Σχέδιο για ναυτιλιακό και χρηματοπιστωτικό κέντρο στον Πειραιά

Σχέδιο για ναυτιλιακό και χρηματοπιστωτικό κέντρο στον Πειραιά

Σχέδιο για την ανάδειξη του Πειραιά ως σύγχρονου ναυτιλιακού και χρηματοπιστωτικού κέντρου έχει θέσει σε εξέλιξη η κυβέρνηση, με τον ελληνικό εφοπλισμό να τη στηρίζει έμπρακτα προς αυτήν την κατεύθυνση. Στόχος της κυβέρνησης είναι η βελτίωση της ελληνικής ναυτιλίας, με σκοπό να δημιουργηθούν περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τους ναυτικούς και τους εργαζόμενους στη στεριά, περισσότερα έσοδα για το κράτος  και τους επιχειρηματίες, καθαρότερες θάλασσες.

Η Ελλά

Σχέδιο για ναυτιλιακό και χρηματοπιστωτικό κέντρο στον Πειραιά

Σχέδιο για την ανάδειξη του Πειραιά ως σύγχρονου ναυτιλιακού και χρηματοπιστωτικού κέντρου έχει θέσει σε εξέλιξη η κυβέρνηση, με τον ελληνικό εφοπλισμό να τη στηρίζει έμπρακτα προς αυτήν την κατεύθυνση. Στόχος της κυβέρνησης είναι η βελτίωση της ελληνικής ναυτιλίας, με σκοπό να δημιουργηθούν περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τους ναυτικούς και τους εργαζόμενους στη στεριά, περισσότερα έσοδα για το κράτος  και τους επιχειρηματίες, καθαρότερες θάλασσες.

Η Ελλάδα, αξιοποιώντας το γεωστρατηγικό της πλεονέκτημα, μεταβάλλεται σε ενεργειακό κόμβο, με τους δύο αγωγούς στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε κέντρο διαμετακόμισης του διεθνούς εμπορίου, με βάσεις στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκος Ευθυμίου, και πρόσθεσε:

«Διαμορφώνεται έτσι, ένας μεγάλος ζωτικός χώρος για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού κέντρου και για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων του, αρκεί να μπορέσει να ανταποκριθεί με τολμηρές παρεμβάσεις ο παλιός και σαθρός, πλέον, πολεοδομικός ιστός του Πειραιά. Η γρήγορη υλοποίηση άλλωστε των κυβερνητικών αποφάσεων για τη μερική ιδιωτικοποίηση των Container terminals του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αποτελεί βεβαίως μονόδρομο για την επίτευξη αυτού του στόχου.»

Το σχέδιο
Το σχέδιο προβλέπει την δημιουργία ενός cluster, ενός δικτύου δράσεων και επιχειρήσεων που θα ενημερώνει άμεσα για καθετί νέο που ενδιαφέρει την αγορά και θα βοηθάει τους ενδιαφερόμενους στην υλοποίηση αναπτυξιακών τους προγραμμάτων.
Επίσης, θα συνδέσει τη ναυτιλία με τους άλλους παραγωγικούς κλάδους, θα ενισχύσει και θα ενσωματώσει τον όρο «ποιότητα» σε κάθε δραστηριότητα όπου απαιτείται.
Στις αρμοδιότητές του θα είναι η ανάπτυξη του σχετικού χρηματοπιστωτικού τομέα, η προσέλκυση νέων κεφαλαίων και επενδύσεων από την αλλοδαπή ή από το εσωτερικό, αλλά και η προώθηση ποιοτικότερων συνθηκών εργασίας και διαβίωσης στο ευρύτερο ναυτιλιακό κέντρο του Πειραιά.
«Δεν επιθυμούμε τους περιστασιακούς επενδυτές. Επιθυμούμε να δημιουργήσουμε ένα σταθερό και ποιοτικό περιβάλλον όπου θα αναπτύσσεται διαχρονικά η επιχειρηματικότητα με ασφάλεια και αξιοπιστία», επισημαίνει ο υπουργός. 

Οι επιλογές
Στη δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος στον Πειραιά συμβάλλουν οι επιχειρηματικές επιλογές των εφοπλιστών τα τελευταία χρόνια, αλλά και κυβερνητικές επιλογές.

Οπως επεσήμανε ο ΥΕΝ, κ. Γιώργος Βουλγαράκης, μιλώντας στην εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου στη Νέα Υόρκη:     «- Ενισχύσαμε την ανταγωνιστικότητα στο ελληνικό νηολόγιο, με αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων και νεότευκτων πλοίων. Το 2007, 103 πλοία εισήχθησαν στο ελληνικό νηολόγιο, με αποτέλεσμα η ελληνική χωρητικότητα να φθάσει τα 6,5 εκατ. κοχ.
- Καλύφθηκε το νομικό κενό για τη λειτουργία των P& I Clubs στην Ελλάδα.
- Ενθαρρύναμε τον θεσμό της ναυτικής διαιτησίας.
- Προωθήθηκαν πολιτικές για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
- Εγιναν ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιου.

- Τέλος, αυτήν την περίοδο πραγματοποιείται μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις της ελληνικής οικονομίας: η απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών» και πρόσθεσε:
 «Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημιουργία ενός ελκυστικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

 Ενας από τους κύριους στόχους μας είναι η δημιουργία ναυτιλιακού πλέγματος (maritime cluster), το οποίο συνιστά βασικό άξονα της πολιτικής μας, λαμβάνοντας υπ\ όψιν όχι μόνο τα διεθνή πρότυπα, αλλά και τα ελληνικά δεδομένα. Στόχος μας είναι η καινοτομία, η βελτίωση της παραγωγικότητας, η δημιουργία νέων επιχειρήσεων και η βελτίωση υπηρεσιών και πληροφόρησης στους προμηθευτές».

Οι ναυτιλιακές εταιρείες
Από την άλλη πλευρά οι Ελληνες εφοπλιστές, μέσω της ένωσής τους επισημαίνουν ότι στη δημιουργία θετικού κλίματος συνέβαλε τα μέγιστα και η μετατόπιση του κύριου όγκου της ναυτιλιακής διαχείρισης στην Ελλάδα. Είναι 1.200 πλέον οι εγκατεστημένες εδώ ναυτιλιακές εταιρείες. Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Ευθυμίου επισημαίνει:

Κλείσιμο

- Θετική εξέλιξη στη διάρκεια του χρόνου που πέρασε ήταν επίσης η περαιτέρω ανοδική τάση του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Υπολογίζεται ότι άγγιξε τα 23 δισ. δολάρια, δηλαδή τα 17 περίπου δισ. ευρώ.

- Πρόκειται για μια ακόμη σημαντική εξέλιξη που δείχνει τη μετατόπιση του κύριου όγκου της ναυτιλιακής διαχείρισης στην Ελλάδα -1.200 είναι πλέον οι εγκατεστημένες εδώ ναυτιλιακές εταιρίες- αλλά και την ισχυρή τάση εξωναυτιλιακών επενδύσεων που διαχέει εφοπλιστικά κεφάλαια στη στεριά και σε ένα μεγάλο εύρος επενδυτικών ευκαιριών.

- Ομως, ο μεγάλος, και το σπουδαιότερο, μη επιδοτούμενος αυτός αιμοδότης της εθνικής οικονομίας και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, που πέρυσι κάλυψε το 7% του ΑΕΠ, εξακολουθεί να διαρρέει σε σημαντικό βαθμό, ελλείψει θεσμικής και υλικοτεχνικής υποδομής, η οποία θα καθιστούσε δυνατή σε μεγάλο βαθμό τη μεγαλύτερη απορρόφησή του.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης