
Τροχιά ανάπτυξης, ο στόχος του ΟΛΠ για τη νέα χρονιά
Τροχιά ανάπτυξης, ο στόχος του ΟΛΠ για τη νέα χρονιά
Σε ρότα ανάπτυξης άρχισε να ταξιδεύει μέσα στο 2010 η ΟΛΠ ΑΕ μετά από μία χρoνιά ζημιογόνα. Μέσα σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους ενός δισ. ευρώ.

Σε ρότα ανάπτυξης άρχισε να ταξιδεύει μέσα στο 2010 η ΟΛΠ ΑΕ μετά από μία χρoνιά ζημιογόνα. Μέσα σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους ενός δισ. ευρώ.
Ικανοποιημένος πρέπει να αισθάνεται ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης αφού επί των ημερών του ο Οργανισμός επιστρέφει στην κερδοφορία. Και όλα αυτά παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών. Τα κέρδη αναμένεται να κυμανθούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις στα 3-6 εκ. ευρώ αλλά το τελικό ύψος θα καθοριστεί από σειρά ζητημάτων όπως είναι οι αποσβέσεις. Οι ζημιές το 2009 ήταν της τάξεως των 38 εκατ. ευρώ.
Η Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκτός από τα κέρδη προς τους μετόχους του, αποδίδει επιπλέον ποσό 2% του τζίρου του ετησίως στο Υπουργείο Οικονομικών.
«Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., μετά από τις μεταβολές του 2009, οι οποίες οδήγησαν σε ζημιές ύψους 38 εκ. ευρώ, επανακάμπτει σταθερά στην κερδοφορία. Οι σημαντικές εσωτερικές αναδιαρθρώσεις, η μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού, η συμπίεση των εξόδων, η εγκατάλειψη ζημιογόνων κλάδων και μη παραγωγικών δραστηριοτήτων, οδηγούν σταθερά σε θετικά αποτελέσματα, παρά την παρατεταμένη ύφεση στο εγχώριο φορτίο (εισαγωγές- εξαγωγές) και του φορτίου των θαλάσσιων μεταφορών. Σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με κοινωνική ευθύνη στάθηκε στο πλευρό των πελατών του διατηρώντας σταθερά τα τιμολόγια του» επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης:
« Με το επενδυτικό του πρόγραμμα, του οποίου τα κύρια έργα χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους παράλληλα με την αύξηση εργασιών και τιμολογίων, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. αναμένεται να εισέλθει σε μια μακροχρόνια πορεία ανάκαμψης. Με τις αναμενόμενες μεταβολές στο λιμενικό σύστημα της χώρας ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. θα ενισχύσει την οικονομική του θέση, έτσι ώστε να παραμένει σταθερά μία κερδοφόρα επιχείρηση του δημόσιου τομέα. Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκτός από τα κέρδη προς τους μετόχους του, αποδίδει επιπλέον ποσό 2% του τζίρου του ετησίως στο Υπουργείο Οικονομικών».
Το επενδυτικό πρόγραμμα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
Α) Κρουαζιέρα : Η ΟΛΠ Α.Ε. για να καταστήσει τον Πειραιά Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού, εκτελεί ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, του οποίου τα σημεία τα οποία αφορούν στην κρουαζιέρα είναι:
Ικανοποιημένος πρέπει να αισθάνεται ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης αφού επί των ημερών του ο Οργανισμός επιστρέφει στην κερδοφορία. Και όλα αυτά παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών. Τα κέρδη αναμένεται να κυμανθούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις στα 3-6 εκ. ευρώ αλλά το τελικό ύψος θα καθοριστεί από σειρά ζητημάτων όπως είναι οι αποσβέσεις. Οι ζημιές το 2009 ήταν της τάξεως των 38 εκατ. ευρώ.
Η Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκτός από τα κέρδη προς τους μετόχους του, αποδίδει επιπλέον ποσό 2% του τζίρου του ετησίως στο Υπουργείο Οικονομικών.
«Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., μετά από τις μεταβολές του 2009, οι οποίες οδήγησαν σε ζημιές ύψους 38 εκ. ευρώ, επανακάμπτει σταθερά στην κερδοφορία. Οι σημαντικές εσωτερικές αναδιαρθρώσεις, η μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού, η συμπίεση των εξόδων, η εγκατάλειψη ζημιογόνων κλάδων και μη παραγωγικών δραστηριοτήτων, οδηγούν σταθερά σε θετικά αποτελέσματα, παρά την παρατεταμένη ύφεση στο εγχώριο φορτίο (εισαγωγές- εξαγωγές) και του φορτίου των θαλάσσιων μεταφορών. Σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με κοινωνική ευθύνη στάθηκε στο πλευρό των πελατών του διατηρώντας σταθερά τα τιμολόγια του» επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης:
« Με το επενδυτικό του πρόγραμμα, του οποίου τα κύρια έργα χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους παράλληλα με την αύξηση εργασιών και τιμολογίων, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. αναμένεται να εισέλθει σε μια μακροχρόνια πορεία ανάκαμψης. Με τις αναμενόμενες μεταβολές στο λιμενικό σύστημα της χώρας ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. θα ενισχύσει την οικονομική του θέση, έτσι ώστε να παραμένει σταθερά μία κερδοφόρα επιχείρηση του δημόσιου τομέα. Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκτός από τα κέρδη προς τους μετόχους του, αποδίδει επιπλέον ποσό 2% του τζίρου του ετησίως στο Υπουργείο Οικονομικών».
Το επενδυτικό πρόγραμμα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
Α) Κρουαζιέρα : Η ΟΛΠ Α.Ε. για να καταστήσει τον Πειραιά Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού, εκτελεί ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, του οποίου τα σημεία τα οποία αφορούν στην κρουαζιέρα είναι:
α. Επέκταση του νότιου λιμένα για δημιουργία 6 νέων θέσεων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς δαπάνης 230 εκατ. Ευρώ.
β. Δύο νέους σταθμούς υποδοχής επιβατών και κατασκευή δύο επιπλέον στο νέο λιμάνι με συμβάσεις παραχώρησης.
γ. Νέα θέση πρόσδεσης στον Άγιο Νικόλαο, δαπάνης 3 εκ. Ευρώ.
δ. Ανακαίνιση του υπάρχοντος terminal, δαπάνης 500.000 Ευρώ.
ε. Προμήθεια νέων μέσων (λεωφορεία, σκάλες, ταινιόδρομοι κ.λ.π.) 1 εκ. Ευρώ.
στ. Κατασκευή της “Πολιτιστικής Ακτής” στην Ηετιώνια Ακτή, με 3 μουσεία, θεματικά πάρκα, κτίρια πολιτιστικών δραστηριοτήτων και 55 στρ. ανοιχτών χώρων αναψυχής.
ζ. Μετατροπή της “Παγόδας” σε ξενοδοχείο 5*, δαπάνης 50 εκ. Ευρώ.
η. Λειτουργία σύγχρονου ελικοδρομίου στον χώρο της κρουαζιέρας.
θ. Monorail για τη μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας στο κέντρο της πόλης δαπάνης 120 εκ. Ευρώ.
ι. Ελκυστικές περιβαλλοντικές εφαρμογές ώστε ο Πειραιάς να είναι ένα ολοκληρωμένο Eco – port.
Β) Ο δεύτερος πυλώνας είναι το car terminal, το οποίο θα έχει αναδιοργανωθεί πλήρως έως την άνοιξη του 2011. Ο Πειραιάς λειτουργεί ως Hub, δηλαδή λιμάνι όπου τα μεγάλα πλοία μεταφοράς, προερχόμενα, κυρίως, από την Ασία, ξεφορτώνουν τα φορτία τους και στη συνέχεια μικρότερα πλοία τα διοχετεύσουν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έως και τη Μαύρη Θάλασσα. «Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και περιβαλλοντικό εμπορικό λιμάνι, το οποίο σε μια έκταση 750 στρ. θα εξυπηρετεί όλες τις χρήσεις θαλασσίων μεταφορών. Η κοστολόγηση του και ο χρονοπρογραμματισμός των έργων θα ενταχθούν στο Επενδυτικό Πρόγραμμα Ο.Λ.Π. Α.Ε. 2011-2015» υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Οργανισμού.
Γ) Ο τρίτος πυλώνας είναι η προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ, η οποία άρχισε να λειτουργεί στις αρχές Ιουλίου 2010, αλλά θα είναι σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία από το 2011.
β. Δύο νέους σταθμούς υποδοχής επιβατών και κατασκευή δύο επιπλέον στο νέο λιμάνι με συμβάσεις παραχώρησης.
γ. Νέα θέση πρόσδεσης στον Άγιο Νικόλαο, δαπάνης 3 εκ. Ευρώ.
δ. Ανακαίνιση του υπάρχοντος terminal, δαπάνης 500.000 Ευρώ.
ε. Προμήθεια νέων μέσων (λεωφορεία, σκάλες, ταινιόδρομοι κ.λ.π.) 1 εκ. Ευρώ.
στ. Κατασκευή της “Πολιτιστικής Ακτής” στην Ηετιώνια Ακτή, με 3 μουσεία, θεματικά πάρκα, κτίρια πολιτιστικών δραστηριοτήτων και 55 στρ. ανοιχτών χώρων αναψυχής.
ζ. Μετατροπή της “Παγόδας” σε ξενοδοχείο 5*, δαπάνης 50 εκ. Ευρώ.
η. Λειτουργία σύγχρονου ελικοδρομίου στον χώρο της κρουαζιέρας.
θ. Monorail για τη μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας στο κέντρο της πόλης δαπάνης 120 εκ. Ευρώ.
ι. Ελκυστικές περιβαλλοντικές εφαρμογές ώστε ο Πειραιάς να είναι ένα ολοκληρωμένο Eco – port.
Β) Ο δεύτερος πυλώνας είναι το car terminal, το οποίο θα έχει αναδιοργανωθεί πλήρως έως την άνοιξη του 2011. Ο Πειραιάς λειτουργεί ως Hub, δηλαδή λιμάνι όπου τα μεγάλα πλοία μεταφοράς, προερχόμενα, κυρίως, από την Ασία, ξεφορτώνουν τα φορτία τους και στη συνέχεια μικρότερα πλοία τα διοχετεύσουν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έως και τη Μαύρη Θάλασσα. «Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και περιβαλλοντικό εμπορικό λιμάνι, το οποίο σε μια έκταση 750 στρ. θα εξυπηρετεί όλες τις χρήσεις θαλασσίων μεταφορών. Η κοστολόγηση του και ο χρονοπρογραμματισμός των έργων θα ενταχθούν στο Επενδυτικό Πρόγραμμα Ο.Λ.Π. Α.Ε. 2011-2015» υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Οργανισμού.
Γ) Ο τρίτος πυλώνας είναι η προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ, η οποία άρχισε να λειτουργεί στις αρχές Ιουλίου 2010, αλλά θα είναι σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία από το 2011.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα