Στασινούλιας – Jerome Loubere, τα παιδιά της “Carrefour”

Στασινούλιας – Jerome Loubere, τα παιδιά της “Carrefour”

Είναι δύο μάνατζερ που προέρχονται από την ίδια επιχειρηματική σχολή. Από μια κοινή πολυεθνική «μήτρα». Ο πρώτος ανέλαβε, έπειτα από μακρά πορεία αναμονής, διευθύνων σύμβουλός της. Ο δεύτερος την αποχαιρετά, με έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά και -περισσότερο- τα πολυεθνικά δεδομένα τρόπο. Οι κύριοι Βασίλης Στασινούλιας και Jerome Loubere μιλούν την ίδια γλώσσα, αφού ανήκουν (ο δεύτερος μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα) στη νέα γενιά «Carrefour». Σε μια ομάδα στε

Στασινούλιας – Jerome Loubere, τα παιδιά της “Carrefour”

Είναι δύο μάνατζερ που προέρχονται από την ίδια επιχειρηματική σχολή. Από μια κοινή πολυεθνική «μήτρα». Ο πρώτος ανέλαβε, έπειτα από μακρά πορεία αναμονής, διευθύνων σύμβουλός της. Ο δεύτερος την αποχαιρετά, με έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά και -περισσότερο- τα πολυεθνικά δεδομένα τρόπο. Οι κύριοι Βασίλης Στασινούλιας και Jerome Loubere μιλούν την ίδια γλώσσα, αφού ανήκουν (ο δεύτερος μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα) στη νέα γενιά «Carrefour». Σε μια ομάδα στελεχών της κορυφαίας πολυεθνικής της Ευρώπης και δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας στον πλανήτη, η οποία πρωτοστατεί στην επανάσταση των τριαντάρηδων.


ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΑΣΙΝΟΥΛΙΑΣ
Το καλό παιδί που νίκησε τον «σοβινισμό» των Γάλλων

Σεμνά και ταπεινά ανέλαβε τα ηνία της «Carrefour», σπάζοντας την παράδοση της πολυεθνικής για την εθνικότητα των manager.
Την προηγούμενη εβδομάδα τα τηλέφωνα των στελεχών της αγοράς πήραν φωτιά. «Τα έμαθες; Ο Βασίλης ανέλαβε την ηγεσία της “Carrefour”». Κι όταν λέμε «Βασίλης» αναφερόμαστε στον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του πολυεθνικού ομίλου στη χώρα μας, κ. Βασίλη Στασινούλια. Εναν άνθρωπο για τον οποίο οι πολλοί φίλοι αλλά και οι ελάχιστοι εχθροί του προτιμούν να αποκαλούν με το μικρό του όνομα. Στο απαραίτητο τηλεφωνικό ρεπορτάζ μετά την είδηση οι απόψεις συνεργατών αλλά και ανταγωνιστών τού διεθνούς κολοσσού στην Ελλάδα, ομολογουμένως, παρουσίαζαν μια αξιοσημείωτη… μονοτονία. «Α, ο Βασίλης είναι πολύ καλό παιδί», μας είπε ο πρόεδρος μεγάλης βιομηχανίας τροφίμων, ενώ ανάλογοι υπήρξαν οι έπαινοι ακόμα και από λιανεμπόρους - ανταγωνιστές της γαλλικής εταιρείας.

