Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Πάμε σε νέο αδιέξοδο για τα σκουπίδια
Πάμε σε νέο αδιέξοδο για τα σκουπίδια
Η κυβέρνηση θέλει διαγωνισμούς αλλά τα έργα για τα τέσσερα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στο ΕΣΠΑ
Εντελώς ανώριμες είναι οι διαδικασίες για την προκήρυξη των τεσσάρων διαγωνισμών για τα σκουπίδια της Αττικής, με την κυβέρνηση να συνεχίζει να βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί καθώς ο χρόνος πλέον κυλάει εναντίον της. Ακόμη και στο (απίθανο σύμφωνα με τις εταιρείες) ενδεχόμενο να ενταχθούν το επόμενο διάστημα τα έργα στο ΕΣΠΑ υπάρχει σοβαρός κίνδυνος με τους ρυθμούς που ακολουθεί η πολιτεία, να μην καταφέρουν να συμβασιοποιηθούν μέχρι τα τέλη του 2013 που είναι αναγκαία προϋπόθεση και να μην χαθούν πόροι.
«Μόνο ως έργα γέφυρες στο επόμενο πακέτο ΕΣΠΑ» εκτιμούν στελέχη του κλάδου ότι μπορεί να χρηματοδοτηθούν τα εργοστάσια με κοινοτικούς πόρους αλλά και αυτό εξαρτάται από τη δομή που θα έχει το νέο κοινοτικό πρόγραμμα που επί του παρόντος βρίσκεται στον αέρα.
Δεν είναι όμως μόνο η εκκρεμότητα με το ΕΣΠΑ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ενιαίος Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος (ΕΔΣΝΑ) που έχει την ευθύνη για τα έργα δεν έχει ούτε το σύμβουλο για να προχωρήσει στην προετοιμασία των διαγωνισμών που κατά τα άλλα προγραμματίζονται να προκηρυχθούν έως τα τέλη του έτους, καθώς η κοινοπραξία που είχε επιλεγεί στο παρελθόν (ΕΠΕΜ-Enviroplant) θα αντικατασταθεί. Μελετώνται απευθείας αναθέσεις λόγω του επείγοντος χαρακτήρα που έχουν τα έργα.
Οι εταιρείες που αναλαμβάνουν έργα απορριμμάτων, στοιχηματίζουν «ότι πάμε για νέο αδιέξοδο» και εκφράζουν την άποψη ότι η λύση θα δοθεί μόνο εάν προκύψει μια μεγάλη κρίση τύπου Νάπολη και γεμίσουν οι δρόμοι απορρίμματα! Τον προβληματισμό επιτείνουν οι ταμειακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σχεδόν στο σύνολό τους οι εταιρείες του κλάδου.
Η συγκυρία για διεθνείς συμμαχίες που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την ρευστότητα των εταιρειών και να αποτελέσουν ένα είδος «μαξιλάρι» στην χρηματοδοτική απραξία των τραπεζών δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή. Όσο μάλιστα παρατείνεται το θρίλερ με την δόση των 31,5 δις. ευρώ, οποιαδήποτε συζήτηση για τραπεζική χρηματοδότηση δεν μοιάζει ρεαλιστική, ακόμη και για ομίλους που έχουν μετόχους τραπεζικά ιδρύματα. Ούτε όμως οι Γερμανοί που θεωρούνται λαός με ιδιαίτερη τεχνογνωσία σε αντίστοιχα έργα δεν έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο. «Ούτε μια Γερμανική εταιρεία δεν έχει δηλώσει την παρουσία της, όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί προφανώς γνωρίζουν πόσο ανώριμοι είμαστε για να προκηρύξουμε τα έργα» λένε παράγοντες της αγοράς διαχείρισης απορριμμάτων.
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στην πιάτσα των σκουπιδιών αποτελούν οι συζητήσεις που ξεκίνησαν προ μηνών μεταξύ της Γαλλικής Veolia και ελληνικής εταιρείας απορριμμάτων για κοινή κάθοδο στους διαγωνισμούς. Οι επαφές αυτές, σύμφωνα με στέλεχος της εταιρείας πάγωσαν λίγο πριν την υπογραφή της συμφωνίας με το σκεπτικό ότι αν ανακοίνωνε τη συνεργασία στο Χρηματιστήριο θα έπεφταν οι μετοχές της κατά 10%!
Οι συνολικές επενδύσεις για τα τέσσερα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής υπολογίζονται σε 350 εκ. ευρώ, αλλά και αυτό είναι ένα νούμερο εντελώς στον αέρα αφού το τελικό κόστος θα καθορίσουν οι υποδομές και η τεχνολογία που θα επιλεγεί. Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα χρειαστούν μήνες.
Σε κάθε περίπτωση τα κουκιά, όπως τα έχουν ανακοινώσει από το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν βγαίνουν και μέχρι να φτάσουμε στην διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (διάλογος μεταξύ Περιφέρειας και εταιρειών για να καθοριστούν οι τελικές προδιαγραφές των έργων) που θα καθορίσει όλες αυτές τις λεπτομέρειες θα μεσολαβήσουν τουλάχιστον –βάση της προηγούμενης εμπειρίας – οκτώ μήνες (τεύχη δημοπράτησης, προετοιμασία υποψηφίων, αξιολόγηση, προσφυγές).
Στην περίπτωση της Πελοποννήσου ο ανταγωνιστικός διάλογος έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο αλλά ακόμη δεν έχει τελειώσει! Με την ολοκλήρωσή του θα πρέπει να οριστικοποιηθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης, να γίνουν οι μελέτες και η αξιολόγηση των υποψήφιων αναδόχων, να ανακηρυχθεί ο μειοδότης και στην συνέχεια να γίνει ο τελικός έλεγχος της σύμβασης. Στην περίπτωση των ΣΔΙΤ για την κατασκευή των αστυνομικών τμημάτων η συγκεκριμένη διαδικασία ελέγχου διήρκησε εννέα μήνες!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα