OΛΠ: Επιστροφή στα κέρδη προ φόρων και αύξηση τζίρου κατά 46,6% στο τρίμηνο
Με το δεξί μπήκε στο 2009 ο ΟΛΠ και η μπόρα των ζημιών διαδέχθηκε η …ηλιοφάνεια της κερδοφορίας. Το α’ τρίμηνο ο κύκλος εργασιών καταγράφει αύξηση κατά 46,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,9 εκ. σε σχέση με ζημίες 4,4 εκ, το 1ο τρίμηνο του 2008 ενώ η παύση των κινητοποιήσεων τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, με τις παρεμβάσεις της Διοίκησης για την αποκατάσ
Με το δεξί μπήκε στο 2009 ο ΟΛΠ και η μπόρα των ζημιών διαδέχθηκε η …ηλιοφάνεια της κερδοφορίας. Το α’ τρίμηνο ο κύκλος εργασιών καταγράφει αύξηση κατά 46,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,9 εκ. σε σχέση με ζημίες 4,4 εκ, το 1ο τρίμηνο του 2008 ενώ η παύση των κινητοποιήσεων τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, με τις παρεμβάσεις της Διοίκησης για την αποκατάσταση της παραγωγικότητας σε υψηλά επίπεδα δεν περιλαμβάνονται στα υπό δημοσίευση στοιχεία.
Aύξηση εξόδων 9%
Τα έξοδα της περιόδου σημείωσαν αύξηση 9% , προερχόμενη κυρίως από τις αμοιβές προσωπικού και τα αναλώσιμα υλικά, ενώ οι λοιπές δαπάνες κινήθηκαν στο ίδιο επίπεδο με το 1ο τρίμηνο του 2008.
Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους της περιόδου καταλήγει αρνητικό, -0,8 εκ. σε σχέση με -5,0εκ την αντίστοιχη περίοδο του 2008, εξαιτίας των φορολογικών διαφορών του ελέγχου των χρήσεων 2003-2007, οι οποίες μετά και την αφαίρεση της σχετικής πρόβλεψης επιβάρυναν το φόρος εισοδήματος του τριμήνου κατά 2,1 εκ.
ΣΕΜΠΟ
Το πρώτο τρίμηνο του 2009, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) πραγματοποιήθηκε διπλάσιος αριθμός κινήσεων από την αντίστοιχη περίοδο του 2008.
Όμως να έχει επανακάμψει το φορτίο μεταφόρτωσης που παραμένει σχεδόν μηδενικό και απαιτεί τουλάχιστον 4 μήνες για την επαναφορά του από τη λήξη των κινητοποιήσεων.
Κρουαζιέρα
Οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση του τομέα της Κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, συνεχίζουν να αποδίδουν καρπούς αφού παρά το γεγονός ότι η αιχμή ζήτησης για την Κρουαζιέρα δεν περιλαμβάνεται στην εξεταζόμενη περίοδο, τα έσοδα καταγράφουν αύξηση, με πυκνότερες αφίξεις κρουαζιεροπλοίων χωρίς μείωση επιβατών παρά τις αρνητικές προβλέψεις λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης.
Car terminal
Στους σταθμούς αυτοκινήτων, καταγράφεται πτώση της τάξης του 40% εξ’ αιτίας της παγκόσμιας μείωσης ζήτησης για οχήματα. Η Διοίκηση του ΟΛΠ και στο τομέα αυτοκινήτων έλαβε τις απαραίτητες αποφάσεις προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση, παγώνοντας τα τιμολόγια για το έτος 2009, υιοθετώντας παράλληλα από 1-6-2009 δέσμη μέτρων για ενίσχυση της διακίνησης στο Car Terminal, τα οποία όμως δεν αναμένεται να αποδώσουν πριν το Σεπτέμβριο.
Υπό το πρίσμα των διεθνών εξελίξεων με αιχμή του δόρατος την οικονομική κρίση είναι δύσκολο να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις για την πορεία του 2009, με εξαίρεση το εγγυημένο αντάλλαγμα και τα λοιπά έσοδα της Σύμβασης Παραχώρησης με την COSCO στο 4ο τρίμηνο του έτους.
Διευκρινίζεται από τη διοίκηση ότι «ότι η αρχική καταβολή των 50 εκ. που ήδη κατεβλήθη στον ΟΛΠ περιλαμβάνεται κατά ένα μικρό τμήμα στα ανωτέρω έσοδα καθώς με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα θα πρέπει να μερισθεί ισόποσα σε όλα τα έτη της Παραχώρησης. Το εν λόγω ποσόν, ως γνωστό, προορίζεται κατ΄ αρχήν να καλύψει την χρηματοδότηση της εθελουσία εξόδου, το συνολικό κόστος της οποίας, θα επιβαρύνει αποκλειστικά την χρήση στην οποία θα συντελεστεί η έξοδος των εργαζομένων εκ της υπηρεσίας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr