Βαθαίνει η κρίση στις αεροπορικές βιομηχανίες

Βαθαίνει η κρίση στις αεροπορικές βιομηχανίες

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αντιμέτωπες με τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους - ίσως πιο σοβαρή από την αντίστοιχη της 11ης Σεπτεμβρίου.

Με τις τιμές του πετρελαίου σε δυσθεώρητα ύψη, το 93% των συνολικά 230 αεροπορικών εταιρειών-μελών της ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) βρίσκονται ήδη στα «κόκκινα» και οι συσσωρευμένες ζημίες τους ξεπερνούν τα 2,3 δισ. δολάρια. Και όλα αυτά έχουν υπολογιστεί με μέση τιμή του μαύρου χρυσού στα 107 δολάρια ανά βαρέλι ενώ, στην περίπτ

Βαθαίνει η κρίση στις αεροπορικές βιομηχανίες

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αντιμέτωπες με τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους - ίσως πιο σοβαρή από την αντίστοιχη της 11ης Σεπτεμβρίου.

Με τις τιμές του πετρελαίου σε δυσθεώρητα ύψη, το 93% των συνολικά 230 αεροπορικών εταιρειών-μελών της ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) βρίσκονται ήδη στα «κόκκινα» και οι συσσωρευμένες ζημίες τους ξεπερνούν τα 2,3 δισ. δολάρια. Και όλα αυτά έχουν υπολογιστεί με μέση τιμή του μαύρου χρυσού στα 107 δολάρια ανά βαρέλι ενώ, στην περίπτωση που το πετρέλαιο σκαρφαλώσει στα επίπεδα των 130-135 δολαρίων ανά βαρέλι, τους προσεχείς μήνες, τότε τα χρέη θα εκτιναχθούν στα 6 δισ. δολάρια.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων των περισσότερων αεροπορικών εταιρειών, όπως παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της ΙΑΤΑ, στην Κωνσταντινούπολη, όπου επιβεβαιώθηκε το εύρος της κρίσης που ταλανίζει τις αεροπορικές εταιρείες, τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα τους τελευταίους έξι μήνες κατά τους οποίους το πετρέλαιο έβαλε φωτιά στα ταμεία τους!

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ Giovanni Bisignani μίλησε για έναν «τυφώνα» που σαρώνει τις αερομεταφορές, τόνισε ότι τα κόστη λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών συμπιέζονται από παντού, κυρίως από την εκτίναξη κατά 42% των τιμών του πετρελαίου τους τελευταίους τέσσερις μήνες, ενώ τόνισε πως η κρίση είναι πιο εκτεταμένη ακόμη και από την περίοδο του Σεπτεμβρίου του 2001, μετά την οποία είχε επακολουθήσει «περίοδος τρομοφοβίας».

Τα αποτελέσματα της κρίσης είναι ήδη ορατά, αφού προσώρας περισσότερες από δώδεκα αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη χρεοκοπήσει (τελευταία απώλεια η βρετανική Silverjet Plc., μεγάλες απώλειες των προηγούμενων εβδομάδων η Oasis Hong Kong Airlines Ltd και οι αμερικανικές Skybus Airlines Inc. και Frontier Airlines Holdings Inc.).

Σύμφωνα με τον κύριο Bisignani, η μόνη λύση, εφόσον η κρίση των καυσίμων συνεχιστεί επί μακρόν, είναι η οδός των συγχωνεύσεων. «Η μέθοδος, η λύση που επέλεξαν η Delta Air Lines Inc. και η Northwest Airlines Corp. είναι ίσως η μόνη που έχει απομείνει στις μεγάλες εταιρείες για να αντεπεξέλθουν την κρίση», φέρεται να δήλωσε ο κύριος Bisignani.

Οσο για τις μικρές εταιρείες; Λουκέτο ή απορρόφηση από τους μεγάλους του κλάδου. Ή έστω από όσους «μεγάλους» θα αντέξουν σε βάθος χρόνου...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης