τα εισιτήρια. Για παράδειγμα, η επιβάρυνση σε λεμβουχικά και αχθοφορικά τέλη που εισπράττονται σε κάποια λιμάνια ανά επιβάτη κυμαίνονται από 0,55 έως 1,09 ευρώ.
Επίσης, ένα άλλος τέλος που υπάρχει έως σήμερα είναι η λεγόμενη «διαφυγούσα εργασία από εκφορτώσεις». Παλαιότερα, τα πλοία δεν έπαιρναν φορτηγά στο εσωτερικό τους και τα περισσότερα προϊόντα φορτώνονταν από εργάτες σε αυτά.
Οι εργάτες αυτοί πληρώνονταν από ειδικό τέλος που είχε οριστεί στα εισιτήρια, το οποίο υπάρχει μέχρι σήμερα, παρά το γεγονός ότι τα καράβια πλέον δεν χρειάζονται εργάτες για να φορτώνουν προϊόντα και στα πλοία μπορούν να μπαίνουν πολλά φορτηγά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το όφελος στις τιμές των εισιτηρίων για κάθε επιβάτη, όχημα και φορτηγό από κάποιες καταργήσεις κρατήσεων υπέρ τρίτων θα είναι από 8% έως 12%, αρκεί, όπως τονίζουν κύκλοι στο ΥΘΥΝΑΛ, να υπάρξει συμφωνία των ακτοπλόων πως η μείωση αυτή θα λειτουργήσει προς όφελος του πολίτη.
Αυτό που εξετάζεται αυτήν τη στιγμή είναι η κατάργηση του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων), που επιβαρύνει με 6,5% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και αποδίδεται στο ΝΑΤ σε περίπτωση ναυαγίου ή ατυχήματος.
Επίσης, συζητείται η κατάργηση των αχθοφορικών τελών, τα οποία σε ορισμένα νησιά επιβαρύνουν τον επιβάτη και το όχημα και είναι ξεχωριστά από τα εισιτήρια. Για παράδειγμα, η επιβάρυνση σε λεμβουχικά και αχθοφορικά τέλη που εισπράττονται σε κάποια λιμάνια ανά επιβάτη κυμαίνονται από 0,55 έως 1,09 ευρώ.
Επίσης, ένα άλλος τέλος που υπάρχει έως σήμερα είναι η λεγόμενη «διαφυγούσα εργασία από εκφορτώσεις». Παλαιότερα, τα πλοία δεν έπαιρναν φορτηγά στο εσωτερικό τους και τα περισσότερα προϊόντα φορτώνονταν από εργάτες σε αυτά.
Οι εργάτες αυτοί πληρώνονταν από ειδικό τέλος που είχε οριστεί στα εισιτήρια, το οποίο υπάρχει μέχρι σήμερα, παρά το γεγονός ότι τα καράβια πλέον δεν χρειάζονται εργάτες για να φορτώνουν προϊόντα και στα πλοία μπορούν να μπαίνουν πολλά φορτηγά.
Για παράδειγμα, το τέλος διαφυγούσας εργασίας που επιβαρύνει ένα
εισιτήριο φορτηγού μέχρι πέντε τόνους από την Κρήτη για τον Πειραιά είναι 4%
και 8% για φορτηγά πάνω από πέντε τόνους.
Αυτό βέβαια που, σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο ΦΠΑ, ο επίναυλος (είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, ο οποίος αποδίδεται υπέρ ενός ταμείου για την ενίσχυση των άγονων γραμμών για την ακτοπλοΐα) και τα λιμενικά τέλη. Ο ΦΠΑ για τα εισιτήρια των επιβατών είναι 13% και 23% για τα οχήματα.
Σημειώνεται, επίσης, ότι κάθε επιβάρυνση που συμπεριλαμβάνεται στα εισιτήρια των επιβατών (ΝΑΤ/ΚΑΕΟ, ΟΛΠ, επίναυλος, λιμενικά τέλη) έχει ξεχωριστά ΦΠΑ 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιδρούν για τέλη υπέρ τρίτων, τα οποία τονίζουν ότι επιβαρύνουν τα εισιτήρια των επιβατών εδώ και χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αυτό βέβαια που, σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο ΦΠΑ, ο επίναυλος (είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, ο οποίος αποδίδεται υπέρ ενός ταμείου για την ενίσχυση των άγονων γραμμών για την ακτοπλοΐα) και τα λιμενικά τέλη. Ο ΦΠΑ για τα εισιτήρια των επιβατών είναι 13% και 23% για τα οχήματα.
Σημειώνεται, επίσης, ότι κάθε επιβάρυνση που συμπεριλαμβάνεται στα εισιτήρια των επιβατών (ΝΑΤ/ΚΑΕΟ, ΟΛΠ, επίναυλος, λιμενικά τέλη) έχει ξεχωριστά ΦΠΑ 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιδρούν για τέλη υπέρ τρίτων, τα οποία τονίζουν ότι επιβαρύνουν τα εισιτήρια των επιβατών εδώ και χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα