Θ. Σουρουλίδης, ο ‘grand maitre’ των απορρυπαντικών
Ο Αρμστρονγκ ήταν ο πρώτος που πάτησε το έδαφος της Σελήνης και είπε την ιστορική φράση: «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα τεράστιο άλμα για την ανθρωπότητα».
Το πρώτο αυτό βήμα σε έναν άλλο πλανήτη, του έδωσε τη χαρά του πρωτοπόρου. Ό,τι ακριβώς δηλαδή έκανε και η εταιρεία Rolco Βιανίλ της οικογένειας Σουρουλίδη, που με τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος, του γνωστού σε όλους «Planet» πραγματοποίησε ένα μικρό βήμα για την ίδια, αλλά ένα άλμα για τη βιομηχανία απορρ
Ο Αρμστρονγκ ήταν ο πρώτος που πάτησε το έδαφος της Σελήνης και είπε την ιστορική φράση: «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα τεράστιο άλμα για την ανθρωπότητα».
Το πρώτο αυτό βήμα σε έναν άλλο πλανήτη, του έδωσε τη χαρά του πρωτοπόρου. Ό,τι ακριβώς δηλαδή έκανε και η εταιρεία Rolco Βιανίλ της οικογένειας Σουρουλίδη, που με τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος, του γνωστού σε όλους «Planet» πραγματοποίησε ένα μικρό βήμα για την ίδια, αλλά ένα άλμα για τη βιομηχανία απορρυπαντικών. Αυτή η επιχειρηματική προσελήνωση είναι που δίνει στην οικογενειακή εταιρεία, με τη μακρά παράδοση στην ελληνική αγορά, την ευκαιρία να κοιτάζει ξανά μπροστά, λίγο καιρό μετά τον χωρισμό της με την πολυεθνική Procter & Gamble. Ένα βελούδινο διαζύγιο, όπως μας λέει και ο πρόεδρος της Rolco Βιανίλ κ. Θανάσης Σουρουλίδης, ο οποίος για πρώτη φορά μιλά στο B.S. για την εταιρεία του.
Άνθρωπος χαμηλού προφίλ, ο κ. Σουρουλίδης αν και διαθέτει μακρόχρονη παρουσία στα ελληνικά επιχειρηματικά δρώμενα, επιλέγει να μην αναφέρεται ο ίδιος στα επιτεύγματά του, αλλά να αφήνει την ίδια την αγορά να τον κρίνει. Μιλώντας για την περίοδο συμπόρευσης με την Procter & Gamble φαίνεται να κρατά μόνο τις καλές στιγμές. «Ένας γάμος, όπως κι ένα διαζύγιο, σαφώς έχουν τα αρνητικά αλλά και τα θετικά τους αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση η κοινή διαδρομή αλλά και ο χωρισμός μας χαρακτηρίστηκαν από πνεύμα πολιτισμού ενώ εκτιμώ πως έχει τη δική του αξία το γεγονός ότι επιλύσαμε τις όποιες διαφορές με συναίνεση» λέει.
Η Rolco ξαναχτυπά
Να όμως που η περιπέτεια της κοινής πορείας με την Procter & Gamble κατέληξε σε ένα νέο, ελπιδοφόρο ξεκίνημα για μια εταιρεία με παρουσία στην εγχώρια βιομηχανία εδώ και 61 χρόνια. Ένα come back που αποτελεί σημείο αναφοράς για το σύνολο της αγοράς. «Όταν το 2007 διακόψαμε τη συνεργασία με την Procter & Gamble είχαμε δύο επιλογές.
Είτε να διακόψουμε την παραγωγική μας δραστηριότητα και να πάμε σπίτια μας, με κόστος όμως την απώλεια θέσεων εργασίας, είτε να επανέλθουμε στην αγορά από άλλη βάση. Παρά την άποψη πολλών του στιλ “πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό”, πήραμε το ρίσκο και τελικά δικαιωθήκαμε», αναφέρει ο πρόεδρος της Rolco Βιανίλ. Κι όντως, η μεγάλη επιστροφή της οικογενειακής επιχείρησης πραγματοποιήθηκε σε πείσμα των αντίξοων συνθηκών. Ποιες ήταν αυτές; Η κυριαρχία των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων στον κλάδο των απορρυπαντικών, καθαριστικών και ειδών οικιακής χρήσης και φυσικά η πρωτόγνωρη οικονομική κρίση.
Κι όμως! Τα αποτελέσματα της φίρμας Planet δικαιώνουν αυτήν την επιλογή. «Κυριολεκτικά ξεκινήσαμε από το μηδέν. Είχαμε φυσικά το know how, δεν είχαμε όμως τα εμπορικά σήματα τα οποία μας είχαν κάνει γνωστούς στο καταναλωτικό κοινό. Με το λανσάρισμα πάντως του Planet εισπράξαμε μεγάλη αποδοχή. Ίσως λόγω της προϊστορίας μας, ίσως λόγω της καλής μας φήμης και του αξιόπιστου ονόματος της οικογένειάς μας, οι πελάτες μας αποδέχθηκαν με θέρμη, αναγνωρίζοντάς μας τη διάθεση για καινοτομία» αναφέρει ο κ. Σουρουλίδης.
Με επιχειρηματικό γονίδιο «Μολοκότου»
Με προσωπικό πάνω από 150 άτομα αλλά και πάντοτε μαζί με τα τέσσερά του αδέλφια και τη μια του εξαδέλφη, ο πρόεδρος της Rolco Βιανίλ φαίνεται να ποντάρει πάρα πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα. «Οι σχέσεις μας είναι πάντοτε πολύ καλές, γιατί είναι ξεκάθαρες. Κι αυτό διότι νιώθουμε σαν μια γροθιά» τονίζει ο επιχειρηματίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα αδέλφια Σουρουλίδη έχουν και άλλη μία εξόχως σημαντική οικογενειακή ρίζα, λόγω της μητέρας τους. Κι αυτό διότι ανήκουν στο γένος Μολοκότου, της γνωστής βιομηχανικής οικογένειας του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας.
Με την «Εύρηκα» στην Κύπρο
Όπως προσθέτει ο κ. Σουρουλίδης, η αναπτυξιακή λογική της εταιρείας είναι η παραγωγή νέων προϊόντων «με μέτρο». Αυτό που παραμένει αδιαπραγμάτευτο είναι η διάθεση για καινοτομία. «Πρωταρχικός μας στόχος είναι η σταθεροποίηση στην ελληνική αγορά και κατόπιν η όποια ανάπτυξη. Είμαστε εξάλλου ανοικτοί σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες, καθώς γενικώς επιχειρηματικά είμαστε ανοιχτοί. Ήδη ξεκινήσαμε συνεργασία με την εταιρεία Εύρηκα στην Κύπρο, όπου πηγαίνουμε πολύ καλά. Πρόκειται για μια πιλοτική διαδικασία, ενώ κατόπιν θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο επέκτασης και σε άλλες αγορές. Όπως καταλαβαίνεται, η λογική μας είναι να προχωρούμε βήμα-βήμα», λέει ο πρόεδρος της εταιρείας.
Επειδή η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινά από το σπίτι…
Η Rolco Βιανίλ σήμερα διαθέτει την πιο σύγχρονη παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διαθέτοντας πιστοποίηση με το Διεθνές Πρότυπο Ποιότητας ISO 9001:2000, ενώ το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) στοχεύει στη συνεχή βελτίωση και εξέλιξη των προϊόντων και υπηρεσιών. Δεν είναι τυχαίο και το γεγονός ότι η σειρά καθαριστικών Planet είναι μια ολοκληρωμένη σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών που σέβεται το περιβάλλον. Η δημιουργία της συγκεκριμένης σειράς βασίζεται στο σκεπτικό ότι η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινάει από το σπίτι μας με απλές καθημερινές συνήθειες. Η οικολογία αποτελεί πλέον προσιτή επιλογή και μέρος της καθημερινότητας.
Συστατικά 100% φυτικής προέλευσης, για να μη ρυπαίνουν
Τα planet περιέχουν ενεργά συστατικά 100% φυτικής προέλευσης ώστε να μην επιβαρύνουν το υδάτινο περιβάλλον. Οι ειδικά μελετημένες συσκευασίες είναι 100% ανακυκλώσιμες συνεισφέροντας στη μείωση των απορριμμάτων ενώ τα προϊόντα είναι πιστοποιημένα με το ευρωπαϊκό σήμα Ecolabel.
Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία δημιούργησε το business unit ROLCO B2B για να παρέχει στους Έλληνες επαγγελματίες εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες για τον καθαρισμό και την υγιεινή ιματισμού, επιφανειών και χώρων εστίασης. Ταυτόχρονα, η Rolco Βιανίλ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των μεγαλύτερων αλυσίδων super market στην αγορά ενώ πελάτες της είναι μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις τπου δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Συνεργασίες επίσης υπάρχουν και με τις μεγαλύτερες αλυσίδες Cash & Carry με τα προϊόντα ROLCO Professional για το εμπόριο.
Το σύνολο των πιο πάνω ενεργειών και δραστηριοτήτων, κατάφερε να δώσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων το 2009, της τάξεως του + 80%, σε μία γενική αρνητική οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας.
Βραβείο «Exceptional Manager 2009»
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ήλθε τον περασμένο μήνα η βράβευση με το βραβείο «Exceptional Manager 2009» που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Γουλανδρή στο πλαίσιο των βραβείων The Best Performers που του 9ου Συνέδριο Πωλήσεων.
Τα συγκεκριμένα βραβεία απονεμήθηκαν σε εταιρίες, οι οποίες κατάφεραν σε περίοδο κρίσης να αναπτύξουν τα προϊόντα, και τις πωλήσεις τους, δίνοντας ώθηση στην οικονομία ενώ παράλληλα προέβησαν σε επενδύσεις, κτίρια, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία σαν αυτή που διανύουμε.
«Σαφώς μια τέτοια βράβευση μάς χαροποιεί και μάς δίνει ώθηση να πάμε ακόμα πιο μπροστά», λέει ο κ. Θανάσης Σουρουλίδης. Παράλληλα συμπληρώνει: «Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζεται η προσπάθειά για καινοτομία και εξέλιξη, καθώς με την ανάπτυξη της νέας εμπορικής σειράς της Rolco, τα καινοτόμα προϊόντα planet δημιουργούν νέα δεδομένα για την ελληνική αγορά, οροθετώντας μία νέα εποχή στον άκρως ανταγωνιστικό χώρο των απορρυπαντικών και καθαριστικών, καθιστώντας την εταιρεία μια σύγχρονη ανταγωνιστική μονάδα διεθνών προδιαγραφών, με δομές, διαδικασίες και στελεχικό δυναμικό».
Και ποιος δεν έπλυνε με Rol…
Η ιστορία της ROLCO ξεκινάει το 1948, όταν ιδρύεται στο Μοσχάτο η πρώτη παραγωγική μονάδα χρωμάτων και απορρυπαντικών με την επωνυμία «ΒΙΑΝΙΛ Χρωματουργεία Μοσχάτου». Δέκα χρόνια αργότερα η ROLCO παρουσιάζει το πρώτο απορρυπαντικό σε μορφή σκόνης, προϊόν αποκλειστικά δικής της έρευνας και παραγωγής, γεγονός σπάνιο για τα ελληνικά, μετακατοχικά δεδομένα. Επρόκειτο για το περίφημο ROL. Ένα σήμα που έμελλε να γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο των απορρυπαντικών. Με την πρωτοποριακή, βιοδιασπώμενη σύνθεσή του, γρήγορα καθιερώνεται ως ο πιστός βοηθός της Ελληνίδας νοικοκυράς.
Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο επιτυχίας της οικογένειας Σουρουλίδη υπήρξε το ότι σε μια σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια, μια εταιρεία της πατρίδας μας σε χρόνια οικονομικής καχεξίας, ποντάρισε στην έρευνα δημιουργώντας νέα δεδομένα.
Όταν το 1968 λάνσαρε το «Ava»
Η εμπειρία και η διορατικότητα των ανθρώπων της εταιρείας, επιβεβαιώνονται το 1968 με το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος. Ο λόγος για το περίφημο AVA, το πρώτο προϊόν καθαρισμού πιάτων σε υγρή μορφή, το πρώτο «καλλυντικό στην κουζίνα σας», όπως έλεγε και η γνωστή διαφήμιση της εποχής.
Νέα ρεκόρ τότε σημειώνονται από την Rolco η οποία εξελίσσεται σε ηγέτιδα δύναμη της αγοράς.
Εδώ και δεκαετίες λοιπόν, τα προϊόντα της ROLCO βρίσκονται σε κάθε ελληνικό σπίτι και έχουν λύσει τα χέρια των νοικοκυρών, συνδυάζοντας υψηλή ποιότητα και ελκυστικές τιμές. Όμως σε κάθε περίπτωση, η Rolco δεν ήταν μόνο τα προϊόντά της. Πάνω από όλα, υπήρξε οι άνθρωποί της.
Το 1962, πρώτο έτος οργανωμένης βιομηχανικής παραγωγής και εμπορικής δραστηριότητας, η εταιρεία είχε μετοχικό κεφάλαιο 14 εκατομμυρίων (δραχμών τότε) στεγαζόταν σε ένα χώρο 6.000τ.μ. και απασχολούσε συνολικά μόλις 15 εργαζομένους. Σήμερα η ROLCO αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγική μονάδα απορρυπαντικών στην Ελλάδα και την πρώτη εταιρεία του κλάδου με προέλευση από την πατρίδα μας.
Οικολόγοι «από κούνια»
Στα «παράσημά» της είναι επίσης και το γεγονός πως στις αρχές της δεκαετίας του 70 με μια πρωτοποριακή κίνηση για την εποχή, επιτάχυνε τις εξελίξεις σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς υπήρξε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που παρήγαγε απορρυπαντικά με βιοδιασπώμενα συστατικά, υψηλότερου κόστους αλλά ευεργετικά για το περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία, συμπορευόμενη με τις διεθνείς εξελίξεις αλλά και για να εδραιωθεί έναντι του ανταγωνισμού υλοποίησε σειρά επενδύσεων που ανέρχονταν σε 11,5 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων και των εξοπλισμών της.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr