Το 85% των εταιρειών στην Ελλάδα είναι επιχειρηματικά… ανήθικες
Το 85% των εταιρειών στην Ελλάδα είναι επιχειρηματικά… ανήθικες
Τι δείχνει έρευνα του Future Leaders
Πάνω από 8 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν εφαρμόζουν κανόνες επιχειρηματικής ηθικής, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στις εργασιακές σχέσεις.
Αυτό τουλάχιστον πιστεύουν οι νέοι στη χώρα μας, εργαζόμενοι και άνεργοι, με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε ο αστικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός Future Leaders σε ένα δείγμα ηλικίας 18 έως 27 ετών, εκ των οποίων ποσοστό 78% έχει εργασιακή εμπειρία κάτω του μισού έτους, 44% είναι άνεργοι και 51% είναι φοιτητές/ αποφοιτοι ΑΕΙ/ ΤΕΙ. Η Future Leaders είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρία (ΑΜΚΕ) που ιδρύθηκε το 2011, με μέλη της νέους απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μία ιδέα που ξεκίνησε ως μια πρωτοβουλία μεγάλων επιχειρήσεων και ιδιωτών.
Στο ερώτημα λοιπόν αν η επιχειρηματική ηθική χαρακτηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις ποσοστό 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι περισσότερες δεν εφαρμόζουν πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής, ενώ μόλις ένα 10% απάντησε θετικά.
Πώς αντιλαμβάνονται οι νέοι 18- 27 ετών ότι οι εταιρείες δεν έχουν επιχειρηματική ηθική; Το 64% των επιχειρηματικά «ανήθικων» εταιρειών αφορά προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις, ήτοι ότι δεν τηρείται το προσυμφωνημένο ωράριο, παρατηρούνται καθυστερήσεις ή ακόμη και μη καταβολή των δεδουλευμένων, ενώ δεν πληρώνονται οι υπερωρίες. Επίσης, οι διαδικασίες προσλήψεων στηρίζονται σε διακρίσεις ως προς τις οικογενειακές υποχρεώσεις των υποψηφίων εργαζομένων, τα όρια ηλικίας, το φύλο τους ή ακόμη και αν αυτοί είναι συστημένοι από ‘’γνωστούς’’. Επιπλέον ποσοστό 18% των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι ηθικό απέναντι στους καταναλωτές, τους προμηθευτές τους και το κράτος (παραπλανητικό μαρκετινγκ, κακή χρήση προσωπικών δεδομένων, έλλειψη καλής εξυπηρέτησης, αθέμιτος ανταγωνισμός, διαφθορά), ένα 15% δεν είναι ηθικό απέναντι στο περιβάλλον (η εταιρική κοινωνική ευθύνη γίνεται για λόγους διαφήμισης και προέχει το κέρδος, δε χρησιμοποιούν πράσινες πολιτικές) και ένα 3% απέναντι στην κοινωνία (εθελοντισμός ως άμισθη εργασία, μη ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, γενική αδιαφορία κ.α..).
Ως προς την στάση που κρατούν οι νέοι ηλικίας 18- 27 ετών στις επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής ποσοστό 33% απαντά ότι φροντίζει να ενημερώσει το άμεσο περιβάλλον του, ένα 24% δεν επιθυμεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του, ένα 23% ‘’σαμποτάρει’’ τις υπηρεσίες τους και ένα 11% προχωρά σε κάποια καταγγελία.
Στο ερώτημα σχετικά με το ποιος ευθύνεται τελικά για τη μη ύπαρξη επιχειρηματικής ηθικής, σε ένα ποσοστό 22% οι απαντήσεις σχετίζονται με την ύπαρξη ανταγωνισμού στην αγορά, ένα επιπλέον 22% επίσης η οικονομική κρίση, ενώ μόλις ένα 10% απαντά ότι η ευθύνη είναι των διοικήσεων των εταιρειών.
Αυτό τουλάχιστον πιστεύουν οι νέοι στη χώρα μας, εργαζόμενοι και άνεργοι, με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε ο αστικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός Future Leaders σε ένα δείγμα ηλικίας 18 έως 27 ετών, εκ των οποίων ποσοστό 78% έχει εργασιακή εμπειρία κάτω του μισού έτους, 44% είναι άνεργοι και 51% είναι φοιτητές/ αποφοιτοι ΑΕΙ/ ΤΕΙ. Η Future Leaders είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρία (ΑΜΚΕ) που ιδρύθηκε το 2011, με μέλη της νέους απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μία ιδέα που ξεκίνησε ως μια πρωτοβουλία μεγάλων επιχειρήσεων και ιδιωτών.
Στο ερώτημα λοιπόν αν η επιχειρηματική ηθική χαρακτηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις ποσοστό 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι περισσότερες δεν εφαρμόζουν πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής, ενώ μόλις ένα 10% απάντησε θετικά.
Πώς αντιλαμβάνονται οι νέοι 18- 27 ετών ότι οι εταιρείες δεν έχουν επιχειρηματική ηθική; Το 64% των επιχειρηματικά «ανήθικων» εταιρειών αφορά προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις, ήτοι ότι δεν τηρείται το προσυμφωνημένο ωράριο, παρατηρούνται καθυστερήσεις ή ακόμη και μη καταβολή των δεδουλευμένων, ενώ δεν πληρώνονται οι υπερωρίες. Επίσης, οι διαδικασίες προσλήψεων στηρίζονται σε διακρίσεις ως προς τις οικογενειακές υποχρεώσεις των υποψηφίων εργαζομένων, τα όρια ηλικίας, το φύλο τους ή ακόμη και αν αυτοί είναι συστημένοι από ‘’γνωστούς’’. Επιπλέον ποσοστό 18% των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι ηθικό απέναντι στους καταναλωτές, τους προμηθευτές τους και το κράτος (παραπλανητικό μαρκετινγκ, κακή χρήση προσωπικών δεδομένων, έλλειψη καλής εξυπηρέτησης, αθέμιτος ανταγωνισμός, διαφθορά), ένα 15% δεν είναι ηθικό απέναντι στο περιβάλλον (η εταιρική κοινωνική ευθύνη γίνεται για λόγους διαφήμισης και προέχει το κέρδος, δε χρησιμοποιούν πράσινες πολιτικές) και ένα 3% απέναντι στην κοινωνία (εθελοντισμός ως άμισθη εργασία, μη ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, γενική αδιαφορία κ.α..).
Ως προς την στάση που κρατούν οι νέοι ηλικίας 18- 27 ετών στις επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής ποσοστό 33% απαντά ότι φροντίζει να ενημερώσει το άμεσο περιβάλλον του, ένα 24% δεν επιθυμεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του, ένα 23% ‘’σαμποτάρει’’ τις υπηρεσίες τους και ένα 11% προχωρά σε κάποια καταγγελία.
Στο ερώτημα σχετικά με το ποιος ευθύνεται τελικά για τη μη ύπαρξη επιχειρηματικής ηθικής, σε ένα ποσοστό 22% οι απαντήσεις σχετίζονται με την ύπαρξη ανταγωνισμού στην αγορά, ένα επιπλέον 22% επίσης η οικονομική κρίση, ενώ μόλις ένα 10% απαντά ότι η ευθύνη είναι των διοικήσεων των εταιρειών.
Σημειωτέον ότι οι βασικές πηγές ενημέρωσης για τους νέους και τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα σήμερα είναι το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον, τα workshops, τα ειδησεογραφικά sites αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- facebook.
Πηγή: www.newmoney.gr
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα