«Κόμπιασε» ο πληθωρισμός - Μείωση 0,2% μετά από μήνες ανόδου

«Κόμπιασε» ο πληθωρισμός - Μείωση 0,2% μετά από μήνες ανόδου

Eξαιτίας της μείωσης των τιμών σε είδη διατροφής, ένδυση - υπόδηση και ηλεκτρισμό - Στον αντίποδα, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε καπνό, καύσιμα και ξενοδοχεία- εστιατόρια

«Κόμπιασε» ο πληθωρισμός - Μείωση 0,2% μετά από μήνες ανόδου
Πτωτικά κατά 0,2%, μετά από αρκετούς μήνες ανόδου κινήθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο κυρίως εξαιτίας της μείωσης των τιμών σε είδη διατροφής, ένδυση - υπόδηση και ηλεκτρισμό. Στον αντίποδα, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε καπνό, καύσιμα και ξενοδοχεία- εστιατόρια.

Όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιανουάριο εφέτος ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή σημείωσε μείωση 0,2% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2017, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 με το 2016 και από αύξηση 0,7% που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο πέρυσι.

Η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

-1,2% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, καφέ.
Κλείσιμο

-2% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

-1,2% στη «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

-2,1% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

-0,8% στην «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, παραϊατρικές υπηρεσίες, οδοντιατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νοσοκομεία και κλινικές.

-0,1% στις «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό τηλεφωνίας και τηλεομοιοτυπίας.

-1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

-2,2% στα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

-6,7% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

-2,4% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.

-0,2% στην «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

-1,1% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

Ο γενικός δείκτης τον Ιανουάριο 2018 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2017 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης