Αλλάζει το τοπίο στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας

Αλλάζει το τοπίο στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας

Οι αλλαγές που παρατηρούνται  στη χρηματοδότηση της ελληνικής  ναυτιλίας, αποτελούν παγκόσμια  πραγματικότητα. Στο παγκόσμιο χάρτη  της χρηματοδότησης της ναυτιλίας οι ευρωπαϊκές τράπεζες χάνουν έδαφος, ενώ οι ασιατικές σταδιακά κερδίζουν μερίδια

Αλλάζει το τοπίο στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας
Οι αλλαγές που παρατηρούνται  στη χρηματοδότηση της ελληνικής  ναυτιλίας, αποτελούν παγκόσμια  πραγματικότητα. Στο παγκόσμιο χάρτη  της χρηματοδότησης της ναυτιλίας οι ευρωπαϊκές τράπεζες χάνουν έδαφος, ενώ οι ασιατικές σταδιακά κερδίζουν μερίδια.    

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Petrofin για τη χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας, το δανειακό χαρτοφυλάκιο ανερχόταν μέσα στο 2011 στα 460 δισ. δολ.  Την ίδια στιγμή οι 40 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές τράπεζες μείωσαν το μερίδιό τους στο χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας από το 83% το 2010 στο 79% το 2011.

Συνολικά η συντριπτική πλειονότητατων δανείων ανήκει σε ευρωπαϊκές τράπεζες, ενώ περίπου 10% αυτού ανήκει σε κινεζικές  και κορεατικές τράπεζες και πιστωτικούς φορείς.  
Κλείσιμο

Όπως σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος οι τράπεζες επιθυμούν να συνεργασθούν στενά με τους πλοιοκτήτες πελάτες τους για να ξεπερασθεί η κρίση όμως αντιμετωπίζουν πιέσεις από άλλες πλευρές λόγω της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους. Κατά την εκτίμησή του  στις περισσότερες των περιπτώσεων οι τράπεζες θα συνεργασθούν με τους πλοιοκτήτες για την αναδιάρθρωση των δανείων τους. Υπολογίζει ότι στο 90% των περιπτώσεων  θα ολοκληρωθούν ομαλά οι συμφωνίες αναδιάρθρωσης των δανείων, αλλά περιμένει αναπάντητο το ερώτημα για το χρόνο που θα διαρκέσει η κρίση χρέους.

 

«Οι καιροί είναι δύσκολοι για τη διεθνή αλλά και την Ελληνική οικονομία και οι τράπεζες θα πρέπει να προσέξουν τον τρόπο διαχείρισης ενδεχόμενων προβληματικών καταστάσεων με αποφάσεις επίκαιρες, ουσιαστικές και αποτελεσματικές. Κύριος στόχος πρέπει να είναι η συνέχιση της στήριξης στην Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία των ξένων τραπεζών και η γενικότερη αντοχή των τραπεζών στην κάμψη της ναυτιλιακής αγοράς» επισημαίνει ο Αλέξανδρος Τουρκολιάς, πρόεδρος της  Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και προσθέτει: «Οι ναυτιλιακές τράπεζες ανταπεξήλθαν με επιτυχία μέχρι τώρα στη διατήρηση των σχέσεών τους με την Ελληνόκτητη ναυτιλία και αυτό πρέπει να συνεχιστεί και στο μέλλον παρά το γεγονός ότι οι οιωνοί δεν είναι καλοί για τους μήνες που έρχονται λόγω της σωρείας νέων παραλαβών αλλά και της κάμψης της ζήτησης θαλασσίων μεταφορών».

Υπό τη σκιά αυτών των αρνητικών εξελίξεων κινείται και θα κινηθεί και για το 2012 και η ναυτιλία. Ο ΟΟΣΑ προβλέπει επιβράδυνση στην ανάπτυξη του εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα για το 2012 προβλέπει ανάπτυξη του εμπορίου κατά 4,8% το 2012 από 6,7% το 2011 και περίπου 7% για το 2013» και προσθέτει:  
«Ταυτόχρονα, οι εκτιμήσεις για την αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου φέτος προβλέπουν ένα  12% και των εμπορευματοκιβωτίων κατά 8%.  

Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου η αύξηση θα είναι περίπου 7% και στα πλοία μεταφοράς αργού 3%. 
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης