Ρίο-Αντίρριο: Η γέφυρα-στολίδι και τα τσιμπημένα διόδια

Ρίο-Αντίρριο: Η γέφυρα-στολίδι και τα τσιμπημένα διόδια

«Για εμάς αποτελεί σύμβολο, είναι το καμάρι μας, ένα χρήσιμο εργαλείο που έχει δώσει δυναμική στην ανάπτυξη όλης της Δυτικής Ελλάδας». Τοπικοί φορείς, επιχειρηματίες και απλοί πολίτες από περιοχές που εξυπηρετούνται άμεσα από τη γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου αποτελούν τους ανθρώπινους «πυλώνες» ενός εντυπωσιακού έργου.

Μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα» αναδεικνύουν την κοινωνική διάσταση της ζεύξης, ενώ παράλληλα αναλύουν τη νέα τους καθημερινότητα η οποία έχει αλλάξει ριζικά, επηρεάζοντας θετικά

Ρίο-Αντίρριο: Η γέφυρα-στολίδι και τα τσιμπημένα διόδια

«Για εμάς αποτελεί σύμβολο, είναι το καμάρι μας, ένα χρήσιμο εργαλείο που έχει δώσει δυναμική στην ανάπτυξη όλης της Δυτικής Ελλάδας». Τοπικοί φορείς, επιχειρηματίες και απλοί πολίτες από περιοχές που εξυπηρετούνται άμεσα από τη γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου αποτελούν τους ανθρώπινους «πυλώνες» ενός εντυπωσιακού έργου.

Μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα» αναδεικνύουν την κοινωνική διάσταση της ζεύξης, ενώ παράλληλα αναλύουν τη νέα τους καθημερινότητα η οποία έχει αλλάξει ριζικά, επηρεάζοντας θετικά όλους τους τομείς της ζωής τους. 

Ζητούν μείωση του κόστους των διοδίων «για να μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε συχνότερα», αλλά πάντα υπερηφανεύονται για την κρεμαστή γέφυρα που «στολίζει την περιοχή μας». 

Το στολίδι της Δυτικής Ελλάδας

«Είναι το κόσμημά μας και πιστεύω ότι το ίδιο ισχύει για όλη την Ελλάδα», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Τάκης Κατερίνης κάτοικος Ρίου και δεν αργεί να τον επιβεβαιώσει από την απέναντι πλευρά, από το Αντίρριο, ο κ. Ζαχαρίας Καλαβρουζιώτης: «Το στολίδι μας σε βάθος χρόνου θα αλλάξει ριζικά την ευρύτερη περιοχή». Η γέφυρα άλλωστε προσφέρει εντυπωσιακό θέαμα απ’ όποια πλευρά και αν την παρατηρήσεις, ιδιαίτερα τα βράδια όταν τη φωτίζουν και γίνεται πιο «ελκυστική», δημιουργώντας μια εξαιρετικά ειδυλλιακή ατμόσφαιρα. «Μπορεί να έχει κάνει ζημιά στα καράβια, αλλά είναι το ομορφότερο έργο που έχω δει», συμπληρώνει με ειλικρίνεια ο καπετάνιος καραβιού της γραμμής Ρίου - Αντιρρίου κ. Διονύσης Βασιλείου, ενώ ο κ. Χρήστος Γιαννούλης, ιδιοκτήτης κάμπινγκ στο Ρίο, αναφέρει πως η γέφυρα αποτελεί κάτι σαν ατραξιόν για τους τουρίστες. 

Γι’ αυτούς άλλωστε η ζεύξη πυροδότησε και την οικονομική ανάπτυξη και έδωσε μια ισχυρή δυναμική στην περιοχή τους. Μπορεί να μην έχει επιτευχθεί ο τελικός στόχος, να γίνει δηλαδή μια ισχυρή «πολιτεία» η οποία θα περιλαμβάνει όλους τους δήμους γύρω από τη γέφυρα, αλλά τα πρώτα σημάδια «δίνουν» αισιόδοξες προβλέψεις. Δημιουργούνται ακόμη και σήμερα πολλές νέες επιχειρήσεις παράλληλα μ’ έναν πολεοδομικό οργασμό και «οικοδομείται» μια στερεή συνεργασία των απέναντι δήμων. Σύμφωνα με τους περισσότερους επιχειρηματίες, η γέφυρα  αποτελεί το δυνατό χαρτί όλης της Δυτικής Ελλάδας που για χρόνια παρουσίαζε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. «Ανέβηκε το Ρίο, όπου την τελευταία δεκαετία οι επιχειρήσεις είχαν πρόβλημα», αναφέρει ο κ. Σωτήρης Ντινόπουλος, υπεύθυνος λειτουργίας καφέ-μπαρ που ανήκει σε γνωστή αλυσίδα και πρόσφατα αποφάσισε να επεκταθεί και στην περιοχή του Ρίου. Ενώ από τη Ναύπακτο ο κ. Γιάννης Παλιός, δημόσιος υπάλληλος, δηλώνει πως «μπορεί η ενιαία αγορά μεταξύ των δήμων να μην έχει πραγματοποιηθεί ακόμη, τουριστικά όμως έχει προσφέρει πάρα πολλά». Η ζεύξη άλλωστε έλυσε και ένα πρόβλημα, που μπορεί να χαρακτηριστεί ζήτημα ζωής και θανάτου, καθώς η πρόσβαση στο νοσοκομείο του Ρίου έγινε άμεση. Ο κ. Αναστάσιος Αδαμόπουλος μας δίνει άλλη μια διάσταση του προβλήματος, αναφέροντας πως πολλοί οδηγοί έμεναν παγιδευμένοι στα λιμάνια κάθε που τα μποφόρ ήταν απαγορευτικά για τον απόπλου των καραβιών.

Ο καημός των ναυτικών και τα «τσιμπημένα» διόδια

Η γέφυρα όμως δεν ήταν το ίδιο ευεργετική για όλους. Τα καράβια της γραμμής Ρίου - Αντιρρίου έχουν μειωθεί. Πολλοί ναυτικοί έχασαν τις δουλειές τους και τα μαγαζιά στα λιμάνια κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Στη Ναύπακτο κάποιοι επιχειρηματίες διαμαρτύρονται, καθώς πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν την αγορά της Πάτρας. Το μεγαλύτερο παράπονο που έχουν στο σύνολό τους οι κάτοικοι των δήμων είναι η τιμή των διοδίων που για τη διπλή διέλευση, ειδικά όταν χρειαστεί να γίνει μέσα σε χρονικό διάστημα που ξεπερνά τις πέντε ώρες, οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν περίπου 23 ευρώ. Οι περισσότεροι δηλώνουν πάντως πως είναι δυσβάσταχτο το κόστος και πως η ιδιοκτήτρια εταιρεία πρέπει να μειώσει τις τιμές. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης