Πρόστιμα σε εταιρίες για αυξημένη χρέωση SMS
Πρόστιμα σε εταιρίες για αυξημένη χρέωση SMS
Πρόστιμα συνολικού ύψους πάνω από 2 εκ. ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤΤ...
Πρόστιμα συνολικού ύψους πάνω από 2 εκ. ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤΤ, σε τρεις εταιρίες, για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας αναφορικά με την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) μέσω SMS αυξημένης χρέωσης.
Πρόκειται για τις εταιρίες WIN A.E., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD, για τις οποίες υποβλήθηκαν στην ΕΕΤΤ πλήθος καταγγελιών από συνδρομητές για παράλογες χρεώσεις.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.
Οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ΥΠΠ, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων). Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο κάθε εταιρείας από την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω PSMS.
Πρόκειται για τις εταιρίες WIN A.E., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD, για τις οποίες υποβλήθηκαν στην ΕΕΤΤ πλήθος καταγγελιών από συνδρομητές για παράλογες χρεώσεις.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.
Οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ΥΠΠ, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων). Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο κάθε εταιρείας από την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω PSMS.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα