OMΥΛΕ: Με νόμο του Μαρκεζίνη δίνουν το λιμάνι στους Κινέζους

OMΥΛΕ: Με νόμο του Μαρκεζίνη δίνουν το λιμάνι στους Κινέζους

Τον νόμο Μαρκεζίνη του 1953 περί Επένδυσης και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού επικαλείται η κυβέρνηση στον κυρωτικό νόμο που έχει καταθέσει στη Βουλή για τη σύμβαση ΟΛΠ - «Cosco», σύμφωνα με όσα υποστήριξαν οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ. Οπως επεσήμαναν, με βάση τον νόμο αυτό θα υπάρχει εγγύηση του Δημοσίου για τα κεφάλαια των Κινέζων, ενώ τους δίνεται το δικαίωμα να φέρουν αλλοδαπό διοικητικό και τεχνικό προσωπικό.

Επίσης, για παλινωδίες στους χειρισμούς στην υπόθεση των λιμανιών κατηγόρ

OMΥΛΕ: Με νόμο του Μαρκεζίνη δίνουν το λιμάνι στους Κινέζους

Τον νόμο Μαρκεζίνη του 1953 περί Επένδυσης και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού επικαλείται η κυβέρνηση στον κυρωτικό νόμο που έχει καταθέσει στη Βουλή για τη σύμβαση ΟΛΠ - «Cosco», σύμφωνα με όσα υποστήριξαν οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ. Οπως επεσήμαναν, με βάση τον νόμο αυτό θα υπάρχει εγγύηση του Δημοσίου για τα κεφάλαια των Κινέζων, ενώ τους δίνεται το δικαίωμα να φέρουν αλλοδαπό διοικητικό και τεχνικό προσωπικό.

Επίσης, για παλινωδίες στους χειρισμούς στην υπόθεση των λιμανιών κατηγόρησαν οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ την κυβέρνηση, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν. Χειρισμούς του οποίους χαρακτήρισαν άστοχους, ενώ τόνισαν ότι τέτοιο μοντέλο δεν υφίσταται σε άλλο ευρωπαϊκό κράτος.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος τόνισε ότι κάποιες από τις ενέργειες είναι αντισυνταγματικές και για αυτό οι συνδικαλιστές έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η εκδίκαση της υπόθεσης έχει προγραμματιστεί για τις 6 Μαρτίου.

Αντιδράσεις για την απεργία

Ανακοίνωση με την οποία εκφράζει «ιδιαίτερη έκπληξη, απορία και θλίψη» για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια εξέδωσε η Διεθνής Ναυτική Ενωση.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση τονίζονται τα εξής: «Με ιδιαίτερη έκπληξη, απορία και θλίψη η ένωσή μας, οι εταιρείες-μέλη μας, καθώς και ο εμπορικός κόσμος πληροφορηθήκαμε την εξαγγελία και νέων απεργιακών κινητοποιήσεων και στάσεων εργασίας της ΟΜΥΛΕ και των λιμενεργατών, ουσιαστικά από 18/02/09 έως 26/02/09, πέραν των συνεχιζόμενων για 14ο μήνα ιδιότυπων κινητοποιήσεων, δηλαδή αποχής από υπερωρίες έως και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής και αργιών, με αφορμή την κατάθεση προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων της συμφωνίας παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτη πάροχο για ορισμένο χρόνο.

Οι ως άνω απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια εξαγγέλλονται αφενός μεν χωρίς να προηγηθεί σε κάποιο μέτρο καμία ειδοποίηση ή συνεννόηση με τον εμπορικό κόσμο ο οποίος έχει ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα, αφετέρου δε χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την αγορά που ως γνωστό έχει υποστεί καθίζηση και χωρίς επιπρόσθετα να αντιλαμβάνονται τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν επιφέρει τόσο στα λιμάνια με τη συνεχή απαξίωση αυτών όσο και στην οικονομία της χώρας, η οποία έχει ήδη επιβαρυνθεί λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Σε μια κρίσιμη περίοδο, όπου το εμπόριο πλήττεται σε παγκόσμιο επίπεδο, οι θέσεις εργασίας διαρκώς μειώνονται, η δε διεθνής κρίση μαίνεται χωρίς να είναι γνωστές οι διαστάσεις της σε χρόνο και σε μέγεθος, δεν νοούνται, διερωτώμεθα αν νομιμοποιούνται και αμφιβάλλουμε ότι υπάρχει κοινωνικό έρεισμα για εξαγγελίες απεργιακών κινητοποιήσεων διαρκείας περίπου δεκαημέρου, η μη χρησιμότητα των οποίων άλλωστε είναι προφανής, δεδομένης της νομικά προδιαγεγραμμένης πορείας της συμφωνίας παραχώρησης τμημάτων του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ Α.Ε. σε ιδιώτη πάροχο για ορισμένο χρόνο.

Η ΔΝΕ εξ αρχής είχε επισημάνει ότι οι διαδικασίες των διαγωνισμών κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και χαιρετήσαμε την επίσημη υπογραφή της συμφωνίας παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και παρόχου, έπρεπε όμως αυτές να προχωρήσουν με σύνεση και γοργούς ρυθμούς, παράλληλα όμως τα εμπορικά τμήματα των λιμένων να παραμείνουν ανοικτά και προσβάσιμα, παρέχοντας απρόσκοπτη εξυπηρέτηση και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, πράγμα το οποίο δεν επετεύχθη με τα γνωστά οικονομικά αποτελέσματα για όλους.

Κλείσιμο

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι διοικήσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων στα λιμάνια θα επαναξιολογήσουν την εν γένει ως άνω περιγραφείσα και γνωστή κατάσταση στη διεθνή αγορά και ιδιαίτερα στον λιμενικό χώρο και θα επανεκτιμήσουν τη στάση τους και τις αποφάσεις τους αναφορικά με τις κινητοποιήσεις τους για το καλό όλων μας», καταλήγει η Διεθνής Ναυτική Ενωση.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης