Ανάβει πάλι ο «πόλεμος του γάλακτος»
Έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί εδώ και καιρό στον κλάδο του γάλακτος. Μια αγορά, που μέχρι και πριν δύο χρόνια οδηγούσε (για να μην πούμε πως λόγω των αλλεπάλληλων ανατροπών της …πυροδοτούσε) τις εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο της βιομηχανίας τροφίμων.
Πηγές του protothema.gr αναφέρουν πως η σταδιακή προώθηση στην αγορά μιας σειράς προϊόντων γάλακτος από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικ
Έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί εδώ και καιρό στον κλάδο του γάλακτος. Μια αγορά, που μέχρι και πριν δύο χρόνια οδηγούσε (για να μην πούμε πως λόγω των αλλεπάλληλων ανατροπών της …πυροδοτούσε) τις εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο της βιομηχανίας τροφίμων.
Πηγές του protothema.gr αναφέρουν πως η σταδιακή προώθηση στην αγορά μιας σειράς προϊόντων γάλακτος από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές (σ.σ. ΑΓΝΟ, Βερόπουλος, Σκλαβενίτης, Ατλάντικ κ.ά.), οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις από βιομηχανίες όπως η Όλυμπος (φωτό δεξιά ο κ. Μ. Σαράντης) η οποία έφθασε τη διάφανη συσκευασία της του 1 λίτρου στο 1,52 ευρώ, αλλά και η ΜΕΒΓΑΛ που ακολουθεί κατά πόδας σε αυξήσεις, δείχνουν το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Ένα κλίμα που οδηγεί στη σταδιακή συρρίκνωση των όγκων πωλήσεων. Δεν είναι τυχαίες οι πιέσεις που ήδη μεγάλες βιομηχανίες του χώρου έχουν κλιμακώσει εις βάρος αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες αρνούνται να απορροφήσουν άλλες ανατιμήσεις, την ίδια στιγμή που μεγάλοι προμηθευτές όπως η Vivartia (φωτό αριστερά ο κ. Σπ. Θεοδωρόπουλος) επιλέγουν από μόνοι τους πάγωμα τιμών.
Πρόκειται για μια νέα προσπάθεια προσέγγισης του καταναλωτή, την οποία τα στελέχη της μεγαλύτερης ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων επιδιώκουν, κυρίως μέσα από την παροχή εναλλακτικών, πιο φθηνών λύσεων, όπως αυτή στο φρέσκο γάλα, όπου η εταιρεία πουλάει φθηνότερα του βιομηχανικού ανταγωνισμού, στο 1,28 ευρώ/ λίτρο.
Στο παραπάνω πλαίσιο εντάσσονται οι ανεπιβεβαίωτες φήμες πως η εταιρεία Όλυμπος ενδεχομένως να επανεξετάσει την τιμολογιακή της πολιτική ή ακόμα και να προωθήσει φθηνότερες σειρές, κάτι που άλλες εταιρείες όπως η Δωδώνη ήδη ετοιμάζουν.
Μια επίσης παρενέργεια της κρίσης που νομοτελειακά έχει χτυπήσει την πόρτα του εγχώριου κλάδου γάλακτος είναι και η δραματική συρρίκνωση (έως και κατά 30% σύμφωνα με πηγές) της διαφημιστικής δαπάνης του κλάδου.
Κάπως έτσι ένας από τους σημαντικότερους τροφοδότες της εγχώριας μιντιακής πιάτσας, φαίνεται να πετάει λευκή πετσέτα μέχρι να ανατραπεί τουλάχιστον το αρνητικό κλίμα των ημερών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr