LIVE

Κορωνοϊός

Ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»: Η ταχύτητα του container ship προκάλεσε την σύγκρουση;

ploio-mak_3

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το «Maersk Launceston» στις 07:29, ελάχιστα λεπτά πριν διαλύσει το πριμαίο τμήμα του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» - Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία - Φωτογραφίες ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης με το Καλλιστώ κομμένο στα δύο

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» λίγο συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο επίσης είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας νωρίς το πρωί της Τρίτης.

arxipelagos_kallisto
Φωτογραφία- ντοκουμέντο από το Arxipelagos.gr: Το container ship έχει μόλις εμβολίσει το Καλλιστώ


Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

foto_arxipelagos
Το Launceston έχει κόψει στα δύο το ναρκαλιευτικό και προσπερνά


Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».
ploio1
Το Launceston κινούνταν με 16 κόμβους λίγο πριν τη σύγκρουση
ploio2
Ωρα 7:29. Ταχύτητα 16 κόμβων
ploio3
ploio4
Ο χάρτης δείχνει ότι η σύγκρουση έγινε 2,65 ν.μ. πριν το separation
Σύγκρουση του πολεμικού Καλλίστω




Λίγη ώρα νωρίτερα, το πολεμικό πλοίο με το διακριτικό M63 είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία. Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές.

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Και το «Καλλιστώ», αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια, πλέοντας προς το separation. Στη θάλασσα συνήθως προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Γιατί τα δύο πλοία ακολουθούσαν συγκλίνουσα πορεία; Ποιοι ήταν οι χειρισμοί που έγιναν από τα πληρώματα του «Καλλιστώ» και του «Maersk Launceston» πριν από την πρόσκρουσή τους μένει να διακριβωθεί. Εκ του αποτελέσματος, οι χειρισμοί δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι. Πόσο συνετέλεσε στο ατύχημα το γεγονός ότι το container ship κινούνταν με πολύ υψηλή ταχύτητα;

Ο καπετάνιος του γιγαντιαίου «Maersk Launceston» προσπάθησε τελευταία στιγμή να αποφύγει την σύγκρουση, όπως φαίνεται από την αποτύπωση της πορείας του όπου ώρα 07:34 έχει ρίξει την ταχύτητά του στις 8,8 κόμβους από 16 κόμβους που ήταν η ταχύτητα πλεύσης του ώρα 07:29;


ρυμούλκηση του καλλιστω


Ολική καταστροφή του «Καλλιστώ»

Λίγο πριν την σύγκρουση με το τεράστιο container ship κάποια από τα μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου έπεσαν στη θάλασσα για να γλυτώσουν. Μία κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του Λιμενικού που έφτασαν άμεσα στο σημείο του ατυχήματος περισυνέλλεξαν τα μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβαίνοντες στο «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Τα τραύματά τους δεν εμπνέουν ανησυχία.

Μετά την σύγκρουση όλο το επίστεγο του ναρκοθηρευτικού σαρώθηκε και διαλύθηκε. Παρ' ότι τα πρώτα λεπτά μετά την σύγκρουση το Καλλιστώ κινδύνευε να βυθιστεί, τελικώς το πλοίο έμεινε στην επιφάνεια.

Ρυμουλκά μετέφεραν το λαβωμένο πολεμικό πλοίο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, μάλλον στις εγκαταστάσεις syncrolift της τεχνικής βάσης. Οι φωτογραφίες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την αποκατάσταση των ζημιών. Το ναρκοθηρευτικό φαίνεται σαν να έχει καταστραφεί. Πολύ περισσότερο που το «Καλλιστώ», χτισμένο στα ναυπηγεία της Vosper Thornycroft στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας είναι κατασκευασμένo από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αποκατάσταση των βλαβών του πλοίου.


IMG-4692
IMG-4693
IMG-4694
rimoulkisi-kallisto1
rimoulkisi-kallisto2
rimoulkisi-kallisto3

MAERSK_LAUNCESTON
maersk-xartis


Ειδήσεις σήμερα:

Συνεχίζονται τα «παιχνίδια» με το Oruc Reis: Έπλευσε προς Αίγυπτο, έκανε στροφή και επιστρέφει

Ηράκλειο: «Τι έκανες ρε Μάνο» - Η κραυγή της αδερφής του 51χρονου μητροκτόνου

«Ήθελα να νιώσω μητέρα, ζητώ συγγνώμη» λέει στο protothema.gr η 33χρονη που άρπαξε τη Μαρκέλλα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (159)

Μαριγούλα

Το καλοκαίριον, ενώ αμέριμνη εμπανιαριζόμουν εις τα εξωτικάς Πειραϊκάς ακτάς, όλως αξαίφνης επαρουσιάστηκε εμπρός μου μυϊγα τις, Αίγινα εις το όνομα. Ευτυχώς, δεν τα έχασα, και με θάρρος της έκραξα, "ε, ξουτ, μην έρχεσαι κατά πάνω μου", και ως του θαύματος, έστριψε και τον απόφυγα, ω, πω, πω! Ω κακό που θα με έβρισκε! Παρ΄όλα αυτά, ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ, ΖΗΤΩ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ.

Νικος Σικακης

Ερωτηση το Piraeus Traffic τι εκανε; Ειδοποιησε τα πλοια οτι εχουν πορεια συγκρουσησ; Αν ναι πως με

Ι.Κάλφας Σουηδία

Ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»: Η ταχύτητα του container ship προκάλεσε την σύγκρουση; Αν δεν σταματήσουν τα Ελληνικά ΜΜΕ να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα το Ελληνικό κράτος θα μαραμένη σε έναν ακήρυχτο πόλεμο με μεγάλες απώλειες πολεμικών αεροπλάνων και πλοίων . Το να βρεθεί το Ελληνικό ναρκοθηρευτικό πλοίο μπροστά σε ενα τεράστιο cοntainer είναι ένα μεγάλο κατόρθωμαοικανοτιτας του Έλληνα καπετάνιου και θα πρέπει να του δοθεί προαγωγή και μετάλλιο ανδραγαθήματος.

Q

Σιγα την ταχυτητα που μπορει να εχει ενα τοσο μεγαλο καραβι, φορτωμενο μεχρι τα μπουνια με κοντεινερ! Και εβγαινε και απο το λιμανι, που δεν επιτρεπονται μεγαλες ταχυτητες εκει. Πειτε καλυτερα οτι το πολεμικο ηταν φτιαγμενο απο χαρτι! Πειτε οτι τοσα χρονια πληρωνουμε χρυση καθε σακαρακα που μας στελνουν οι "φιλοι" μας! Πρωτα τα υποβρυχια που γερνουν του Ακη, τωρα μαθαινουμε και για τα χαρτινα πολεμικα. Δηλαδη ειναι να μην αποφασισει να εισβαλλει η Τουρκια. Θα φτασει Συνταγμα σε χρονο μηδεν. Αν δηλαδη σπαταλησει καυσιμα και προσωπικο για παρτη μας και δεν δωσει απλα το ΟΚ στα ασυνοδευτα που μας στελνει τοσα χρονια, να βγαλουν τις χατζαρες!

Ε.Ν

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΟΙ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥ Π.Ν ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ Δ.Κ.Α.Σ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΗ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΤΟΥ Ε.Ν. ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η ΥΛΗ ΤΗΣ Σ.Ν.Δ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΑΥΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΔΙΟΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΕ ΝΑΥΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑΝΕ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΕΛΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΑΘΕΝΕΤΕ ΜΕ ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΥΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΤΟΥ Ε.Ν ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΣΤΕΝΑ , ΔΙΑΥΛΟΥΣ,ΛΙΜΑΝΙΑ ,ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΟΥΝΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ, ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΡΕΖΙΛΙ

Γιώργος

Η απόλυτη ξεφτίλα! Τελικά θα τους πεθάνουμε τους Τούρκους, από τα γέλια!

Διονύσης

16 κόμβοι = 29,63 χιλιόμετρα την ώρα

Βζ

Μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία λέει ότι το μαερσκ πήγαινε με μπάντες και έβαζε κόντρες με άλλο πλοίο, μάλιστα κάποιοι λένε ότι είχε και πειραγμένη εξάτμιση

ωΜέγας

οι επόμενες δύο βδομάδες είναι πολύ κρίσιμες

...

Φαίνεται πως αφήνουν νέους και κοντράκιδες στα τιμόνια! Όσο για την ειδοποίηση, αν δεν ξέρεις αν δεν σ' έχει ακούσει η άλλη πλευρά, πως μπορείς να είσαι τόσο σίγουρος και να κάνεις ό,τι γουστάρεις;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης