Εφιάλτης η ανεργία και για τους ναυτικούς
«Αυξημένος είναι ο κίνδυνος διαταραχών στις εργασιακές σχέσεις των Ελλήνων ναυτικών στην αγορά». Τον κώδωνα του κινδύνου για το εργασιακό μέλλον των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται στην ακτοπλοία έκρουσε ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου με θέμα την παρουσίαση της ετήσιας έρευνας για την ελληνική ακτοπλοία.
«Ένας παράγοντας που χρίζει προσοχής είναι η βελτιστοποίηση το
«Αυξημένος είναι ο κίνδυνος διαταραχών στις εργασιακές σχέσεις των Ελλήνων ναυτικών στην αγορά». Τον κώδωνα του κινδύνου για το εργασιακό μέλλον των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται στην ακτοπλοία έκρουσε ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου με θέμα την παρουσίαση της ετήσιας έρευνας για την ελληνική ακτοπλοία.
«Ένας παράγοντας που χρίζει προσοχής είναι η βελτιστοποίηση του τρόπου πληρωμών των επιδοτήσεων. Διαχρονικά, οι εταιρείες που εργάζονται τον χειμώνα εξυπηρετώντας τις άγονες γραμμές βαδίζουν στην κόψη του ξυραφιού κατά την εαρινή περίοδο όταν η ρευστότητά τους ελαχιστοποιείται. Έτσι η οποιαδήποτε καθυστέρηση μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει την εταιρεία στην χρεοκοπία επιφέροντας μεγάλες αναταράξεις στον κλάδο, διαταράσσοντας τις σχέσεις εργοδοτών – εργαζομένων και εταιρειών – χρηματοδοτών – προμηθευτών. Το τελευταίο δωδεκάμηνο η αγορά τα γεύτηκε όλα αυτά τόσο με επισχέσεις πλοίων από τους ναυτικούς, όσο και με κατασχέσεις πλοίων από τράπεζες και προμηθευτές»τόνισε ο τραπεζίτης και προσέθεσε:
«Οι προοπτικές για το μέλλον χαρακτηρίζονται από σημαντικό βαθμό αβεβαιότητας ο οποίος απορρέει κυρίως από το διεθνές εξαιτερικά ασθενές οικονομικό περιβάλλον. Η φετινή σεζόν θα είναι ένα πολύ δυνατό τέστ κοπώσεως για τους ακτοπλόους καθώς η κίνηση που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη τόσο σε επιβάτες όσο και σε εμπορεύματα»
Όσο αφορά τη γενιότερη εικόνα της ελληνικής ακτοπλοϊας ορίζετια μέσα από τα 16 βασικά σημεία της έρευνας:
1. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση επηρεάζει την ακτοπλοϊκή αγορά.
2. Η προσφορά χωρητικότητας σε παλαιότερα πλοία ανέκαμψε λόγω της σημαντικής μείωσης για μεταφορές αλλά η χρηματοπιστωτική κρίση εξακολουθεί να επηρεάζει την κατασκευή νέων πλοίων.
3.Η ζήτηση ακτοπλοϊκών υπηρεσιών εμφανίζει σημάδια κόπωσης περιορίζοντας σημαντικά τα έσοδα και σε επέκταση τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.
4.Τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών παραμένουν ευάλωτα στις απότομες διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου και αναμένεται να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και στους επόμενους 12 μήνες.
5.Η πτωτική τάση του Αμερικανικού Νομίσμασματος συνεχίζεται εξισορροπώντας τη διακύμανση των τιμών καυσίμων.
6.Οι εταιρείες που έχουν προσανατολιστεί σε πλοία νέας τεχνολογίας θα είναι οι λιγότερο ευάλωτες στις υψηλές τιμές του πετρελαίου.
7.Σημαντικός αριθμός ελληνικών πλοίων ναυλώνεται στο εξωτερικό.
8.Περιορίζεται ο χώρος για νέες κινήσεις συγχωνεύσεων στην εσωτερική αγορά κυρίως σε εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης και πολλαπλής δραστηριότητας.
9.Καθυστέρηση στις δημιουργίες συνεργασιών με εταιρείες του εξωτερικού αλλά και στην επέκταση των εταιρειών σε διεθνείς αγορές.
10.Αυξημένος ο κίνδυνος χρεοκοπίας των μικρών εταιρειών του κλάδου λόγω καθυστέρησης επαναπροσδιορισμού των στρατηγικών και πολιτικών τους τόσο σε επίπεδο συνεργασιών και συνεργιών όσο και σε επίπεδο εσωτερικών λειτουργιών.
11.Ανησυχητικές διαστάσεις παίρνει η έλλειψη ισχυρής εκπροσώπησης του κλάδου των ακτοπλόων.
12.Αυξημένος ο κίνδυνος διαταραχών στις εργασιακές σχέσεις των Ελλήνων ναυτικών στην αγορά.
13.Έντονος προβληματισμός για ομαλή λειτουργία του αναβαθμισμένου συστήματος αξιολόγησης των δρομολογίων επιδοτούμενων γραμμών.
14.Αναποτελεσματικός και επικίνδυνος ο νέος τρόπος πληρωμής των επιχορηγήσεων από μη εξειδικευμένες κρατικές υπηρεσίες.
15.Η συσσώρευση μεγάλων ποσών χρεών κυρίως των μικρών εταιρειών προς ασφαλιστικά ταμεία, προμηθευτές καυσίμων κλπ. εγκυμονεί κινδύνους.
16.Ευκαιρίες στην ανάπτυξη του στόλου σε άλλες περιοχές και διεύρυνση του αγορών ενασχόλησης των εταιρειών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr