ΝΔ: Μόνο στη φαντασία του κυρίου Βαρουφάκη άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση άδεια ταμεία
ΝΔ: Μόνο στη φαντασία του κυρίου Βαρουφάκη άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση άδεια ταμεία
Προπαγάνδα χαρακτηρίζει το γαλάζιο επιτελείο τα περί «τρύπας» 2 δισ. ευρώ
Τις πληροφορίες ότι η κυβέρνηση βρήκε «τρύπα» 2 δισ ευρώ στο πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 επιχειρεί να αντικρούσει η ΝΔ.
Πηγές από το γαλάζιο επιτελείο κάνουν λόγο για προπαγάνδα.
«Πότε το ανακάλυψε αυτό η Κυβέρνηση; 50 ημέρες μετά τις εκλογές; Μα άλλα δεν έλεγε μέχρι χθες; Ή τώρα που τελείωσε το «θέατρο» της διαπραγμάτευσης και η «δημιουργική ασάφεια» δίνει τη θέση της στην ουσιαστική διαπραγμάτευση, αρχίζει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και τα αδιέξοδα των επιλογών της; Άλλωστε ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν αυτός που σε όλες τις τοποθετήσεις του μέχρι σήμερα υποστήριζε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 είναι 1,5% του ΑΕΠ; Που χρόνος όμως για να ασχοληθεί με το Υπουργείο του και να μάθει την πραγματικότητα; Προηγούνται οι πανεπιστημιακές διαλέξεις, οι κοσμοπολίτικες φωτογραφήσεις, οι αμέτρητες συνεντεύξεις...και φυσικά όλα αυτά εκτός Ελλάδας!».
Και συνεχίζουν, αναφέροντας: «Ο κ. Βαρουφάκης δεν είναι αυτός που στις τοποθετήσεις του στο Eurogroup έλεγε ότι ο στόχος για το 2015 πρέπει να τεθεί στο ύψος του 2014, δηλαδή να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και το 2015 (αντί για στόχο 3% του ΑΕΠ). Το ξέχασε ή ψάχνει δικαιολογίες για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων και την υπογραφή ενός νέου Μνημονίου, με αποκλειστική ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης, αφού με την πολιτική της οδηγεί τη χώρα πίσω στα ελλείμματα;».
Διαβάστε τι λέει η Συγγρού για την «τρύπα» 2 δισ. ευρώ στο πρωτογενές πλεόνασμα του 2014
Η Κυβέρνηση, με τη γνωστή μέθοδο των διαρροών και των non-papers, αρχίζει να «ψελίζει» ότι βρήκε το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 πολύ χαμηλότερο από το στόχο που είχε τεθεί (1,5% του ΑΕΠ). Συνεπώς, υπάρχει ένα δημοσιονομικό κενό περίπου 2 δισ. ευρώ για το οποίο δήθεν ευθύνεται η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Η προπαγάνδα όμως έχει και τα όριά της!
Πηγές από το γαλάζιο επιτελείο κάνουν λόγο για προπαγάνδα.
«Πότε το ανακάλυψε αυτό η Κυβέρνηση; 50 ημέρες μετά τις εκλογές; Μα άλλα δεν έλεγε μέχρι χθες; Ή τώρα που τελείωσε το «θέατρο» της διαπραγμάτευσης και η «δημιουργική ασάφεια» δίνει τη θέση της στην ουσιαστική διαπραγμάτευση, αρχίζει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και τα αδιέξοδα των επιλογών της; Άλλωστε ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν αυτός που σε όλες τις τοποθετήσεις του μέχρι σήμερα υποστήριζε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 είναι 1,5% του ΑΕΠ; Που χρόνος όμως για να ασχοληθεί με το Υπουργείο του και να μάθει την πραγματικότητα; Προηγούνται οι πανεπιστημιακές διαλέξεις, οι κοσμοπολίτικες φωτογραφήσεις, οι αμέτρητες συνεντεύξεις...και φυσικά όλα αυτά εκτός Ελλάδας!».
Και συνεχίζουν, αναφέροντας: «Ο κ. Βαρουφάκης δεν είναι αυτός που στις τοποθετήσεις του στο Eurogroup έλεγε ότι ο στόχος για το 2015 πρέπει να τεθεί στο ύψος του 2014, δηλαδή να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και το 2015 (αντί για στόχο 3% του ΑΕΠ). Το ξέχασε ή ψάχνει δικαιολογίες για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων και την υπογραφή ενός νέου Μνημονίου, με αποκλειστική ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης, αφού με την πολιτική της οδηγεί τη χώρα πίσω στα ελλείμματα;».
Διαβάστε τι λέει η Συγγρού για την «τρύπα» 2 δισ. ευρώ στο πρωτογενές πλεόνασμα του 2014
Η Κυβέρνηση, με τη γνωστή μέθοδο των διαρροών και των non-papers, αρχίζει να «ψελίζει» ότι βρήκε το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 πολύ χαμηλότερο από το στόχο που είχε τεθεί (1,5% του ΑΕΠ). Συνεπώς, υπάρχει ένα δημοσιονομικό κενό περίπου 2 δισ. ευρώ για το οποίο δήθεν ευθύνεται η προηγούμενη Κυβέρνηση.Η προπαγάνδα όμως έχει και τα όριά της!
Αναρωτιέται κανείς, πότε το ανακάλυψε αυτό η Κυβέρνηση; 50 ημέρες μετά τις εκλογές; Μα άλλα δεν έλεγε μέχρι χθες; Ή τώρα που τελείωσε το «θέατρο» της διαπραγμάτευσης και η «δημιουργική ασάφεια» δίνει τη θέση της στην ουσιαστική διαπραγμάτευση, αρχίζει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και τα αδιέξοδα των επιλογών της;
Άλλωστε ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν αυτός που σε όλες τις τοποθετήσεις του μέχρι σήμερα υποστήριζε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 είναι 1,5% του ΑΕΠ; Που χρόνος όμως για να ασχοληθεί με το Υπουργείο του και να μάθει την πραγματικότητα; Προηγούνται οι πανεπιστημιακές διαλέξεις, οι κοσμοπολίτικες φωτογραφήσεις, οι αμέτρητες συνεντεύξεις...και φυσικά όλα αυτά εκτός Ελλάδας!
Ο κ. Βαρουφάκης δεν είναι αυτός που στις τοποθετήσεις του στο Eurogroup έλεγε ότι ο στόχος για το 2015 πρέπει να τεθεί στο ύψος του 2014, δηλαδή να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και το 2015 (αντί για στόχο 3% του ΑΕΠ). Το ξέχασε ή ψάχνει δικαιολογίες για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων και την υπογραφή ενός νέου Μνημονίου, με αποκλειστική ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης, αφού με την πολιτική της οδηγεί τη χώρα πίσω στα ελλείμματα;
Η αλήθεια είναι η εξής:
Η χώρα, το 2014, θα επιτύχει, για 2η συνεχόμενη χρονιά, πρωτογενές πλεόνασμα.
Αυτό εκτιμάται, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής, να διαμορφωθεί περίπου στο 0,5% του ΑΕΠ, ίσως και χαμηλότερα.
Αυτό το δημοσιονομικό αποτέλεσμα είναι πολύ χαμηλότερο από το στόχο του 1,5% του ΑΕΠ που είχε τεθεί για το 2014.
Παρά το γεγονός ότι η επίτευξή του ήταν απολύτως εφικτή το Νοέμβριο του 2014.
Αυτό άλλωστε είχε υποστηρίξει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Φθινοπωρινή της Έκθεση (Νοέμβριος 2014).
Αυτό κατέγραφε και η Τροϊκα (τα ίδια ακριβώς πρόσωπα με τα οποία συνομιλεί σήμερα η Κυβέρνηση και μάλιστα ταυτόχρονα - αλήθεια δεν θα έρχονταν ξεχωριστά οι «θεσμοί»; - σε Αθηναϊκά ξενοδοχεία με κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο...), η οποία και δεν «έβλεπε» κανένα δημοσιονομικό κενό για το 2014.
Και αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, όπου τονίζεται ότι, σε δημοσιονομική βάση, πολλές κατηγορίες εσόδων και όχι δαπανών των 2 πρώτων μηνών του επόμενου έτους (δηλαδή του 2015), καταγράφονται στο προηγούμενο έτος (δηλαδή στο 2014). Άρα επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2014.
Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία, σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή σε αυτό που περιλαμβάνονται τα πάντα (το Κράτος, η Κεντρική Διοίκηση, οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και η Τοπική Αυτοδιοίκηση), το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν 3,7 δισ. ευρώ το 11μηνο του 2014.
Ενώ έπεσε στα 2,2 δισ. ευρώ το 12μηνο του 2014.
Και διαμορφώθηκε μόλις στα 420 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2015 (δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα στοιχεία για το δίμηνο του 2015 που θα επηρεάσουν το 2014, αλλά η δυσμενής τάση είναι σαφής).
Που οφείλεται συνεπώς αυτή η μεγάλη μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος από τον Δεκέμβριο του 2014;
Ιδιαίτερα μάλιστα όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση πέτυχε οι δαπάνες να διαμορφωθούν κάτω και από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού, περίπου κατά 1 δισ. ευρώ (οι δαπάνες διαμορφώθηκαν στα 51,1 δισ. ευρώ, έναντι εκτίμησης για 52,1 δισ. ευρώ);
Ουσιαστικά η υστέρηση οφείλεται, στα έσοδα του Προϋπολογισμού, όπου και η απόκλιση υπερβαίνει τα 3 δισ. ευρώ. Και αυτό για τους παρακάτω, κυρίως, λόγους:
1ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση άνω του 1 δισ. ευρώ στα έσοδα από φόρο εισοδήματος, κυρίως προς το τέλος του έτους (περίπου 500 εκατ. ευρώ) και τους πρώτους 2 μήνες του 2015 (επιπλέον περίπου 500 εκατ. ευρώ) [που όπως είπαμε δημοσιονομικά ενσωματώνονται στο 2014], λόγω της αβεβαιότητας προκήρυξης και τελικά διεξαγωγής των εκλογών, των Κυβερνητικών ασαφειών, των πολυάριθμων, ακόμη και μετεκλογικών εξαγγελιών της (μεταξύ των οποίων η προτροπή στους πολίτες να μην πληρώνουν τους φόρους τους), της ανοικτής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές.
2ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση περίπου 200 εκατ. ευρώ στο ΦΠΑ πετρελαιοειδών, λόγω της σημαντικής μείωσης των διεθνών τιμών πετρελαίου. Και εδώ δεν υπάρχει ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης, η οποία άλλωστε και μείωσε τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ενισχύοντας το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.
3ον. Επιστράφησαν 250 εκατ. ευρώ περισσότεροι φόροι έναντι του στόχου, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και άρα και η ρευστότητα στην οικονομία.
4ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση περίπου 400 εκατ. ευρώ στα ταμειακά έσοδα του ΠΔΕ λόγω μη ωρίμανσης των εκτελούμενων έργων από το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και της μετάβασης από το προηγούμενο ΕΣΠΑ στη νέα προγραμματική περίοδο, και επιπλέον απόκλιση 500 εκατ. ευρώ (λογιστική εγγραφή) στην πραγματοποίηση αιτημάτων για επιστροφές από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος. Το ποσό αυτό φυσικά και θα εισπραχθεί μέσα στο 2015 (ή και αργότερα), βελτιώνοντας αντίστοιχα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Τονίζεται ότι η απόκλιση στα αιτήματα δεν συνεπάγεται την απώλεια των κοινοτικών πόρων που είχαν προβλεφθεί και δεν επηρεάζουν τη δέσμευση της χώρας σε σχέση με την απορρόφησή τους, η οποία και ικανοποιήθηκε.
5ον. Παρατηρήθηκε απόκλιση άνω των 250 εκατ. ευρώ στα προσδοκώμενα έσοδα από τη συμμετοχή των πολιτών στο πρόγραμμα αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία, με μεγάλη ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης η οποία και υποστήριζε ότι αυτό θα το αλλάξει.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών, η απόκλιση είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού δεν εισπράχθηκαν 1,9 δισ. ευρώ ως κέρδη από τα ομόλογα που διακρατούν οι κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος λόγω μη ολοκλήρωσης της συμφωνίας με τους δανειστές.
Αυτό το ποσό που δεν εισπράχθηκε το 2014, εκτιμάται ότι θα εισπραχθεί το 2015, βελτιώνοντας αντίστοιχα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Πρόκειται για το ποσό που η Κυβέρνηση θέλει να εισπράξει το 2015, για να βελτιώσει την εικόνα των εσόδων του έτους.
Το ποσό όμως αυτό, όπως και κατά το παρελθόν, δεν μετράει στην αξιολόγηση του προγράμματος από τους δανειστές.
Και κάτι ακόμη: εκτός του πρωτογενούς πλεονάσματος, σύμφωνα με το Δελτίο Δημοσίου Χρέους, τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου ήταν 2,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014 (2.574,2 εκατ. ευρώ) [από 2,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2014]. Άρα η προηγούμενη Κυβέρνηση μόνο στη φαντασία του κ. Βαρουφάκη έχει αφήσει άδεια ταμεία.br>
Άλλωστε ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν αυτός που σε όλες τις τοποθετήσεις του μέχρι σήμερα υποστήριζε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014 είναι 1,5% του ΑΕΠ; Που χρόνος όμως για να ασχοληθεί με το Υπουργείο του και να μάθει την πραγματικότητα; Προηγούνται οι πανεπιστημιακές διαλέξεις, οι κοσμοπολίτικες φωτογραφήσεις, οι αμέτρητες συνεντεύξεις...και φυσικά όλα αυτά εκτός Ελλάδας!
Ο κ. Βαρουφάκης δεν είναι αυτός που στις τοποθετήσεις του στο Eurogroup έλεγε ότι ο στόχος για το 2015 πρέπει να τεθεί στο ύψος του 2014, δηλαδή να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και το 2015 (αντί για στόχο 3% του ΑΕΠ). Το ξέχασε ή ψάχνει δικαιολογίες για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων και την υπογραφή ενός νέου Μνημονίου, με αποκλειστική ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης, αφού με την πολιτική της οδηγεί τη χώρα πίσω στα ελλείμματα;
Η αλήθεια είναι η εξής:
Η χώρα, το 2014, θα επιτύχει, για 2η συνεχόμενη χρονιά, πρωτογενές πλεόνασμα.
Αυτό εκτιμάται, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής, να διαμορφωθεί περίπου στο 0,5% του ΑΕΠ, ίσως και χαμηλότερα.
Αυτό το δημοσιονομικό αποτέλεσμα είναι πολύ χαμηλότερο από το στόχο του 1,5% του ΑΕΠ που είχε τεθεί για το 2014.
Παρά το γεγονός ότι η επίτευξή του ήταν απολύτως εφικτή το Νοέμβριο του 2014.
Αυτό άλλωστε είχε υποστηρίξει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Φθινοπωρινή της Έκθεση (Νοέμβριος 2014).
Αυτό κατέγραφε και η Τροϊκα (τα ίδια ακριβώς πρόσωπα με τα οποία συνομιλεί σήμερα η Κυβέρνηση και μάλιστα ταυτόχρονα - αλήθεια δεν θα έρχονταν ξεχωριστά οι «θεσμοί»; - σε Αθηναϊκά ξενοδοχεία με κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο...), η οποία και δεν «έβλεπε» κανένα δημοσιονομικό κενό για το 2014.
Και αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, όπου τονίζεται ότι, σε δημοσιονομική βάση, πολλές κατηγορίες εσόδων και όχι δαπανών των 2 πρώτων μηνών του επόμενου έτους (δηλαδή του 2015), καταγράφονται στο προηγούμενο έτος (δηλαδή στο 2014). Άρα επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2014.
Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία, σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή σε αυτό που περιλαμβάνονται τα πάντα (το Κράτος, η Κεντρική Διοίκηση, οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και η Τοπική Αυτοδιοίκηση), το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν 3,7 δισ. ευρώ το 11μηνο του 2014.
Ενώ έπεσε στα 2,2 δισ. ευρώ το 12μηνο του 2014.
Και διαμορφώθηκε μόλις στα 420 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2015 (δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα στοιχεία για το δίμηνο του 2015 που θα επηρεάσουν το 2014, αλλά η δυσμενής τάση είναι σαφής).
Που οφείλεται συνεπώς αυτή η μεγάλη μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος από τον Δεκέμβριο του 2014;
Ιδιαίτερα μάλιστα όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση πέτυχε οι δαπάνες να διαμορφωθούν κάτω και από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού, περίπου κατά 1 δισ. ευρώ (οι δαπάνες διαμορφώθηκαν στα 51,1 δισ. ευρώ, έναντι εκτίμησης για 52,1 δισ. ευρώ);
Ουσιαστικά η υστέρηση οφείλεται, στα έσοδα του Προϋπολογισμού, όπου και η απόκλιση υπερβαίνει τα 3 δισ. ευρώ. Και αυτό για τους παρακάτω, κυρίως, λόγους:
1ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση άνω του 1 δισ. ευρώ στα έσοδα από φόρο εισοδήματος, κυρίως προς το τέλος του έτους (περίπου 500 εκατ. ευρώ) και τους πρώτους 2 μήνες του 2015 (επιπλέον περίπου 500 εκατ. ευρώ) [που όπως είπαμε δημοσιονομικά ενσωματώνονται στο 2014], λόγω της αβεβαιότητας προκήρυξης και τελικά διεξαγωγής των εκλογών, των Κυβερνητικών ασαφειών, των πολυάριθμων, ακόμη και μετεκλογικών εξαγγελιών της (μεταξύ των οποίων η προτροπή στους πολίτες να μην πληρώνουν τους φόρους τους), της ανοικτής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές.
2ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση περίπου 200 εκατ. ευρώ στο ΦΠΑ πετρελαιοειδών, λόγω της σημαντικής μείωσης των διεθνών τιμών πετρελαίου. Και εδώ δεν υπάρχει ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης, η οποία άλλωστε και μείωσε τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ενισχύοντας το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.
3ον. Επιστράφησαν 250 εκατ. ευρώ περισσότεροι φόροι έναντι του στόχου, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και άρα και η ρευστότητα στην οικονομία.
4ον. Παρατηρήθηκε υστέρηση περίπου 400 εκατ. ευρώ στα ταμειακά έσοδα του ΠΔΕ λόγω μη ωρίμανσης των εκτελούμενων έργων από το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και της μετάβασης από το προηγούμενο ΕΣΠΑ στη νέα προγραμματική περίοδο, και επιπλέον απόκλιση 500 εκατ. ευρώ (λογιστική εγγραφή) στην πραγματοποίηση αιτημάτων για επιστροφές από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος. Το ποσό αυτό φυσικά και θα εισπραχθεί μέσα στο 2015 (ή και αργότερα), βελτιώνοντας αντίστοιχα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Τονίζεται ότι η απόκλιση στα αιτήματα δεν συνεπάγεται την απώλεια των κοινοτικών πόρων που είχαν προβλεφθεί και δεν επηρεάζουν τη δέσμευση της χώρας σε σχέση με την απορρόφησή τους, η οποία και ικανοποιήθηκε.
5ον. Παρατηρήθηκε απόκλιση άνω των 250 εκατ. ευρώ στα προσδοκώμενα έσοδα από τη συμμετοχή των πολιτών στο πρόγραμμα αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία, με μεγάλη ευθύνη της παρούσας Κυβέρνησης η οποία και υποστήριζε ότι αυτό θα το αλλάξει.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών, η απόκλιση είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού δεν εισπράχθηκαν 1,9 δισ. ευρώ ως κέρδη από τα ομόλογα που διακρατούν οι κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος λόγω μη ολοκλήρωσης της συμφωνίας με τους δανειστές.
Αυτό το ποσό που δεν εισπράχθηκε το 2014, εκτιμάται ότι θα εισπραχθεί το 2015, βελτιώνοντας αντίστοιχα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Πρόκειται για το ποσό που η Κυβέρνηση θέλει να εισπράξει το 2015, για να βελτιώσει την εικόνα των εσόδων του έτους.
Το ποσό όμως αυτό, όπως και κατά το παρελθόν, δεν μετράει στην αξιολόγηση του προγράμματος από τους δανειστές.
Και κάτι ακόμη: εκτός του πρωτογενούς πλεονάσματος, σύμφωνα με το Δελτίο Δημοσίου Χρέους, τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου ήταν 2,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014 (2.574,2 εκατ. ευρώ) [από 2,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2014]. Άρα η προηγούμενη Κυβέρνηση μόνο στη φαντασία του κ. Βαρουφάκη έχει αφήσει άδεια ταμεία.br>
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα