Σε… άλλο μήκος κύματος για τα λιμάνια

Σε… άλλο μήκος κύματος για τα λιμάνια

Στον… δικό τους κόσμο φαίνεται ότι ζουν η κυβέρνηση και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια. Πιο συγκεκριμένα, την ώρα που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης έβγαινε, χθες το μεσημέρι, από το πρωθυπουργικό γραφείο και δήλωνε ότι όλα βαίνουν καλώς στην υπόθεση για την παραχώρηση σε ιδιώτες των Σ.ΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος αποφάσιζε να συνεχίσουν οι εργαζόμενοι τις κινητοποιήσεις τους απέχοντας από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα

Σε… άλλο μήκος κύματος για τα λιμάνια

Στον… δικό τους κόσμο φαίνεται ότι ζουν η κυβέρνηση και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια. Πιο συγκεκριμένα, την ώρα που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης έβγαινε, χθες το μεσημέρι, από το πρωθυπουργικό γραφείο και δήλωνε ότι όλα βαίνουν καλώς στην υπόθεση για την παραχώρηση σε ιδιώτες των Σ.ΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος αποφάσιζε να συνεχίσουν οι εργαζόμενοι τις κινητοποιήσεις τους απέχοντας από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, ενώ στις 5 Μαρτίου θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία. Η συνέχιση των κινητοποιήσεων, για τρίτο συνεχόμενο μήνα, είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει έμφραγμα στην αγορά, εν όψει και της εορτής του Πάσχα που είναι στα τέλη Απριλίου.

Η μεταρρύθμιση
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση στη λιμενική βιομηχανία που βρίσκεται τώρα στο Λογιστήριο του Κράτους, θα σταλεί στη Βουλή μέσα στις επόμενες 15 ημέρες προκειμένου να ψηφισθεί. Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα προηγηθεί του Ασφαλιστικού, γεγονός που καταδεικνύει «την πρεμούρα» της κυβέρνησης για να κλείσει το θέμα αυτό.

Ο Γιώργος Βουλγαράκης, μετά το τέλος της συνάντησης με τον πρωθυπουργό, επεσήμανε: «Είχαμε μια συνεργασία με τον πρωθυπουργό για όλα τα θέματα που αφορούν στα λιμάνια. Τον ενημέρωσα ότι η διαδικασία προχωρά κανονικά. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από όλους τους μεγάλους οίκους και τους παγκόσμιους διαχειριστές, οι οποίοι ήδη έχουν πάρει τεύχη διακηρύξεως να συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία».

Ο υπουργός συμπλήρωσε: «Ο νόμος ο οποίος διασφαλίζει πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων έχει περάσει από τη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή. Από την όλη διαδικασία, πρέπει να πω ότι είμαστε εντός των στόχων μας και εντός των πλαισίων που είχαμε θέσει από την αρχή. Συνεπώς, μπορεί να αναπτυχθεί το σχέδιο για τη λιμενική ελληνική βιομηχανία με βάση το δεδομένο ότι αυτές οι διακηρύξεις και οι παραχωρήσεις προχωράνε πάρα πολύ καλά».

Οι πολυεθνικές
Στο μέτωπο των επενδυτών, οι πολυεθνικές συλλέγουν και μελετούν στοιχεία προκειμένου να καταθέσουν την προσφορά τους τόσο για το Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ όσο και της Θεσσαλονίκης. Μνημόνιο εμπιστευτικότητας με Πειραιά και Θεσσαλονίκη ώστε να έχουν πρόσβαση στη βάση δεδομένων των δύο εταιρειών έχουν υπογράψει η αραβική Dubai Ports World, η κινέζικη Cosco, η δανέζικη Moller Maersk, η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ και η P.S.A. από τη Σιγκαπούρη. Επίσης πρόσβαση στην πληροφόρηση έχουν αρκετές τράπεζες αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες.

Η θέση της Ε.Ε.
Η παραχώρηση τμήματος των εμπορικών δραστηριοτήτων σε τρίτους παρόχους υπηρεσιών μπορεί να αυξήσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα συνολικά, αφού μειώνει τους φραγμούς εισόδου και τονώνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των λιμένων. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Jacques Barrot, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μαργαρίτη Σχοινά.

Πιο συγκεκριμένα, ο επίτροπος αναφέρει ότι η διεξαγωγή διαγωνισμών παραχώρησης εμπορικών δραστηριοτήτων λιμένων σε τρίτους αποτελεί συνηθισμένη πρακτική, που έχει ακολουθήσει η πλειονότητα των σημαντικότερων ηπειρωτικών λιμανιών της Ε.Ε. σε πόλεις όπως είναι η Βαρκελώνη, το Αμστερνταμ, η Αμβέρσα, το Ρότερνταμ, η Βρέμη, η Χάβρη, το Αλχεθίρας και το Σίνες.

Το παραπάνω επιτυχημένο μοντέλο παραχώρησης -η διαδικασία και οι όροι της οποίας ελέγχονται αυτοδικαίως από την Επιτροπή- έχει σημαντική επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα των λιμένων συνολικά. Σύμφωνα με σχετική έρευνα στην οποία παραπέμπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να προκύψουν αγγίζουν το ποσό του ενός δισ. ευρώ σε βάθος χρόνου είκοσι ετών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης