Κραυγή αγωνίας από τους ακτοπλόους

Κραυγή αγωνίας από τους ακτοπλόους

Η ελληνική ακτοπλοϊα είναι εδώ και καιρό ένα «καζάνι» που βράζει, με άξονα τις μεγάλες επιχειρηματικές κόντρες για τα μερίδια στο Αιγαίο, στην Κρήτη και στην Αδριατική.

Αλλά η κρίση προφανώς αφορά τους πάντες και, με δεδομένη την περιπέτεια του Γ. Αγούδημου, και οι δύο ακτοπλοϊκές ενώσεις κρούουν προς την πολιτεία των κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν την βιωσιμότητα ενός κατ΄ εξοχήν αντιπροσ

Κραυγή αγωνίας από τους ακτοπλόους

Η ελληνική ακτοπλοϊα είναι εδώ και καιρό ένα «καζάνι» που βράζει, με άξονα τις μεγάλες επιχειρηματικές κόντρες για τα μερίδια στο Αιγαίο, στην Κρήτη και στην Αδριατική.

Αλλά η κρίση προφανώς αφορά τους πάντες και, με δεδομένη την περιπέτεια του Γ. Αγούδημου, και οι δύο ακτοπλοϊκές ενώσεις κρούουν προς την πολιτεία των κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν την βιωσιμότητα ενός κατ΄ εξοχήν αντιπροσωπευτικού της ελληνικής πραγματικότητας κλάδου, ο οποίος φτάνει να απασχολεί 120.000 εργαζόμενους, αλλά και του ίδιου του τουρισμού

Η ΕΕΑ

Η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) ζητεί να εναρμονιστεί η Ελλάδα ως χώρα και κλάδος με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό που ισχύει εδώ και δεκαεπτά χρόνια καθώς και να υπάρχει διαφάνεια, αξιοπιστία και αξιοκρατία στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές.

Επανέρχεται δε στο φλέγον ζήτημα της επιβάρυνσης των εισιτηρίων κατά 35% από τα τέλη υπέρ τρίτων, επιβάρυνση η οποία έχει ως αποτέλεσμα οι πολίτες να πληρώνουν υψηλότερους ναύλους χωρίς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να επωφελούνται.

«Είναι αλήθεια ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου κάνει βήματα και φαίνεται ότι κάτι θα αλλάξει στον κλάδο, όμως χρειάζεται άμεση εναρμόνιση του θεσμικού μας πλαισίου σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577 ώστε να εκλείψουν τα παράλογα στον κλάδο μας», καταλήγει η Ενωση.

Κλείσιμο

Ο ΣΕΕΝ

Για τα καυτά θέματα της ακτοπλοϊας, όμως, παίρνει θέση και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, τα μέλη του οποίου δραστηιοποιούνται κυρίως στις κρουαζιέρες και στους διεθνείς πλόες.

Με επιστολή του προς τον ΥΕΝΑΝΠ Αναστάσιο Παπαληγούρα, και τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης Κώστα Μαρκόπουλο, ο Σύνδεσμος ζητεί τη λήψη άμεσων μέτρων για την μείωση της κρίσης στον τουρισμό μέσω της ανάπτυξης του  εσωτερικού τουρισμού που σχεδόν αποκλειστικά εξαρτάται από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες .

Ως κύρια αιτήματα προσδιορίζονται η άμεση αναστολή της είσπραξης των τελών χρήσεων λιμένων- λιμενικά τέλη και τέλη Οργανισμών Λιμένων Α.Ε.- και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.

Πιο συγκεκριμένα, στη επιστολή επισημαίνεται ότι είναι πραγματικά σημαντική και αποδεικνύει την ύπαρξη πολιτικής βούλησης για πραγματική στήριξη του τουριστικού τομέα της χώρας μας αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε η απόφαση περί αναστολής – κατάργησης των τελών χρήσης των αεροδρομίων στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας,

«Ενώ συμφωνούμε με τα μέτρα που ελήφθησαν, επιθυμούμε να εκφράσουμε την έκπληξή μας για την ευαισθητοποίηση που επιδεικνύεται στο αίτημα των ξένων tour operators σε αντίθεση με την εδώ και πολλές δεκαετίες, αδιαφορία για την επίλυση αντίστοιχων αιτημάτων των Ελληνικών Ακτοπλοϊκών Εταιρειών για την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν αδικαιολόγητα και παράνομα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια» επισημαίνεται στην επιστολή.

Οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι για να μειωθούν οι συνέπειες της κρίσης σε ότι αφορά την τουριστική κίνηση προς τα νησιά πρέπει να αναπτυχθεί ο εσωτερικός τουρισμός που σχεδόν αποκλειστικά εξαρτάται από τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να διευκολυνθεί και ο επιβάτης της θαλάσσιας μεταφοράς.

«Για τους λόγους αυτούς ζητάμε την άμεση αναστολή της είσπραξης των τελών χρήσεων λιμένων (Λιμενικά τέλη και τέλη Οργανισμών Λιμένων ΑΕ) και την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων», καταλήγει χαρακτηριστικά ο Σύνδεσμος.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΑ, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα διαχειρίζονται πάνω από το 10% του παγκόσμιου ακτοπλοϊκού στόλου.  

Τα δε ελληνικά πλοία μεταφέρουν ετησίως 15 εκατ. επιβάτες και 40 τόνους φορτίων και εξυπηρετούν το 20% των κατοίκων της χώρας μας και το 61% των ξενοδοχειακών κλινών στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης