Γ. Μαγκριώτης: Επαναδιαπραγμάτευση για διόδια και αλλαγές στις αναθέσεις έργων

Γ. Μαγκριώτης: Επαναδιαπραγμάτευση για διόδια και αλλαγές στις αναθέσεις έργων

Φθηνότερα διόδια με ψαλίδισμα των δημοσίων εσόδων από τις συμβάσεις παραχώρησης και δημόσια έργα με έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη σχεδιάζει η κυβέρνηση, αφουγκραζόμενη τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών αλλά και την ανάγκη για περισσότερους χώρους πρασίνου.  

Αλλαγές προωθούνται  και στον τρόπο ανάθεσης των έργων με στόχο την διαφάνεια και την δημοσιοποίηση όλων των σταδίων κατασκευής. Το σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπεται να είναι ένα μείγμα μειοδοτικού συστήμ

Γ. Μαγκριώτης: Επαναδιαπραγμάτευση  για διόδια και  αλλαγές στις αναθέσεις  έργων

Φθηνότερα διόδια με ψαλίδισμα των δημοσίων εσόδων από τις συμβάσεις παραχώρησης και δημόσια έργα με έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη σχεδιάζει η κυβέρνηση, αφουγκραζόμενη τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών αλλά και την ανάγκη για περισσότερους χώρους πρασίνου.  

Αλλαγές προωθούνται  και στον τρόπο ανάθεσης των έργων με στόχο την διαφάνεια και την δημοσιοποίηση όλων των σταδίων κατασκευής. Το σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπεται να είναι ένα μείγμα μειοδοτικού συστήματος και μαθηματικού τύπου θα ετοιμαστεί πριν τα τέλη του χρόνου και θα μεσολαβήσει τρίμηνη διαβούλευση με στόχο να ψηφιστεί από τη βουλή το επόμενο εξάμηνο. 

Ένα θέμα όμως που  φαίνεται ότι επείγει για την κυβέρνηση είναι η αντιμετώπιση των αντιδράσεων για τα διόδια σε περιοχές που βρίσκονται κοντά στην Αθήνα.  

Χθες το ποτάμι της οργής από τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής ξεχείλισε όταν στα διόδια των Αφιδνών έσπασαν τις μπάρες προκειμένου να αποτρέψουν την πληρωμή των υψηλών κομίστρων που ακόμη και για διαδρομές μερικών χιλιομέτρων είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν 3,70 ευρώ.  

Εδώ και ένα  μήνα πολλοί από τους κατοίκους του  Ωρωπού, της Μαλακάσας και άλλων  κοντινών περιοχών αρνούνται να πληρώσουν  διόδια στις μετακινήσεις τους και  οι υπάλληλοι της Ιονίας Οδού, της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται το έργο προσπαθούν να αποφύγουν την ένταση, καταγράφοντας τα στοιχεία τους και τον αριθμό της κυκλοφορίας των ΙΧ. Αυτό όμως αποτελεί μια προσωρινή λύση και σίγουρα δεν λύνει το πρόβλημα.  

Προσφυγές στο ΣτΕ για τα διόδια  

Ήδη η κοινότητα  Κρυονερίου έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ για την ακύρωση της σύμβασης ενώ την περασμένη Παρασκευή νέα προσφυγή κατέθεσαν από κοινού η Ομοσπονδία Συλλόγων Ωρωπού και οι κοινότητες Μαλακάσας και Αφιδνών.  

Η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα ξεκινήσει άμεσα την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, με στόχο από τις αρχές του χρόνου να υπάρξει λύσει στο πρόβλημα.  

Σύμφωνα με τον  υφυπουργό υποδομών, μεταφορών και  δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, «ο κόσμος πληρώνει σήμερα ακριβά διόδια γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ ενσωμάτωσε σε αυτά και έμμεσους φόρους υπέρ του κράτους, με πρόσχημα την αξιοποίηση τους για την κατασκευή δημοσίων έργων την επόμενη δεκαετία. Στην πραγματικότητα οι τοπικές κοινωνίες θα πληρώσουν από σήμερα αυτό που έπρεπε μελλοντικά να πληρώσει ο κρατικός προϋπολογισμός μέσα από τη γενική φορολογία. Είναι μια απολύτως νεοφιλελεύθερη επιλογή που εμείς δεν την αποδεχόμαστε και θα την αλλάξουμε».  

Κλείσιμο

Ο κ. Μαγκριώτης υποστηρίζει ότι με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2007 τα διόδια προβλέπεται σχεδόν να διπλασιαστούν με τις δύο προβλεπόμενες αυξήσεις μέχρι τις αρχές του 2011.  

Το σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης αναμένεται να ετοιμαστεί πριν το τέλος  του χρόνου αλλά στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι διαδικασίες  δεν θα είναι γρήγορες καθώς οι αλλαγές θα πρέπει να επικυρωθούν  από τη βουλή αλλά και από την  ΕΕ ενώ για αυτές θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι τράπεζες, ο ρόλος των οποίων είναι καθοριστικός στην χρηματοδότηση των έργων.  

«Πράσινα» έργα  

Ο Θεσσαλονικιός  πολιτικός ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις αρχές του υπουργείου περιβάλλοντος  και τονίζει ότι πρέπει να ανατραπεί η λογική της «πίσσας και του τσιμέντου» από τα έργα με στόχο την επανάκτηση δημόσιων χώρων και χώρων πρασίνου στα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με υφυπουργό στο σχεδιασμό και στην κατασκευή των δημόσιων αλλά και των ιδιωτικών υποδομών θα ενισχυθεί ο παράγοντας του περιβαλλοντικά αποδεκτού έργου, τόσο όσον αφορά τα υλικά όσο και τη χρήση του και θα υπάρξει αναβάθμιση και θεσμοθέτηση του ρόλου του γεωπόνου.  

Την Παρασκευή  από την Λάρισα ο κ. υφυπουργός δημοσίων έργων, εξαπέλυσε επίθεση στην διακυβέρνηση της ΝΔ και στους χειρισμούς της στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, κατηγορώντας την για ψεύτικες υποσχέσεις σε ότι αφορά την διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων. Όπως είπε «η ΝΔ πέντε φορές «έπαιξε» το ΕΣΠΑ σε κάθε περιφέρεια και σε κάθε Νομό, διαφήμιζε, παρ’ ότι αυτό είναι κοινοτική οδηγία, πως το 80 % του ΕΣΠΑ θα πάει την Περιφέρεια» και πρόσθεσε ότι το 50 % του τομεακού προγράμματος του ΥΠΕΧΩΔΕ έχει δεσμευθεί για τη χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης.  

Υποστήριξε μάλιστα ότι η κυβέρνηση θα ρίξει στην αγορά περισσότερα μικρά και μεσαία έργα που ζητούν επίμονα οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης