Το Λονδίνο υποτιμά τις ναυτιλιακές εταιρείες
Το Λονδίνο υποτιμά τις ναυτιλιακές εταιρείες
Οι ώριμοι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν σε νέα πλοία, χαμηλώνοντας αισθητά την ηλικία των πλοίων τους
Λόγω της κρίσεως, πολλές εταιρίες βρέθηκαν σε δύσκολη θέση ή σε αδυναμία να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Έτσι πολλές συμβάσεις ακυρώθηκαν, ανεστάλησαν η τροποποιήθηκαν, ενώ υπήρξαν σημαντικά προβλήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές.
Γενικά, οι τράπεζες κοιτούν να δανείζουν μεταξύ 60%-70% της αξίας. Ειδικότερα οι ναυτιλιακές τράπεζες χρηματοδοτούν έναν όμιλο βασιζόμενοι στο όνομα του πλοιοκτήτη.
Όσο αφορά το χρηματιστήριο ο Στράτος Χατζηγιάννης, Investment Director στην NGBI Private Equity, μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία»,επεσήμανε ότι η άντληση κεφαλαίων από πλοιοκτήτες με δημόσιες εγγραφές στο Λονδίνο δεν αναμένεται να πραγματοποιηθούν σύντομα.
Eπίσης, ανέφερε ότι «στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου υπάρχουν τρεις εισηγμένες Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, χωρίς να υπάρχει άμεση προοπτική εισαγωγής νέων.
Η αγορά δεν είναι πολύ ρευστή και οι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι το Λονδίνο υποτιμά τις ναυτιλιακές εταιρείες σε σύγκριση με τις ΗΠΑ». Επιπλέον, πιστεύει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες θα προτιμούσαν να εισαχθούν στο Λονδίνο και όχι στις ΗΠΑ, αλλά δεν τους αρέσει η έλλειψη ρευστότητας και κάλυψης αναλυτών.
Οι Έλληνες εφοπλιστές
Γενικά, οι τράπεζες κοιτούν να δανείζουν μεταξύ 60%-70% της αξίας. Ειδικότερα οι ναυτιλιακές τράπεζες χρηματοδοτούν έναν όμιλο βασιζόμενοι στο όνομα του πλοιοκτήτη.
Όσο αφορά το χρηματιστήριο ο Στράτος Χατζηγιάννης, Investment Director στην NGBI Private Equity, μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία»,επεσήμανε ότι η άντληση κεφαλαίων από πλοιοκτήτες με δημόσιες εγγραφές στο Λονδίνο δεν αναμένεται να πραγματοποιηθούν σύντομα.
Eπίσης, ανέφερε ότι «στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου υπάρχουν τρεις εισηγμένες Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, χωρίς να υπάρχει άμεση προοπτική εισαγωγής νέων.
Η αγορά δεν είναι πολύ ρευστή και οι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι το Λονδίνο υποτιμά τις ναυτιλιακές εταιρείες σε σύγκριση με τις ΗΠΑ». Επιπλέον, πιστεύει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες θα προτιμούσαν να εισαχθούν στο Λονδίνο και όχι στις ΗΠΑ, αλλά δεν τους αρέσει η έλλειψη ρευστότητας και κάλυψης αναλυτών.
Οι Έλληνες εφοπλιστές
Το ευτύχημα για την ελληνική ναυτιλία είναι ότι οι ώριμοι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν καθ’ όλη την διάρκειας της δεκαετίας που διανύουμε σε νέα πλοία, χαμηλώνοντας αισθητά την ηλικία των πλοίων τους.
Για παράδειγμα βλέπουμε μεγάλες εταιρείες είτε εισηγμένες είτε ιδιωτικές να έχουν μέσω όρο ηλικίας των στόλων τους κάτω των δέκα ετών. ( e.g. DRYSHIP, TSAKOS, DYNACOM, COSTAMARE, CENTROFIN, DANAOS, STEALTHGAS, CHANDRIS κλπ).
Το γεγονός αυτό δίνει την δυνατότητα στις τράπεζες να αποφύγουν τον κίνδυνο δημιουργίας ζημιών αφού η ηλικία των πλοίων από μόνη της δίνει την δυνατότητα παρατάσεων της αποπληρωμής των δανείων αλλά και παροχής περιόδου χάρητος.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν τα παραπάνω δεν υπάρχει κίνδυνος στις χρηματοδοτήσεις αφού η στελέχωση και εμπειρία των τραπεζών δίνει την δυνατότητα αντίληψης του μειωμένου κίνδυνου και την συνέχεια των σχέσεων με τους δυνατούς παίκτες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα