Ναυτιλία: Πρώτος ο ελληνικός στόλος, αλλά με λιγότερα πλοία
Πρωταθλητισμό υψηλότατου επιπέδου αποδεικνύεται ότι κάνει η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή βιομηχανία, σε παγκόσμιο επίπεδο, διατηρώντας την πρώτη θέση, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων μειώθηκε. Και αυτό γιατί αυξήθηκε η χωρητικότητά τους.
Οι αριθμοί δεν αμφισβητούνται. Εως και τα τέλη Φεβρουαρίου του 2009, ο ελληνικών συμφερόντων και ελληνόκτητος στόλος μπορεί να παρουσίασε ελαφρά μείωση όσον αφορά στον αριθμό τω
Πρωταθλητισμό υψηλότατου επιπέδου αποδεικνύεται ότι κάνει η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή βιομηχανία, σε παγκόσμιο επίπεδο, διατηρώντας την πρώτη θέση, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων μειώθηκε. Και αυτό γιατί αυξήθηκε η χωρητικότητά τους.
Οι αριθμοί δεν αμφισβητούνται. Εως και τα τέλη Φεβρουαρίου του 2009, ο ελληνικών συμφερόντων και ελληνόκτητος στόλος μπορεί να παρουσίασε ελαφρά μείωση όσον αφορά στον αριθμό των πλοίων, αφού έχασε 12 πλοία κλείνοντας στα 4.161, συμπεριλαμβανομένων και 1.072 που είναι υπό ναυπήγηση, όμως η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,6 εκατ. τόνους, φτάνοντας τους 263,5 εκατ. τόνους.
Απώλειες είχε το ελληνικό νηολόγιο, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει πάρει μέτρα για να γίνει πιο ανταγωνιστική η ελληνική σημαία.
Ειδικότερα, ο στόλος υπό ελληνική σημαία μειώθηκε κατά 356 πλοία, σε ποσοστό 6,3%. Μετράει 1.121 πλοία, συμπεριλαμβανομένων και 356 παραγγελιών για ναυπήγηση, έναντι 1.197 το 2008. Μείωση κατά 76 πλοία ή 2,7 εκατ. τόνους.
Σε ελληνικά χέρια το 8,2% του παγκόσμιου στόλου
Σύμφωνα τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Lloyd’s Register Fairpaly, την περίοδο αυτή τα ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν το 8,2% του παγκόσμιου στόλου, με βάση τον αριθμό πλοίων που βρίσκονται στο νερό ή στα ναυπηγεία, έναντι 8,7% το 2008, το 15,2% τoυ παγκόσμιου στόλου σε τόνους dw, έναντι 16,4% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και το 13,2% σε gross tonnage, έναντι 14,01% πέρυσι. O ελληνικών συμφερόντων στόλος παραμένει πρώτος παγκοσμίως και αυξάνει χρόνο με τον χρόνο το ποσοστό που ελέγχει.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στο ποσοστό που ελέγχουν οι Ελληνες ανά τύπο πλοίου στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ελληνες ενίσχυσαν τη θέση τους, παγκοσμίως, στα επιβατηγά πλοία και στα πλοία μεταφοράς υγραερίου.
- Στα δεξαμενόπλοια οι Ελληνες ελέγχουν το 22,3% του παγκόσμιου στόλου έναντι 22,9% πέρυσι και το 20,4% της χωρητικότητας έναντι 20,9%.
- Στα χημικά ελέγχουν το 9,4% έναντι 9,8% και στη χωρητικότητα το 13,3% έναντι 14%.
- Στα μεταφοράς υγραερίου ελέγχουν το 9,8% έναντι 8,9%, όσον αφορά στον αριθμό πλοίων, και το 6,9% από 6,6% όσον αφορά στη χωρητικότητα.
- Στα πλοία μεταφοράς συνδυασμένων φορτίων, δηλαδή φόρτωσης διάφορων προϊόντων, ελέγχουν το 5,6% έναντι 7,4% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, και η χωρητικότητά τους αντιπροσωπεύει το 4,6% της παγκόσμιας χωρητικότητας έναντι 6% πέρυσι.
- Στα Ore & Bulk Carriers, οι Ελληνες ελέγχουν το 18,1% του παγκόσμιου στόλου έναντι 19,8% πέρυσι και το 19,1% σε χωρητικότητα, έναντι 21,9% πέρυσι.
- Στα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελέγχουν το 4,5% του παγκόσμιου στόλου έναντι 4,6% πέρυσι και το 5,7% της χωρητικότητας έναντι 5,9%.
Στα επιβατηγά ελέγχουν το 6,7% έναντι 6,5% πέρυσι και το 6% της παγκόσμιας χωρητικότητας έναντι 5,8.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr