Αναπροσαρμογή τιμήματος για το «Ελ. Βενιζέλος» ζητούν οι Βρυξέλλες

aerodromio-venizelos

Ανατροπή στην επέκταση της 20ετούς σύμβασης για τον ΔΑΑ, που αρχικά είχε συμφωνηθεί στα 480 εκατ. ευρώ

Αντιμέτωποι με γενναία αναπροσαρμογή του τιμήματος για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως το 2046 βρίσκονται οι μέτοχοι του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για να ξεπεράσουν τα εμπόδια που βάζουν οι Βρυξέλλες.

Αν τελικά οι πιέσεις της Ε.Ε. επιμείνουν, όπως όλα δείχνουν, τότε θα πρόκειται για μεγάλη ανατροπή στη συμφωνία για τη σύμβαση του ΔΑΑ που λήγει το 2026. Η διοίκηση του αεροδρομίου και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις τους τελευταίους μήνες για να ξεμπλοκάρουν τα ζητήματα που έχουν ανακύψει στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ε.Ε. , καθώς από την πορεία τους θα εξαρτηθεί και η πώληση του 30%, η οποία φιγουράρει στις μνημονιακές υποχρεώσεις και πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό.

Οι υπηρεσίες της DG Comp κρατούν επί μήνες τον φάκελο για την παράταση της σύμβασης, καθώς εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την αποτίμηση και κυρίως για το ύψος του τιμήματος, αλλά και για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την οριστικοποίησή του. Το δεύτερο εμπόδιο, που ήταν η επιμήκυνση της σύμβασης χωρίς διαγωνισμό, διαδικασία που ούτως ή άλλως προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση που υπογράφθηκε το 1996, φαίνεται να έχει ξεπεραστεί από την Ε.Ε.

Αρμόδιες πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων επιβεβαιώνουν το θέμα που έχει ανακύψει με το τίμημα, κάνοντας λόγο για απαιτήσεις που ενδεχομένως μαζί με τον ΦΠΑ να προσεγγίζουν και το 1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με βάση τη συμφωνία που υπογράφηκε για τον ΔΑΑ τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι μέτοχοι θα καταβάλουν 480 εκατ., τα οποία με τον ΦΠΑ θα φτάσουν τα 600 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ (25)

ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ

ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΑ 700 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΑΠΟ ΜΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΠΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΤΑΝ ΑΣΚΟΥΣΑΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΑΠΙΑ!

To δίνουμε 300 εκ κάτω;

Φανταστείτε να γινόταν αυτό επί Σαμαροβενιζέλων τι θα λέγανε οι συριζαίοι. Θα λέγανε και ξεπούλημα και κάποια χοντρή μίζα που θα παίρνανε κάποιοι για να ξεπουλήσουν την δημόσια περιουσία. Θα λέγανε για ξεμπρόστιασμα από τις Βρυξέλλες. Τώρα;

Nick

Δεν έπρεπε να κλίσει το Ελληνικό κι έπρεπε να φτοαχτί κι άλο αεροδρόμηο για να έχουμε τις low cost ετερίες όπος σε όλο τον κόσμο! Αλά οι γερμανί που πίραν και τα 14 αεροδρόμια θέλουν να κάνουν κουμάντο σε όλα για να κάνουν διακοπές... οπότε ας τους δωσουμε και την ακρόπολι!

ΕΛΛΗΝ

600 ΕΚ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΜΙΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΕ ΣΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΕΡΥΣΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΘΕ ΠΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ ΔΗΛΑΔΗ 30 ΕΚ. ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 1 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΕΠΙΒΑΤΗ ΠΟΣΟ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1 ΕΥΡΩ ΑΥΤΟ;;;

Γ

Ο ΟΡΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΠΟΛΗ 4,5 ΕΚ ΑΛΛΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 150 ΧΛΜ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΟΣ Κ ΖΗΜΙΩΝΕΙ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Βλέπω έχεις το χρήμα. Σου δίνω δωρεάν την ιδέα.

Φτιάξε ένα αεροδρόμιο στην Επίδαυρο και φέρτους με καταμαράν γρήγορα και φτηνά. Πότε θα είναι έτοιμο??? Να κλείσω εισιτήριο?

theokal

Το να μην έχεις γνώμη για να συμμετέχεις σε μια συζήτηση, ΟΚ είναι κατανοητό. Αλλά το να πετάς μια τρολιά εξυπνακίστικη και κάνεις χιουμοράκι απλά για να την πεις στον συναναγνώστη σου, μόνο τον προβληματικό σου χαρακτήρα δείχνεις.

Σου δίνω δωρεάν την ιδέα. Διάβασε Οικονομία

theokal, η απάντηση μου είναι ανάλογη της θέσης (τρολιάς) του Γ. Για εμένα Ο ΟΡΟΣ της σύμβασης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΟΣ, ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΩΝΕΙ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ. Ο Γ εξάγει αυθαίρετα και μη τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Εάν θέλεις, πριν στηρίξεις την τρολιά του, μελέτησε "οικονομία χώρου". Θα δεις ότι εκεί περιγράφονται ακριβείς αποστάσεις εγκατάστασης για διάφορες οικονομικές δραστηριοτητες. Το αστείο είναι ειρωνικό αστείο, αλλά η ιδέα είναι έξυπνη ιδέα.

Γιώργος

Το ερείπιο της Μέρκελ βγάζει γλώσσα. Έξω ρε...

Tzigger

Σκεφτείτε την Αττική με ενα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο στο Ελληνικό, 15 λεπτά απο το κέντρο της Αθήνα για τους τουρίστες και ένα επίσης χαμηλού κόστους πτήσεων στα Μέγαρα. Τα 30 εκ τουρίστες το χρόνο θα ήταν λίγα !

Θυμάσαι?? Μήπως θυμάσαι??.

Γιατί κλείσανε το Ελληνικό?

theokal

Εδώ λοιπόν είναι το ζήτημα τι κέρδισε η Ελλάδα από το Δ.Α.Α. Κατέστρεψε ένα υπάρχον αεροδρόμιο (δεν φτιάχνονται κάθε μέρα αεροδρόμια έτσι εύκολα - πολλές πρωτεύουσες έχουν 2 και 3 αεροδρόμια), απεμπόλισε το δικαίωμα της να χρησιμοποιούνται τα παραπλήσια αεροδρόμια για χαμηλού κόστους εταιρείες με αποτέλεσμα να χάνει μερίδια επιβατών-τουριστών, πλήρωσε ένα σκασμό λεφτά για μελέτες του νέου Δ.Α.Α. για να τις βρούν έτοιμες οι "επενδυτές" και στο τέλος το τίμημα που αυτοί πληρώνουν είναι ελάχιστο. Αν κάποιος μπορεί να τα αθροίσει όλα αυτά μάλλον χαμένοι βγήκαμε που δεν το φτιάξαμε μόνοι μας και να το λειτουργήσουμε μόνοι μας. Ξεκινήσαμε πριν τους Τούρκους την ιδέα του Νέου Αεροδρομίου, οι Τούρκοι μας προσπέρασαν και παρέδωσαν στην διεθνή πολιτική αεροπορία ένα αεροδρόμιο που την έκανε παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο που εξυπηρετεί χιλιάδες πτήσεις και ήδη δεν τους φτάνει και ετοιμάζουν και άλλο νέο αεροδρόμιο. Δηλαδή η Κωνσταντινούπολη σε λίγο θα διαθέτει 4 αεροδρόμια και η Αθήνα ένα.

ΧΡΗΣΤΟΣ

ΤΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΤΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ,ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ,ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΕΩΣ,ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ,ΠΟΙΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ;

giannis

μπορει καποιος να εξηγησει τι ακριβως ζητανε να γινει ?

στεφανος

Απλουστατα οι μετοχοι (κυριως ο καναδο-ινδος και η Χοχτιφ) να ξηλωθουν στα 800 εκ αντι 480.

@giannis

Θα φάνε γενναία αύξηση οι αεροναύλοι από και πρός το Βενιζέλος. Καθώς και το εισιτήριο του ΜΕΤΡΟ στο δρομολόγιο Αεροδρόμιο-Αθήνα. Τί άλλο;

Tasos

Κανονικά το αεροδρόμιο το 2026 επιστρέφει στο δημόσιο. Αν όμως η εταιρεία που το ελέγχει (που ανήκει σε ένα καναδικό φαντ και το δημόσιο) πληρώσει ένα ποσό τώρα, μπορεί να το κρατήσουν για κάποια χρόνια ακόμα.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

katahi

Δεν ανησυχεί ο Τσακαλώτος για τις αγορές και την Τουρκία - Η κυβέρνηση καλλιεργεί ελπίδες ότι δεν θα κοπούν οι συντάξεις - Το πλεόνασμα βγαίνει με «μαχαίρι» στο κράτος και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

nea-dimokratia-ktirio

«Δεν έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες για τη διασφάλιση χαμηλού κόστους δανεισμού» αναφέρει ο τομεάρχης Οικονομίας του κόμματος Χρήστος Σταϊκούρας