Ποιος όμως είναι ο μάνατζερ που ανέλαβε πριν από λίγες ημέρες την τύχη της μεγαλύτερης εν Ελλάδι πολυεθνικής και πρώτης σε επίπεδο εργαζόμενων (σ.σ.: απασχολεί περί τους 12.000 υπαλλήλους) ιδιωτικής εταιρείας; Στέλεχος της μεγάλης οικογένειας Μαρινόπουλου, ο κ. Στασινούλιας, με τη σεμνή του στάση στα πράγματα και με την πάντοτε προσηνή παρουσία του έχει καταφέρει έναν μικρό άθλο. Κι αυτό διότι ελάχιστα είναι τα τοπικά στελέχη ανά τον κόσμο που επιλέγονται από τα κεντρικά της «Carrefour», για να καλύψουν τις πρώτες διευθυντικές θέσεις στις θυγατρικές της. Οσοι εξάλλου γνωρίζουν τους Γάλλους εκτιμούν ότι ο επιχειρηματικός σοβινισμός τους «σπάει κόκαλα». Οχι όμως πλέον στην «Carrefour», η οποία ξέρει τον τρόπο να καινοτομεί σε όλα τα επίπεδα. Σπάζοντας την κυριαρχία των τριών μέχρι στιγμής Γάλλων μάνατζερ (Uzan, Fleury, Loubere) ο κ. Στασινούλιας με την παρουσία του έρχεται να καταδείξει κάτι παραπάνω: το γεγονός πως η «Carrefour» κατατάσσει πλέον την ελληνική θυγατρική, αλλά και συνολικά την αγορά μας, στις ώριμες ευρωπαϊκές κι όχι σε αυτές που θα πρέπει να τις έχει υπό το άγρυπνο πολυεθνικό της μάτι. Οι εποχές δηλαδή που έστελνε η εταιρεία τον μάνατζερ «ειδικών αποστολών» κ. Didier Fleury να μαζέψει την κατάσταση έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Γέννημα – θρέμμα των Μαρινόπουλων
Ξεκινώντας τη διαδρομή του στην εταιρεία «Νίκη» της οικογένειας Μαρινόπουλου πολύ πριν από την εξαγορά μεριδίου από την «Carrefour», ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου γνωρίζει άριστα το περιβάλλον της εταιρείας. Κατά την εξαγορά της πλειοψηφίας του ομίλου από τη γαλλική εταιρεία, έγινε αμέσως το δεξί χέρι των διοικητικών στελεχών από το εξωτερικό, διευκολύνοντάς τους στις διαπραγματεύσεις με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, αλλά και στη διαχείριση κρίσεων. Η γνώση της ελληνικής αγοράς, αλλά και των σκοπέλων που αυτή κρύβει, σε συνδυασμό με τις σπουδές του στη Γαλλία, τον βοήθησε στο να κερδίσει την εμπιστοσύνη των προϊσταμένων του όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και στα κεντρικά του ομίλου στο Παρίσι. Τόσο καλή ήταν η συνεργασία που είχε, ώστε του ανατέθηκε η διεύθυνση της προσπάθειας επέκτασης του ομίλου στον χώρο του franchising.

Οπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές πάντως, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου δεν θα ανατρέψει πάγιες τακτικές και πολιτικές. Ούτε φυσικά θα απαρνηθεί την εικόνα του συνεργάσιμου με το σύνολο της αγοράς στελέχους. Χαρακτηριστική των διαθέσεών του υπήρξε η παρουσία στο Μέγαρο Μουσικής την περασμένη Δευτέρα στο event που διοργάνωσε η Coca-Cola 3E για τα 25 χρόνια παρουσίας της «Amita» στην ελληνική αγορά. Οσο κι αν κάποιοι στοιχημάτιζαν πως δεν θα παραβρεθεί, λόγω της αναβάθμισής του, πήγε. Και μάλιστα δήλωσε με έμφαση: «Τίποτα δεν άλλαξε». Σεμνά και ταπεινά δηλαδή, αλλά πραγματικά και σε όλο του το μεγαλείο.

20 καταστήματα στη Βουλγαρία
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις άμεσες προτεραιότητές του είναι η τόνωση της παρουσίας του ομίλου «Carrefour» στη Βουλγαρία, με τη δημιουργία μέσα στα επόμενα 4 χρόνια 20 σούπερ μάρκετ, η επένδυση στην Ελλάδα σε μεγάλα καταστήματα, ειδικότερα στην περιφέρεια, και η διαχείριση της αγοράς της Κύπρου, όπου θα εγκαινιάζονται περί τα 2 καταστήματα σούπερ μάρκετ ανά έτος. Επίσης, στα σχέδιά του είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των σχέσεων με τους Ελληνες προμηθευτές και βιομηχάνους, αφού παγκοσμίως η «Carrefour» δίνει μεγάλη έμφαση στην ισορροπία εισαγωγών από τις διεθνείς αγορές και προμηθειών από το εσωτερικό της κάθε χώρας.

Ως άνθρωπος χαμηλών τόνων όμως -σε μια εταιρεία που τους λατρεύει- ο κ. Στασινούλιας αναμένεται να μην προκαλέσει κραδασμούς και αρνητικές σχέσεις ούτε με το επίσημο κράτος. Εξάλλου, ο ίδιος έχει βιώσει από κοντά όλες τις επίπονες διαπραγματεύσεις με τη νυν αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις για ευαίσθητα θέματα όπως το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ή τον πόλεμο με τις κατά τόπους νομαρχίες. Επίσης, μετά τη μεταγραφή στην «Pepsico» του γνωστού στελέχους στον χώρο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και επικοινωνίας με τα ΜΜΕ, κυρίας Αναστασίας Μακαριγάκη, θα επιδιώξει τη δημιουργία μιας νέας υπό αυτόν ομάδας διαχείρισης των εταιρικών θεμάτων.

Κλείσιμο

Ενας από τους παράλληλους στόχους του θα είναι η συνέχιση των θετικών χρήσεων της «Carrefour - Μαρινόπουλος», ενδεχομένως περνώντας και σε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων από το +6,3% του 2006 και το +7% του 2007. Γεγονός πάντως είναι πως αναλαμβάνει μια εταιρεία που διακρίνεται από υγεία και από τη διάθεση κατάληψης επιπλέον μεριδίων σε μια αγορά που το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, λόγω θεμάτων ανταγωνισμού. Από τη μεριά τους, οι εγχώριες βιομηχανίες θεωρούν πλεονέκτημα την παρουσία ενός ανθρώπου τον οποίο γνωρίζουν καλά και όχι την τοποθέτηση κάποιου στελέχους από το εξωτερικό, το οποίο θα χρειαζόταν αρκετό καιρό για να εγκλιματιστεί.


JEROME LOUBERE
Ο «Ελληνας» Γάλλος που απαρνήθηκε το Παρίσι για χάρη του Μαρινόπουλου.

Το τζούντο, η αγάπη του για την πατρίδα μας και η φιλία του με τον Αντώνη Ρέμο.
Οταν πριν από δύο χρόνια είχαμε γράψει πως ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της «Carrefour» στην Ελλάδα κ. Jerome Loubere ήταν φανατικός λάτρης της χώρα μας, «κολλημένος» με το φαγητό και τις φυσικές ομορφιές της και ότι στο αυτοκίνητό του αντί για τα ρομαντικά γαλλικά τραγούδια προτιμά να ακούει τον Αντώνη Ρέμο, κανένας δεν πίστευε πως ο διεθνής μάνατζερ εννοούσε αυτά που μας έλεγε. Να όμως που με την πραγματικά πρωτότυπη μεταγραφή του από τον πολυεθνικό κολοσσό της «Carrefour» στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Μαρινόπουλου (ΦΑΜΑΡ, «Starbucks», GAP, «Grand Optical» κ.ά.) αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Η ελληνολατρεία σε όλο της το μεγαλείο.

Η πρόσφατη μεταπήδηση στο νέο του πόστο υπήρξε μια έκπληξη πρώτου μεγέθους. Κι αυτό διότι δεν υπάρχει προηγούμενο μεταγραφής ξένου μάνατζερ από πολυεθνική σε ελληνική εταιρεία, κατά τη διάρκεια της θητείας του στη χώρα μας. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η πολυεθνική είναι ο κολοσσός «Carrefour». Κι όμως, ο κ. Loubere, ο άνθρωπος που μοιάζει σαν δίδυμος αδελφός του γνωστού Γάλλου ηθοποιού Ζεράρ Ντεπαρντιέ έκανε το μεγάλο άλμα, εκπλήσσοντας ακόμα και τους πιο κοντινούς του συνεργάτες. Εγκατέλειψε δηλαδή την επιχειρηματική οικογένεια της «Carrefour», άφησε μια πολυεθνική που ως τόπο καταγωγής έχει την ίδια του την πατρίδα και όλα τα παραπάνω για τα μάτια της οικογένειας Μαρινόπουλου. Στην Ελλάδα, ενδεχομένως μια τέτοια κίνηση να την εκλαμβάναμε ως «αλλαξοπιστία». Στη Γαλλία ίσως και να είναι «business as usual».

Για όσους γνωρίζουν όμως… Carrefourικά, η μεταπήδηση Loubere δεν υπήρξε κεραυνός εν αιθρία. Κι αυτό διότι η προσωπική του σχέση με τον κ. Πάνο Μαρινόπουλο και συνολικά με τη γνωστή ελληνική επιχειρηματική οικογένεια ήταν πολύ καλή και στενή. Οταν λοιπόν ήρθε η πρόταση συνεργασίας, ο ίδιος άδραξε την ευκαιρία, αλλάζοντας όχι μόνο επιχείρηση αλλά και τρόπο ζωής. Κι αυτό επειδή ο ίδιος δείχνει διατεθειμένος να μείνει για πολλά χρόνια ακόμα στην Ελλάδα και να μην είναι ένας ακόμα διεθνής μάνατζερ-κομήτης.

Μιλάει, τρώει, φέρεται ελληνικά και τραγουδάει Ρέμο
Την αγάπη του για τη χώρα μας βέβαια την είχε δείξει σε όλη τη διάρκεια της θητείας του εδώ. Είναι από τους ελάχιστους ξένους μάνατζερ που έχει μάθει να μιλάει ελληνικά (και μάλιστα πολύ καλά), ενώ δεν δίστασε να υιοθετήσει και πολλά στοιχεία του ελληνικού τρόπου ζωής. Δεν λέει όχι σε ένα καλό ξενύχτι (μαζί με τη σύζυγό του στην οποία είναι αφοσιωμένος), του αρέσει να παρακολουθεί ποδόσφαιρο (ακόμα και ελληνικές ομάδες), ενώ πηγαίνει να παρακολουθήσει με χαρά και τον φίλο του Αντώνη Ρέμο. Τέτοια είναι δε η αγάπη του για τη μουσική της χώρας μας, που κατά τη θητεία του στην «Carrefour» χορήγησε σειρά μουσικών συναυλιών, ενώ πολλοί τον θυμούνται στη συναυλία του γνωστού Ελληνα τραγουδιστή στη Λευκωσία να σιγοψιθυρίζει πολλά από τα γνωστά τραγούδια του.

Γεγονός είναι πως ο monsieur Loubere, στα τρία χρόνια παρουσίας του στο πηδάλιο της «Carrefour», την πήγε αρκετά βήματα μπροστά. Ηταν μόλις 35 ετών όταν ανέλαβε τη διοίκησή της και εφάρμοσε μια πιο εξωστρεφή πορεία, αφήνοντας κατά μέρους τα φοβικά σύνδρομα με τα οποία η πολυεθνική αντιμετώπιζε την ελληνική αγορά. Ως πρώην αθλητής του τζούντο εξάλλου, ήξερε πως «αν δεν φας και ξύλο, πρώτος δεν γίνεσαι». Σύντομα λοιπόν η εταιρεία ξέφυγε από τους σκοπέλους των πολιτικών πιέσεων και των αρνητικών εις βάρος της ΜΜΕ, επενδύοντας σε ένα πιο κοινωνικό πρόσωπο.

Παράλληλα, με τις ενέργειές του και χάρη στη διοικητική ομάδα που δημιούργησε (η οποία κατ’ εξαίρεσιν δεν βασιζόταν αποκλειστικά σε στελέχη από τη Γαλλία αλλά και από την Ελλάδα) η εταιρεία παρουσίασε αλματώδη βελτίωση στα οικονομικά αποτελέσματα και διεκδίκησε κάτι παραπάνω: το να καταστεί η χώρα μας βαλκανικό κέντρο επιχειρήσεων του πολυεθνικού κολοσσού. Κάπως έτσι, ο κ. Loubere κέρδισε τη Βουλγαρία, αφού η ελληνική «Carrefour» είναι αυτή που έχει αναλάβει την εποπτεία ανάπτυξης της εν λόγω γειτονικής αγοράς. Ανάλογες περγαμηνές υπήρξαν και στην ανάπτυξη της κυπριακής αγοράς.

ΤΙ ΑΦΗΝΕΙ ΠΡΟΙΚΑ ΣΤΗΝ «CARREFOUR»
Επί των ημερών του, η «Carrefour» παγίωσε τη δύναμή της, με πωλήσεις που άγγιξαν τα 2,7 δισ. ευρώ! Η Ελλάδα μάλιστα υπήρξε η πλέον αναπτυξιακή αγορά για λογαριασμό της «Carrefour» σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Ολα τα παραπάνω επιτρέπουν στη νέα διοίκηση της «Carrefour» να ονειρεύεται μέχρι το 2011 πωλήσεις που θα φθάσουν τα 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,4 δισ. ευρώ θα προέρχονται μόνο από την Ελλάδα, 300 εκατ. ευρώ από τη Βουλγαρία και άλλα τόσα από την Κύπρο.

Σε ό,τι αφορά στα καινούρια του καθήκοντα στον όμιλο Μαρινόπουλου η παρουσία του συμπίπτει με τον οραματισμό εκ μέρους της γνωστής οικογένειας μιας εταιρείας με ταχύτερο βηματισμό στο εξωτερικό, και ειδικότερα στα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.

Ο Γάλλος μάνατζερ λοιπόν, με το πολυεθνικό προφίλ και τις γνωριμίες που διαθέτει, θα βοηθήσει καίρια προς αυτόν τον προσανατολισμό, σε μια περίοδο όπου ο όμιλος Μαρινόπουλου, με τα καινούρια εμπορικά σήματα που έχει αποκτήσει, επιδιώκει να καταστεί σημαντικός περιφερειακός παίκτης στο εμπόριο αλλά και στα φάρμακα. Οπως αναφέρουν μάλιστα κύκλοι της αγοράς, η ώρα κατά την οποία η οικογένεια Μαρινόπουλου θα κοιτάξει πιο δυνατά τις ξένες αγορές και θα δηλωθεί ως μια «υπερτοπική πολυεθνική δύναμη» δεν είναι πλέον πολύ μακριά.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης