Παράταση στην ευνοϊκή φορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων σχεδιάζει η κυβέρνηση
Παράταση στην ευνοϊκή φορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων σχεδιάζει η κυβέρνηση
Επικίνδυνα και πολλαπλά επιζήμια τα «φτηνά» μεταχειρισμένα ΙΧ λένε στην αγορά
Νομοθετική ρύθμιση που, σύμφωνα με παράγοντες απειλεί να «τινάξει στον αέρα» την ήδη πολύπαθη αγορά αυτοκινήτων, προωθεί η κυβέρνηση.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. κ. Γιώργος Βασιλάκης, αποκάλυψε ότι το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει και νέα παράταση, έως και το 2018, στην ευνοϊκή φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ προηγούμενης αντιρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 5 και Euro 4) με τέλη ταξινόμησης χαμηλότερα από αυτά που κανονικά θα έπρεπε να ισχύουν.
Πίσω όμως από το σχέδιο αυτό για φτηνότερα ΙΧ που εισάγονται από χώρες της ΕΕ (κατά περίπου 500-1.500 ευρώ συνήθως σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα) ο ΣΕΑΑ διαβλέπει τον κίνδυνο να βγουν πολλαπλά ζημιωμένοι τόσο το κράτος που χάνει –σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε- τουλάχιστον 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, όσο και το Περιβάλλον και η Δημόσια Υγεία που απειλούνται από τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα, αλλά και οι ίδιοι οι αγοραστές τέτοιων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, καθώς υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι στην πλειονότητά τους έχουν «χαμηλωμένα χιλιόμετρα» στο κοντέρ, καθώς στις δημοπρασίες που συνήθως αυτά πωλούνται έχουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που εμφανίζουν όσα εισάγονται στη χώρα μας και πωλούνται συνήθως μέσω αγγελιών.
Πώς γίνεται αυτό;
Η πριμοδότηση της αγοράς εισαγόμενων από την ΕΕ μεταχειρισμένων ΙΧ έληξε τυπικά στις 31 Μαρτίου, αλλά πρόλαβε να οδηγήσει στην έκρηξη των πωλήσεών τους: ενώ το 2012-2013 πωλούνταν περίπου 6.000 τέτοια οχήματα τον χρόνο, μέσα στις 60 πρώτες μέρες μόλις του 2016 (στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου) πουλήθηκαν ήδη 5.073 αυτοκίνητα, με τάση να φτάσουν φέτος στις 24.000-25.000 πωλήσεις, έναντι 20.637 οχημάτων το 2015 και 13.700 οχηάτων το 2014.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. κ. Γιώργος Βασιλάκης, αποκάλυψε ότι το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει και νέα παράταση, έως και το 2018, στην ευνοϊκή φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ προηγούμενης αντιρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 5 και Euro 4) με τέλη ταξινόμησης χαμηλότερα από αυτά που κανονικά θα έπρεπε να ισχύουν.
Πίσω όμως από το σχέδιο αυτό για φτηνότερα ΙΧ που εισάγονται από χώρες της ΕΕ (κατά περίπου 500-1.500 ευρώ συνήθως σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα) ο ΣΕΑΑ διαβλέπει τον κίνδυνο να βγουν πολλαπλά ζημιωμένοι τόσο το κράτος που χάνει –σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε- τουλάχιστον 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, όσο και το Περιβάλλον και η Δημόσια Υγεία που απειλούνται από τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα, αλλά και οι ίδιοι οι αγοραστές τέτοιων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, καθώς υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι στην πλειονότητά τους έχουν «χαμηλωμένα χιλιόμετρα» στο κοντέρ, καθώς στις δημοπρασίες που συνήθως αυτά πωλούνται έχουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που εμφανίζουν όσα εισάγονται στη χώρα μας και πωλούνται συνήθως μέσω αγγελιών.
Πώς γίνεται αυτό;
Η πριμοδότηση της αγοράς εισαγόμενων από την ΕΕ μεταχειρισμένων ΙΧ έληξε τυπικά στις 31 Μαρτίου, αλλά πρόλαβε να οδηγήσει στην έκρηξη των πωλήσεών τους: ενώ το 2012-2013 πωλούνταν περίπου 6.000 τέτοια οχήματα τον χρόνο, μέσα στις 60 πρώτες μέρες μόλις του 2016 (στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου) πουλήθηκαν ήδη 5.073 αυτοκίνητα, με τάση να φτάσουν φέτος στις 24.000-25.000 πωλήσεις, έναντι 20.637 οχημάτων το 2015 και 13.700 οχηάτων το 2014.
Από τις πωλήσεις αυτές το κράτος εισπράττει (μειωμένο) τέλος ταξινόμησης και καθόλου ΦΠΑ. Αντιθέτως, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων μειώνονται δραματικά: μόλις 9.000 οχήματα στο α΄δίμηνο του 2016 (2:1 σε σχέση τα μεταχειρισμένα από το εξωτερικό) κάτι που δείχνει πως σε όλη τη χρονιά δεν θα ξεπεράσουν τα περίπου 50.000, όταν το 2015 είχαν πουληθεί 75.800 οχήματα, 71.200 το 2014 και μόλις 58.500 ετησίως το 2012-2013 που ήταν η «καρδιά» της κρίσης.
Αν μάλιστα εξαιρεθούν οι πωλήσεις σε εταιρίες (rent a car κλπ) η αναλογία πωλήσεων καινούργιων/μεταχειρισμένων σε ιδιώτες είναι πλέον 1 προς 1. Στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2016 πωλήθηκαν 5.173 καινούργια επιβατηγά σε ιδιώτες και 5.073 μεταχειρισμένα εξωτερικού, σε βάρος φυσικά και των εγχώριων μεταχειρισμένων που σταδιακά εκμηδενίζονται!
Το μυστικό της εξέλιξης αυτής κρύβεται στην αναγνώριση έκπτωσης της φορολογητέας αξίας, βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Τι λένε όμως παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου πως συμβαίνει στην πράξη; Στις δημοπρασίες στη Γερμανία, την Ιταλία ή άλλες χώρες, τα οχήματα που πωλούνται έχουν συνήθως διανύσει ήδη 90.000 – 200.000 χιλιόμετρα. Έστω πως ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει 150.000 χιλιόμετρα. Ακόμη και χωρίς να «πειραχτεί» το κοντέρ, το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σαν να έχει 250.000 χιλιόμετρα και, επομένως, απομειώνεται δραστικά η φορολογητέα αξία του. Έτσι η εφορία υπολογίζει τα τέλη για ταξινόμηση στην Ελλάδα κατά 50%-70% μικρότερη φορολογητέα αξία.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Αν μάλιστα εξαιρεθούν οι πωλήσεις σε εταιρίες (rent a car κλπ) η αναλογία πωλήσεων καινούργιων/μεταχειρισμένων σε ιδιώτες είναι πλέον 1 προς 1. Στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2016 πωλήθηκαν 5.173 καινούργια επιβατηγά σε ιδιώτες και 5.073 μεταχειρισμένα εξωτερικού, σε βάρος φυσικά και των εγχώριων μεταχειρισμένων που σταδιακά εκμηδενίζονται!
Το μυστικό της εξέλιξης αυτής κρύβεται στην αναγνώριση έκπτωσης της φορολογητέας αξίας, βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Τι λένε όμως παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου πως συμβαίνει στην πράξη; Στις δημοπρασίες στη Γερμανία, την Ιταλία ή άλλες χώρες, τα οχήματα που πωλούνται έχουν συνήθως διανύσει ήδη 90.000 – 200.000 χιλιόμετρα. Έστω πως ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει 150.000 χιλιόμετρα. Ακόμη και χωρίς να «πειραχτεί» το κοντέρ, το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σαν να έχει 250.000 χιλιόμετρα και, επομένως, απομειώνεται δραστικά η φορολογητέα αξία του. Έτσι η εφορία υπολογίζει τα τέλη για ταξινόμηση στην Ελλάδα κατά 50%-70% μικρότερη φορολογητέα αξία.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα