LIVE

Κορωνοϊός

«Καλλιστώ»: Ποιος και τι έφταιξε για το ναυτικό ατύχημα - Στα 40 εκατ. ευρώ η εγγυοδοσία

kalistw

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για το ποιος έφταιξε για το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα - Απελευθερώθηκε το container ship και απέπλευσε από τον Πειραιά

Εγγυητική επιστολή τραπέζης ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Maersk Launceston» το οποίο στις 27 Οκτωβρίου έκοψε στη μέση του ναρκαλιευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού, ώστε το γιγαντιαίο container ship να αποπλεύσει από τον Πειραιά και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Μετά την σύγκρουση των δύο πλοίων και την ολική καταστροφή του πολεμικού πλοίου «Καλλιστώ», το ελληνικό δημόσιο ζήτησε και πέτυχε την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων μέχρι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Maersk Launceston», για να πετύχει την απελευθέρωση του container ship, κατέβαλε εγγυοδοσία ύψους 40 εκατ. ευρώ και έτσι έλαβε άδεια απόπλου. Η εγγυητική επιστολή τραπέζης που κατατέθηκε υπέρ του ελληνικού δημοσίου συνιστά έντονη ποιοτική εξασφάλιση, υποστηρίζουν πηγές από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σύγκρουση του πολεμικού Καλλιστώ


Ωστόσο η υπόθεση της διερεύνησης των αιτίων του ναυτικού ατυχήματος και ο καταλογισμός ευθυνών έχει ακόμη πολύ δρόμο μέχρι να διασαφηνιστεί τι ακριβώς συνέβη νωρίς το πρωί, περίπου 07:30, της Τρίτης 27 Οκτωβρίου και το μήκους 266 μέτρων container ship πέρασε πάνω από το ελαφρύ, φτιαγμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, ναρκαλιευτικό.

Λίγο πριν συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού, το container ship «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων. Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους ηλεκτρονικούς χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων και είναι διαθέσιμοι σε όλους. Για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο χρόνος είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμος. Τα ναυλοσύμφωνα έχουν σκληρές ρήτρες σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης των εμπορευμάτων και το πλήρωμα δεν χάνει λεπτό, δεδομένου ότι ακόμη και μια μικρή αργοπορία συνεπάγεται τεράστιες απώλειες για την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
kallisto1


Πώς συνέβη το ατύχημα


Στις 27 Οκτωβρίου, το «Maersk Launceston» κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, άρχισε σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα. Ώρα 07:10 κινούνταν με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 έπλεε με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινούνταν με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφηκε στους 16 κόμβους.

unnamed_copy

IMG_9396_copy_2



Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσέκρουσε στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» που είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία, πλέοντας σχεδόν παράλληλα. Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές.

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Στη θάλασσα προτεραιότητα συνήθως έχει το πλοίο που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship. Επιπλέον, το «Maersk Launceston» είχε στα δεξιά του το μικρό ναρκαλιευτικό, άρα έπρεπε να παραχωρήσει προτεραιότητα στο μικρό πολεμικό πλοίο. Τι συνέβη όμως και προκλήθηκε η σύγκρουση.

Το Λιμενικό Σώμα διενεργεί την προανάκριση η οποία ακόμη δεν έχει περατωθεί. Πόσα από τα μέλη του πληρώματος του «Maersk Launceston» βρίσκονταν στη γέφυρα μαζί με τον καπετάνιο την ώρα της σύγκρουσης; Γιατί δεν αντελήφθησαν την παρουσία του ναρκαλιευτικού; Τι χειρισμούς έκανε ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ»; Ποιες ήταν οι επικοινωνίες των πληρωμάτων των δύο πλοίων μέσω ασυρμάτων; Τι ειπώθηκε ανάμεσα στο container ship και το ναρκαλιευτικό; Ηταν ενδεδειγμένοι οι χειρισμοί αποφυγής της σύγκρουσης από το πλήρωμα του πολεμικού πλοίου; Στο πλαίσιο της διερεύνησης αναμένεται να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα. Μεγάλη αξία θα έχουν και οι καταγραφές που έχουν αποτυπωθεί στο μαύρο κουτί του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η διερεύνηση του ατυχήματος προχωράει, αναφέρουν συγκλίνουσες πληροφορίες. Μετά την πορισματική έκθεση από το Λιμενικό, αναμένεται να πιάσουν δουλειά οι νομικοί σύμβουλοι του ελληνικού δημοσίου και οι δικηγόροι της Maersk ώστε από κοινού με την ασφαλιστική εταιρεία να συμφωνηθούν οι όροι της αποζημίωσης για την καταστροφή ενός σχεδόν καινούριουν πολεμικού πλοίου. Εκτός απροόπτου, θα είναι μια μακρά διαδικασία όπου κάθε πλευρά θα πρέπει να τεκμηριώσει με επιμέλεια τα επιχειρήματά της προκειμένου να στοιχειοθετήσει ποιος ευθυνόταν για την σύγκρουση και την ολική καταστροφή του ναρκαλιευτικού Καλλιστώ, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινα θύματα.

Ειδήσεις σήμερα

Η ΕΕ διαπραγματεύεται την αγορά εμβολίων από τη Moderna - Πόσο θα κοστίσουν

«Ράλι» στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια μετά τις ανακοινώσεις της Moderna

Βίντεο: Ιερέας σηκώνει παιδάκι για να προσκυνήσει τη σορό του Μητροπολίτη Λαγκαδά που πέθανε από κορωνοϊό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (56)

Giorgos

Να ήμουν από μια πλευρά να δω τι σκ@τα διευκρινίζουν τόσο καιρό. Δηλ πόσο καιρό θέλει να πάρεις κατάθεση από τα πληρώματα και να δεις και τα στοιχεία των ραντάρ; 2 μέρες; Τρείς; Μια εβδομάδα; Μετά τι κάνουν; εργαστηριακές έρευνες; Νεκροψία; Καφεμαντεία; Τι;;

Σαμιώτης

ΚΑΝΩΝ 17. Χειρισμός εκ μέρους του «φυλασσομένου» πλοίου. α)(i)Οσάκις το έν εκ δύο πλοίων οφείλει ν’ απομακρύνεται της πορείας ετέρου, το έτερον τούτο πλοίον θα διατηρή την πορείαν και ταχύτητά του. (ii)Εν τούτοις, το τελευταίον τούτο πλοίον δύναται να χειρίση, ώστε ν’ αποφευχθή σύγκρουσις δια μόνου του ελιγμού του, ευθύς ως καταστή προφανές εις αυτό ότι το υπόχρεον ν’απομακρυνθή της πορείας του πλοίον δεν χειρίζει καταλλήλως, συμφώνως προς τους παρόντας Κανόνας. β)Όταν, δι’ οιανδήποτε αιτίαν, το υπόχρεον όπως διατηρήση την πορείαν και ταχύτητά του πλοίον ευρεθή τόσον εγγύς του ετέρου, ώστε η σύγκρουσις να μη δύναται ν’ αποφευχθή εκ μόνου του χειρισμού του φυλάσσοντος πλοίου, τότε οφείλει και τούτο να χειρίση κατά τον καλύτερον δυνατόν τρόπον δια ν’αποφευχθή η σύγκρουσις.

ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ

Ο καπετανιος του πολεμικου φταιει.Τι εκανε αυτος για να αποφυγει το τερας διπλα του,επινε την φραπεδια του?

Ναυτική εκπαίδευση

Οι καπετάνιοι των πολεμικών μας δεν εκπαιδεύονται σε μάχες με εμπορικά και, προφανώς, ούτε σε τεχνικές αποφυγής συγκρούσεων.

Γιώργος

Πολύ μπλα μπλα στο άρθρο αλλά τίποτα ουσιαστικά καινούργιο.

Nikos

Ασχέτως του εάν νομικά δικαιωθεί το ΠΝ ή όχι, οι αξιωματικοί που ήταν στη γέφυρα του "¨Καλλιστώ" φέρουν ευθύνη γιατί στέρησαν βλακωδώς το ΠΝ από ένα μάχιμο πλοίο και έθεσαν τη ζωή του πληρώματος σε κίνδυνο.

kris7

Συμφωνα με το ΔΚΑΣ- Διενθνης το πλοια που συγκλινουν πρεπει να τηρουν τις σωστες προτεραιοτητες κοινως εαν το κοντεινερ ηταν αριστερα του πολεμικου πρεπει να χειρισει. Εαν παλι το κοντεινερ πηγε να προσπερασει πρεπει να φροντισει να προσεχει το πλοιο που προσπερναει. πως γινεται αυτο.? Το καλεις στο vhf και του λες οτι θα το προσπερασεις και τον παρακαλεις εαν μπορει να σε διευκολυνει ή αλλιως να διατηρησει την ταχυτητα του και την πορεια του και εσυ το περνας παραλληλα ωστε να μην αλλαξει η αποσταση μαζι του. Στην πραξη ενα πλοιο 266 μετρων γυρναει πολυ πιο δυσκολα απο ενα μικρο ποσο μαλλον ενα πολεμικο. Το θεμα ειναι οτι το VTS του πειραια ειναι ΑΟΡΑΤΟ και το μονο που ξερει να κανει ειναι να ρωταει ωρα αποπλου και καταπλου και τιποτα αλλο. Επισης Οι αξιωματικοι του ΠΝ δεν κανουν ουτε για βαρκα, ειναι επικινδυνοι και ασχετοι. Ακομα χειροτεροι βεβαια ειναι οι Γειτονες που ειναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΙ οποτε στους τυφλους ο μονοφθαλμος βασιλευει. Εγω πιστευω οτι θα πανε διακαστικως και η ασφαλιστικη εταιρεια (P&I) θα μετρησει το κοστος των ζημιων. Θα παιξει ενα 70-30 % στο δικαστηριο γιατι φταινε και οι 2 βαση ΔΚΑΣ . Το κοστος των ζημιων θα ειναι πχ 8 εκατομυρια το πολεμικο + 2 το κοντεινερ = 10 εκατ. θα πληρωσει το p&I τα 7 στο Ελληνικο κρατος και 3 στη Maersk και θα ληξει το θεμα.

Κρις

Υπερεπαγγελματια πες μας τί δουλειά κάνεις που τους βάζεις όλους στο ίδιο καζάνι..... Άσχετοι ξερολες...

Οτι να ναι...

"οι όροι της αποζημίωσης για την καταστροφή ενός σχεδόν καινούριουν πολεμικού πλοίου" ... χτισμενο το 1988

ναρκαλιεφτικό μας βούλιαξαν?

1 Μπελχ@ρ@ να μας αγοράσουν και είμαστε πάτσι!!! Θα κάνουμε και τον εφοπλιστή τους , επίτιμο δημότη Παγκρατίου και θα μας δωρίσει του χρόνου κι ένα τζαμί!

ο Νωντας με το τρικυκλο

οταν το MAERSK ειναι πριν το ονομα ειναι ναυλωμενο απο την maersk οταν το MAERSK εινα μετα το ονομα ειναι δικο της. αλλα η MAERSK ειναι το ιδιο το κρατος της δανιας. μετα το ατυχημα θα γινει μετονομασια του πλοιου και θα αφαιρεθει το '' MAERSK'' απο το ονομα

Singularity

To να βυθίζεται το 40% πολεμικού πλοίου χώρας επειδή το πρώην 100% πλοίο επιχείρησε να προσπεράσει μπροστά από την πλώρη εμπορικού πλοίου είναι άλλη μια ένδειξη ότι είμαστε έθνος ανάδελφο. Ας ξεκινήσουμε τις πλεύσεις με εμπορικά πλοία και, αφού εξασφαλίσουμε αυτό χωρίς συγκρούσεις, μετά αναβαθμιζόμαστε στην κατηγορία πλεύσεων μαζί με πολεμικά άλλων χωρών.

Καλά λεβέντη μου

εσύ πρέπει να είσαι ο ορισμός του ύπνου και της μυρωδιάς...

κ-19-n

... το 40% του πλοίου σε απασχολεί ή ότι το ΠΝ έμεινε με 3 από τα 4 πλοία αυτού του τύπου;

Ck

Ειτε δεν διαβασες το αρθρο, ειτε το διαβασες και μπηκες να πεις μια καλημέρα... Επαφη με την πραγματικοτητα καμία. Διαβασε, κατανοησε, και υστερα εξεφρασε την αποψη σου. (παρακαλω να δημοσιευτεί)

Τσε

Δηλώνω άσχετος από υπερπόντια ναυσιπλοΐα... αλλά είναι δυνατόν ρε παιδιά ένα βουνό να επιταχύνει μέσα σε τέσσερα λεπτά κατά 5 κόμβους;;; Αναφέρομαι στο διάστημα από 7:19 με 7:24 που λένε ότι έπιασε τους 16... σαν πολύ δεν είναι;;

Πλοιαρχος Ε.Ν

Για ενα τετοιο πλοιο που η τελικη του ταχυτητα μπορει να ειναι ανω των 30 μιλιων ειναι ευκολακι. Το βασικοτερο επειδη οπως λες ευθαρσως οτι δεν ξερεις απο ναυτιλια, ετσι μην λαβεις ουτε στο ελαχιστο στα σοβαρα τις μπουρδες των Ελληναραδων ημιμαθων που χωρις να εχουν ιδεα σχολιαζουν παρακατω, ελαχιστη αξιοπιστια εχουν, η περισσοτρο σωστη αποψη οπως διαβασα ειναι (Τα ναυτικα ατυχηματα ειναι σχεδον παντα) τα υπολοιπα περιτωματα απο αμαθεις ξερολες.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης