Ζητούν από το μετρό 5,2 εκατ. για φύλαξη!

Ζητούν από το μετρό 5,2 εκατ. για φύλαξη!

Xρεωμένη με 5,2 εκατ. ευρώ στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης εμφανίζεται η εταιρεία Λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ), η οποία εποπτεύεται από τα υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ..

Το «χρέος» αφορά στις υπηρεσίες φύλαξης των σταθμών του μετρό από το Σώμα των Ειδικών Φρουρών και «πατάει» σε ένα ξεχασμένο θεσμικό πλαίσιο του 2000, που ακόμα και οι εμπνευστές του (οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ κύριοι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Γιάννος Παπαντωνίου) δεν το εφάρμοσαν ποτέ.

Η υπόθεση έχει ξεφύγει από κάθε λο

Ζητούν από το μετρό 5,2 εκατ. για φύλαξη!

Xρεωμένη με 5,2 εκατ. ευρώ στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης εμφανίζεται η εταιρεία Λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ), η οποία εποπτεύεται από τα υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ..

Το «χρέος» αφορά στις υπηρεσίες φύλαξης των σταθμών του μετρό από το Σώμα των Ειδικών Φρουρών και «πατάει» σε ένα ξεχασμένο θεσμικό πλαίσιο του 2000, που ακόμα και οι εμπνευστές του (οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ κύριοι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Γιάννος Παπαντωνίου) δεν το εφάρμοσαν ποτέ.

Η υπόθεση έχει ξεφύγει από κάθε λογική, καθώς η άρνηση της ΑΜΕΛ να καταβάλει το ποσό με αναδρομική ισχύ έχει οδηγήσει σε ασφυκτικές πιέσεις από την πλευρά του υπουργείου, το οποίο έχει απαντήσει με τρία εξώδικα και δεν χάνει ευκαιρία να εκτοξεύει απειλές για προσφυγή στην Δικαιοσύνη. 

Προσπάθεια να κριθεί αντισυνταγματικός

Η ερμηνεία του νόμου υποχρεώνει την επιχείρηση να αρχίσει να καταβάλλει το ποσό και ήδη έχει εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο η πρώτη δόση, που θα ξεπεράσει τα 500.000 ευρώ, ενώ έχει γίνει τμηματικός διακανονισμός με ορίζοντα 10ετίας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα συναρμόδια υπουργεία έχει σημάνει συναγερμός και καταβάλλονται προσπάθειες ώστε ο νόμος να κριθεί αντισυνταγματικός. Μέχρι τότε, όμως, η ΑΜΕΛ είναι υποχρεωμένη να... βάζει το χέρι στην τσέπη.

Ο νόμος (Ν2838) με την αμφιλεγόμενη συνταγματική ισχύ προβλέπει ότι οι Ειδικοί Φρουροί της Αστυνομίας -περίπου 100 αστυνομικοί- καλούνται να προσφέρουν υπηρεσίες φύλαξης στις εγκαταστάσεις των σταθμών του μετρό της Αθήνας έναντι ετήσιας αμοιβής που προσεγγίζει το 1 εκατ. ευρώ.

Το επίμαχο νομοθέτημα, το οποίο σημειωτέον δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη δημόσια υπηρεσία, ανέσυραν από το «ψυγείο» προεκλογικά ο τέως υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Βύρωνας Πολύδωρας και ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών κ. Πέτρος Δούκας.

Η σύμβαση με την ΑΜΕΛ υπογράφηκε πέντε μέρες πριν από τις εκλογές (στις 11 Σεπτεμβρίου του 2007) και με τη βούλα των δύο κυβερνητικών αξιωματούχων ενεργοποιεί ένα «ξεθωριασμένο» θεσμικό πλαίσιο, που εγείρει δυσβάσταχτες οικονομικές απαιτήσεις για τη θυγατρική της Αττικό Μετρό.

Κλείσιμο

Το θέμα έχει ξεσηκώσει μεγάλες αντιδράσεις και σύμφωνα με το πρόεδρο των εργαζομένων της ΑΜΕΛ κ. Κώστα Ευσταθόπουλο ο οποίος πρόσκειται στη ΔΑΚΕ: «Είναι ένα μέτρο που ροκανίζει τα έσοδα της εταιρείας και παραπέμπει σε ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας».

900 ευρώ ο φρουρός τον μήνα

Με βάση τους όρους της σύμβασης που υπογράφηκε μεταξύ των δύο υπουργείων και της ΑΜΕΛ, για κάθε απασχολούμενο Ειδικό Φρουρό η εταιρεία λειτουργίας του μετρό καλείται να καταβάλλει σε μηναία βάση στο Ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 897 ευρώ.

Η πρώτη δόση της οφειλής (με αναδρομική ισχύ από τις 4 Αυγούστου του 2000 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2006) έπρεπε κανονικά να καταβληθεί έως τις 15 Οκτωβρίου του 2007. Στο μεταξύ «τρέχουν» οι αμοιβές των Ειδικών Φρουρών και για το 2007, γεγονός που σημαίνει ότι οι απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου ξεπερνούν συνολικά τα 5 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης