Σε συνθήκες αποπληθωρισμού παραμένει η ελληνική οικονομία
Σε συνθήκες αποπληθωρισμού παραμένει η ελληνική οικονομία
Σε μηνιαία βάση, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις σε γαλακτοκομικά-αυγά (0,7%), νωπά φρούτα (16,5%), τσιγάρα (0,9%), βενζίνη (0,8%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (21,5%) και ξενοδοχεία (3,1%)
Σε συνθήκες αποπληθωρισμού παραμένει η ελληνική οικονομία, καθώς τον Ιούνιο εφέτος ο πληθωρισμός μειώθηκε 2,2% από μείωση 2,1% τον Μάιο 2015 και έναντι μείωσης 1,1% τον Ιούνιο 2014.
Σε μηνιαία βάση, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις σε γαλακτοκομικά-αυγά (0,7%), νωπά φρούτα (16,5%), τσιγάρα (0,9%), βενζίνη (0,8%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (21,5%) και ξενοδοχεία (3,1%). Επίσης ο τιμάριθμος επιβαρύνθηκε σε σύγκριση με τον Μάιο κατά 0,65 μονάδες από την επαναφορά των τιμών στα επίπεδα πριν από το θερινό 10ήμερο εκπτώσεων. Στον αντίποδα, μειώσεις τιμών υπήρξαν σε νωπά λαχανικά (13%), ενοίκια κατοικιών (0,6%), φυσικό αέριο (3,4%), φαρμακευτικά προϊόντα (3,1%) και είδη ατομικής φροντίδας (0,6%).
Σε ετήσια βάση, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε νωπά λαχανικά (6%), νωπά φρούτα (2,9%), ελαιόλαδο (11,5%), αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (11,3%), καφέ (5%), τσιγάρα (3,8%), τιμολόγια ΔΕΗ (2%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (8,9%) και ξενοδοχεία (4,5%). Αντίθετα, οι σημαντικότερες μειώσεις τιμών αφορούσαν, μεταξύ άλλων, σε ψωμί (1,4%), γαλακτοκομικά- αυγά (0,6%), ζάχαρη (10,5%), κρέατα (0,6%), ένδυση- υπόδηση (3,6%), έπιπλα (2,5%), μεγάλες οικιακές συσκευές (4%), φαρμακευτικά προϊόντα (1,6%), βενζίνη (7,5%), εισιτήρια θεάτρων (16,3%) και ασφάλιση οχημάτων (12,4%).
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή του Ιουνίου 2015 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2014, προκύπτει µείωση 2,2% έναντι µείωσης 1,1% που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2014 προς το 2013.
Σε μηνιαία βάση, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις σε γαλακτοκομικά-αυγά (0,7%), νωπά φρούτα (16,5%), τσιγάρα (0,9%), βενζίνη (0,8%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (21,5%) και ξενοδοχεία (3,1%). Επίσης ο τιμάριθμος επιβαρύνθηκε σε σύγκριση με τον Μάιο κατά 0,65 μονάδες από την επαναφορά των τιμών στα επίπεδα πριν από το θερινό 10ήμερο εκπτώσεων. Στον αντίποδα, μειώσεις τιμών υπήρξαν σε νωπά λαχανικά (13%), ενοίκια κατοικιών (0,6%), φυσικό αέριο (3,4%), φαρμακευτικά προϊόντα (3,1%) και είδη ατομικής φροντίδας (0,6%).
Σε ετήσια βάση, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε νωπά λαχανικά (6%), νωπά φρούτα (2,9%), ελαιόλαδο (11,5%), αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (11,3%), καφέ (5%), τσιγάρα (3,8%), τιμολόγια ΔΕΗ (2%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (8,9%) και ξενοδοχεία (4,5%). Αντίθετα, οι σημαντικότερες μειώσεις τιμών αφορούσαν, μεταξύ άλλων, σε ψωμί (1,4%), γαλακτοκομικά- αυγά (0,6%), ζάχαρη (10,5%), κρέατα (0,6%), ένδυση- υπόδηση (3,6%), έπιπλα (2,5%), μεγάλες οικιακές συσκευές (4%), φαρμακευτικά προϊόντα (1,6%), βενζίνη (7,5%), εισιτήρια θεάτρων (16,3%) και ασφάλιση οχημάτων (12,4%).
Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή του Ιουνίου 2015 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2014, προκύπτει µείωση 2,2% έναντι µείωσης 1,1% που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2014 προς το 2013.
Η εξέλιξη αυτή, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 7,1% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.
γ) Κατά 2,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 1,3% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των φαρµακευτικών προϊόντων.
ε) Κατά 3,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών και της µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.
στ) Κατά 1,7% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές και θέατρα.
ζ) Κατά 3,1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
η) Κατά 0,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.
θ) Κατά 4,7% της οµάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των προσωπικών ειδών, των ειδών ατοµικής φροντίδας και της ασφάλισης οχηµάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, καφές, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση κυρίως των τιµών στο ψωµί, ζάχαρη κοινή, γαλακτοκοµικά και αυγά, κρέατα γενικά.
β) Κατά 2,5% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
Επίσης, ο γενικός δείκτης τον µήνα Ιούνιο 2015 σε σύγκριση µε τον Μάιο 2015, παρουσίασε αύξηση 0,6% έναντι αύξησης επίσης 0,6% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε 1,1% τον Ιούνιο από μείωση 1,4% τον Μάιο εφέτος και έναντι µείωσης 1,5% που σηµειώθηκε τον Ιούνιο 2014. Σε μηνιαία βάση, αυξήθηκε 0,9% έναντι αύξησης 0,5% πέρυσι.
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 7,1% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.
γ) Κατά 2,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 1,3% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των φαρµακευτικών προϊόντων.
ε) Κατά 3,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών και της µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.
στ) Κατά 1,7% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές και θέατρα.
ζ) Κατά 3,1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
η) Κατά 0,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.
θ) Κατά 4,7% της οµάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των προσωπικών ειδών, των ειδών ατοµικής φροντίδας και της ασφάλισης οχηµάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, καφές, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση κυρίως των τιµών στο ψωµί, ζάχαρη κοινή, γαλακτοκοµικά και αυγά, κρέατα γενικά.
β) Κατά 2,5% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
Επίσης, ο γενικός δείκτης τον µήνα Ιούνιο 2015 σε σύγκριση µε τον Μάιο 2015, παρουσίασε αύξηση 0,6% έναντι αύξησης επίσης 0,6% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε 1,1% τον Ιούνιο από μείωση 1,4% τον Μάιο εφέτος και έναντι µείωσης 1,5% που σηµειώθηκε τον Ιούνιο 2014. Σε μηνιαία βάση, αυξήθηκε 0,9% έναντι αύξησης 0,5% πέρυσι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα