Απάντηση του υπουργείου Οικονομικών στο πρωτοσέλιδο του «ΘΕΜΑτος» και η ανταπάντηση του «ΘΕΜΑτος»
Απάντηση του υπουργείου Οικονομικών στο πρωτοσέλιδο του «ΘΕΜΑτος» και η ανταπάντηση του «ΘΕΜΑτος»
Ανακοίνωση-απάντηση στο σημερινό μας πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, με τίτλο: «Θεοχάρηδες πάνω από τον πρωθυπουργό θα ελέγχουν τον προϋπολογισμό», εξέδωσε χθες αργά το βράδυ το υπουργείο Οικονομικών
Ανακοίνωση-απάντηση στο σημερινό μας πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, με τίτλο: «Θεοχάρηδες πάνω από τον πρωθυπουργό θα ελέγχουν τον προϋπολογισμό», εξέδωσε χθες αργά το βράδυ το υπουργείο Οικονομικών.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «η σύσταση Δημοσιονομικού Συμβουλίου στη χώρα μας δεν αποτελεί «σχέδιο των δανειστών», ούτε επιβάλλεται «με τρόπο ωμό από την τρόικα και τους δανειστές μας», και δεν ακολουθεί «τις δεσμεύσεις που μας επέβαλαν οι δανειστές».
Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Η αλήθεια είναι ότι βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας 2011/85/EU (άρθρα 4, 5, 6), τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης οφείλουν να ενημερώσουν ποιό Συμβούλιο/Φορέας θα παράγει τις μακροοικονομικές και δημοσιονομικές προβλέψεις και να δημοσιοποιούν τη μεθοδολογία που ακολουθείται.
Επίσης, το Συμβούλιο θα πρέπει να παρέχει, εγκαίρως, προειδοποίηση σε περίπτωση απόκλισης των προβλέψεων του Προϋπολογισμού.
Ήδη 12 κράτη-μέλη έχουν σε λειτουργία ή έχουν θεσπίσει Δημοσιονομικά Συμβούλια, ενώ και τα υπόλοιπα είναι σε φάση σχεδιασμού.
Το γεγονός μάλιστα ότι η σύνθεσή του αποφασίζεται από εθνικά όργανα προκύπτει και από την ακολουθούμενη διαδικασία επιλογής των μελών του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «η σύσταση Δημοσιονομικού Συμβουλίου στη χώρα μας δεν αποτελεί «σχέδιο των δανειστών», ούτε επιβάλλεται «με τρόπο ωμό από την τρόικα και τους δανειστές μας», και δεν ακολουθεί «τις δεσμεύσεις που μας επέβαλαν οι δανειστές».
Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Η αλήθεια είναι ότι βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας 2011/85/EU (άρθρα 4, 5, 6), τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης οφείλουν να ενημερώσουν ποιό Συμβούλιο/Φορέας θα παράγει τις μακροοικονομικές και δημοσιονομικές προβλέψεις και να δημοσιοποιούν τη μεθοδολογία που ακολουθείται.
Επίσης, το Συμβούλιο θα πρέπει να παρέχει, εγκαίρως, προειδοποίηση σε περίπτωση απόκλισης των προβλέψεων του Προϋπολογισμού.
Ήδη 12 κράτη-μέλη έχουν σε λειτουργία ή έχουν θεσπίσει Δημοσιονομικά Συμβούλια, ενώ και τα υπόλοιπα είναι σε φάση σχεδιασμού.
Το γεγονός μάλιστα ότι η σύνθεσή του αποφασίζεται από εθνικά όργανα προκύπτει και από την ακολουθούμενη διαδικασία επιλογής των μελών του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού από το υπουργείο Οικονομικών.
Από τον υπουργό Οικονομικών, το διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και τον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου καταρτίζεται κατάλογος επικρατέστερων υποψηφίων, με βάση αξιοκρατικά κριτήρια.
Το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέγει τα μέλη του Συμβουλίου μεταξύ των περιλαμβανόμενων στον κατάλογο.
Τα μέλη του Συμβουλίου εγκρίνονται από την ειδική μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Αντιλαμβάνεται συνεπώς κανείς ότι η επιλογή των μελών του Δημοσιονομικού Συμβουλίου είναι καθαρά ελληνική υπόθεση».
ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Από την ανάγνωση της ανακοίνωσης γίνεται φανερό ότι το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνει πλήρως το δημοσίευμα. Το σημείο αιχμής του δημοσιεύματος είναι ότι «τα μέλη της νέας αρχής δημοσιονομικού ελέγχου ΔΕΝ λαμβάνουν οδηγίες από οποιονδήποτε κυβερνητικό φορέα ή άλλον δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό, ΙΔΙΩΣ (σ.σ. εννοείται η νέα Αρχή ελέγχου) δεν λαμβάνει οδηγίες από τη Βουλή, το υπουργικό Συμβούλιο, τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών».
Δηλαδή, το θέμα δεν είναι πώς συγκροτείται το Συμβούλιο, αλλά πώς θα λειτουργεί και σε ποιον θα αναφέρεται όταν θα συγκροτηθεί. Και αυτό είναι ξεκάθαρο: θα λειτουργεί πάνω και πέρα από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του Ελληνικού λαού, την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό! Άλλωστε και ο κ. Χάρης Θεοχάρης με περίπου την ίδια διαδικασία εξελέγη και τα προβλήματα άρχισαν αργότερα με τα γνωστά αποτελέσματα και τις πολιτικές συνέπειες.
Ένα δεύτερο σημείο που παραβλέπει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών είναι πως η δημιουργία του Συμβουλίου συνδέεται απολύτως με τις μεταμνημονιακές υποχρεώσεις ης χώρας μας, αφού στην σελίδα 4 της έκθεσης, την οποία αποκαλύπτουμε, σαφώς τονίζεται πως «οι δημοσιονομικοί κανόνες συμβάλλουν στη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, προσαρμογή και πειθαρχία, καθώς και στη διατήρηση των επιθυμητών δημοσιονομικών επιδόσεων μετά τη λήξη εκτάκτων προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής».
Αντί λοιπόν κάποιοι να προσπαθούν να διαψεύσουν, ανεπιτυχώς, το ΘΕΜΑ ας δουν την ουσία του ζητήματος, γιατί με τις μεθόδους που ακολουθούν «δημιουργούν» τους νέους «Θεοχάρηδες», τους οποίους μετά τρέχουν να αντικαταστήσουν, καταβάλλοντας ένα τεράστιο πολιτικό κόστος και επιτρέποντας τις απαράδεκτες παρεμβάσεις των... Βρυξελλών.
Από τον υπουργό Οικονομικών, το διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και τον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου καταρτίζεται κατάλογος επικρατέστερων υποψηφίων, με βάση αξιοκρατικά κριτήρια.
Το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέγει τα μέλη του Συμβουλίου μεταξύ των περιλαμβανόμενων στον κατάλογο.
Τα μέλη του Συμβουλίου εγκρίνονται από την ειδική μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Αντιλαμβάνεται συνεπώς κανείς ότι η επιλογή των μελών του Δημοσιονομικού Συμβουλίου είναι καθαρά ελληνική υπόθεση».
ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Από την ανάγνωση της ανακοίνωσης γίνεται φανερό ότι το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνει πλήρως το δημοσίευμα. Το σημείο αιχμής του δημοσιεύματος είναι ότι «τα μέλη της νέας αρχής δημοσιονομικού ελέγχου ΔΕΝ λαμβάνουν οδηγίες από οποιονδήποτε κυβερνητικό φορέα ή άλλον δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό, ΙΔΙΩΣ (σ.σ. εννοείται η νέα Αρχή ελέγχου) δεν λαμβάνει οδηγίες από τη Βουλή, το υπουργικό Συμβούλιο, τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών».
Δηλαδή, το θέμα δεν είναι πώς συγκροτείται το Συμβούλιο, αλλά πώς θα λειτουργεί και σε ποιον θα αναφέρεται όταν θα συγκροτηθεί. Και αυτό είναι ξεκάθαρο: θα λειτουργεί πάνω και πέρα από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του Ελληνικού λαού, την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό! Άλλωστε και ο κ. Χάρης Θεοχάρης με περίπου την ίδια διαδικασία εξελέγη και τα προβλήματα άρχισαν αργότερα με τα γνωστά αποτελέσματα και τις πολιτικές συνέπειες.
Ένα δεύτερο σημείο που παραβλέπει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών είναι πως η δημιουργία του Συμβουλίου συνδέεται απολύτως με τις μεταμνημονιακές υποχρεώσεις ης χώρας μας, αφού στην σελίδα 4 της έκθεσης, την οποία αποκαλύπτουμε, σαφώς τονίζεται πως «οι δημοσιονομικοί κανόνες συμβάλλουν στη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, προσαρμογή και πειθαρχία, καθώς και στη διατήρηση των επιθυμητών δημοσιονομικών επιδόσεων μετά τη λήξη εκτάκτων προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής».
Αντί λοιπόν κάποιοι να προσπαθούν να διαψεύσουν, ανεπιτυχώς, το ΘΕΜΑ ας δουν την ουσία του ζητήματος, γιατί με τις μεθόδους που ακολουθούν «δημιουργούν» τους νέους «Θεοχάρηδες», τους οποίους μετά τρέχουν να αντικαταστήσουν, καταβάλλοντας ένα τεράστιο πολιτικό κόστος και επιτρέποντας τις απαράδεκτες παρεμβάσεις των... Βρυξελλών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα