«Φοροπρόστιμο» έως 62% για να δηλωθεί το «μαύρο χρήμα»
«Φοροπρόστιμο» έως 62% για να δηλωθεί το «μαύρο χρήμα»
Ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πληρώνει τον φόρο της χρονιάς που αφορά το επιπλέον εισόδημα που θα δηλώνει, ενώ η επιβάρυνση θα είναι πολύ μικρή αν αφορά σε πολύ πρόσφατη χρονολογία
Με φόρο έως 45% και, επιπλέον, ένα «πέναλτι» που μπορεί να φτάνει έως και στο 17% για εισοδήματα που ανάγονται στα έτη 2000-2001, μπορούν έως τέλος Μαΐου οι φορολογούμενοι να υποβάλουν αιτήσεις για να ενταχθούν στην ρύθμιση οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης.
Με βάση και την εγκύκλιο Πιτσιλή, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πληρώνει τον φόρο της χρονιάς που αφορά το επιπλέον εισόδημα που θα δηλώνει, ενώ η επιβάρυνση θα είναι πολύ μικρή αν αφορά σε πολύ πρόσφατη χρονολογία. Όσοι μάλιστα σπεύσουν έως 31.3.2016 να υποβάλουν δήλωση για υπαγωγή στη ρύθμιση του ν. 4446/2016 θα πληρώνουν λιγότερα, ειδικά αν δεν τους έχει κοινοποιηθεί εντολή ελέγχου.
Ο «τιμοκατάλογος» της εφορίας διαμορφώνεται ανάλογα με την παλαιότητα του έτους. Αφορά υποθέσεις από το φορολογικό έτος 2001 (εισοδήματα 2000) και μετά. Ο φόρος που προκύπτει προσαυξάνεται κατά 8%-38%, αντί για 60% και άνω που θα ίσχυε κανονικά. Επιστροφή φόρου μετά την νέα δήλωση, δεν προβλέπεται.
Στην πράξη αυτά σημαίνουν ότι:
-αν με την νέα εκκαθάριση δεν προκύπτει φόρος (εισόδημα κάτω του αφορολογήτου) τότε φόρος και πρόστιμο είναι μηδέν.
-αν το εισόδημα ανάγεται πχ στο έτος 2002 και φορολογείται με 5% (όπως ίσχυε τότε) ο φόρος προσαυξάνεται κατά τουλάχιστον 10%, δηλαδή ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με μισή ποσοστιαία μονάδα (συνολικά 5,5% αντί 5%).
-αν το εισόδημα ανάγεται στο 2001 και φορολογείται με 45%, τότε επιβαρύνεται από 10% έως 38%, δηλαδή με 4,5%-17%. Ο φορολογούμενος θα κληθεί έτσι να πληρώσει 49,5%-62% επί του εισοδήματος που δήλωσε.
Με βάση και την εγκύκλιο Πιτσιλή, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πληρώνει τον φόρο της χρονιάς που αφορά το επιπλέον εισόδημα που θα δηλώνει, ενώ η επιβάρυνση θα είναι πολύ μικρή αν αφορά σε πολύ πρόσφατη χρονολογία. Όσοι μάλιστα σπεύσουν έως 31.3.2016 να υποβάλουν δήλωση για υπαγωγή στη ρύθμιση του ν. 4446/2016 θα πληρώνουν λιγότερα, ειδικά αν δεν τους έχει κοινοποιηθεί εντολή ελέγχου.
Ο «τιμοκατάλογος» της εφορίας διαμορφώνεται ανάλογα με την παλαιότητα του έτους. Αφορά υποθέσεις από το φορολογικό έτος 2001 (εισοδήματα 2000) και μετά. Ο φόρος που προκύπτει προσαυξάνεται κατά 8%-38%, αντί για 60% και άνω που θα ίσχυε κανονικά. Επιστροφή φόρου μετά την νέα δήλωση, δεν προβλέπεται.
Στην πράξη αυτά σημαίνουν ότι:
-αν με την νέα εκκαθάριση δεν προκύπτει φόρος (εισόδημα κάτω του αφορολογήτου) τότε φόρος και πρόστιμο είναι μηδέν.
-αν το εισόδημα ανάγεται πχ στο έτος 2002 και φορολογείται με 5% (όπως ίσχυε τότε) ο φόρος προσαυξάνεται κατά τουλάχιστον 10%, δηλαδή ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με μισή ποσοστιαία μονάδα (συνολικά 5,5% αντί 5%).
-αν το εισόδημα ανάγεται στο 2001 και φορολογείται με 45%, τότε επιβαρύνεται από 10% έως 38%, δηλαδή με 4,5%-17%. Ο φορολογούμενος θα κληθεί έτσι να πληρώσει 49,5%-62% επί του εισοδήματος που δήλωσε.
Δημιουργούνται έτσι ρυθμίσεις πολλών «ταχυτήτων». Για παράδειγμα:
-Αν δεν έχει εκδοθεί ή δεν έχει κοινοποιηθεί εντολή ελέγχου, αλλά ένας καταθέσει έως 31/3 αναδρομική ή συμπληρωματική δήλωση για έτος μεταξύ 2008-2013 στο οποίο παρέλειψε να δηλώσει κάποιο εισόδημα, θα πληρώσει τον φόρο της χρονιάς και, επιπλέον, προσαύξηση 8%. Αν αφορά όμως πχ στα έτη 2004-2007, θα πληρώσει «καπέλο» 9% αντί 8%, ενώ αν αφορά στα ετη 2001-2003 η επιβάρυνση φτάνει στο 10%.
-Αν ο ίδιος φορολογούμενος καταθέσει τη δήλωση μετά τις 31/3 και έως τις 31/5, τότε θα πληρώσει πρόστιμο 10% αντί 8%. Αν αφορά στα έτη 2004-2007, θα πληρώσει «καπέλο» 11% αντί 9%, αν αφορά στα ετη 2000-2003 η επιβάρυνση φτάνει στο 12%, ενώ για το 2001 στο 13%.
-Αν του έχει κοινοποιηθεί φύλλο ελέγχου και η δήλωση αφορά στα έτη 2010-2013, τότε η επιβάρυνση ξεκινά από 13% και φτάνει στο 30% (αναλόγως της περίπτωσης και του πόσο γρήγορα θα σπεύσει να ενταχθεί), αλλά αν αφορά στο έτος 2001 τότε η ίδια επιβάρυνση μπορεί να κυμαίνεται από 16% και έως και 38%
Σύμφωνα με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1009/2017, την οποία εξέδωσε και απέστειλε σε όλες τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής:
1) Η ρύθμιση επιτρέπει σε όλα τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα να υποβάλουν εκπρόθεσμες δηλώσεις για τα έτη 2000 έως και 2016, στον αρμόδιο κατά Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ., χειρόγραφα ή ηλεκτρονικά κατά περίπτωση.
2) Στη συνέχεια, οι αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες θα προβαίνουν σε έκδοση πράξεων άμεσου διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και οι φορολογούμενοι θα καλούνται να πληρώσουν τα βασικά ποσά επιβαρύνσεων που αναλογούν στην αποκαλυφθείσα φορολογητέα ύλη προσαυξημένα με πρόσθετους φόρους ή πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής καθώς και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.
3) Όσοι ενταχθούν στην ρύθμιση θα απαλλάσσονται όμως:
- από τα πρόστιμα ανακριβούς δήλωσης του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών τα οποία ανέρχονται σε ποσοστά από 25% έως και 100% επί των διαφορών φόρου,
- από τυχόν πρόστιμα για έκδοση ή αποδοχή πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων ή για μη έκδοση ή ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων
- από το μέτρο της αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων
- από τις ποινικές κυρώσεις για φοροδιαφυγή.
4) Αν οι φορολογούμενοι υποβάλουν χρεωστικές δηλώσεις, θα επιβαρύνονται και με το αυτοτελές πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης, το οποίο ανέρχεται σε 100 ευρώ για κάθε δήλωση φορολογούμενου που δεν είναι επιτηδευματίας, 250 ευρώ για κάθε δήλωση επιτηδευματία που τηρεί απλογραφικά βιβλία και 500 ευρώ για κάθε δήλωση επιτηδευματία που τηρεί διπλογραφικά βιβλία.
5) Οι κύριοι φόροι που αναλογούν θα υπολογίζονται με βάση τους φορολογικούς συντελεστές που ίσχυαν για τις χρήσεις (διαχειριστικές περιόδους) για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση υποβολής εμπρόθεσμων δηλώσεων της αποκρυβείσας και νυν αποκαλυπτόμενης φορολογητέας ύλης.
6) Για δηλώσεις που θα υποβληθούν μέχρι 31-3-2017 ο πρόσθετος φόρος ορίζεται στο 8% του κύριου φόρου, ενώ για δηλώσεις που θα υποβληθούν μετά την ημερομηνία αυτή ο οφειλόμενος πρόσθετος φόρος ορίζεται στο 10%. Ο πρόσθετος φόρος προσαυξάνεται κατά 5% έως και 25% εάν η κανονική προθεσμία υποβολής της δήλωσης έληξε σε έτη πριν το 2010 και συγκεκριμένα στα έτη 2001-2009 (χρήσεις 2000-2008).
7) Εφόσον έχουν υποβληθεί από τον φορολογούμενο ήδη τα δικαιολογητικά στη Φορολογική Διοίκηση, δεν απαιτείται η επανυποβολή τους, αλλά επί της δήλωσης θα γίνεται μνεία της υποβολής και της υπηρεσίας στην οποία υποβλήθηκαν.
8) Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν περιπτώσεις δηλώσεων που αφορούν κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, ΚΦΔ), εφόσον η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης έχει λήξει μέχρι τις 30.9.2016, ανεξάρτητα εάν έχει επέλθει παραγραφή της σχετικής υποχρέωσης. Δηλαδή μπορούν να υπαχθούν υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, τέλους επιτηδεύματος, Φ.Π.Α, φόρων ακίνητης περιουσίας (Φ.Μ.Α.Π., Ε.Τ.ΑΚ. Φ.Α.Π, ΕΝ.Φ.Ι.Α. και Ε.Φ.Α.), φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών περιουσίας, φορολογίας μεταβιβάσεων ακίνητης περιουσίας, τελών και ειδικών φορολογιών.
Στην εγκύκλιο δίδονται ειδικές διευκρινίσεις για τον τρόπο υποβολής των δηλώσεων ανά κατηγορία φόρου. Οι οδηγίες αυτές έχουν ως εξής:
Ι. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Α) Υποβολή δηλώσεων
Στη ρύθμιση για υποβολή των δηλώσεων με βάση τις υπόψη διατάξεις υπάγονται οι αρχικές ή τροποποιητικές, χρεωστικές ή μηδενικές, δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, ανεξαρτήτως αν προκύπτει φόρος για καταβολή.
Με την υποβολή των ανωτέρω δηλώσεων δεν βεβαιώνεται προκαταβολή φόρου.
Για την καλύτερη κατανόηση των αναφερομένων ανωτέρω τίθενται τα ακόλουθα παραδείγματα:
Παράδειγμα 1ο
Φορολογούμενος που δηλώνει εκπρόθεσμα με αρχική δήλωση οικονομικού έτους 2010 εισόδημα από μισθούς 18.000 ευρώ και εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα 2.000 ευρώ, που εισέπραξε το 2009:
ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010 ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:
Εισόδημα από μισθούς (κωδ 301 Ε1) =18.000 ευρώ
Εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα (κωδ 501 Ε1) =2.000 ευρώ
Συνολικό εισόδημα 20.000 ευρώ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΦΟΡΟΥ:
Αφορολόγητο 12.000 ευρώ
8000 Χ 25%=2.000 ευρώ
Άρα: φόρος κλίμακας 2.000 ευρώ
Υπολογισμός πρόσθετου φόρου λόγω υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης: 2.000 ευρώ Χ 78 μήνες καθυστέρησης υποβολής Χ 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης =1.560 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ ΦΟΡΟΥ 3.560 ευρώ (2.000 ευρώ + 1.560 ευρώ)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:
ΦΟΡΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ: 2.000 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΡΥΘΜΙΣΗ: 1.560 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.3.2017: 2.000*8%=160 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ 31.3.2017 ΜΕΧΡΙ 31.5.2017: 2.000*10%=200 ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ: 3.560 ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.3.2017: 2.160 ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ 31.3.2017 ΜΕΧΡΙ 31.5.2017: 2.200 ευρώ
Όφελος με ΡΥΘΜΙΣΗ: 1.400 ευρώ, αν η δήλωση υποβληθεί μέχρι 31.3.2017 ή 1.360 ευρώ, αν η δήλωση υποβληθεί στο διάστημα από 1.4.2017 έως 31.5.2017
Παράδειγμα 2ο
Φορολογούμενος που δηλώνει εκπρόθεσμα με τροποποιητική δήλωση οικονομικού έτους 2010 εισόδημα από μισθούς 18.000 ευρώ και εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα 5.000 ευρώ, που εισέπραξε το 2009:
ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010 ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:
Εισόδημα από μισθούς, κωδ.301=18.000 ευρώ
Εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα, (κωδ.501) =5.000 ευρώ
Συνολικό εισόδημα 23.000 ευρώ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΦΟΡΟΥ:
Αφορολόγητο 12.000 ευρώ
11.000 Χ 25%=2.750 ευρώ
Άρα φόρος κλίμακας 2.750 ευρώ
Υπολογισμός πρόσθετου φόρου λόγω υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης: 2.750 ευρώ Χ 78 μήνες καθυστέρησης υποβολής Χ 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης = 2.145 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ ΦΟΡΟΥ 4.895 ευρώ (2.750 ευρώ + 2.145 ευρώ)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:
ΦΟΡΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ: 2.750 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΡΥΘΜΙΣΗ: 2.145 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.3.2017: 2.750 Χ 8%=220 ευρώ
ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ
ΑΠΟ 31.3.2017 ΜΕΧΡΙ 31.5.2017: 2.750 ευρώ Χ 10%=275 ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ: 4.895 ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΑΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.3.2017: 2.970 ευρώ (2.750 ευρώ + 220 ευρώ)
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ 31.3.2017 ΜΕΧΡΙ 31.5.2017: 3.025 ευρώ (2.750 ευρώ + 275 ευρώ)
Όφελος με ΡΥΘΜΙΣΗ: 1.925 ευρώ, αν η υποβολή της δήλωσης γίνει μέχρι 31.3.2017 ή 1.870 ευρώ, αν η υποβολή της δήλωσης γίνει από 1.4.2017 έως 31.5.2017.
Β) Δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα
Ειδικά, για τις δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα που αφορούν εισόδημα από ακίνητα που αποκτούν φυσικά πρόσωπα διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
1. Το εισόδημα από μίσθωση ή υπεκμίσθωση ακινήτων όπως έχει οριστεί με τις διατάξεις του ν.2238/1994 για τα εισοδήματα που είχαν αποκτηθεί έως και 31/12/2013, είτε με τις διατάξεις του ν.4172/2013 για τα εισοδήματα από 1/1/2014 έως και 31-12-2015, το οποίο προκύπτει από βραχυχρόνιες μισθώσεις (από πλατφόρμες τύπου airbnb κτλ.), είτε από μακροχρόνιες μισθώσεις, δύναται να δηλωθεί με αρχική ή τροποιητική κατά περίπτωση δήλωση φορολογίας εισοδήματος, στο έτος απόκτησης του δικαιώματος είσπραξης του εισοδήματος αυτού.
2. Η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας που προβλέπεται από 1.1.2014 σύμφωνα με τις διατάξεις της ΠΟΛ 1013/2014 Απόφασης ΓΓΔΕ, δύναται να υποβληθεί είτε ανά μίσθωση, είτε συγκεντρωτικά κατ’ έτος ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή όχι ΑΦΜ του μισθωτή-μισθωτών.
ΙΙ. ΦΠΑ – ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ
Α) ΦΠΑ
1. Οι υποκείμενοι στον φόρο έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν αρχικές ή τροποποιητικές χρεωστικές ή μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ, για αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών (ανεξαρτήτως αν προκύπτει φόρος για καταβολή).
Στο πλαίσιο της ίδιας ρύθμισης μπορούν να υποβληθούν και:
α) δηλώσεις αποθεμάτων, ανεξαρτήτως εάν προκύπτει ή όχι ποσό φόρου για καταβολή,
β) ανακεφαλαιωτικοί πίνακες ενδοκοινοτικών αποκτήσεων ή λήψεων υπηρεσιών και παραδόσεων αγαθών ή παροχών υπηρεσιών,
γ) έντυπα προϋπολογιστικού και απολογιστικού κόστους που αφορούν παραδόσεις ακινήτων.
2. Δηλώσεις ΦΠΑ με πιστωτικό υπόλοιπο δεν εμπίπτουν στις διατάξεις των άρθρων 57 και 58 του νόμου 4446/2016 για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών. Εντούτοις, εμπίπτουν στις διατάξεις αυτές δηλώσεις με τις οποίες το πιστωτικό υπόλοιπο μηδενίζεται ή μετατρέπεται σε χρεωστικό.
Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω αναφορικά με την υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ τίθενται τα ακόλουθα παραδείγματα:
α) Υποβάλλεται την 28/02/2017 αρχική δήλωση ΦΠΑ που αφορά την φορολογική περίοδο 01/04/2012-30/06/2012 με χρεωστικό υπόλοιπο €1.000,00.
Με τις ισχύουσες διατάξεις του ν.2523/97 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογίζονταν στο 60% του κύριου φόρου. Με τις διατάξεις του ν.4446/2016 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογιστεί σε 8 % επί του κυρίου φόρου χωρίς περαιτέρω αναπροσαρμογή αυτού.
Σε αυτή την περίπτωση ο πρόσθετος φόρος θα διαμορφώνονταν σε €80,00 (1000Χ8%=80).
β) Υποβάλλεται την 31/05/2017 τροποποιητική δήλωση ΦΠΑ που αφορά την φορολογική περίοδο 01/06/2008-30/06/2008 με χρεωστικό υπόλοιπο €1000,00.
Με τις ισχύουσες διατάξεις του ν.2523/97 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογίζονταν στο 60% του κύριου φόρου. Με τις διατάξεις του ν.4446/2016 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογιστεί σε 10% επί του κυρίου φόρου με αναπροσαρμογή αυτού 6% σύμφωνα με τον οικείο συντελεστή του πίνακα της παραγράφου 4 του άρθρου 57.
Σε αυτή την περίπτωση ο πρόσθετος φόρος θα διαμορφώνονταν σε €106,00 (1000Χ10%=100 και 100Χ6%=6).
Β) Τέλη – ειδικές φορολογίες
1. Η ανωτέρω ρύθμιση καταλαμβάνει και το Τέλος Χαρτοσήμου καθώς και τις λοιπές ειδικές φορολογίες που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα του ΚΦΔ. Της ρύθμισης εξαιρούνται τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς δεν περιλαμβάνονται στο Παράρτημα του ΚΦΔ.
2. Ειδικά για τα Τέλη Χαρτοσήμου διευκρινίζεται ότι στη ρύθμιση υπάγονται τα τέλη που οφείλονται για οποιαδήποτε αιτία, τα οποία δεν έχουν αποδοθεί, ανεξάρτητα από τον τρόπο απόδοσης, με εξαίρεση τις συναλλαγματικές και τα γραμμάτια σε διαταγή. Επομένως, η ρύθμιση καταλαμβάνει και τα τέλη χαρτοσήμου που αποδίδονται κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΚΤΧ (εντός πέντε (5) ημερών από την κατάρτιση του εγγράφου), εφόσον βέβαια το σχετικό έγγραφο είχε καταρτιστεί και η προθεσμία για την εκπλήρωση της σχετικής υποχρέωσης υποβολής δήλωσης κατά τα ανωτέρω, έληγε έως 30.9.2016.
Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω τίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:
Υποβάλλεται την 28.3.2017, αρχική δήλωση απόδοσης τελών χαρτοσήμου η οποία αφορά δάνειο μεταξύ ιδιωτών καταρτισθέν την 1.8.2005, ποσού 10.000 ευρώ. Τα οφειλόμενα τέλη χαρτοσήμου ανέρχονται σε 300 ευρώ, πλέον ΟΓΑ χαρτοσήμου 60 ευρώ. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 2523/1997 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογιζόταν στο 60% του κύριου φόρου. Με τις διατάξεις του ν. 4446/2016 ο πρόσθετος φόρος θα υπολογισθεί σε 8% επί του κύριου φόρου με περαιτέρω αναπροσαρμογή αυτού 15%.
ΙΙΙ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Α) Φορολογίες κατοχής ακίνητης περιουσίας
1. Στη ρύθμιση των διατάξεων των άρθρων 57 – 61 του ν. 4446/2016 υπάγονται οι κατωτέρω φορολογίες:
α. Ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (Φ.Μ.Α.Π.), όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 21 έως και 35 του ν. 2459/1997 (ΦΕΚ 17 Α΄), όπως ισχύει, και αφορά τα έτη 1997 έως και 2007.
β. Το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (Ε.Τ.ΑΚ.), όπως αυτό ορίζεται στα άρθρα 5 έως και 19 του ν. 3634/2008, όπως ισχύει, και αφορά τα έτη 2008 και 2009.
γ. Ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας (Φ.Α.Π.), όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 27 έως και 50 του ν. 3842/2010, όπως ισχύει, και αφορά τα έτη 2010 έως και 2013.
Οι δηλώσεις Φ.Μ.Α.Π. νομικών προσώπων, Ε.Τ.ΑΚ. νομικών προσώπων και Φ.Α.Π. νομικών προσώπων υποβάλλονται χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και, μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, εκδίδεται πράξη διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Μ.Α.Π. ή γίνεται άμεσος προσδιορισμός Ε.Τ.ΑΚ. ή Φ.Α.Π. κατά περίπτωση.
Τα φυσικά πρόσωπα υποβάλλουν δηλώσεις Φ.Μ.Α.Π. χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9 ετών 2005 έως 2009 χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (από τις οποίες συντίθεται ηλεκτρονικά δήλωση Ε.Τ.ΑΚ./πράξη διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού κατά περίπτωση) και ηλεκτρονικά δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9 ετών 2010 έως και 2013 (από τις οποίες συντίθεται ηλεκτρονικά δήλωση Φ.Α.Π./πράξη διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού κατά περίπτωση).
Στις ανωτέρω περιπτώσεις α, β και γ, όταν το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι χρεωστικό, επιβάλλεται πρόσθετος φόρος, όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 57 και 58 του ν. 4446/2016. Σε όλες τις περιπτώσεις (δηλώσεις μηδενικές ή χρεωστικές), δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997.
δ. Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 1 έως και 8 του ν. 4223/2013, όπως ισχύει, και αφορά τα έτη 2014 έως και 2016. Τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα υποβάλλουν ηλεκτρονικά δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9 ετών 2014 έως και 2016 (από τις οποίες συντίθεται ηλεκτρονικά δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α./πράξη διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού κατά περίπτωση). Για τα έτη αυτά επιβάλλεται ο προβλεπόμενος στο άρθρο 53 του ν. 4174/2013 τόκος. Σε όλες τις περιπτώσεις (δηλώσεις μηδενικές ή χρεωστικές), δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, δεδομένου ότι αυτό, όπου απαιτείται, επιβάλλεται κατά την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (σχετ. ΠΟΛ. 1252/2015 εγκύκλιος).
ε. Ο Ειδικός Φόρος επί Ακινήτων (Ε.Φ.Α.) όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 15 έως και 17 του ν. 3091/2002, όπως ισχύει, και αφορά τα έτη 2003 έως και 2016. Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΕΦΑ των ετών 2003 έως και 2009 δεν είναι υποχρεωτική (σχετική η ΠΟΛ 1041/2003). Για τα έτη 2003 έως και 2013, επιβάλλεται πρόσθετος φόρος, όπως αυτός ορίζεται στα άρθρα 57 και 58 του ν. 4446/2016. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η δήλωση Ε.Φ.Α. ετών 2014 έως και 2016 είναι χρεωστική, επιβάλλεται ο τόκος του άρθρου 53 του ν. 4174/2013 καθώς και το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013. Σε όλες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες το αποτέλεσμα της δήλωσης είναι μηδενικό δεν επιβάλλονται τα αυτοτελή πρόστιμα. Τονίζεται ότι από το έτος 2016 το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 για τη φορολογία αυτή είναι εκατό (100) ευρώ σύμφωνα με την περίπτωση α της παραγράφου 2 του ιδίου άρθρου και νόμου, ενώ για τα έτη 2014 και 2015 εφαρμόζονται οι περιπτώσεις β, γ, δ, κατά περίπτωση, της παραγράφου 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013.
2. Στη ρύθμιση υπάγονται και οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 23 του ν. 3427/2005, όπως ισχύει. Η υποβολή των δηλώσεων Ε9 αφορά τα έτη 2005 έως και 2016 καθώς και τις δηλώσεις μεταβολής της περιουσιακής κατάστασης του φορολογουμένου, οι οποίες έπρεπε να έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα από την 1η Ιανουαρίου 2016 μέχρι την 30.9.2016.
Στις περιπτώσεις υποβολής δήλωσης Ε9 ετών 2008 έως και 2013 νομικών προσώπων, δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997, δεδομένου ότι κατά τις χρήσεις αυτές, από τις εν λόγω δηλώσεις των νομικών πρόσωπων δεν προέκυπτε φόρος.
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες από την υποβολή δήλωσης Ε9 συντίθενται μηχανογραφικά δηλώσεις/πράξεις διοικητικού ή διορθωτικού προσδιορισμού Ε.Τ.ΑΚ., Φ.Α.Π. και ΕΝ.Φ.Ι.Α., όταν το αποτέλεσμα της πράξης είναι μηδενικό, δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 ή το πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, κατά περίπτωση. Όταν το αποτέλεσμα της πράξης είναι χρεωστικό, δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 (έτη 2008 έως και 2013), αλλά επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 (έτη 2014 έως και 2016).
Η υπαγωγή στη ρύθμιση περί οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών, ειδικά για τις δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α. φυσικών και νομικών προσώπων των ετών 2014 – 2016, στην πράξη δεν θα επιφέρει καμία ευεργετική συνέπεια παρά μόνο στις περιπτώσεις μηδενικών δηλώσεων, στις οποίες δεν επιβάλλεται το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013.
Κατά τα λοιπά για την εκκαθάριση χρεωστικών δηλώσεων ΕΝΦΙΑ επιβάλλονται οι προβλεπόμενοι από το νόμο τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής ως εξής:
* Για το έτος 2014: Από 30/12/2014
* Για το έτος 2015: Από 4/ 9 /2015
* Για το έτος 2016: Από 29/ 8 /2016
καθώς και το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013.
Β) Φορολογίες κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων και κερδών από τυχερά παίγνια
1. Με τις διατάξεις του άρθρου 57 ρυθμίζεται και η υποβολή δηλώσεων (αρχικών ή τροποποιητικών) φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων και κερδών από τυχερά παίγνια, ανεξαρτήτως αν προκύπτει φόρος για καταβολή, όχι όμως η υποβολή δηλώσεων από τις οποίες προκύπτει επιστροφή φόρου.
2. Οι δηλώσεις φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων και κερδών από τυχερά παίγνια, λόγω της έλλειψης μηχανογραφικής εφαρμογής, υποβάλλονται χειρόγραφα στον αρμόδιο για την παραλαβή των οικείων δηλώσεων Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. (όπως η αρμοδιότητα έχει καθορισθεί με τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατά το άρθρο 4 του Κ.Φ.Δ.) και ακολουθεί η καταχώρησή τους στα οικεία βιβλία μεταγραφής. Μετά την υποβολή της αρχικής δήλωσης φόρου κληρονομιών, δωρεών (πλην των χρηματικών δωρεών) και μεταβίβασης ακινήτων εκδίδεται πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου, ενώ στην περίπτωση της εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου. Η υποβολή της δήλωσης φόρου χρηματικών δωρεών και κερδών από τυχερά παίγνια συνιστά άμεσο προσδιορισμό του φόρου.
3. Ειδικά, για τις υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, των οποίων η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης έληξε μέχρι και τις 31.12.2014, δεν υπολογίζονται ο τόκος και το πρόστιμο των άρθρων 53 και 54 του ν. 4174/2013, αλλά μειωμένος κατά τα ανωτέρω πρόσθετος φόρος και πρόστιμο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 (σχετ. το άρθρο 72 παρ. 29 ΚΦΔ), δεδομένου ότι στις φορολογίες αυτές η εφαρμογή του Κ.Φ.Δ. άρχισε από 1.1.2015. Σε κάθε περίπτωση, όπου στην παρούσα γίνεται αναφορά στην εφαρμογή διατάξεων του Κ.Φ.Δ. για τις ανωτέρω φορολογίες, εννοείται ότι ισχύουν από 1.1.2015.
Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω τίθενται τα ακόλουθα παραδείγματα:
1) Φορολογούμενος ζήτησε την 11.3.2011 (ημερομηνία σύνταξης συμβολαίου) απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης για αγορά πρώτης κατοικίας, δηλώνοντας ότι προτίθεται να εγκατασταθεί στην Ελλάδα εντός δύο ετών από την αγορά (αρ. 1 παρ. 3 και 7 ν. 1078/1980). Παρολ’ αυτά δεν εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα εντός της ανωτέρω προθεσμίας και δεν υπέβαλε τη σχετική δήλωση εντός προθεσμίας έξι μηνών από τη συμπλήρωση της διετίας όπως είχε υποχρέωση, δηλαδή έως 12.9.2013. Εφόσον ο φορολογούμενος, χωρίς να έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου για τη συγκεκριμένη υπόθεση, υποβάλει δήλωση έως 31.3.2017, εκτός από τον κύριο φόρο, θα του επιβληθεί και πρόσθετος φόρος 8%, ενώ εάν υποβάλει τη σχετική δήλωση έως 31/5/2017 θα του επιβληθεί πρόσθετος φόρος 10%, γιατί η προθεσμία υποβολής της δήλωσης έληξε εντός του έτους 2013.
2) Το έτος 2013 εκδόθηκε εντολή για προσαύξηση περιουσίας φυσικού προσώπου χρήσεων 2007-2013. Από τον έλεγχο και το άνοιγμα λογαριασμών του ελεγχόμενου, διαπιστώθηκε ότι το 2007 από πώληση ακινήτου εισέπραξε ποσό μεγαλύτερο από το δηλωθέν τίμημα στο συμβόλαιο της μεταβίβασης. Στον φορολογούμενο έχει κοινοποιηθεί προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός του φόρου την 25/11/2016. Σε αυτήν την περίπτωση, ο φορολογούμενος δύναται να υπαχθεί στις οικείες διατάξεις του ν. 4446/2016 έως 23/1/2017 για τα φορολογικά αντικείμενα στα οποία αναφέρεται η εντολή ελέγχου.
Ειδικότερα για τη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων, ο φορολογούμενος μπορεί να υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4446/2016 και να δηλώσει το επιπλέον καταβληθέν τίμημα με την υποβολή σε κάθε περίπτωση κοινής δήλωσης (αγοραστή και πωλητή),
ανεξάρτητα αν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου για το φόρο μεταβίβασης ακινήτων, με την εφαρμογή βέβαια των ανάλογων διατάξεων του ν.4446/2016 (ως προς τις προθεσμίες, τα ποσοστά των πρόσθετων κ.λπ.). Σημειώνεται ότι ο επιπλέον φ.μ.α. υπολογίζεται με τους συντελεστές που ίσχυαν κατά το χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης, δηλαδή κατά το χρόνο σύνταξης του μεταβιβαστικού συμβολαίου. (Αντίθετα, αν η υποβολή της κοινής δήλωσης γίνει ενόψει της σύνταξης διορθωτικού συμβολαίου ως προς το τίμημα, ο επιπλέον φ.μ.α. για τη διαφορά του τιμήματος θα υπολογισθεί με τον ισχύοντα κατά το χρόνο σύνταξης του διορθωτικού συμβολαίου συντελεστή).
ΙV. ΚΒΣ/ΚΦΑΣ/ΕΛΠ
Η ρύθμιση αυτή, καταλαμβάνει και τις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών και προμηθευτών, που η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης είχε λήξει μέχρι τις 30.9.2016, ανεξαρτήτως των ημερολογιακών ετών που αυτές αφορούν.
Ειδικότερα, καταλαμβάνει και τις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, της παρ. 3 του άρθρου 14 του Κ.Φ.Δ., που υποβάλλονται με βάση την Α.Γ.Γ.Δ.Ε.ΠΟΛ.1022/2014, όπως ισχύει, των οποίων η προθεσμία για την υποβολή και των τεσσάρων τριμήνων, που αφορούν το ημερολογιακό έτος 2015, έληγε την 30/09/2016, ανεξάρτητα από τις παρατάσεις που δόθηκαν μεταγενέστερα.
Καταλαμβάνει επίσης και τις δηλώσεις που υποβάλλονται για τους φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.), οι οποίες αφορούν ενάρξεις, μεταβολές, παύσεις κ.λπ. των Φ.Η.Μ., που η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης είχε λήξει μέχρι τις 30.9.2016, ανεξαρτήτως των περιόδων, που αυτές έπρεπε να έχουν υποβληθεί.
V. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΗΤΡΩΟΥ
Στην παρούσα ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και οι δηλώσεις έναρξης, μεταβολής, μετάταξης, και διακοπής εργασιών καθώς και οι δηλώσεις περί ορισμού φορολογικού εκπροσώπου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ 1283/2013, υπό την προϋπόθεση ότι η προθεσμία υποβολής αυτών έληγε μέχρι την 30.9.2016.
VΙ. ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η ρύθμιση αυτή καταλαμβάνει και τις εξής περιπτώσεις δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα:
1. Τον Συνοπτικό Πίνακα Πληροφοριών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ 1179/2013 Απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε., για χρήσεις που αρχίζουν από 1ης.1.12 και μέχρι 31.12.2013.
16
2. Την κατάσταση ενδοομιλικών συναλλαγών της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 3728/2008, για χρήσεις 2008 έως και 2011.
VΙΙ. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
1. Στις διατάξεις της ρύθμισης των άρθρων 57 έως 61 του ν. 4446/2016 μπορούν να υπαχθούν και φορολογούμενοι για τους οποίους έχει εκδοθεί ή θα εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι την 31.05.2017, με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων του άρθρου 60 του νόμου αυτού.
2. Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 59 προβλέπεται η παροχή κινήτρων προς τους φορολογούμενους προκειμένου αυτοί να δηλώνουν με αρχικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη και να αποκαλύπτουν οικειοθελώς τυχόν διαπραχθείσες παραβάσεις και παρατυπίες αναφορικά με την εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας.
3. Εφόσον με την φορολογητέα ύλη που περιλαμβάνεται στις υποβαλλόμενες δηλώσεις του ν. 4446/2016, αποκαθίστανται πλήρως φορολογικές παραβάσεις σε όλες τις φορολογίες που επηρεάζονται από τις παραβάσεις αυτές, δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα των άρθρων 58, 58Α και 59 του ν. 4174/2013 ή του άρθρου 7 του ν.4337/2015 (Α' 129) ή του άρθρου 6 του ν. 2523/1997. 4. Εφόσον με την φορολογητέα ύλη που περιλαμβάνεται στις υποβαλλόμενες δηλώσεις του ν. 4446/2016, αποκαθίστανται μερικώς φορολογικές παραβάσεις σε όλες τις φορολογίες που επηρεάζονται από τις παραβάσεις αυτές, τα πρόστιμα των άρθρων 58, 58Α και 59 του ν. 4174/2013 ή του άρθρου 7 του ν.4337/2015 (Α' 129) ή του άρθρου 6 του ν. 2523/1997 προσαρμόζονται αναλόγως. Ευνόητο είναι ότι για την φορολογητέα ύλη που δεν αποκαθίσταται με τις ανωτέρω δηλώσεις, αυτή θα λαμβάνεται υπόψη κατά την σύνταξη της οικείας έκθεσης ελέγχου, προκειμένου να εκδίδονται οι οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου και επιβολής προστίμων.
4. Εφόσον μέχρι την ημερομηνία κατάθεσης του ν. 4446/2016 (12-12-2016) στη Βουλή έχουν κοινοποιηθεί πράξεις επιβολής προστίμων των άρθρων 5 και 6 του ν. 2523/1997 ή του άρθρου 7 του ν.4337/2015 (Α' 129), δύναται να υποβληθούν δηλώσεις στις φορολογίες που επηρεάζονται από τις παραβάσεις αυτές (φορολογία εισοδήματος, Φ.Π.Α. κλπ), εφόσον μέχρι την 12-12-2016 δεν έχουν κοινοποιηθεί οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου στις φορολογίες αυτές. Στην περίπτωση αυτή, οι ανωτέρω πράξεις επιβολής προστίμων δεν τροποποιούνται.
5. Η υποβολή δηλώσεων στο πλαίσιο του παρόντος νόμου είναι δυνατή και στις περιπτώσεις που δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτό το Συμπληρωματικό Εκκαθαριστικό Σημείωμα του ν. 3888/2010. 5. Επιτρέπεται η υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ και λοιπών φορολογιών σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 57 έως 61 του ν.4446/2016 και σε περιπτώσεις που οι αντίστοιχες αρχικές έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 13 έως 17 του ν.3296/2004 περί αυτοελέγχου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα