Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Υποσχέσεις για δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια
Υποσχέσεις για δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια
Ο Χατζηδάκης δηλώνει ότι τον Απρίλιο μπαίνουν μπουλντόζες στους αυτοκινητοδρόμους-Σχέδιο για νέο λιμάνι κόντρα στον ΟΛΠ
Στόχους με χρονοδιάγραμμα και υποσχέσεις για επανέναρξη των αυτοκινητοδρόμων από τον Απρίλιο, βάζει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, ρίχνοντας το γάντι στις τράπεζες που θα κληθούν να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τις μεγάλες προσδοκίες του.
Η κυβέρνηση βάζει μπροστά τα δημόσια έργα για να νεκραναστήσει τον παγωμένο κατασκευαστικό κλάδο και την ελληνική οικονομία, προγραμματίζοντας μπαράζ νέων υποδομών που θα γίνουν κυρίως με ΣΔΙΤ στον τομείς των λιμανιών (κρουαζιέρα), των αεροδρομίων (Καστέλι), των απορριμμάτων (δέκα διαγωνισμοί σε πλήρη εξέλιξη), της οδοποιίας (αυτοκινητόδρομοι, οδοποιίες) και των μεταφορών (μετρό, σιδηρόδρομος κ.α).
Ξεχωριστή θέση στα όπλα της ανάπτυξης που επιστρατεύει έχουν αναμφίβολα οι οδικοί άξονες, καθώς εάν ευοδοθεί η προσπάθεια που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων, το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωσή τους θα ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 25.000 θέσεις εργασίας, που έχουν χαθεί με την παύση των εργασιών προς διετίας.
Με την ανακεφαλαιοποίηση να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και με δεδομένη την βούληση αρκετών ξένων τραπεζών να εγκαταλείψουν την χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, η προσπάθεια του υπουργείου για να μπουν μπουλντόζες την Άνοιξη καθίσταται ένας μάλλον φιλόδοξος στόχος.
Κυβερνητικά στελέχη σημείωναν χθες ότι μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τις τράπεζες, πιάνοντας το νήμα από το σημείο που το έχει αφήσει η συμφωνία-πλαίσιο που ανακοίνωσε το Δεκέμβριο με τους παραχωρησιούχους το υπουργείο. Ανάλογη προοπτική υπήρχε και με τους εργολάβους αλλά τελικά η όποια συμφωνία επιτεύχθηκε, χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να μορφοποιηθεί και χωρίς να είναι πλήρης αφού από το πάζλ λείπει η χρηματοδότηση.
Ο κ. Χατζηδάκης έχει προαναγγείλει την παραμονή στα έργα των οδικών αξόνων των ελληνικών τραπεζών ενώ έχει ανακοινώσει την υποκατάστασή τους όπου χρειαστεί, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ακόμη όμως και αν ο τραπεζικός τομέας -έστω και με απώλειες - κάνει δεκτούς τους νέους όρους που θέτει το πλαίσιο με τους εργολάβους, η συμφωνία θα πρέπει να περάσει από την έγκριση της ΕΕ αλλά και του ελληνικού κοινοβουλίου.
Η κυβέρνηση βάζει μπροστά τα δημόσια έργα για να νεκραναστήσει τον παγωμένο κατασκευαστικό κλάδο και την ελληνική οικονομία, προγραμματίζοντας μπαράζ νέων υποδομών που θα γίνουν κυρίως με ΣΔΙΤ στον τομείς των λιμανιών (κρουαζιέρα), των αεροδρομίων (Καστέλι), των απορριμμάτων (δέκα διαγωνισμοί σε πλήρη εξέλιξη), της οδοποιίας (αυτοκινητόδρομοι, οδοποιίες) και των μεταφορών (μετρό, σιδηρόδρομος κ.α).
Ξεχωριστή θέση στα όπλα της ανάπτυξης που επιστρατεύει έχουν αναμφίβολα οι οδικοί άξονες, καθώς εάν ευοδοθεί η προσπάθεια που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων, το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωσή τους θα ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 25.000 θέσεις εργασίας, που έχουν χαθεί με την παύση των εργασιών προς διετίας.
Με την ανακεφαλαιοποίηση να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και με δεδομένη την βούληση αρκετών ξένων τραπεζών να εγκαταλείψουν την χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, η προσπάθεια του υπουργείου για να μπουν μπουλντόζες την Άνοιξη καθίσταται ένας μάλλον φιλόδοξος στόχος.
Κυβερνητικά στελέχη σημείωναν χθες ότι μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τις τράπεζες, πιάνοντας το νήμα από το σημείο που το έχει αφήσει η συμφωνία-πλαίσιο που ανακοίνωσε το Δεκέμβριο με τους παραχωρησιούχους το υπουργείο. Ανάλογη προοπτική υπήρχε και με τους εργολάβους αλλά τελικά η όποια συμφωνία επιτεύχθηκε, χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να μορφοποιηθεί και χωρίς να είναι πλήρης αφού από το πάζλ λείπει η χρηματοδότηση.
Ο κ. Χατζηδάκης έχει προαναγγείλει την παραμονή στα έργα των οδικών αξόνων των ελληνικών τραπεζών ενώ έχει ανακοινώσει την υποκατάστασή τους όπου χρειαστεί, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ακόμη όμως και αν ο τραπεζικός τομέας -έστω και με απώλειες - κάνει δεκτούς τους νέους όρους που θέτει το πλαίσιο με τους εργολάβους, η συμφωνία θα πρέπει να περάσει από την έγκριση της ΕΕ αλλά και του ελληνικού κοινοβουλίου.
Ήδη το πάγωμα σημαντικών τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων όπως η Ολυμπία Οδός που θα φτάσει ως την Πάτρα και ο Ε65, για τον οποίο μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος Λαμίας - κόμβος Ξυνιάδας και το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία, προκαλούν γκρίνιες που εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν στην βουλή.
Ο κ. Χατζηδάκης θεωρεί ότι οι περικοπές που έγιναν και η αποφυγή του μαξιμαλιστικού μοντέλου, με το οποίο σχεδιάστηκαν τα καθιστά ελκυστικότερα στις τράπεζες, εκτιμώντας ότι η κατάληξη θα είναι θετική. Αν καταφέρει και κλείσει το μέτωπο αυτό θα πιστωθεί με μία μεγάλη επιτυχία.
Ο σχεδιασμός για το λιμάνι κρουαζιέρας
Ωστόσο, η προσέλκυση επενδύσεων που είναι βασική προτεραιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και του Πρωθυπουργού δεν θα γίνει με ανέφελο τρόπο καθώς ήδη ένα από τα χθεσινά σχέδια του κ. Χατζηδάκη, συναντά εμπόδια και αντιδράσεις.
Το λιμάνι κρουαζιέρας που εξήγγειλε ότι θα γίνει με ΣΔΙΤ αναμένεται να ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου στον Πειραιά που έχει εκφράσει την πλήρη αντίθεσή του και μάλιστα σε οξύ τόνο από το περασμένο καλοκαίρι.
Η ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης και η επιμονή του να μην αναφερθεί στις λεπτομέρειες, πέραν της νύξης ότι η Αττική γίνεται homeporting (να ξεκινούν και να καταλήγουν οι κρουαζιέρες στο ίδιο λιμάνι) κρύβουν τον σχεδιασμό της κυβέρνησης κόντρα στις προβλήτες κρουαζιέρας και σε συνολικές επενδύσεις 220 εκ. ευρώ που σχεδιάζει ο ΟΛΠ.
«… οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, δε ότι ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ», ανέφερε προ μηνών σε ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.
Ωστόσο η αναφορά του υπουργού με σύμμαχο τον Πρωθυπουργό, επισημοποιεί την απόφαση για ανάπτυξη του έργου και όπως αφήνουν να εννοηθεί κυβερνητικά στελέχη υπάρχει ήδη εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, το οποίο αποφεύγουν να κατονομάσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα στελέχη της Royal Caribbean, της κορυφαίας Αμερικανικής εταιρείας κρουαζιέρας επισκέφτηκαν το υπουργείο, επισημαίνοντας την στρατηγική σημασία για τον τουρισμό και την ελληνική οικονομία ενός αντίστοιχου λιμανιού και ζήτησαν αυτό να γίνει μακριά από τον ΟΛΠ. Υπέρ του νέου λιμένα στο Φάληρο έχει ταχθεί και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των μεγάλων νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων.
Οι πληροφορίες επιμένουν από καιρό ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης γίνεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης του παράκτιου μετώπου με σκοπό το νέο λιμάνι να φιλοξενηθεί στο Φαληρικό Δέλτα. Αν και ο κ. Χατζηδάκης ρωτήθηκε χθες αν υπάρχει αυτός ο σχεδιασμός, εκείνος περιορίστηκε να δηλώσει ότι τα έργα των υποδομών στο Φαληρικό Δέλτα θα γίνουν όπως έχουν σχεδιαστεί (λυρική σκηνή, εθνική βιβλιοθήκη, πάρκο κ.α). Δεν απέκλεισε όμως το ενδεχόμενο.
«Στόχος είναι η Αθήνα να γίνει homeporting. Μελέτες έχουν δείξει οκταπλάσιο και δεκαπλάσιο όφελος όταν τα κρουαζιερόπλοια ξεκινούν από ένα λιμάνι και καταλήγουν σε αυτό» ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μηταράκης.
«Σήμερα ο Πειραιάς δέχεται κρουαζιερόπλοια, αλλά η κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργεί προβλήματα. Για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη η συνεννόηση με τους χρήστες. Έτσι μόνο θα πετύχει οικονομικά η όποια επένδυση. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλη μία κατάσταση όπως στο Πλατυγιάλι στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας», σημειώνει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Γράτσος, ο οποίος έχει ταχθεί υπέρ της άποψης «να δέσουν τα πλοία σε ένα χώρο που θα έχει εύκολη πρόσβαση σε τοπωνύμια της Αθήνας, όπως είναι η Ακρόπολη, και στο αεροδρόμιο».
Ο κ. Χατζηδάκης θεωρεί ότι οι περικοπές που έγιναν και η αποφυγή του μαξιμαλιστικού μοντέλου, με το οποίο σχεδιάστηκαν τα καθιστά ελκυστικότερα στις τράπεζες, εκτιμώντας ότι η κατάληξη θα είναι θετική. Αν καταφέρει και κλείσει το μέτωπο αυτό θα πιστωθεί με μία μεγάλη επιτυχία.
Ο σχεδιασμός για το λιμάνι κρουαζιέρας
Ωστόσο, η προσέλκυση επενδύσεων που είναι βασική προτεραιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και του Πρωθυπουργού δεν θα γίνει με ανέφελο τρόπο καθώς ήδη ένα από τα χθεσινά σχέδια του κ. Χατζηδάκη, συναντά εμπόδια και αντιδράσεις.
Το λιμάνι κρουαζιέρας που εξήγγειλε ότι θα γίνει με ΣΔΙΤ αναμένεται να ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου στον Πειραιά που έχει εκφράσει την πλήρη αντίθεσή του και μάλιστα σε οξύ τόνο από το περασμένο καλοκαίρι.
Η ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης και η επιμονή του να μην αναφερθεί στις λεπτομέρειες, πέραν της νύξης ότι η Αττική γίνεται homeporting (να ξεκινούν και να καταλήγουν οι κρουαζιέρες στο ίδιο λιμάνι) κρύβουν τον σχεδιασμό της κυβέρνησης κόντρα στις προβλήτες κρουαζιέρας και σε συνολικές επενδύσεις 220 εκ. ευρώ που σχεδιάζει ο ΟΛΠ.
«… οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, δε ότι ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ», ανέφερε προ μηνών σε ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.
Ωστόσο η αναφορά του υπουργού με σύμμαχο τον Πρωθυπουργό, επισημοποιεί την απόφαση για ανάπτυξη του έργου και όπως αφήνουν να εννοηθεί κυβερνητικά στελέχη υπάρχει ήδη εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, το οποίο αποφεύγουν να κατονομάσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα στελέχη της Royal Caribbean, της κορυφαίας Αμερικανικής εταιρείας κρουαζιέρας επισκέφτηκαν το υπουργείο, επισημαίνοντας την στρατηγική σημασία για τον τουρισμό και την ελληνική οικονομία ενός αντίστοιχου λιμανιού και ζήτησαν αυτό να γίνει μακριά από τον ΟΛΠ. Υπέρ του νέου λιμένα στο Φάληρο έχει ταχθεί και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των μεγάλων νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων.
Οι πληροφορίες επιμένουν από καιρό ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης γίνεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης του παράκτιου μετώπου με σκοπό το νέο λιμάνι να φιλοξενηθεί στο Φαληρικό Δέλτα. Αν και ο κ. Χατζηδάκης ρωτήθηκε χθες αν υπάρχει αυτός ο σχεδιασμός, εκείνος περιορίστηκε να δηλώσει ότι τα έργα των υποδομών στο Φαληρικό Δέλτα θα γίνουν όπως έχουν σχεδιαστεί (λυρική σκηνή, εθνική βιβλιοθήκη, πάρκο κ.α). Δεν απέκλεισε όμως το ενδεχόμενο.
«Στόχος είναι η Αθήνα να γίνει homeporting. Μελέτες έχουν δείξει οκταπλάσιο και δεκαπλάσιο όφελος όταν τα κρουαζιερόπλοια ξεκινούν από ένα λιμάνι και καταλήγουν σε αυτό» ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μηταράκης.
«Σήμερα ο Πειραιάς δέχεται κρουαζιερόπλοια, αλλά η κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργεί προβλήματα. Για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη η συνεννόηση με τους χρήστες. Έτσι μόνο θα πετύχει οικονομικά η όποια επένδυση. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλη μία κατάσταση όπως στο Πλατυγιάλι στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας», σημειώνει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Γράτσος, ο οποίος έχει ταχθεί υπέρ της άποψης «να δέσουν τα πλοία σε ένα χώρο που θα έχει εύκολη πρόσβαση σε τοπωνύμια της Αθήνας, όπως είναι η Ακρόπολη, και στο αεροδρόμιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα