Σχεδιάζουν νέο χαράτσι στα αεροπορικά εισιτήρια
Σχεδιάζουν νέο χαράτσι στα αεροπορικά εισιτήρια
Πολλά αεροδρόμια, για να γίνουν διαμετακομιστικοί κόμβοι, δεν επιβαρύνουν τους transfer επιβάτες με πρόσθετο κόστος -Το ίδιο πράττει και το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Τα πάνω κάτω στο κόστος μετακίνησης επιβατών θα φέρει η νέα ρύθμιση για το σπατόσημο, με την οποία προτείνεται η κατάργηση της ατέλειας στους transfer επιβάτες, όσους δηλαδή αλλάζουν πτήσεις σε κεντρικά αεροδρόμια και με ένα εισιτήριο μετεπιβιβάζονται σε άλλο αεροπλάνο για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Μέχρι σήμερα, πολλά αεροδρόμια, για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να γίνουν διαμετακομιστικοί κόμβοι, δεν επιβαρύνουν τον επιβάτη με πρόσθετο κόστος. Το ίδιο πράττει και το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
H επιβολή ενός τέτοιου μέτρου εκτιμάται, όπως μεταδίδει το newmoney.gr, ότι θα εκτίνασσε το κόστος των εισιτηρίων, τη στιγμή μάλιστα που οι αερομεταφορείς αλλά και οι παράγοντες του τουρισμού συμφωνούν στη μείωση των τελών και υποστηρίζουν ότι η αγορά πλήττεται από τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου αλλά και την εκτόξευση του ΦΠΑ
«Μέσα σε έναν χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές... πέταξε από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στη χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη, λόγω των νησιών. Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Πολιτεία και η αγορά έχουν αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Νότιας Ευρώπης. «H επέκταση, όμως, για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί», επανέλαβε πριν από λίγες μέρες ο επικεφαλής της Αegean Ευτύχης Βασιλάκης.
Η κατάργηση της ατέλειας θα πλήξει κυρίως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που έχει τη μεγαλύτερη transfer επιβατική κίνηση.
Μέχρι σήμερα, πολλά αεροδρόμια, για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να γίνουν διαμετακομιστικοί κόμβοι, δεν επιβαρύνουν τον επιβάτη με πρόσθετο κόστος. Το ίδιο πράττει και το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
H επιβολή ενός τέτοιου μέτρου εκτιμάται, όπως μεταδίδει το newmoney.gr, ότι θα εκτίνασσε το κόστος των εισιτηρίων, τη στιγμή μάλιστα που οι αερομεταφορείς αλλά και οι παράγοντες του τουρισμού συμφωνούν στη μείωση των τελών και υποστηρίζουν ότι η αγορά πλήττεται από τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου αλλά και την εκτόξευση του ΦΠΑ
«Μέσα σε έναν χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές... πέταξε από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στη χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη, λόγω των νησιών. Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Πολιτεία και η αγορά έχουν αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Νότιας Ευρώπης. «H επέκταση, όμως, για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί», επανέλαβε πριν από λίγες μέρες ο επικεφαλής της Αegean Ευτύχης Βασιλάκης.
Η κατάργηση της ατέλειας θα πλήξει κυρίως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που έχει τη μεγαλύτερη transfer επιβατική κίνηση.
Το α’ εξάμηνο του έτους η αύξηση των transfer επιβατών ήταν 15,2% της συνολικής επιβατικής κίνησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΑΑ, η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρήθηκε στις πτήσεις εσωτερικού, π.χ. Θεσσαλονίκη - Αθήνα - Αστυπάλαια (+36%), και τις διεθνείς πτήσεις, π.χ. Ντουμπάι - Αθήνα - Φρανκφούρτη (+28%) και ακολούθησαν οι πτήσεις εσωτερικού - εξωτερικού, π.χ. Γιάννενα - Αθήνα - Ντουμπάι (+9%). Εάν ξεκινήσει η χρέωση, τότε όλη η ανάπτυξη του αεροδρομίου ως hub προορισμού θεωρείται ότι ακυρώνεται, τη στιγμή μάλιστα που αντίστοιχα αεροδρόμια, όπως της Ρώμης ή της Κωνσταντινούπολης, δεν χρεώνουν τους επιβάτες γι’ αυτόν τον σκοπό. Η νέα πρόβλεψη του υπουργείου Υποδομών εμπεριέχεται σε τροπολογία που έχει ετοιμάσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στην οποία περιλαμβάνεται η ρύθμιση για το νέο σπατόσημο, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης των 20 χρόνων από τη σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επιβεβαιώνει στο «newmoney.gr» την πρόταση που περιλαμβάνει η ρύθμιση για τα τέλη, τονίζει όμως ότι η εφαρμογή της θα είναι προϊόν διαβούλευσης, καθώς στόχος της Πολιτείας δεν είναι να βλάψει την ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου.
Η αναθεώρηση του σπατόσημου (Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων) εκκρεμεί από το 2014, καθώς συνδέθηκε με την ολοκλήρωση της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα διαχειριστεί η Fraport και η οποία θα εισπράττει μεγάλο τμήμα του. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος υποστηρίζει ότι για τα περιφερειακά αεροδρόμια το μερίδιο της Fraport από το σπατόσημο είναι 158 εκατ. ευρώ, από μια συνολική πίτα περίπου των 300 εκατ ευρώ, ενώ μόλις 12 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο μερίδιο για το Δημόσιο.
To σπατόσημο θεσμοθετήθηκε το 1992 προκειμένου να καλύψει τη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου αλλά και να αντλήσει έσοδα για τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων αεροδρομίων.
Με βάση τον σχεδιασμό της ΥΠΑ, το νέο σπατόσημο που θα εφαρμοστεί σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια θα είναι 12 ευρώ για επιβάτες τόσο εντός όσο και εκτός Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει φθηνότερο το ταξίδι εκτός της ζώνης Σένγκεν, για το οποίο σήμερα οι επιβάτες καταβάλλουν 22 ευρώ. Το νέο σπατόσημο των 12 ευρώ θα έχει ισχύ ως το 2025 και στη συνέχεια θα μειωθεί σε 3 ευρώ ανά επιβάτη. Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προβλέπει ότι σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου της Fraport το ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ ανά επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Με την πάροδο τεσσάρων ετών από τη σύμβαση τα τέλη θα διαμορφωθούν στα 18,5 ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επιβεβαιώνει στο «newmoney.gr» την πρόταση που περιλαμβάνει η ρύθμιση για τα τέλη, τονίζει όμως ότι η εφαρμογή της θα είναι προϊόν διαβούλευσης, καθώς στόχος της Πολιτείας δεν είναι να βλάψει την ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου.
Η αναθεώρηση του σπατόσημου (Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων) εκκρεμεί από το 2014, καθώς συνδέθηκε με την ολοκλήρωση της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα διαχειριστεί η Fraport και η οποία θα εισπράττει μεγάλο τμήμα του. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος υποστηρίζει ότι για τα περιφερειακά αεροδρόμια το μερίδιο της Fraport από το σπατόσημο είναι 158 εκατ. ευρώ, από μια συνολική πίτα περίπου των 300 εκατ ευρώ, ενώ μόλις 12 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο μερίδιο για το Δημόσιο.
To σπατόσημο θεσμοθετήθηκε το 1992 προκειμένου να καλύψει τη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου αλλά και να αντλήσει έσοδα για τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων αεροδρομίων.
Με βάση τον σχεδιασμό της ΥΠΑ, το νέο σπατόσημο που θα εφαρμοστεί σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια θα είναι 12 ευρώ για επιβάτες τόσο εντός όσο και εκτός Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει φθηνότερο το ταξίδι εκτός της ζώνης Σένγκεν, για το οποίο σήμερα οι επιβάτες καταβάλλουν 22 ευρώ. Το νέο σπατόσημο των 12 ευρώ θα έχει ισχύ ως το 2025 και στη συνέχεια θα μειωθεί σε 3 ευρώ ανά επιβάτη. Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προβλέπει ότι σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου της Fraport το ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ ανά επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Με την πάροδο τεσσάρων ετών από τη σύμβαση τα τέλη θα διαμορφωθούν στα 18,5 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα