Αττική Οδός: Βάζουν φρένο στις επεκτάσεις οι δήμοι των νοτίων προαστίων

Αττική Οδός: Βάζουν φρένο στις επεκτάσεις οι δήμοι των νοτίων προαστίων

Με κινητοποιήσεις και αποκλεισμούς δρόμων ετοιμάζονται να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους οι Δήμοι Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Ελληνικού, Βύρωνα και Καισαριανής δημιουργώντας τα πρώτα… αναχώματα στους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού. Χρειάστηκαν μήνες προετοιμασιών και πολλά ράβε - ξήλωνε στις μελέτες για να παρουσιάσει το υπουργείο τα οριστικά σχέδια για τα οδικά έργα Αττικής, αλλά όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή.

Τρεις εβδομάδες μετά την

Αττική Οδός: Βάζουν φρένο στις επεκτάσεις οι δήμοι των νοτίων προαστίων

Με κινητοποιήσεις και αποκλεισμούς δρόμων ετοιμάζονται να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους οι Δήμοι Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Ελληνικού, Βύρωνα και Καισαριανής δημιουργώντας τα πρώτα… αναχώματα στους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού. Χρειάστηκαν μήνες προετοιμασιών και πολλά ράβε - ξήλωνε στις μελέτες για να παρουσιάσει το υπουργείο τα οριστικά σχέδια για τα οδικά έργα Αττικής, αλλά όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή.

Τρεις εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του υπουργού κ. Γιώργου Σουφλιά για τη χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου που θα μεγαλώσει τη σημερινή Αττική οδό και θα συνδέσει τα νότια προάστια με τα Μεσόγεια, στα επιτελεία των δημάρχων επικρατεί έντονος προβληματισμός καθώς η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού που θα φτάσει ως την παραλία μέσω των Δήμων Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Ελληνικού εκτιμάται ότι θα εκτινάξει την κίνηση μέσα στις πόλεις, θα αυξήσει στα ύψη τους ρύπους και θα επιβαρύνει το ήδη «κακοποιημένο» βουνό του Υμηττού.

Οι Δήμοι Καισαριανής και Ηλιούπολης προχώρησαν τις προηγούμενες μέρες σε συμβολικούς αποκλεισμούς της Κατεχάκη και της Καισαριανής, τους οποίους όμως σκοπεύουν να «μονιμοποιήσουν» εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους από το υπουργείο.

Την περασμένη Τρίτη τα μπλόκα του δήμου αλλά και πολιτών της Ηλιούπολης στην Κατεχάκη δημιούργησαν ουρές αυτοκινήτων που έφταναν ως τη Γλυφάδα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση της Τροχαίας για να αποκατασταθεί ύστερα από ώρες η κυκλοφορία στην πόλη.

Από τους άμεσα θιγμένους δήμους είναι και η Καισαριανή, η οποία αντιμετωπίζεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ ως ξεχωριστή περίπτωση. Η λειτουργία της Αττικής οδού έχει αυξήσει από καιρό την κυκλοφορία εντός της πόλης καθώς, σύμφωνα με κυκλοφοριακές μελέτες του δήμου, εννέα στα 10 οχήματα χρησιμοποιούν ως διαμπερές λεωφόρο τον κεντρικό δρόμο της Εθνικής Αντιστάσεως προκειμένου να μπαίνουν και να βγαίνουν στην Αττική οδό.

Με τις νέες επεκτάσεις η λεωφόρος θα «φορτωθεί» και την κίνηση που θα βάζει μέσα στην Καισαριανή ο κόμβος Σακέτα στον Βύρωνα, στον οποίο θα καταλήγουν τα οχήματα από τα νότια προάστια (Γλυφάδα, Ελληνικό κ.α.), γεγονός που, σύμφωνα με τον δήμαρχο Καισαριανής κ. Σπύρο Τζόκα, ισοδυναμεί με τον «θάνατο» της πόλης.

Μετρήσεις του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών από τον καθηγητή κ. Μάνθο Σανταμούρη στην πλατεία αλλά και στα σχολεία που βρίσκονται πάνω στη λεωφόρο και οι οποίες έγιναν πριν από έξι μήνες δείχνουν πενταπλασιασμό των ρύπων σε σχέση με τα επιτρεπόμενα.

«Να πάνε υπογείως»
«Ξέρουμε ότι στο υπουργείου υπάρχει μελέτη που προβλέπει τη δημιουργία υπόγειας συνδετήριας σήραγγας που θα βυθίζεται από την Κατεχάκη μετά το γήπεδο του Εθνικού Αστέρα, θα περνά από το Πανεπιστήμιο και θα καταλήγει στην περιοχή του «Κάραβελ». Δυστυχώς αυτή η μελέτη δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη από το ΥΠΕΧΩΔΕ για άγνωστους λόγους», αναφέρει ο κ. Τζόκας, αν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι «κόπηκε» καθώς δεν πρόλαβε να ενταχθεί στις δημόσιες επενδύσεις και τώρα εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια.

Ο κ. Σουφλιάς προτάσσει ως επιχείρημα την υπογειοποίηση κατά 90% της Περιφερειακής Υμηττού από την Κατεχάκη ως της λεωφόρο Ποσειδώνος, αλλά ακόμα και τα λιγοστά υπέργεια τμήματα του δρόμου όπως είναι ο κόμβος της Ηλιούπολης, ο οποίος θα «υποδέχεται» τα αυτοκίνητα που κατευθύνονται προς την Αττική οδό από τις περιοχές του Αγίου Δημητρίου, της Νέας Σμύρνης, της Δάφνης και τμήμα του Αλίμου, εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν κυκλοφοριακό χάος και θα προκαλέσουν βλάβη στο βουνό του Υμηττού.

Κλείσιμο

Ο συγκεκριμένος κόμβος περνά μέσα από τη β’ ζώνη του Υμηττού (πάνω από την Αγία Μαύρα), όπου, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των κατοίκων, αναμένεται να καταστραφούν εκατοντάδες δέντρα από το αναγεννημένο δάσος προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι νέοι κυκλοφοριακοί σχεδιασμοί. Στο ΥΠΕΧΩΔΕ, πάντως, τονίζουν ότι οι επεμβάσεις στο βουνό θα αντιμετωπιστούν με πρόγραμμα δεντροφύτευσης σε έκταση έως και 3.000 στρεμμάτων που θα καλύπτει τις περιοχές Βύρωνα, Ηλιούπολης και Αργυρούπολης.

«Εάν δεν υπάρξει πλήρη υπογειοποίηση της περιφερειακής Υμηττού, ενδεχομένως να υπάρξει ανεπανόρθωτη βλάβη στο βουνό που με αγώνες προσπαθούμε να κρατήσουμε ζωντανό εδώ και χρόνια», δηλώνει ο δήμαρχος Αργυρούπολης κ. Δημήτρης Ευσταθιάδης και προσθέτει ότι μεγάλη επιβάρυνση θα δημιουργηθεί στην περιοχή και από τον κόμβο Κύπρου, ο οποίος προβλέπεται ότι θα επιβαρύνει έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου, που είναι το δάσος που βρίσκεται μεταξύ των Δήμων Αργυρούπολης και Ελληνικού και το οποίο καλύπτει μια επιφάνεια 10 στρεμμάτων.

Υπέρ της υπογειοποίησης του κόμβου της Ηλιούπολης τάσσεται και ο δήμαρχος Ηλιούπολης κ. Γιάννης Αναγνώστου, τονίζοντας ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο ο δήμος θα ετοιμάσει τη δική του μελέτη-αντιπρόταση ώστε αυτό το έργο πνοής για το Λεκανοπέδιο να μη δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα διχοτόμησης στην πόλη.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ετοιμάζει τώρα την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και αυτός είναι και ένας από τους κυριότερους λόγους για τον οποίο προς το παρόν δεν έχει ξεδιπλώσει πλήρως τα σχέδιά του, δεδομένου ότι είναι πιθανόν να γίνουν -όπου χρειαστεί- νέες παρεμβάσεις και βελτιώσεις.

Ιδωμεν…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης