10% πιο ακριβό το καλάθι της νοικοκυράς από την απεργία στα λιμάνια

10% πιο ακριβό το καλάθι της νοικοκυράς από την απεργία στα λιμάνια

Πασχαλιάτικος μποναμάς με αυξήσεις πάνω από 10% σε  εποχιακά και μη προϊόντα  περιμένει τους καταναλωτές. Οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια και ιδιαίτερα στον Πειραιά και για τον μήνα Απρίλιο, δηλαδή για τέταρτο μήνα αλλά και η επικείμενη έναρξη της τουριστικής περιόδου με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε γενναίες αυξήσεις πέραν από το ποσοστό του 8% που δίνει το ΥΕΝ για τις ελάχιστες μη απελευθερωμένες γραμμές, δημιουργεί πονοκέφαλο και στην ίδια την κυβέ

10% πιο ακριβό το καλάθι της νοικοκυράς από την απεργία στα λιμάνια

Πασχαλιάτικος μποναμάς με αυξήσεις πάνω από 10% σε  εποχιακά και μη προϊόντα  περιμένει τους καταναλωτές. Οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια και ιδιαίτερα στον Πειραιά και για τον μήνα Απρίλιο, δηλαδή για τέταρτο μήνα αλλά και η επικείμενη έναρξη της τουριστικής περιόδου με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε γενναίες αυξήσεις πέραν από το ποσοστό του 8% που δίνει το ΥΕΝ για τις ελάχιστες μη απελευθερωμένες γραμμές, δημιουργεί πονοκέφαλο και στην ίδια την κυβέρνηση που δίνει μία άνιση μάχη με τον πληθωρισμό.    

Καταρχήν στο μέτωπο  των λιμανιών, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, αποφάσισε τη συνέχιση, για τέταρτο μήνα της αποχής  από την εργασία τα Σαββατοκύριακα, τις Αργίες και τις υπερωρίες.

Το πλήγμα που δέχεται το εμπόριο και η βιομηχανία, οι εισαγωγές και οι εξαγωγές της χώρας μας από τη συνεχιζόμενη απεργία στα λιμάνια είναι τεράστιο.  

Ειδικότερα,  τα προϊόντα  κοστολογούνται κατά 10% περίπου ακριβότερα, αφού μεταφέρονται οδικώς ή βρίσκονται αποθηκευμένα σε άλλα λιμάνια, όπως είναι αυτά της Ιταλίας, του Πόρτ Σάιντ και της Αιγύπτου, ενώ «εγκλωβισμένα» είναι και τα εμπορευματοκιβώτια  που μεταφέρουν πρώτες ύλες για τη βιομηχανία που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των ελληνικών εξαγώγιμων ειδών. 

Μπορεί κυβερνητικοί κύκλοι να υποστηρίζουν ότι η  τροφοδότηση της αγοράς  γίνεται κανονικά  έστω και με  χαμηλότερους ρυθμούς, μέσω άλλων λιμανιών, όπως του Λαυρίου, του Αστακού, της Θεσσαλονίκης και σε λίγες ημέρες και του Σκαραμαγκά, αλλά η αγορά στενάζει. 

Μέτωπο στην ακτοπλοϊα 

Μπορεί επικοινωνιακά να παίξανε όλοι με την αύξηση του 8%  στις τιμές των εισιτηρίων για  τα λιγοστά δρομολόγια στα οποία μπορεί ακόμη να παρεμβαίνει  το υπουργείο, μπορεί οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να εξέδωσαν ανακοίνωση ζητώντας αυξήσεις έως και 15% , όμως η ουσία είναι αλλού. 

Ο συντριπτικός αριθμός των δρομολογίων είναι απελευθερωμένα, που σημαίνει ότι οι εταιρείες μπορούν να κάνουν όποια αύξηση θέλουν. Μάλιστα στην τελευταία απόφαση του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αποφάσισε να  απελευθερώσει και άλλα δρομολόγια , από τα λιγοστά που είχαν απομείνει υπό καθεστώς κρατικής παρέμβασης στη διαμόρφωση τιμών.  

Οι αυξήσεις κατά περίπτωση μπορεί να φθάσουν και το 25%

Κλείσιμο

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν την  παρέμβαση της κυβέρνησης  προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη οικονομική αβαρία που αντιμετωπίζουν. 

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα ζητήσουν από τον υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη να παρέμβει ώστε να καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 34%. 

«Μέχρι τώρα λέγαμε καταργήσετε τις κρατήσεις αυτές για να μειώσουμε την τιμή του εισιτηρίου και τώρα λέμε καταργείστε τις κρατήσεις για να μην κάνουμε αυξήσεις» επεσήμανε υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού Ομίλου.  

Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά η αύξηση έφθασε το 67%, που για μία μέση εταιρεία  σημαίνει επιβάρυνση με 20 εκ.ευρώ. Μάλιστα οι αυξήσεις έως 7% θα γίνουν μόνο και μόνο για να καλυφθεί η χασούρα και όχι για να έχουν κέδρος οι εταιρείες. Για κέδρος θα πρέπει να κάνουν και άλλη αύξηση. Εκείνο που σώζει προς το παρόν την  κατάσταση είναι το γεγονός ότι είχαμε μία πολύ καλή τουριστική-μεταφορική περίοδο, ως χώρα  και οι εταιρείες  ισορρόπησαν. 

Και κατάργηση δρομολογίων 

Μία από τις λύσεις που μελετούν χωρίς να έχουν πάρει απόφαση, τα επιτελεία των επιχειρήσεων είναι και η πιθανή κατάργηση δρομολογίων που είναι ζημιογόνα, τη λεγόμενη «οικονομία δρομολογίων» που θα έχει ως επίπτωση  την υποβάθμιση  του επιπέδου παροχής υπηρεσιών και την  δημιουργία προβλημάτων στη σύνδεση ορισμένων νησιών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης