Ναυτιλία: Κέρδη για όποιον αγόρασε φορτηγά πλοία το 2009
«Όποιος αγόρασε φορτηγά πλοία αυτή την περίοδο, σε συνδυασμό με την άνοδο τα ης ναυλαγοράς βγάζει και κέρδος. Πρόβλημα έχουν όσοι αγόρασαν πέρσι και πρόπερσι.»
Την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια ναυλαγορά σκιαράφησε ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτιλιακών Συμβάσεων Ιωάννης Παχούλης, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για το «PIREAS» είναι η καθιερωμένη συνάντηση της Παγκόσμιας Ναυτιλ
«Όποιος αγόρασε φορτηγά πλοία αυτή την περίοδο, σε συνδυασμό με την άνοδο τα ης ναυλαγοράς βγάζει και κέρδος. Πρόβλημα έχουν όσοι αγόρασαν πέρσι και πρόπερσι.»
Την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια ναυλαγορά σκιαράφησε ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτιλιακών Συμβάσεων Ιωάννης Παχούλης, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για το «PIREAS» είναι η καθιερωμένη συνάντηση της Παγκόσμιας Ναυτιλίας την οποία διοργανώνει το Σωματείο Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (H.S.A.) από το 1991.
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι σήμερα ένα καινούργιο πλοίο για να το αγοράσεις κάνει όσο έκανε πέρσι ένα αντίστοιχης ηλικίας 20-22 ετών.»
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ναυλομεσιτών, μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η κρίση πλήττει πλέον και τα δεξαμενόπλοια.
Ο Ι. Παχούλης θεωρεί ότι η επόμενη ημέρα της ναυτιλίας εξαρτάται και πάλι από την Κίνα και το κατά πόσο θα αυξήσει τις εισαγωγές της για εσωτερική κατανάλωση και ανάπτυξη πλέον.
Παράλληλες πορείες
Την ίδια ώρα, την καλή, σε σχέση με τα τέλη του περασμένου χρόνου, πορεία της ναυλαγοράς ακολουθούν και οι τιμές των πλοίων.
«Συµπερασµατικά, διαµορφώνονται πράγµατι γενικά, αλλά µόνο στην Κίνα γρήγορα, βελτιωµένες συνθήκες στο οικονοµικό περιβάλλον των θαλάσσιων µεταφορών, µετά την περυσινή µείωσή τους κατά 2,6% και µεγαλύτερη υποχώρηση το α΄ τρίµηνο εφέτος. Σταδιακά µάλιστα συνεισφέρουν στην βελτίωση και οι υπόλοιπες BRIC, όπως δείχνει εκτός της Ινδίας, και η αύξηση της βιοµηχανικής παραγωγής της Βραζιλίας τον Απρίλιο. Βραδύτατη όµως θα είναι η αύξηση της συµµετοχής των µεγάλων οικονοµιών» επισημαίνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτιού οίκου G.Moundreas S.A.
«Γι’αυτό, οι επιφυλάξεις για την έκταση, την ισχύ και την διάρκεια της τρέχουσας ώθησης της ναυλαγοράς είναι ως ένα βαθµό δικαιολογηµένες, εάν λάβει κανείς υπ’όψη:
(α) τον βαθµό µονοµερούς εξάρτησης από τα τοννοµίλια Tubarao-Qingdao,
(β) την εποχικότητα των δηµητριακών,
(γ) την στασιµότητα των Supermax & Handies,
(δ) τις µαζικές αγορές υπερήλικων πλοίων από Κινέζους αντί των διαλυτηρίων,
(ε) την αποχή από τα διαλυτήρια και των υπόλοιπων υπερήλικων µόλις αυξάνονται οι προσδοκίες από κάποια βελτίωση των ναύλων και
(στ) όλα αυτά σε συνάρτηση µε τον όγκο των επερχοµένων παραδόσεων από τα ναυπηγεία.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr