Κλείνει ο δακτύλιος για ρυπογόνα ΙΧ, λεωφορεία και φορτηγά

Κλείνει ο δακτύλιος για ρυπογόνα ΙΧ, λεωφορεία και φορτηγά

Σαφάρι του ΥΠΕΚΑ για τον έλεγχο στη νοθεία καυσίμων

Κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στους δρόμους από τροχαία
Aπό το λεκανοπέδιο Αττικής, την πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Ελλάδας θα ξεκινήσει ο πράσινος δακτύλιος, που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1 Μαίου του 2012.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Τετάρτη στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιώργος Παπακωσταντίνου, παρουσιάζοντας το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με τα νέα μέτρα θα επιτρέπεται σε όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, να κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1Ιανουαρίου του 2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο θα ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα για τα οποία θα επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro IV.

Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. Όσον αφορά τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».

Κλείσιμο
Απαγορεύσεις σε φορτηγά και λεωφορεία

Ειδικές προβλέψεις γίνονται για λεωφορεία και φορτηγά άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, για τα οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο.
Απαγορεύσεις μπαίνουν επίσης στην κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1 Ιανουαρίου του 1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Η ημερομηνία κατασκευής θα πιστοποιείται από τα εργοστάσια ή τους επίσημους αντιπροσώπους με βάση τον αριθμό πλαισίου του οχήματος.

Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.

Η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών μεγάλης ηλικίας εκτιμάται χονδρικά ότι θα οδηγήσει σε μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά 56 %  στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων, 60 %  στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 37 %  στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Έλεγχοι για τη νοθεία

Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και του πράσινου δακτυλίου θα συνοδευτεί με εντατικοποίηση των ελέγχων της νοθείας στην αγορά υγρών καυσίμων. Σύμφωνα με τον υπουργό δόθηκαν σχετικές εντολές στην αρμόδια Διεύθυνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν κρούσματα λαθρεμπορίας ενόψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Στο ΥΠΕΚΑ, υποστηρίζουν ότι έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στους ελέγχους το τελευταίο διάστημα καθώς τα δείγματα βενζίνης και πετρελαίου που έχουν ελεγχθεί ξεπερνούν τα 14.000  έχουν εκδοθεί  πενήντα πέντε υπουργικές αποφάσεις επιβολής προστίμων -για το τρέχον έτος και προηγούμενες χρονιές- οι οποίες απεστάλησαν προς είσπραξη στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου το ΥΠΕΚΑ θα υιοθετήσει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που θα επιτρέψουν το έλεγχο της νοθείας ενώ σημείωσε ότι η εξίσωση φόρου κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και πετρελαίου κίνησης, που θα ισχύσει από το 2012, θα περιορίσει στο ελάχιστο την λαθρεμπορία και παράνομη χρήση πετρελαίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης