Έμεινε στα λόγια η ενίσχυση του στόλου
Tα πολυθρύλητα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην ελληνική ναυτιλία, παρά τις προσδοκίες και τις δηλώσεις όλων των εμπλεκομένων, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, η αύξηση της σημαίας σε αριθμό πλοίων ήταν μόνο κατά 37 πλοία, ενώ η κυβέρνηση, με δηλώσεις του τότε υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανόλη Κεφαλογιάννη, ήλπιζε να προσελκύσει 1.000 νέα πλοία.
Βασικό μέτρο ήταν η αναθεώρηση των συνθέσεων ποντ
Tα πολυθρύλητα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην ελληνική ναυτιλία, παρά τις προσδοκίες και τις δηλώσεις όλων των εμπλεκομένων, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, η αύξηση της σημαίας σε αριθμό πλοίων ήταν μόνο κατά 37 πλοία, ενώ η κυβέρνηση, με δηλώσεις του τότε υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανόλη Κεφαλογιάννη, ήλπιζε να προσελκύσει 1.000 νέα πλοία.
Βασικό μέτρο ήταν η αναθεώρηση των συνθέσεων ποντοπόρων πλοίων, κάτι που σήμαινε τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων αξιωματικών οι οποίοι ναυτολογούνται πάνω στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2006 τα υπό ελληνική σημαία πλοία, χωρητικότητας άνω των 3.000 κ.ο.χ. (κόρος ολικής χωρητικότητας), ήταν 765, με συνολική χωρητικότητα 34.075.088 κ.ο.χ. Τον Νοέμβριο του 2007 έφθασαν στα 802 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 36.874.154 κ.ο.χ. Αύξηση 4,8% και στην χωρητικότητα 8,21%.
Σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας, άνω των 30.000 κ.ο.χ., τον Δεκέμβριο του 2006 ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο 445 και 11 μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο του 2007, έφθασαν τα 474, ποσοστό αύξησης 6,51%.
Ο στόλος άνω των 100 κ.ο.χ.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ΕΣΥΕ που αφορούν σε όλα τα πλοία 100 κ.ο.χ και άνω, τον μήνα Νοέμβριο 2007 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου ήταν 2.055 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 37.565.481 κ.ο.χ.
Από τα πλοία αυτά, 628 ήταν φορτηγά, συνολικής χωρητικότητας 14.411.190 κ.ο.χ., τα 506 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 21.488.218 κ.ο.χ. και τα 921 επιβατηγά και άλλων τύπων πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.666.073 κ.ο.χ.
Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, από τον Ιανουάριο 2001 ως τον Νοέμβριο 2007 η αυξήσεις του ελληνικού στόλου ήταν οι ακόλουθες:
- Αύξηση της συνολικής δύναμης των πλοίων κατά 4,5%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων κατά 37,5%.
- Αύξηση των φορτηγών πλοίων κατά 0,5%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των φορτηγών πλοίων κατά 21,2%.
- Αύξηση των δεξαμενόπλοιων κατά 10,7%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων κατά 52,4%.
- Αύξηση των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 4,1%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 23,8%.
Επιμένουν ελληνικά
Στηρίζουν την γαλανόλευκη
Σύμφωνα με την έρευνα της Marine Information Services, πρώτη εταιρεία με πλοία υπό ελληνική σημαία είναι η Costamare του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο με 35 πλοία. Ακολουθεί η Kristen της οικογένειας Αγγελικούση με 26 πλοία , η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με 25 πλοία , η Anangel Maritime του Ιωάννη Αγγελικούση με 24 πλοία. Στην πρώτη 30άδα περιλαμβάνονται τα ονόματα εφοπλιστικών οικογενειών, όπως, Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 23 πλοία, Αtlantic Bulk των Γιάννη και Γιώργου Κουμάνταρου με 23 πλοία, , ο Όμιλος Τσάκου με 22 πλοία , ΝEDA Maritime των αδελφών Λικιαρδόπουλου με 19 πλοία, η Springfield του ιδρύματος Ωνάση με 17 πλοία , η Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη με 17 πλοία, Alpha Tankers του Χρ.Κανελλάκη με 17 πλοία, η Arcadia Shipping του Κωνστνατίνου Αγγελόπουλου με 15 πλοία, η Sun Enterprises του Geοrge Λιβανού με 16 πλοία, η Chandris Hellas με 14 πλοία, η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 14 πλοία , η Carras Hellas με 11 πλοία όσα και η Euronav του Πήτερ Λιβανού. Ακολουθούν η Andriaki του Νίκου Γουλανδρή με 10 πλοία, η Dialemos των Μάρκου και Ελένη Λεμού με 10 πλοία, η Jet Tank της οικογένειας Μαμιδάκη, η Nereus του Μιχάλη Λεμού με εννέα πλοία , η Aeolos του Επαμεινώντα Εμπειρίκου, η Danaos του δρ.Ιωάννη Κούστα και η Fafalios των Λουκά και Στ. Φαφαλιού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr