Τομόκο Νάμπα; Τι είδε η Γιαπωνέζα;

Τομόκο Νάμπα; Τι είδε η Γιαπωνέζα;

Οποιος νομίζει ότι ο δρόμος για έναν νέο που προσπαθεί να στήσει μια δική του επιχείρηση στην Ιαπωνία είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, κάνει λάθος. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια γυναίκα επιχειρηματία που ξεκινάει στα 36 της να στήσει μια εταιρεία online υπηρεσιών. Η κυρία Τομόκο Νάμπα φαίνεται ότι κατάφερε να νικήσει προκαταλήψεις και στερεότυπα και να γίνει μία από τις ελάχιστες αυτοδημιούργητες businesswomen στην Ιαπωνία, έχοντας ήδη

Τομόκο Νάμπα; Τι είδε η Γιαπωνέζα;

Οποιος νομίζει ότι ο δρόμος για έναν νέο που προσπαθεί να στήσει μια δική του επιχείρηση στην Ιαπωνία είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, κάνει λάθος. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια γυναίκα επιχειρηματία που ξεκινάει στα 36 της να στήσει μια εταιρεία online υπηρεσιών. Η κυρία Τομόκο Νάμπα φαίνεται ότι κατάφερε να νικήσει προκαταλήψεις και στερεότυπα και να γίνει μία από τις ελάχιστες αυτοδημιούργητες businesswomen στην Ιαπωνία, έχοντας ήδη χτίσει μια ολόκληρη αυτοκρατορία online παιχνιδίων για κινητά τηλέφωνα.

Με προσωπικό 640 ατόμων η «DeNA», η εταιρεία που ίδρυσε η κυρία Νάμπα πριν από 10 χρόνια, λειτουργεί σήμερα το πιο δημοφιλές site κοινωνικής δικτύωσης για κινητά τηλέφωνα στην Ιαπωνία.

Το Mobagetown, όπως ονομάζεται -από τη σύντμηση των λέξων «Mobile game town»- συγκεντρώνει σήμερα περισσότερους από 14 εκατομμύρια χρήστες, περίπου το 1/10 του πληθυσμού της χώρας. Την περασμένη χρονιά η εταιρεία σημείωσε καθαρά κέρδη 8 δισ. γεν (84 εκατ. δολάρια), ενώ η χρηματιστηριακή αξία του 15%, ποσοστό που κατέχει η κυρία Νάμπα, έφτασε τα 22,6 δισ. γεν.

Αφού τελείωσε τις σπουδές της στο Χάρβαρντ, η τολμηρή Γιαπωνέζα επέστρεψε στο Τόκιο και άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία συμβούλων «McKinsey», πιστεύοντας ότι θα μπορούσε να αναρριχηθεί γρηγορότερα στην ιεραρχία δουλεύοντας για μια ξένη εταιρεία παρά για μια εγχώρια ιαπωνική.

Η επιλογή της αποδείχθηκε σωστή, καθώς σύντομα έγινε συνέταιρος στην εταιρεία, αποτελώντας μόλις την τρίτη γυναίκα στην Ιαπωνία που έφτανε σε τόσο υψηλό διοικητικό πόστο. Η ιδέα για την «DeNA», μάλιστα, γεννήθηκε κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με έναν πελάτη της «MacKinsey», τον πρόεδρο της «So-net», ενός παροχέα διαδικτυακών υπηρεσιών της «Sony».

Την εποχή εκείνη το αμερικανικό site δημοπρασιών eΒay αποτελούσε το νέο μεγάλο hit στις ΗΠΑ, αλλά στην Ιαπωνία οι διαδικτυακές δημοπρασίες δεν είχαν βρει ακόμα τη θέση τους στην αγορά. Η κυρία Νάμπα πρότεινε να καλύψει το κενό αυτό η «So-net». Η απάντηση του πελάτη ήταν ότι αν ήταν τόσο ενθουσιασμένη με την ιδέα, θα έπρεπε να την προχωρήσει η ίδια. Και αυτό ακριβώς έκανε.

Κλείσιμο

Τον Μάρτιο του 1999 η 36χρονη τότε κυρία Νάμπα βρέθηκε επικεφαλής της πρωτοεμφανιζόμενης «DeNA», κάνοντας αγώνα δρόμου για να προλάβει τις προθεσμίες για το ντεμπούτο της εταιρείας. Υστερα από οκτώ μήνες το site δημοπρασιών bidders ήταν έτοιμο.

Χάρη στον ευρύ κύκλο γνωριμιών της από τον επιχειρηματικό κόσμο, δεν δυσκολεύτηκε να συγκεντρώσει κεφάλαια για το εγχείρημά της. Μεταξύ των επενδυτών της συγκαταλέχθηκαν η «So-net», η εκδοτική εταιρεία «Recruit», οι χρηματιστηριακοί οίκοι Sumitomo και Mitsubishi καθώς και άλλοι venture κεφαλαιούχοι. Η ίδια φρόντισε να κρατήσει για τον εαυτό της το 1/3 της νέας εταιρείας.

Η αρχή για την «DeNA» και για την κυρία Νάμπα, οι ευθύνες της οποίας είχαν ανέβει κλίμακα, δεν ήταν ούτε εύκολη ούτε αλάνθαστη. Ενα από τα σφάλματά της ήταν ότι υπήρξε εξαιρετικά αργή στην ανάπτυξη των προϊόντων της, με αποτέλεσμα να την προλάβει τελικά η «Yahoo Japan», η οποία προσέφερε τις ίδιες υπηρεσίες με μεγαλύτερη κάλυψη και δωρεάν, ενώ η «DeNA» με χρέωση και σε δίκτυο που «κατέρρεε» κάθε 15 λεπτά.

Επί τέσσερις συνεχόμενες χρονιές η εταιρεία εμφάνιζε ζημίες, φτάνοντας στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Το 2003 η «DeNA» άρχισε επιτέλους να κερδίζει το χαμένο έδαφος, αποκτώντας σταθερή βάση πελατών και να επενδύει τα όποια κέρδη της στον ανασχεδιασμό των προϊόντων της.

Οι δημοπρασίες, οι Σαμουράι και το κινέζικο deal 

Υστερα από μήνες ερευνών αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη της στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Ετσι, το 2004 η «DeNA» ξεκίνησε τις δημοπρασίες μέσω κινητών τηλεφώνων και το 2006 ακολούθησε η «Mobagetown».

Η αρχική επιτυχία της «Mobagetown» οφειλόταν στα απλά της παιχνίδια, τα οποία οι χρήστες μπορούσαν να παίζουν δωρεάν, αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκε προσφέροντας μια σειρά ψυχαγωγικών υπηρεσιών από λογοτεχνία μέχρι προβλέψεις της μοίρας.

Την κύρια πηγή εσόδων της «DeNA» αποτελεί η πώληση «χαρακτήρων» στη συλλογική διαδικτυακή κοινότητα που έχει δημιουργήσει και των αξεσουάρ τους, όπως είναι τα σπαθιά των σαμουράι και τα ρούχα τους.

Το επόμενο βήμα για την ίδια αποτελεί η επέκταση εκτός συνόρων. Η «DeNA» βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις για συνεργασία με μια κινεζική εταιρεία, ενώ έχει φυσικά σχέδια και για την αγορά των ΗΠΑ.

who is who

# Το 1999 η κυρία Ναμόκο Νάμπα ιδρύει στο Τόκιο την «DeNA», με στόχο τον σχεδιασμό και τη λειτουργία μίας ιστοσελίδας δημοπρασιών στο Διαδίκτυο.

# Την ίδια χρονιά λειτουργεί η ιστοσελίδα δημοπρασιών bidders.

# Το 2001 η εταιρεία επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα bidders ως site δημοπρασιών και αγορών online.

# Το 2004 λειτουργεί το Pocket bidders, η ιστοσελίδα αγορών της «DeNA» μέσω κινητών τηλεφώνων.

# Το 2005 η «DeNA» εγγράφεται στο Χρηματιστήριο του Τόκιο

# Το 2006 η εταιρεία ιδρύει μια σειρά από θυγατρικές, όπως η «Mobakore», η «Paygent» και η «DeNA Beijing», και παράλληλα λειτουργεί νέες ιστοσελίδες, όπως η Mobagetown, ένα site κοινωνικής δικτύωσης και παιχνιδιών για χρήστες κινητών τηλεφώνων.

# Το 2007 η «DeNA» συνεχίζει με μια σειρά νέων ιστοσελίδων όπως η Shumee-to Club, η Soramaru και η Jia Jia Cheng.

# Το 2008 ιδρύεται στις ΗΠΑ η «DeNA Global».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης